Galerie 45
DirectX 9 pro chudé?
Recenze Grafiky a hry NVIDIA

DirectX 9 pro chudé?

Igor Viduna

Seznam kapitol

1. DirectX 9 pro chudé? 2. 3D Mark 2001SE a 3D Mark 03 3. Comanche 4 4. Quake III
5. Return to Castle Wolfstein 6. Unreal Tournament 2003 7. Závěr

Do redakce se nám dostala referenční karta GeForce FX 5200 Ultra, a proto jsme pro vás připravili její výkonové srovnání s kartou GeForce 4 Ti 4200, ačkoliv jejím „úkolem“ je nahradit neúspěšnou řadu GeForce 4 MX.

Reklama

Do redakce se nám dostala referenční karta GeForce FX 5200 Ultra, a proto jsme pro vás připravili její výkonové srovnání s kartou GeForce 4 Ti 4200, ačkoliv jejím „úkolem“ je nahradit neúspěšnou řadu GeForce 4 MX. A protože jde pouze o testovací vzorek karty, nepůjde o klasickou recenzi, ale spíše o informativní článek rozšířený o několik fotek a grafů...

Pár slov o GeForce FX 5200 Ultra

Protože jsme již o tomto čipu poměrně podrobně psali, dovolil si autor informace o

GeForce FX 5200 Ultra

, půjčit z tohoto

. Architektura je částečně odvozena od GeForce FX 5800 Ultra a i NV34 podporuje CineFX engine, dále DirectX 9 či AGP 8x. Díky architektuře CineFX by měl nový čip dosahovat dvakrát vyššího výkonu než tomu bylo u GeForce4 MX. Koncovku MX již mohla nVidia také odstranit, protože NV34 se nedá nazvat ošizeným čipem (jako v případě zmiňované GF4 MX), protože obsahuje podporu DirectX 9.0. Navíc je tu i podpora rozhraní AGP 8x. CineFX taktéž zajišťuje interní 128-bitovou FP přesnost, ve které jsou převáděny i barvy (výstup je ale klasických 32-bit). Oproti vyšším modelům ale GeForce FX 5200 postrádá IntelliSample, barevnou kompresi i Z-kompresi.

DirectX 9 pro chudé?
DirectX 9 pro chudé?


Obr.01 - Logo a čip


Specifikace grafického čipu nVidia GeForce FX 5200 Ultra:

  • Grafické jádro: NV34
  • Výrobní proces: 0,15-mikronový
  • Počet tranzistorů: 45 milionů
  • Frekvence jádra: 325MHz
  • Frekvence pamětí: 650MHz DDR-I
  • Velikost paměti: až 128MB
  • Paměťová sběrnice: 128-bit
  • Propustnost pamětí: 10,4 GB/s
  • Pixel fillrate: 1,3 Gpixel/sek.
  • Počet renderovacích pipeline: 4
  • Počet TMU na pipeline: 1
  • Podporovaná API: OpenGL 1.4, DirectX 9.0
  • Pixel shadery: 2.0+
  • Vertex shadery: 2.0
  • Podporovaný FSAA: 6x Supersampling
  • AGP rozhraní: 8x/4x/2x/1x
  • Výstupy: VGA, DVI-I, TV-Out
  • Ramdac: 2x 350MHz DAC
  • Speciality: integrovaný MPEG-2 enkodér, podpora HDTV, UDA

Pro připravovanou nejnižší řadu nových GPU zachovala nVidia ověřený 0,15mikronový proces, přestože je o něco dražší než 0,13 mikronu. Počet tranzistorů také odpovídá nejméně náročnému segmentu – díky 4 pipeline s jednou TMU na každé se podařilo nVidii smrsknout čip na 45 milionů tranzistorů. Zato frekvence jsou poměrně vysoké – 325MHz/325MHz pro low-endový čip je v porovnání s 325/310MHz Radeonu 9700 Pro bravurní. Naproti tomu to je to důvod, proč i tato karta potřebuje mít externí napájecí konektor.

Nyní vám ukážeme pár fotografií...

DirectX 9 pro chudé?


Obr.02 - Foto shora...

DirectX 9 pro chudé?


Obr.03 - Foto zdola...

DirectX 9 pro chudé?


Obr.04 - Čelní strana...

DirectX 9 pro chudé?


Obr.05 - Zadní strana...

DirectX 9 pro chudé?


Obr.06 - Napájecí konektor...


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama