Zpět na článek

Diskuze: ESI Dr. DAC prime: všestranný audio pomocník

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

juras_7811
juras_7811
Level Level
8. 1. 2012 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte pravdu. Omlouvám se za nesprávné posouzení.

ricc4rd0
ricc4rd0
Level Level
2. 11. 2011 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dekuji za hodne zajimavou recenzi! a diskuze je taky hodne prinosna, vazne. mohl bych poprosit autora, jestli by mi neodpovedel na nekolik dotazu? uvazuju o koupi teto zvukove karty. nevim, jestli je tato diskuze jeste autorem monitorovana.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
3. 11. 2011 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ricc4rd0 Povídejte, co by Vás zajímalo. Pokud to bude v mé moci rád zodpovím. Pokud chcete něco kupovat, počkejte na recenzi StyleAudio Topaz Signature. Zatím zahořuji (výrobce doporučuje 100h), ale už teď je zvuk lahodný...především dynamika a detaily v prostoru. Navíc celkem slušně utáhnou i AKG 701:).

ricc4rd0
ricc4rd0
Level Level
3. 11. 2011 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek diky, otazek mam trochu vic (snad ne moc hlopych), pokusim se zestrucnit:
na jinem forum jsem se dotazoval na slusne hrajici zvukovou kartu, bud PCI LOWPROFILE nebo USB (Win 7). s tim jitter problemem mam trosku nabourane plany, castecne jsem byl pro DAC Prime rozhodnuty. stacilo by mi stereo RCA out, zvlast sluchatkovy konektor a S/PDIF out. momentalne mam Audigy2,nedavno jsem s hruzou zjistil,jak podivne tato karta upravuje hlavne basy a stredy.vedel jsem,ze to neni zadna studiova profi vec,ale ze to bude az tak spatne (navi prechatzim na Win 7, kde uz audigy2 nehraje jak ma)...proto shanim neco lepsiho.upravil jsem financni latku rekneme do 8000Kc max.
je ten jitter problem tak markatni,ze by rozdil v kvalite vystupu mezi nim a Audigy2 (popr. ASUS Xonar) byl hodne maly?
je nejaka sance, ze by se mohl objevit podobny DAC zcela bez nebo temer bez jitter problemu?
spojeni PC - DAC pres FireWire trpi jitterem stejne jako USB?
bohuzel jsem odkazany bud na USB, FireWire nebo nizke PCI (lowprofile). PC mam v malem destopu, je to atyp Lenovo,upravami jsem ho ztisil temer na nulovou hlucnost.proto ten low profile pozadavek.pokud by snad byla nejaka hodne hodne dobra zvukova karta bezne velikosti, snad bych mohl PC preskladat do standardni bedny. takze posledni obligatni vec - co byste mi doporucil? mam pockat na neco noveho? casove me nic netlaci,par mesicu neni problem. poslechove vybaveni: AKG 272 a Tannoy Revolution.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
3. 11. 2011 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jitter se vyplatí řešít až u dražších řešení, kde záleží na každém detailu. S tím si starosti nedělejte..alespoň ne přehnané. Pro vás vidím, jako opravdu ideál ten StyleAudio, ja z něj začínám být nadšen a hraje dobře i přes USB, má dobré komponenty (převodník, OZ, USB controller, izolace USB). Navíc má i slušný sluchátkový zesilovač a v případě potřeby i optický vstu (RCA stereo samozřejmě také).

Moje rada počkejte na recenzi Topaz Signature ... nechci teď říkat běžte si jej koupit, protože je to předčasné, ale je to velmi slibný produkt. Recenze vyjde příští týden.

ricc4rd0
ricc4rd0
Level Level
3. 11. 2011 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Dekuji, pockam na Vasi recenzi, me nic netlaci a cena Topazu je momentalne az moc vysoka (co sem mel moznost zjistit tak okolo, nebo pres 10000). pokud to bude to prave orechove, stejne budu muset pockat, jestli to nepujde tak k 8000. skoda, ze to nema opticky vystup, obcas potrebuju propojit neco vzdalenejsiho (>9m), no uvidime, treba to vyvazi jinde prednosti. tesim se na recenzi!

Mettiu
Mettiu
Level Level
5. 10. 2011 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potreboval by som poradit. Mam hracsky notebook a nedavno som si kupil headset Sennheiser PC 360. Chcel by som vylepsit kvalitu zvuku nakolko ten headset je celkom dobry a je pocut, ze interna zvukova karta notebooku je pre neho nepostacujuca. Bolo by teda riesnim kupit si nejaky externy DAC prevodnik a slo by to napojit na opticky vystup intergovanej zvukovej karty? Vedel by mi niekto prosim povedat ake riesenie by bolo pre mna vhodne?

juras_7811
juras_7811
Level Level
20. 9. 2011 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že asus xonar essence nakrmí jakékoliv sluchátka je možné, ale při jaké hladině hlasitosti. Vy si myslíte, že malý operační zesilovač, který je původně určen k jiným účelům může dostatečně vybudit jakékoliv sluchátka? Neříkám, že to hrát nebude, ale jak nahlas a s jakým skreslením.
Naproti tomu ESI Dr.DAC je osazen na výstupu sluchátkovým zesilovačem TPA6120A2, který byl vyvinut právě pro buzení sluchátek. Rozdíl je v tom, že u ESI nemusíte vybírat sluchátka aby vám jakžtakž hrála, jen prostě přidáte volume. Jak jednoduché.

Nikoloki
Nikoloki
Level Level
18. 9. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se tady tak hezky diskutuje, tak bych mi možná mohl někdo zodpovědět pár věcí, které zatím jaksi moc nevím. Není mi zrovna jasné, jak je to se zvukem na HDMI výstupech počítačů. Tedy zda a jaké karty ho obsahují a jak je to pak s jeho kvalitou. Konkrétně momentálně mne láká pořízení barebone Shuttle SH67H7 a propojení do kompletu s AV receiverem Denon. Tam zřejmě zvuk v HDMI je, ale jak by to bylo s jeho kvalitou (MP3, FLAC, video) při přehrávání přes ten receiver po HDMI?

Předem děkuji za info :-) ...

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 9. 2011 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře jinak ...slyšel jste někdy o jitteru? Samozřejmě, že rušení, které má vliv na analog nebude mít vliv na digital.
Nikdo netvrdí, že se přenášené bity někam ztrácí. Jitter, který má třeba v tomto případě stěžejní vliv je v podstatě odchylka u přenášených dat repspektive bitů do DAC a mluvíme zde o časových odchylkách a nikoli o změně nebo chybějících bitech. Každý z přenýšených bitů musí být přenesen v přesný čas, jinými slovy interval mezi bity, které jsou přenýšeny musí být velmi precizní. Pokud tomu tak není,tak vzniká jitter. Pořád nechápete, že přenos audio sigalu, byť digitálního není to samé jako když si soubor přenesete z disku na disk a je ověřena jeho integrita.

DAC's have several ways of reducing jitter. One of these is Asynchronous upsampling or resampling. Another is jitter rejection of the S/PDIf to I2S converter or "receiver" chip.

Aby se jitter eliminoval (částečně - nejde nikdy eliminovat úplně), pak je třeba nasadit do DAC relocker, který má své hodiny a dokáže s tímto vyrovnat. Bohužel toto levné DAC nemají, a proto je tedy lépe spolehnout se SPDIF. Chápeme už?

Pokud vás tato problematika zajímá a nechcete pouze prudit, pak zde máte zajímavý link: http://www.positive-feedback.com/Issue41/ca_intro.htm

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
16. 9. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vy říkáte úplně to samé jako já, ale jinými slovy. Právě proto, že D/A převodník má "vlastní" kmitočet, který není zcela synchronizován jedním hodinovým signýem s kmitočtem A/D převodníku tak proto jeho výstup nemůže zcela odpovídat tomu co se mu tam snaží cpát po tom USB kabelu. Podle způsobu synchronizace, tak může zvuk takzvaně "plavat" atd.

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
16. 9. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já přece neříkám, že Winamp záměrně generuje 48010 vzorků za sekundu, já říkám, že si jen myslí, že přehrává 48000, ale ve skutečnosti to bude pro D/A převodník za jeho "sekundu" 48010, protože nejsou synchronizované na úrovni vzorkovací frekvence a protože ani PC a ani D/A převodník nemá absolutně přesné atomové hodiny, tak k těmto rozdílům tam dojde a na zvuk to zákonitě vliv mít musí.
Jak to funguje u USB je hezky popsáno v článku na který jsem posílal odkaz, to moje vysvětlení je příliš zjednodušující a spíš sloužit pro ilustraci možných problémů, které mohou vznikat pokud nejsou A/D (nebo generátor datového proudu) a D/A převodník zcela synchronizované, cituji:
Adaptive: in this mode the clock comes from a separate clock generator (usually implemented as a PLL referenced by a crystal oscillator) that can have its frequency adjusted in small increments over a wide range. A control circuit (either hardware or firmware running on an embedded processor) measures the average rate of the DATA coming over the bus and adjusts the clock to match that. Since the clock is not directly derived from a bus signal it is far less sensitive to bus jitter than synchronous mode, but what is going on on the bus still can effect it. Its still generated by a PLL that takes its control from the circuits that see the jitter on the bus. Its a lot better than synchronous mode, but still not perfect by a long shot. This is the mode that MOST USB audio devices use today.

miniprog
miniprog
Level Level
15. 9. 2011 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl bych něco na obhajobu interních zvukových karet:
Používám interní doplňkovou zvukovou kartu, kterou jsem sehnal asi za 1800 kč těsně před tím, než byla doprodána (výrobce: Club 3D a čip CMI8788). Po přečtení této recenze jsem trochu znejistěl. Řekl jsem si, že odrušení může být opravdu problém a započal jsem "subjektivní" testování. Protože používám docela levné reproduktory, nasadil jsem si sluchátka, protože ta mají obecně větší monitorovací schopnost (Koss Porta PRO - pro audiofily nevyvážená, ale poruchy detekují dobře). Pomocí prodloužené dvoulinky jsem je připojil k výstupu zvukové karty. Veškeré ovladače hlasitosti jsem nastavil na maximum.... a nic. Jen ticho. Pouze jsem slyšel počítač pod sebou a noční hučení z okna. Abych se přesvěďčil, že je to správně zapojené, pustil jsem si Leoše Janáčka... Hnedle jsem spadl ze židle, jak to bylo nahlas! Ano, zvukovka byla připojená a zapnutá. Snížil jsem hlasitost a pokračoval v poslechu. No jo, ale v té nahrávce nagrabované do nekomprimovaného WAV souboru bylo slyšet jemné šumivé pozadí. Když jsem dal pauzu, zmizelo. Zkusil jsem Smetanu. Tam to také nějak šumělo. Až u Dvořáka jsem našel nahrávku bez šumu. A to jsem to měl vše v původním digitálním nagrabování z CD. A všichni přece víme, jaké platí zákonitosti při kopírování digitálních dat. Kdyby neplatily, tak si nezkopírujeme jediný funkční program pro PC. Takže problém číslo jedna nejsou zvukové karty, ale hudební nahrávky (možná starší vydání). Dále jsem zjistil zajímavé věci jako například, že když stáhnu ovládání hlasitosti u WinAmpu na minimum, stále to trochu hraje, a také to, že při posunu jezdce hlasitosti v téže aplikaci se ozývá jenmé prskání (autor programátor neřešil schodovitost signálu). Při posouvání hlasitosti v ovladačích zvukovky to bylo v pořádku. Pokračoval jsem dalším testem. Na dvou DVD mechanikách jsem spustil kopírování na disk (přitom mám v PC ještě 3x HDD a 1x SSD, aby bylo rušení pořádné). Potom jsem zalezl se sluchátky do skříně, abych byl co nejvíce izolován od okolí. Ani při nejvyšším nastavení hlasitosti nebylo nic, ale opravdu nic slyšet, i když!... Něco zapraskalo,... a zase! Zkusil jsem nahmatat připojení kabelu k prodloužené dvoulince a rozpojil ho... Po chvíli to zase zapraskalo... Nebudu napínat, byly to mé vlastní vlasy, které se občas otřely o molitanové náušníky.
Takže jestli s něčím nemám u interní zvukovky problém, potom je to odstup šumu od signálu. Jenže to je asi tak jediná věc, kterou mohu externí zvukovkou v principu vylepšit. Věci jako harmonická zkreslení jsou problém použití polovodičů (alternativou jsou "luxusní" elektronky), což se kompenzuje hledáním pracovního bodu polovodiče, kde se chová dostatečně lineárně. Tady už je prakticky jedno, kde se zvukovka nachází. Dalším problémem může být měkost zdroje napájení, který při zvýšení výkonu na výstupu poklesne a s ním i úroveň signálu. Výsledkem je potom zkreslení v závislosti na intenzitě zvuku. Důvod, proč může být zarušen signál ze zvukovky vidím spíše v tom, jak je k ní cosi jako zesilovač připojeno. Pokud k ní připojím zesilovač, ten má vysokou impedanci na vstupu a linka se chová spíše jako napěťová. Potom je dosti velká šance, že ji počítač zaruší (stačí malá energie pole), čím má zesilovač vyšší impedanci vstupu, tím hůř. Naopak sluchátka se chovají jako spotřebič a teče jimi nemalý proud. Linka je potom spíše proudová a odolnější vůči rušení. Jinak řečeno, muselo by to být sakra elektromagnetické rušení, aby samo pohlo membránou ve sluchátku. Tohoto poznatku se využívá v průmyslu, kde mají analogové signály tento charakter. Takže uvěřím spíše tomu, že se zaruší signál v kabelu, který je ke zvukovce připojen. Dalším problémem bývá propojení potenciálů rozdílných zemí. Zesilovač musí mít "plovoucí" zem definovanou zdrojem zvuku. Pokud sdílí zem například s anténím rozvodem v domě (ta se tam dostane přes audiosignál, nebo jiný elektronický (ne optický) signál z televizoru), potom máte problém, protože počítače mají vlastní uzemění a rozdíl těchto uzemnění se superponuje na signál ze zvukovky. A externí zvukovka pomůže jen tehdy, pokud má digitální stranu galvanicky oddělenou (tedy i zem z počítače). Potom má ono externí řešení podle mne správné opodstatnění.
Externí zvukovka bude určitě výborná ke stále častějším notebookům, kde je původní zvukový systém na bodě nula a jinak to řešit nelze. Dále je zajímavá možnost snadného galvanického oddělení vstupního digitálního signálu (nevím, jak často se to u extrních zvukovek implementuje). Ale pokud nemá Vaše interní zvukovka problémy s odstupem šumu od signálu, potom nevím, v čem by mělo být externí řešení v principu lepší, pokud by používalo stejně kvalitní součástky. A pokud se zde používají lepší součástky, potom to není v té "EXTERNOSTI".

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
15. 9. 2011 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chápete USB kabel jako sprostý přenašeč dat, kde si cíl o ně kdykoliv je potřebuje tak si o ně řekne a nějaká kouzelná skřínka mu je vytvoří, ale tak to není. Tak data na vstupu se totiž generují zcela nezávisle na tom co si to tom myslí D/A převodník. Když si ve winampu pustím muziku, tak mi bude vznikat každou vteřinu např. 48010 digitálních vzorků, které je třeba teprve po tom USB do D/A převodníku dostat. Problém je, že D/A převodník vůbec netuší, že těch vzorků za vteřinu nebude přesně 48000, ale o něco víc. Jak si s tím asi poradí? budou se mu data v bufferu hromadit celou dobu a on bude hrát desetiminutovou písničku třeba o sekundu déle? Jak se rozhodne, kdy je "ticho" a on si buffer vyprázdní a přehraje co mu tam zbylo? co na to latence?

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
15. 9. 2011 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přepokládáte, že 44,1kHz je vždy absolutně přesně 44,10000000kHz, ale problém je, že hodinové signály se na obou stranách generují mírně odlišně (nejsou synchronizované) a to je zdrojem rozličných problémů. Jinými slovy prostě je problém, pokud budu do bufferu velikosti odpovídající požadované latenci dodávat vzorky navzorkované frekvencí 44,995kHz, ale vybírat je budu frekvencí 44,105kHz. Zvuk na výstupu pak prostě nebude odpovídat tomu, co bylo na vstupu bez ohledu na to, že je cesta digitální.

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
15. 9. 2011 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nepochopil :-) zkuste se ještě jednou nad věcí zamyslet a přemýšlet co se stane s výstupem pokud se D/A převodník bude snažit převádět příchozí data s mírně jinou frekvencí než mu je dodává jejich zdroj. On ten USB kabel totiž neslouží k přenosu mptrojek do D/A převodníku, ale k přenosu digitálního navzorkovaného audio signálu o nějaké frekvenci s pokud možno minimální latencí,ale přitom obě frekvence nejsou zcela synchronizované...

juras_7811
juras_7811
Level Level
15. 9. 2011 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bys už chtěl porovnávat neporovnatelné. Esi Dr.DAC je externí zvukovka s plnohodnotným sluchátkovým zesilovačem a asus xonar essence "jen" trochu lepší interní zvukovka s možnosti připojit jakési sluchátka.

liborc
liborc
Level Level
16. 9. 2011 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@juras_7811 Takže něco jako MAudio Revo 5.1?

Boomy
Boomy
Level Level
14. 9. 2011 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problem asi nastava nekde jinde:
pri digitalnim vstupu(S­/PDIF / optika) se data budou primo konvertovat
pri vstupu z usb je bude nejaky dalsi predrazeny obvod upravovat a tam bude problem(nekvalitni reseni)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 9. 2011 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechovejte se hloupě:). Když něco neznáte nebo s tím nemáte zkušenosti, tak spíše pátrejte.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 9. 2011 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vliv NF jitteru je v případě v USB skutečně poměrně velkým problémem. Holt USB je navrženo na zcela jiné účely:)

PetrP7
PetrP7
Level Level
14. 9. 2011 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Agresi, s jakou hraje běžná Audiotrak Prodigy HD2...??? O čem to autor mluví? 8-O Používám ji denně (pouze s vyměněnými OZ za OPA 2134 Burr-Brown) a to hraju přes DPA 111 a DPA 380, bedny B&W 801 Matrix a ne nějaká autorova šeptátka!!!!!!!!!

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 9. 2011 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetrP7 Ja chápu, že každý může mít odlišný názor, ale to že máte 801ky dražší řetězec ještě neznamená, že to tak není. Samozřejmě nezapírám, že C165+275 + repro v hodnotě okolo 100 tisíc není super high-end, ale pro tyto účely bohatě dostačuje.

801ky krmené Classe mám možnost občas poslechnout, ale netvrďte mi tady, že jako zdroj pro podobnou sestavu stačí PRodigy HD2, protože i poměrně obyčejný posluchač Vám to ihned vyvrátí.

Tuning HD2 výrazně pomůže, ale stále to není ani zdaleka to pravé ořechové. Když mě tady tak káráte, tak si dejte zpátky sériové OZ a poslouchejte. V současné době plánuji Casea Cepheus mkII a i to je na mé jak říkáte "sociální" sestavě.

Ono to fakt není jen o tom, nákráčet do diskuze a zhodit autora stylem "jenom já mám pravdu".

MACHINA
MACHINA
Level Level
14. 9. 2011 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek musím se autora zastat. Četl jsem několik recenzí na Dr DAC prime a jedna z věcí za kterou byl chválen byl skutečně neutrální přednes. Vaše prodigy prostě tak neutrální není, tím byla myšlena ona "agresivita". To však neznamená, že vám subjektivně to zkreslení na prodigy nemůže připadat lepší, ale pro účely referenčního poslechu vyhrává Dr DAC

Nikoloki
Nikoloki
Level Level
14. 9. 2011 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak pozná moje obstarožní "nenetopýří ucho", že ty "nuly a jedničky" dorazily do převodníku tou "správnou" cestou? Coby (vzděláním) matematik jaksi nechápu, že výsledný zvuk konstruovaný z "nul a jedniček" vybíraných z bufferu by měl záviset na tom, jakou cestou data do bufferu dorazila :-o ...

PetrP7
PetrP7
Level Level
14. 9. 2011 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikoloki Autor pozná "kulové", s takovou sestavou to poznat ani nelze (i kdyby rozdíl existoval). To by musel dělat slepý test a zbytek řetězce by musel být o několik tříd výše, než testované komponenty.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 9. 2011 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetrP7 Nezlobte se, ale sestava skládájící se ze slušného předezesilovače (C165), koncové zesilovače (C275) a repro této kategorie (Xavian XN125Evo+Basso) je zcela dostačující. Nejsem sice tester hifi, ale pokud máte jen trošku snahy a zkušeností, tak detaily odhalíte velmi dobře.

Slepé testy jsou časově i jinak náročné, ale pro tuto kategorii komponent i zbytečné.

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
14. 9. 2011 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikoloki vycházíte pravděpodobně z chybných předpokladů, tady je na podobné téma zajímavý článek:
http://www.audioasylum.com/forums/pcaudio/messages/7719.html
Celý problém vzniká tím, že digitální signál na vstupu do USB má sice nějakou frekvenci (třeba 48kHz), ale DA převodník za USB portem si tu frekvenci musí generovat sám, protože není synchronizován s tím vstupem. Logicky ta frekvence nebude úplně stejná a znamená to, že občas nějaká jednička nebo nula přebývá, nebo chybí...

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 9. 2011 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 Děkuji za pěkný odkaz.

miniprog
miniprog
Level Level
15. 9. 2011 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 Toto je samozřejmě určité znepříjemnění, ale snadno řešitelné. Časování vzorků musí řídit hodiny v externím zařízení. Ty si berou vzorky (v přesném sledu) z bufferu, který je z USB neustále doplňován. Čím větší buffer, tím větší jistota, že to neškobrtne díky "spolehlivosti" USB sběrnice. Takto to bude v té USB zvukovce určitě řešené a je nesmysl to řešit jinak. Problém je v tom, že větší buffer přínáší i větší zpoždění signálu. Jenže audiofilovi to může být při poslechu Dvořáka ukradené. Vadit to bude při použití počítače jako DSP procesoru, kde se to zpoždění navíc zdvojnásobí (dvakrát přes USB). Tady je prostě lepší interní zvuková karta na PCI sběrnici.
P.S.: Bufferování navíc zajistí, že se může přenos dat po USB stihnout zopakovat, pokud byl chybný, a správná kvalita obsahu je tak zajištěna. Pokud je přenos po digitální lince těsně synchronní s převodníkem a nebufferuje se, nedá se případná porucha přenosu (zarušení kabelu) napravit a přenese se prasknutí.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 9. 2011 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikoloki Zapomínáte, že samotný přenos signálu je spojený nejen s přenosem dat samotných, ale s rušením atd. Dobré pojednání jsem o tom někde četl od pana Vrány, který je autorem mnoha povedených DAC. Podle Vaší logiky by stejně hrálo CD od vietnamců nebo integrovaná zvuková karta.

Nikoloki
Nikoloki
Level Level
14. 9. 2011 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek To je zajímavé, mně učili už před 40 lety na průmyslovce o jakýchsi kontrolních a dokonce samoopravných kódech. Jejda, to si užijeme srandy, až se budou Windows 8 distribuovat pouze prostřednictvím internetu, takže v důsledku rušení během přenosu bude každá přijatá kopie jiná nežli originál, ba dokonce s největší pravděpodobností budou všechny kopie Windows 8 od sebe navzájem odlišné ;-)) ...

Samozřejmě je v převodníku rozhodující jeho analogová část, ale nezlobte se na mně, to, co si bere z bufferu, nezáleží na způsobu přenosu dat do bufferu - nebudeme-li tedy uvažovat tak mizernou kvalitu přenosové cesty, že dochází ke ztrátě paketů a následně k interpolaci ztracených zvukových dat. Kde jste u mne vyčetl tvrzení dávající integrovanou zvukovku naroveň externí profi zvukové kartě?

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
14. 9. 2011 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Předpokládáte naivně že data generovaná do bufferu vznikají přesně stejně rychle jako se z něj vybírají, tedy že jsou zvuková zařízení synchronizovaná na úrovni vzorkovací frekvence. Pokud ale zařízení na vstupu bude generovat vzorky rychlostí 44095Hz a na výstupu je budu vybírat frekvencí 44105Hz tak je jasné, že "občas" mu nějaký vzorek bude chybět, jaký to má vliv na zvuk pak záleží jakým způsobem je realizovaná přenosová cesta, po jak velkých "paketech" se data přenáší, jak velký je buffer, jaké mám požadavky na zpoždění atd...

Nikoloki
Nikoloki
Level Level
14. 9. 2011 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Nepředpokládám. Předpokládám, že maximální rychlost dodávání dat do bufferu je větší nebo rovna maximální rychlosti vybírání dat z bufferu a tudíž data v bufferu nikdy nechybí. Máte doma rychlost dodávání vajec do špajzu přesně se rovnající rychlosti odebírání vajec ze špajzu? Podle vás buďto ano, nebo u vás zákonitě vznikají bezvaječné stavy. Jak je řešíte? Nebo nevznikají? A není to náhodou tak, že při poklesu zásob vajec pod jistou mez doplníte jejich zásoby opět nad tuto minimální hranici? A co brání stejnému postupu při požadování "nul a jedniček"?

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
15. 9. 2011 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek co to melete? jaká maximální rychlost? zjevně nechápete jak to funguje...
tady se nebavíme o streamování internetových rádií, ale o přenosu digitalizovaného zvuku, kde na jedné straně zvukového řetězce generujete datový proud s konstantní vzorkovací frekvencí (44.1,48,96kHz atd.) a pokud ta data na druhé straně nedodáváte do D/A převodníku s absolutně stejnou (synchronizovanou) frekvencí tak to JE problém. Dřív nebo později se buffer vyprázdní nebo přeplní a v tu chvíli nastane neřešitelný problém, protože data na jeho vstupu se generují neustále stejnou rychlostí.

Nikoloki
Nikoloki
Level Level
15. 9. 2011 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Pravda, melu blbosti, spletlo mne to USB. Na druhou stranu - proč si převodník nesynchronizuje svoji frekvenci podle frekvence dodávaných dat?

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
15. 9. 2011 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek no a v tom je právě jádro pudla, USB takovou synchronizaci na potřebné úrovni neumožní...

juras_7811
juras_7811
Level Level
14. 9. 2011 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikoloki Zvuk je svým způsobem dost specifická záležitost a taky komplikovanější a bohužel na rozdíl od počítačových dat je zvuk náchylnější na různé vnější jevy byť v digitální podobě. Že USB skutečně není to pravé ořechové pro zvuk by ti odsouhlasil kdejaký zvukař či jiný profesionál, který se daným oborem živí.

Reklama
Reklama