Zpět na článek

Diskuze: CATL představuje nové baterie Na-Ion se 175 Wh/kg i LFP s 1300kW nabíjením 12C

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 4. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Čínská společnost CATL opět posouvá technologie akumulátorů mnohem dále a přibližuje elektromobilitu klasickým spalovacím vozům."

Milé, že priznávate, že BEV sa len približuje ku klasickým spalovacím autám. :-)

Pate1973
Pate1973
Level Level
24. 4. 2025 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebuďte tak nedočkaví. Sodík je tu s námi rozumně dostupný nějaké kolit? Tři čtyři roky? A mezitím i lifepo s cenou neustále klesá a klesá a nabíjecí cykly přibývají.

Simik
Simik
Level Level
24. 4. 2025 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Špičkově tak testovací akumulátor zvládal 1300kW nabíjení..."

To bych chtěl vidět, vážně - tu nabíječku (napájená z VN?), kabely atd...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 4. 2025 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik Pokud to chcete vidět, tak se stačí podívat na video, konkrétně čas 13:33. Takové rychlonabíjení obvykle pracuje pod vyšším napětím (tohle je 900V architektura) a nabíječky využívají vyrovnávací baterie.

Simik
Simik
Level Level
24. 4. 2025 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Díky, kouknu doma, snad tam bude i něco vidět, třeba ty kabely, konektory atd. - 1400A to není legrace.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 4. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Je tam jen pár krátkých záběrů na ruku, jak to bere ze stojanu a připojuje k autu. Především je to o záběrech na displej, kde se ukazuje ten výkon a šílený proud okolo těch 1400 A ve špičce.

Simik
Simik
Level Level
27. 4. 2025 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala V postatě tam nic vidět není, je to takové promo video.

hoch
hoch
Level Level
24. 4. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsou informace o moznem vyuziti sodikovych baterek misto velkych prizmatickych LFP clanku v malych solarnich elektrarnach a o predpokladane cene za kwh kapacity ? Tam by byl vyssi pocet cyklu pri rozumne cene asi uzitecnejsi nez u beznych aut.

odb
odb
Level Level
24. 4. 2025 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hoch Takemuto pouzitiu nic nebrani.
Tieto baterie su este stale vo vyvoji(rovnako ako aj ine druhy vhodne na taketo pouzitie) takze je potrebne len pockat.
Lacna a ekologicka bateria by energetike velmi pomohla.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 4. 2025 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hoch Tak ono i u běžných aut je to hodně užitečné. Prvně se moc nezkracuje dojezd v zimě (to je užitečné dost), jednak pro ty, kteří mají solár, to může být poměrně velká baterie pro případný nákup a prodej energie ve vhodných obdobích (tedy auto může být díky levnější baterii levnější a navíc ještě trochu vydělávat).

Reklama
Reklama