Zpět na článek

Diskuze: CTO Nvidie říká, že jsou kryptoměny k ničemu, užitečná je spíše AI

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 3. 2023 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, je vidět, že tomu vůbec nerozumí.

Dnes je již naprosto jasné, že univerzálním prostředkem pro prosperitu lidstva je tvrdá měna. A tou je Bitcoin. Naopak státní peníze v této roli naprosto selhaly, v případě některých vlád dokonce totálně, což se pak typicky projevuje hyperinflací.

Pokud to tedy hází všechno do jednoho pytle, který nazval kryptoměny, tak se hluboce mýlí, neboť Bitcoin je kryptoměna a význam Bitcoinu je naopak zcela zásadní!

Netvrdím, že všechny kryptoměny mají pozitivní význam, ale o tom v článku nepadlo jediné slovo, strčil vše do jednoho pytle.

leppard
leppard
Level Level
28. 3. 2023 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A ta tvrda mena se pozna podle toho, jak neustale skace nahoru a dolu o desitky %? Tak to pak ano... :-)))

Akuh
Akuh
Level Level
28. 3. 2023 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Ne, podle toho že má predikovatelnou peněžní zásobu nezávislou na, uvedu příklad, odsouzené právničce bez ekonomického vzdělání. Cenovou stabilitu euru dodává jeho velikost. Být euro používaný tak jak btc, tak to by teprve byla horská dráha.

olda79
olda79
Level Level
29. 3. 2023 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard To je omyl. Nemožnost ovlivnovat množství peněz právě vede k nestabilitám. To je v ekonomice normální. Proto se vesměs opustil zlatý standard. Když tzv. dojdou peníze a hrozí kolaps, tak centrální banka natiskne peníze. Když se rozjíždí inflace, tak je pomocí úroků stahuje z ekonomiky.

Akuh
Akuh
Level Level
29. 3. 2023 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Ne, to je tvůj omyl. Fiat systém vede ke vzniku ekonomických krizí, místo pozvolného růstu se střídá prudký růst s prudkým propadem. Takže ikdyž je sice pravda že dobře vedená fiat měna by byla trochu cenově stabilnější, vše ostatní by bylo stabilní méně.
Ne, zlatý standard se opustil proto, že zlato je nevhodné k mezinárodnímu obchodu. Převážet tuny zlata při vyrovnání mezi USA a Evropou je logisticky moc náročné.
Co sakra znamená dojdou peníze? Peníze jsou statek jako každý jiný. Pokud "dochází" peníze, je to způsobováno přehřátím ekonomiky, když se do toho nasypou další peníze je to jako přitopit pod tlakovou nádobou když už je na hranici selhání.

leppard
leppard
Level Level
29. 3. 2023 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Ten tvuj priklad s odsouzenou pravnickou kulha na obe nohy nebo chces snad tvrdit, ze kolem BTC se nedeje zadna kriminalni cinnost, ovlivnujici jeho aktualni hodnotu? :-)

olda79
olda79
Level Level
29. 3. 2023 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Zlatý standard přece neznamená, že se převáží zlato. Nejsme ve středověku.

Peníze dojdou, když přestanou peníze kolovat v ekonomice. Může to být doprovázeno deflací. Proto se jí centrální bankéři bojí. Obecně je to situace, když všichni dojdou k přesvědčení, že nejlepší je nedělat nic a ekonimika se zastaví. Pak začnou banky a firmy postupně padat a domino efektem tu může najednou být velká krize.

Přehřátí ekonimiky je naopak až přehnaná circulace peněz, která vede k inflaci a hyperinflaci. V tom případě centrální banky zvyšují sazby a stahují peníze z ekonimiky.

Peníze nejsou jen pro uchování hodnoty, jako zlato či jiné komodity, ale hlavně pro směnu zboží a služeb. Už z podstaty dochází při té circulaci peněz k problémům. Pokud je množství peněz navázano na komoditu, tak s krizí nikdo nic neudělá. Na druhou stranu se to dá zneužívat, a pak to taky může skončit špatně.

Akuh
Akuh
Level Level
29. 3. 2023 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Já psal o ovlivňování peněžní zásoby. Nikoliv ceny. Takže nekulhá.
Cena všeho je závislá na tom k čemu se to využívá, takže u eura máme to že jeho cenu výrazně ovlivňuje monetární teror francie nad jejich bývalými koloniemi.

leppard
leppard
Level Level
29. 3. 2023 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Aha, takze podle tebe o ovlivnovani penezni zasoby rozhoduje jedna osoba, ano? Dost naivni pohled na vec, ale budiz.

Akuh
Akuh
Level Level
29. 3. 2023 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Neznamená že se provádí při každé transakci, ale banky vzájemné vypořádání občas zkrátka dělat musí.

Zajímavé, že za krize obvykle můžou zásahy státu, nikoliv deflace. Tou se vždycky straší, ale vybavuji si jediný případ, kdy měla vliv, ale stejně situaci vyhrotil až FED když zabránil trhu to vyřešit sám tím že se rozhodl to řešit.

Peníze mají 3 funkce. Uchovatel hodny, transakční medium, účetní jednotka. Takže neříkáš pravdu.

Akuh
Akuh
Level Level
29. 3. 2023 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Jé strawman argument. Zkusím to taky. Takže podle tebe je cena dolaru dána jen tím že je nejpoužívanější měnou v obchodu s drogami? Dost naivni pohled na vec, ale budiz.
Nikdy jsem nepsal že je závislé jen na ní. Ale holt když je šéfka ECB, tak její vliv je vcelku podstatný.

leppard
leppard
Level Level
29. 3. 2023 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Pouzivas nesmyslne argumenty, tak se pak nediv. Delas, jako kdyby se kolem BTC pohybovali jen uvedomeli lide...a pritom je to velmi dobry prostredek k prani spinavych penez, coz se taky deje. Proste vyhoda nekontrolovaneho taky platidla.

olda79
olda79
Level Level
29. 3. 2023 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Žádný vypořádání zlata se dělat nemusí. Prostě centrální banka natiskne papirky, které odpovídají nějakému množství zlata., které má. Pak už kolují jen papírky. Kdo chce to skutečné zlato za ty papírky, tak si pro něj musí přijet a vyzvednout si ho.

Je úplně jedno kdo za krize může. Nemusí to být stát. Může jen zhoršit už vzniklou krizi. Každopádně centrální banka není stát. Proto by měla být politicky nezávislá a nebát se klepnout stát, trhy apod. přes prsty, když se něco děje.

Co to je za funkci účetní jednotka? Jak to souvisí s ekonomikou?

Akuh
Akuh
Level Level
29. 3. 2023 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard A přesně o tom píšu. To je to vypořádání. Ostatně se to zkoušelo,

Rozhodně jedno není, když chceš řešit krizi nástrojem bez kterého by krize vůbec nebyla. Formální oddělení tam sice je, ale centrální banka bez státu existovat nemůže, proto je součástí státu. To že kontrola (nepočítáme li ECB) je relativně nezávislá nic nemění na podstatě,

Účetní jednotka je to, že v tom máš ceny a uvažuješ v tom.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 3. 2023 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Tvůj argument proti BTC je zcela nesmyslný. Proč jmenovat jako nevýhodu kryptoměn něco, co se zcela běžně děje ve světě státních měn?

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 3. 2023 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Krytí zlatem opuštěno v 70. letech 20. stol. Spinkal jsi zhruba 50 let ;-).

Akuh
Akuh
Level Level
29. 3. 2023 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Jako něco málo se v BTC pere, ale je to zanedbatelná suma. Vytahovat praní v bitcoinu je jako povolat hasiče na hořící keř na ostrůvku uprostřed jezera kde nic jinýho není, když ti hoří o pár desítek kilometrů prales. Drtivá většina špinavých peněz se zas pere v dolaru. A víš proč? likvidita a veřejnej blockchain. Na to abys něco mohl vyprat, tak to potřebuješ schovat a v drogách se točí tak velký částky že to prostě v BTC neschováš a ještě ti hrozí že to za 5 let zpětně dohledaj.

leppard
leppard
Level Level
30. 3. 2023 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard "Jako něco málo se v BTC pere, ale je to zanedbatelná suma." - nejaky zdroj by nebyl?

leppard
leppard
Level Level
30. 3. 2023 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Tak to fakt nevim, jak si predstavujes, jakoze spinave penize vyperu jinymi penezi? Takhle to opravdu nefunguje.

Akuh
Akuh
Level Level
30. 3. 2023 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Ale ano přesně tak to funguje. Potřebuješ mít legitimní byznys s čistými penězi mohl prát. Nebo myslíš že nikomu nepříjde podezřelí když do banky nosíš v igelitoví tašce miliardy jen tak? Všimni si tenhle českej směnárník mohl nanosit 90 miliard díky tomu že má směnárnu.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/smenarny-prani-spinavych-penez-rusko-libor-ondracek-usti-nad-labem_2107130600_ace

Jak se tedy pere?
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/risk-management/money-laundering/

peteb
peteb
Level Level
29. 3. 2023 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jak se bude postupovat druhý den potom co se někomu podaří matematický problém vyřešit a dozvíte se o tom vůbec?

Reklama
Reklama