Zpět na článek

Diskuze: Čínský WeLion má v laboratoři akumulátor s rekordní hustotou 824 Wh/kg

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 12. 2025 13:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz aby v se normalne do aut davaly baterky s kapacitou kolem 1000Wh/kg pak to bude mit konecne trosku smysl..

snajprik
snajprik
Level Level
19. 12. 2025 19:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Dnes ti daju 60 - 80KWh baterku a idu ti tvrdiť že na nej prejdeš 1000km :D

Ale že auto papa 30kWh/ 100km realne to zamlčia :D

Dnešne auta by potrebovali baterky cca 300kWh aby sa to vedelo vyrovnať spalovaku s dojazdom. Lenze pri dnešnej hustote cca 300kW/kg takato čisto baterka by važila tonu, chcelo by to aspon 1200Wh/kg. Dnešne elektroauta su ako benziňak s 10l nadržou, aj ked natankuješ bojiš sa či dôjdeš k druhej benzinke :D

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 12. 2025 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik "Dnes ti daju 60 - 80KWh baterku a idu ti tvrdiť že na nej prejdeš 1000km :D"

Nějaký důkaz, že toto někdo tvrdí? Hoďte odkaz.

"Ale že auto papa 30kWh/ 100km realne to zamlčia :D"

Průměrná spotřeba evropského elektromobilu je 18,2 kWh/100 km (data více než 10 tisíc reálných uživatelů). I se ztrátami budete hluboko pod 30 kWh. Kde zas na ty nesmysly chodíte?

"Dnešne auta by potrebovali baterky cca 300kWh"

Zase nesmysl. 300kWh/18,2 = 1680 km. To spalováky nedávají běžně ani omylem. Dělal jsem průzkum na naftových Oktáviích a mediánové tankování je cca 760 km. Nad 1000 km jsou 4 % tankování. I když uvážíme, že se netankuje naprosto prázdná nádrž, tak se můžeme podívat na spotřebu dle dotankování. Ta je v průměru 5,35 litru na 100 km, nádrž má 45 litrů, to dává reálný dojezd 841 km. Na stejný dojezd by průměrnému EV stačila 841*18,2/100 = 153 kWh baterie.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level Level
včera 23:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Což znamená celkovou hmotnost dle Vašeho výše uvedeného přepočtu 185 kg. Výkon nějakého třílitru bez 70 l nádrže, což je 75 kg dolů - aneb cca 1 elektromotor. Pak už by hmotnost celého vozu byla oproti srovnatelnému spalováku vyšší zhruba jen o ten druhý elektromotor. Nic tragického. Ví se u tohoto prototypu, jaké zvládne proudy/rychlost nabíjení?

Každopádně já osobně souhlasím se snajprikem v jedné jediné věci - 1,2 kWh/1kg baterie bude optimum/deal breaker, kdy už odpadnou jakékoliv výhody spalováku (cena baterií setrvale klesá). Předpokládám, že v době nasazení masové výroby baterií s touto hustotou (6-10 let?) bude vyřešeno jejich rychlonabíjení a a současně rychlonabíječky na každém (druhém) rohu. Snad tou dobou bude AI optimalizovaná a alespoň energeticky splasknutá, aby to bylo čím nabíjet..

Je neuvěřitelné, jaký je u baterií vývoj. Zkracuje se doba mezi prototypováním a nasazením, navyšuje se hustota - vždyť Renault Zoe měl při rozběhu výroby tuším v roce 2012 hustotu kolem 149 Wh. Dnes Nio rozbíhá sériovou výrobu aut s 360 Wh a v laborkách má WeLion 841 Wh. Jak jsem častým kritikem EU, tohle fakt vypadá, že 2035 vlastně klidně může být dobou bez nových spalováků (v osobních vozidlech). A to přirozeným vývojem. Tou dobou už pravděpodobně lehčí auto s nižšími náklady na servis, v každém ohledu lepší než spalovák (až na zvuk), cenově levnější nebo srovnatelný.. Většinový trh nebude mít motivaci spalovák kupovat. Ani bych se nedivil, kdyby za těch deset let skutečně byla hustota 1+ kWh/1 l běžně nasazovaná.

Reklama
Reklama