Zpět na článek

Diskuze: Crysis: grafické pojetí série

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level Level
15. 12. 2013 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně nevidím nic cool na tom si zhoršovat viditelnost obrazu nějakým vinětace efektem apod. Na mě osobně to působí nepříjemné až tak že mě z toho bolí hlava. Když do toho se cpou ještě lensfrare efekty je to katastrofa. Metro 2033 mělo nádherné dynamické volumetrické světla. Last Ligh to nahradily lensfrare. Hnus.

Motion blur je podobný hnus. V prvním Crysis je při 60FPS skvělým bonusovým efektem ale u dvojky a trojky je to odporná patlanice.

Crysis Warhead s módy vypadá prakticky lépe než Crysis 3.

Později až bude čas to rozvedu ještě.

pidalin
pidalin
Level Level
15. 12. 2013 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo Jo soulasim, Metro LL byl grafickej paskvil a ohavná ohavnost nejohavnější ze všech ohavností a navíc ještě náročná jak prase. Ty rozmazaný exteriéry (nebylo vidě moc daleko před sebe, byl tam "konzolovej" efekt jak když je nastavený nenativní rozlišení) a FOV jako když člověk kouká přes dalekohled tomu nasadily korunu. Navíc hra byla celkově rozmazaná včetně textů v menu a pod.. dalo se to zlepšit zapnutim MSAA ale pak to zase bylo strašně náročný. Prostě vývojáři si z nás dělaj prdel poslední dobou. Původní Metro byla tak pěkná a technologicky vyspělá hra, LL byla konzolová sračka.

hudsonstan
hudsonstan
Level Level
1. 11. 2013 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať si grafici klidně mrví obraz blurem, vinětací nebo umělým omatláním kamery, ale hlavně ať to jde proboha vypnout. Jinak si pak připadám jak kdyby mě posadili do Ferarri, ale výrobce se jaksi rozhodl, že bude cool(a blíž realitě), když bude samo mírně zatáčet doleva, v zatáčkách ustřelovat zadek a pod plynem vyskakovat rychlost.
Většina těch cool post-proc efektů je tam stejně jen z důvodu, že se to snadno implementuje a přes ty fleky a mazanice není tolik vidět nedokonalosti enginu.

pidalin
pidalin
Level Level
1. 11. 2013 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hudsonstan Přesně, post efekty sloužej k zamaskování grafickejch chyb a nedodělků. :-)

pidalin
pidalin
Level Level
11. 6. 2013 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak já dokonce Stalkera považuju za jednu z nejlepších (ne li nejlepší) stříleček. Hrál jsem to tolikárt a pokaždý mě to uplně pohltilo. Hlavně je skvělý že je to opravdu dělaný pro PC a všechno tomu odpovídá, jak ovládání tak naprosto luxusně detajlní textury a podobně. Sice to bylo celkem zabugovaný ale ta atmosféra a grafika byla naprosto děsivá a atmosférická. ;-) U Metra jsem takovej pocit tolik neměl, to už byl tunel. I když je to furt asi jedna z nejlepších klasickejch tunelovejch her. :-) Ale co jinýho než tunel čekat od hry která se odehrává v Metru. :-D Ale to už vlastně s grafikou nesouvisí, to už je mimo téma. ;-)

tief
tief
Level Level
11. 6. 2013 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych nezapomínal na Frostbite. Je tak někdy na pomezí CryEngine a X-Ray.

pidalin
pidalin
Level Level
10. 6. 2013 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Grafiku dnešních her srážej hlavně nesmyslný a odporný post efekty (pokud to jde, ve všech hrách je vypínam) a nízkej FOV (to jako vážně máme hrát jako přes dalekohled????!!). Nebejt toho tak nemam problém. Ale zatim maj pro mě hry z let tak 2002 - 2005 přitažlivější grafiku než dnešní "omálovánkový" hry. Možná jsem jedinej komu se nelíběj ty efekty kdy je všechno rozmazaný, do dálky neni vidět, všechno se leskne a svítí ale stejně mam pravdu já. K čemu ty efekty? Abysme si kupovali nový grafiky? Když vypnu nesmyslný a hnusný post efekty tak to kolikrát i zdvojnásobí FPS. Neni to dělaný schválně? Podle mě jsou ty "moderní" efekty jenom výmysl společností výrábějící grafiky. ;-) ;-) Neřikam že by neměli dělat kvalitní textury, objekty, prostředí, stíny a podobně ale efekty jako motion blur? WTF? K čemu je to dobrý kromě toho že je mi z toho na blití a bere to FPS? Fakt před 5 lety byly ve hrách detajlnější textury, respektive nebyly zmršený a rozmazaný post efektama. A klasickej antialiasing to je v době rozmazanýho FXAA asi sprostý slovo. Grafickej vývoj her jde směrem ke kvalitě videa na youtubu. Bohužel pro skalní hráče co vyrostli na Mafii, RTCW, FarCry a podobně.

pidalin
pidalin
Level Level
10. 6. 2013 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Nejhorší případ je asi nový Metro. Tam tu grafiku fakt podělali. Když neni aktivovanej 4x SSAA tak je celá hra včetně textu rozmazaná. Co to má jako znamenat? Dělaj si z nás srandu? A samozřejmě s 4x SSAA jde FPS uplně do kopru. Takže já jako PCčkář abych měl hru stejně ostrou jako hry před pár lety tak musim jít s FPS někam mezi 20 a 30? Co to jako (hromada sprostejch slov) má znamenat? Dělaj si z hráčů pr.. srandu?

JUWARE
JUWARE
Level Level
11. 6. 2013 02:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Ony ty efekty samy o sobě nejsou špatné, ale záleží jak, kde a v jakém množství se použijí. Jak se říká, všeho s mírou, nebo dobrého po málu. Vzpomínám si na článek porovnávající grafiku NFS série a naprosto jsem souhlasil, že rozmazání obrazu v díle Undercover a stíny byl s prominutím k blití a nejen to. Naopak u NFS Shift to byla úplně jiná písnička.
Ovšem tu však existuje ještě jeden pohled na věc. Hry přeci nemusí vždy vypadat pouze realisticky, ale mohou být abstraktní, stejně tak jako je to v umění a efekt i když z pohledu logičnosti by mohl být nesmyslný, tak může navázat poutavou atmosféru. Takže podle mě otázka nezní k čemu jsou tyto efekty, ale jak s nimi správně naložit. Někdy se to bohužel vývojárům vůbec nepovede, ale doufejme, že se s chyb poučí a příště nám předloží již kvalitní produkt.

kubino77
kubino77
Level Level
10. 6. 2013 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěkný článek. A co srovnání s Far Cry 3? Používá sice jiný engine, ale efekty a práce se světlem by měly být ve výsledku srovnatelné. A hlavně prostředí je stejné.

Reklama
Reklama