Zpět na článek

Diskuze: G.Skill uvádí paměti DDR5-8000 a 192GB kity pro DDR5-6000

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jardadoma
jardadoma
Level Level
14. 3. 2025 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RGB zrušit jde, akorát je problém se zárukou, pokud je tam plomba.

phi11
phi11
Level Level
17. 3. 2025 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma co to kecame? RGB ide lahko vypnut, pripadne vyrobcovia stale vyrabaju a ponukaju rovnake varianty aj bez RGB, prevazne. Je len na predajcov, co ponukaju/predavaju.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 3. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@phi11 tak to vůbec nekecáme, někdy to nejde nebo velmi složitě, mi mobo cca tři roky blikalo uvnitř pc skříně, než jsem našel možnost jak to vypnout

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 3. 2025 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak vidím RGB se mi chce zvracet, a už takové pouťové nesmysly má jak BMW tak škodofka. Neříkám má mobo a gpu to má taky a jak se to vyjímá v mé neprůhledné skříni, no holt výrobci se chtějí odlišit tak máme kýče z pouti

Mr.Crow
Mr.Crow
Level Level
14. 3. 2025 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Však nikdo tě nenutí to používat :)

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 3. 2025 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow jak mě nikdo nenutí to používat? A to to mám odletovat? Na mobo to nejde vypnout. A je to skoro na všech komponentách. Už jsem viděl rgb herní stůl, rgb herní židli. Ještě nezaplnili díru na trhu a není rgb herní koberec 😜

Mr.Crow
Mr.Crow
Level Level
14. 3. 2025 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Sám píšeš, že máš neprůhledný case, tak kde je problém? Jako třeba u mé desky jde vypnout rbg i ram rgb vypnout jde, shodou náhod mám taky G.skill. A ano, nikdo tě nenutí to používat, můžeš si koupit, co chceš a co ti vyhovuje :)

Já osobně s rbg nemám problém. Jasně, nemám zapnutého zvracejícího jednorožce, ale tastefull jednobarevně, žádný blikačky.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 3. 2025 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow ano píšu a mám neprůhlednou case, ale to je řešení z mojí strany. Tato blbost žádný výkon nepřidá, a vůbec nic bych nepsal kdyby byla jedna věc s rgb a druhá těch samých parametrů ale bez. Ale není a msi napadlo že to třeba nepůjde vypnout. Neříkejte že si můžu koupit co chci když nemůžu, počítám že nejsem jediný kdo používá k pc monitor na koukání, nekouká cca 8 hodin jako vy na to jak svítí ram.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 3. 2025 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Tak v první řadě souhlasím, že kdyby výrobce dělali paměti stejných parametrů s a bez RGB, bylo by to moc fajn. RGB je ideální pro ty, kteří si chtějí se skříní trošku pohrát a mít jí hezkou. Možná kvůli soc.sítím, možná jen pro ten pocit, možná obojí...to je jedno. Jejich volba. Ale funkčně nepřináší nich (ani lepší výkon, ani lepší chlazení atd.)

Ale to se nestane neb RGB je výrobně stojí drobné, které nám ale řádně naúčtují. To zaprvé.
Zadruhé: to, že mám komponentu s RGB mě nenutí díky tomu čumět do skříně místo na monitor.
Zatřetí: většinou jde RGB vypnout
Začtvrté: má-li někdo neprůhlednou skříň, vzhledově je buřt jestli má či nemá RGB.
Jediné, co jej může štvát je vědomí, že cena byla o něco větší než bez RGB.

Toť asi celé, nemá moc smysl se o tom bavit.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 3. 2025 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow "RGB je ideální pro ty, kteří si chtějí se skříní trošku pohrát a mít jí hezkou. Možná kvůli soc.sítím"
to ale nerozporuje to že člověk má skříň vevnitř hezkou i bez rgb, já tam třeba mám docela hodně pořádek a protože můžu mít kabely schované tak je mám. Tady vidím problém že už cca 15let uvažuji že si nějakou tu síť založím. A pak tam budu dávat selfie, s pc skříni na výletě, s pc skříni na večeři atd. 🤣

anup
anup
Level Level
16. 3. 2025 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Někteří výrobci mají varianty bez RGB. Jediný rozdíl je že ty bez rbg jsou pár stovek levnější... A vypadají líp.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 3. 2025 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Jo ale ne všichni.
Asi jako když si chceš dneska koupit nové auto, ale nechceš dotekový displej a přístrojovku z displeje. Moc možností není, bohužel.

Osobně se snažím toto nepodporovat a proto mám RAM bez RGB. Ale jsou produkty kde se tomu prostě nevyhneš. Snad každá lepší základní desky i grafika má nějaká ta světýlka :-/

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 3. 2025 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow "to ale nerozporuje to že člověk má skříň vevnitř hezkou i bez rgb"
Jasně, sto lidí sto chuť. Někdo tam ta světýlka chce a někdo ne.
A jestli je někomu na blití z toho, když vidí světýlka...tak ať si je nekupuje nebo se na ně nedívá :D

I když by člověk chtěl tyhle kolotoče nepodporovat, bohužel jsou produkty které bez nich už nekoupíme.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 3. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow jak jste nakousnul ta auta, tak taky nevím, já jsem majitel novějšího auta a na vše potřebuji diagnostiku kterou jsem si koupil. Lidi si asi představují že se nic nepokazí, já jsem realista, když vidím v autech infotainment a kdejaké serepetičky vidím budoucí problém, a když jsem chtěl něco po servisu tak u většiny aut né moc levný problém. A pokud chci něco s elektronikou tak se rovnou ptám zda v servisu mají někoho zdatného přes elektroniku. Bo dnešní auto je takový počítač na kolech a ani servisáci u nových aut neví která bije. Jen tak střelím, v autě mám cca 20* řídících jednotek, které se spolu baví po optice. Jsem toho názoru že tolik metaliky by už auto neuvezlo 🤣

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 3. 2025 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Nemyslím si, že si jiní představují, že se nic nepokazí. Spíše to berou tak, že prostě nic jiného nekoupí, tak se s tím nějak smíří.
Mnoho uživatelů má auto na to, aby dojeli z A do B a neřeší mnoho věcí okolo. To samé je např. u toho RGB.
A bohužel to došlo do takého stavu, kdy nelze koupit nic jiného.

Myslím si, že trh funguje na poptávce a nabídce, ale jsou věci, kterou mohou výrobci ovlivnit.
Viz. například právě to RGB nebo ty displeje v autech. Někdo s tím začal a ujalo se to. V recenzích samá chvála atd. Po x letech nadšení opadlo a sem tam se občas někdo ozval s tím, že RGB je k prd či dotekový displej v autě je nebezpečný (což je za mě podstatně důležitější než nějak RGB).
Jenže už je to tak rozjeté, že to aplikují všichni skoro všude a tak už moc nelze koupit nic jiného. Bohužel.

A pak se člově baví když vidí nějakou recenzi na auto a frajeři se tam skoro rozplývali nad klasickými analogovými budíky - rychloměr a otáčkoměr.
A k tomu paradox: moderní auta mají přístrojovku z displeje ale většinou se tam zobrazují analogové budíky.
Do elektroaut instalují repro aby lidé mohly slyšet "zvuk" motoru, nedejbože ještě upraví řízení elektromotorů tak, aby šlo "řadit" aspoň pádly a simulovalo to cuknutí při zařazení.
Takže vlastně elektro si hraje na klasický spalovák s manuálem. Svět je na palici :-D

jardadoma
jardadoma
Level Level
16. 3. 2025 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Ujalo se to? Byla i jiná varianta, kterou si zákazník mohl vybrat?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 3. 2025 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow "Nemyslím si, že si jiní představují, že se nic nepokazí. Spíše to berou tak, že prostě nic jiného nekoupí, tak se s tím nějak smíří."
tak já ano, nebo jsou tak jak chtěl výrobce uživatelé zmasírovani.
vtloukl jim do hlavy že jediné to pravé auto je to co má aerodynamiku cihly, suv. Tak vw má v číně slabé prodeje bo jeho auta jsou prý moc hloupá. (netrčí všude displaye atd.) A u rgb to vidím taky tak, budou nám vtloukat do hlavy že rgb je to důležité co potřebujeme až to většina chtít bude, a pak půjdou hlavní parametry stranou hlavně že to má rgb.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 3. 2025 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Jistě že byla než to došlo do stavu v jakém je to teď. Všichni najednou nazačali vyrábět vše s RGB či všechna auta s displeji.
Jenže, jak píše tech-boy, většině lidem "vkloukli" do hlavy že s RGB či displejem je vše lepší.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 3. 2025 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Souhlasím, že síla reklamy se zde hodně projevila. Což ukazuje, jak velká skupina populace je tímto ovlivněna.

Osobně od začátku jsem proti dotekovým displejům v autech. Resp. takto: není problém s diplejem, pokud je to dobu jízdy zamknutý.
Základní ovládání včetně ventilace/klimy a rádia+handsfree by ale mělo být vždy analogové, aby to mohl řidič ovládat i poslepu. Krom jiných základních prvků totiž toto ovládá nejčastěji.

SUV to je taky případ sám pro sebe. Ideálně ještě elektro SUV. Navíc s úlevou na parkování a dálniční známce. Super věc.

S Čínou ještě může být "sranda". Uvidíme za pár let.

No a ohledně RGB, o tom jsem už psal :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 3. 2025 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Nejsem si vědom toho, že by se displeje v autech nějak všeobecně chválili. Spíše to většina hanila už od začátku. Důvodů pro ně ale bylo hned několik. Kupodivu je displej levnější než mechanická tlačítka, umožňuje to mnohem snazší úpravu výbavy auta softwarem a ne hardwarem, což přispívá k té nižší ceně, působí to prémiověji a moderněji, je to univerzální (na jednom ovládacím prvku je možné ovládat vše - bohužel podstatně komplikovaněji),... Nyní se některé firmy s velkou slávou vrací k mechanice (v poslední době to hodně ohlašuje např. VW).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 3. 2025 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow "vtloukl jim do hlavy že jediné to pravé auto je to co má aerodynamiku cihly, suv."

Proč máte pocit, že to bylo takhle? Svět se prostě mění. Byly doby, kdy každé osobní auto mělo 1,4 metru na výšku, sedělo se kousek nad zemí, a kdo chtěl sedět výše, v podstatě neměl na výběr. Na konci 90. let se ale offroady začaly civilizovat a vznikla SUV. Spousta lidí, kteří nepotřebují extra jízdní vlastnosti, ale chtějí do auta snadno nastoupit a snadno z něj vystoupit, tak začala mířit k SUV (resp. dnes crossoverům, což už s SUV nemá mnohdy moc společného). Ostatně se stačí podívat, kdo si nejčastěji kupuje auta jako jsou malá MPV (např. iX20, Merivy,...) a crossovery. Jsou to starší lidé, kteří oceňují snazší nastupování, lepší výhled. Výběr mají, Fabii si stále mohou koupit, ale ne, raději připlatí pár desítek tisíc a koupí Kamiqa. Že by to bylo jen a pouze marketingem, to se mi nezdá. Ta auta mají své výhody. Pochopitelně tu máme i velká SUV, kde už toto až tak moc neplatí, tam je to více módní záležitost, nicméně možnost koupit normální auto lidé stále mají. Nečiní tak však.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 3. 2025 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Jo o vw to vím, jsem velmi rád že na autě mám vše důležité na hw tlačítkách, a že dotykový je jen infotainment. Že mě minula i doba kdy si nějaký debil ve vw řekl že uděláme i tlačítka na volantu dotyková. Si občas přepnu něco i hw tlačítkama na volantu. Oni se nechválí, ale někteří to mají za chytrost auta, proto má prý vw v číně malé prodeje. Nedávno jsem viděl volvo, kdysi synonymum bezpečnosti, už je čínské, vše na dotyk a auto ti má zobrazit to co "právě potřebuješ" jak auto pozná že chci poděkovat atd.?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 3. 2025 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow No mi se moc nezdá že by šlo do normálního auta nějak blbě nastoupit, mám auto docela nízké a jde to normálně. Nemám zatím v háji kolena tak nemůžu soudit. Ale u otcova bmw šli skoro tak daleko že menší člověk potřebuje skoro žebřík aby nastoupil.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 3. 2025 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow "Nedávno jsem viděl volvo, kdysi synonymum bezpečnosti, už je čínské, vše na dotyk a auto ti má zobrazit to co ​"právě potřebuješ​" jak auto pozná že chci poděkovat atd.?"

Výstražná světla ze zákona tuším musí být fyzicky. Jinak dnes to míří na hlasové ovládání, které by s bezpečností nemělo mít problém (to by mělo být ještě bezpečnější než fyzická tlačítka). Mně osobně by se ale na auto moc mluvit nechtělo.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 3. 2025 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow Až budete starší, tak to asi poznáte. I proto se to teď ustálilo tak nějak mezi (crossover už není tak vysoko jako offroad nebo první SUV, ale není tak nízký jako normální auto - tedy se do něj nepadá, ale ani neleze). On je rozdíl, jestli má auto 1,4-1,5 metru (normální), 1,6-1,7 metru (crossover) nebo 1,8 metru (větší SUV).

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 3. 2025 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow trochu vám řeknu mou zkušenost nenapadá mě jak je to u aut kde se zapíná hlasové ovládání klíčovým slovem, ale vás možná ano, jak to udělám když poslouchám rádio nebo se bavím s posádkou. Já na auto mluvím, hlasové ovládání aktivuji tlačítkem, auto umlčí rádio, 'kór na posádku to nějak nefunguje' 🙃

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 3. 2025 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow právě jsem viděl nějakou studii, pravidelně vidím/slyším nějakou reklamu a řeknu si to je kravina!!!! Tak v té studii bylo kdo je více ovlivnitelný, je to naprosto jinak než by si člověk řekl, předpoklad je že více ovlivnitelný je starší osoba. Naopak, starší je více nedůvěřivý, tady platí stará poučka že opakovaná lež se stává pravdou, tak když něco slyšíme a pak se to mladým zobrazuje na sociálních sítích tak se i naprostá kravina stává pro mladé pravdou

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 3. 2025 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Crow jo a když by vás nebavilo mluvit na auto. Tak jsem se naposledy parádně nervnul, nedařil se mi nějaký úkon udělat hlasově, tak jsem kouknul do manuálu s vidinou nějakých hlasových příkazů a tam bylo zeptejte se auta 😡

Reklama
Reklama