Galerie 115
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 8 (G80 a G90) Gigabyte ZOTAC Sapphire

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh? | Kapitola 9

Petr Papež

50

Seznam kapitol

1. G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh? 2. ZOTAC GeForce GF8800GT 512MB DDR3 Dual DVI/HDTV AMP! 3. Gigabyte GeForce 8800 GTX GV-NX88X768H-RH 768 MB 4. Testovací sestava, testovací metodika 5. Bioshock (DX9), TC's R6: Vegas (DX9), World in Conflict (DX9 a DX10) 6. Prey (OGL), Supreme Commander (DX9), MoHA (DX10), CoH (DX10)
7. CB's Jericho demo (DX10), CoD 4 demo (DX10), Timeshift demo (DX10) 8. Hellgate London demo (DX9), Crysis SP demo (DX10), LightsMark (DX9) 9. Kvalita FSAA a AF, nový TRMS 10. Přehrávání HD obsahu, výkon, poměr cena/výkon 11. Hlučnost, spotřeba, přetaktování 12. Závěr

Karta s božským výkonem a lidskou cenou? Právě takovou se snaží být NVIDIA GeForce 8800 GT. Nadupaný nižší highend s téměř plným počtem SP jako GTX verze. V testu se mu do cesty postaví NVIDIA GeForce 8800 GTX i GTS 320MB a ATI Radeon HD 2900 XT.

Reklama

Kvalita FSAA a AF

Vzorek 2x

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Vzorek 4x

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Vzorek 8x

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Vzorek 8Qx

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Vzorek 16x

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Vzorek 16Qx

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Srovnání kvality FSAA na starším čipu G80 a G92. Rozdíly jsou velmi malé, jsou vidět především u 8Qx a 16Qx módů.

Anizotropní Filtrování

Následující řádky patří kvalitě filtrování textur, jedna z kategorií, která se s novými čipy neustále vyvíjí.

AF 4x

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

AF 16x

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

AF 16x Vysoká kvalita

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Souboj o nejlepší rodinné anizotropní filtrování končí patem, G80 i G92 jsou stejně schopné čipy na tomto poli.

Vyhlazování "průhlednosti"

Pojďme se podívat na jednu z avizovaných novinek. NVIDIA údajně předělala algoritmus pro vyhlazování TRMS, zatímco kvalitnější TRSS zůstal beze změn. Výsledky si předvedem ve dou hrách pod DirectX 9, Call of Duty 4 demo a starší FarCry. Omluvte mi malé nesrovnalosti v obrázcích, není vždy přesně stejný úhel pohledu. FarCry má krásné pohybující se větve a CoD4 po dvojhmatu Alt-Tab přesune myš mimo původní úhel. Mimoto ani jedna hra neumožňuje průběžné ukládání.

FarCry 1.4

Maximální detaily, 2048x1535, 8x FSAA

Bez aktivovaného TRAA

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Zapnuté TRMS

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Zapnuté TRSS

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Nevím jak Vy, ale my zkvalitnění vyhlazování u TRMS nevidíme. Výkon se mírně zvedl v módu TRMS, otázkou je, zda je to způsobeno novým algoritmem či "jinou" vnitřní architekturou čipu G92. Jinak nelze než poznamenat, zda to "stojí za to". Až poloviční výkon za ne až tak znatelné zlepšení obrazu. Na stranu druhou, 60 fps nebo 120 fps ve FarCry nehraje roli, a tak není důvod si neužít zase o kousek lepší obraz.

ČipFPS bez zapnutého TRAAPočet FPS s TRMSPočet FPS s TRSS Výkon s aktivovaným TRMSVýkon s aktivovaným TRSS
G80

98

75

47

76,5%

48,0%

G92

131

116

66

88,5%

50,4%

Call of Duty 4

Maximální detaily, 1800x1440, 4xFSAA

Bez aktivovaného TRAA

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Zapnuté TRMS

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Zapnuté TRSS

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

Osobně tedy rozdíl mezi TRMS a módem bez vyhlazování ani nevidíme. On tam také prakticky žádný není. Zatímco při zapnutí TRSS znatelně poklesl počet FPS, u zbylých dvou se pohyboval u přibližně stejných hodnot. O zlepšení TRMS tedy ani vidu.

Celkově lze obraz G92 hodnotit kladně - nezhoršil se a minimálně zůstal na špičkové úrovni čipu G80. Nový TRMS možná správně funguje jen v "příkladových" hrách z materiálů NVIDIA - Half-Life 2 a Seriuos Sam 2. Snad se dočkáme opravy v dalších ovladačích, ať už to bude kompatibilita s jinými hrami nebo jeho správné zprovoznění.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama