Recenze Monitory BenQ

BenQ RL2240H: jablečný design | Kapitola 2

Pavel_Kovac

Pavel_Kovac

12

Seznam kapitol

1. BenQ RL2240H: jablečný design 2. Indentifikace panelu, OSD menu a ovládání 3. Odezva, inputlag, hry a video 4. Pozorovací úhly, jas, kontrast a podsvícení
5. Struktura displeje a testy barev 6. Interpolace, regulace jasu a spotřeba 7. Celkové hodnocení a závěr

Firma BenQ nedávno přišla s monitorem, který je určený pro hry RTS. Jeho design se nechal inspirovat jistou "ovocnářskou" firmou, a je tak použit bílý lesklý plast. Podívejme se, jak si vede v našich testech.

Reklama

Identifikace panelu


Identifikovat panel se mi tentokrát nepovedlo, jde však s největší pravděpodobností o nějaký AU Optronics. BenQ od nich velmi rád bere panely, tak předpokládám stejný postup i zde. Každopádně jde o TN panel, o kterém již toho čtenáři vědí hodně.


OSD menu


Grafická podoba OSD menu je u monitorů BenQ v poslední době všude stejná. Trošku mi připomíná různá menu her u strategií začátku tohoto století/tisíciletí. Menu oproti monitoru BenQ XL2420T reaguje o něco svižněji, což dáno nejspíš tím, že monitor nepoužívá tolik výkonu pro zrychlení odezvy a úpravy obrazu. Má poté víc času na zpracování menu a i samotné reakce jsou o to rychlejší.

BenQ RL2240H: jablečný design



Fotografie OSD


Struktura menu je dobře řešena a díky jednoduchým symbolům se v něm zorientujete i bez čtení. Zkrátka takto by mělo vypadat OSD. Orámovaní a zkosené hrany jsou už trošku extravagantní, ale jinak to je moc pěkné. V menu lze nastavit většinu běžných vlastností a najdete zde i například položku Sharpness, která vám doostří obraz v nenativním rozlišení. Na takto levný monitor je zde docela netradiční položka Saturation, která se vyskytuje obvykle až u poloprofi a profi monitorů. Je však otázkou, zda tuto funkci vůbec někdo využije.

BenQ RL2240H: jablečný design

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama