Grafické čipy - srovnání
Článek Grafiky a hry

Grafické čipy - srovnání

víťusx_old

víťusx_old

Charakteristiky a vlastnosti čipů Riva TNT, Permedia 3, PowerVRSG, Savage3D, G200, Banshee a Voodoo 2.

Reklama

Výrobci grafických čipů postupně uvádí nové generace 2D/3D grafických čipů. Každý z nich se přitom snaží přijít s něčím novým, lepším. Charakteristiky a vlastnosti čipů Riva TNT od nVidia, Permedia 3 od 3Dlabs, PowerVRSG (Second Generation) od Videologic, Savage3D od S3, G200 od Matrox, Banshee a Voodoo 2 (to je pouze 3D čip) od 3Dfx si můžete porovnat v následující tabulce.

Vlastnost

Riva TNT

Permedia 3

PowerVRSG

Rag128

Savage3D

G200

Banshee

Voodoo 2

VýrobcenVidia3DlabsVideologic/NECATIS3Matrox3Dfx3Dfx
Trilineární filtrováníanoanoanoanoanoanoanoano
Anizotropické filtrováníanoanoanoneanonenene
Bump-mappinganoanoanoanoanonenene
Full scene anti-aliasinganoanoanoneneanonene
Zpracování více textur v jednom cykluanoanoneneneneneano
AGP texturinganoanoanoanoanoanonene
Z-buffer24-bitový32-bitový32-bitový32-bitový24-bitový32-bitový16-bitový16-bitový
3D rendering v pravých barváchanoanoanoanoanoanonene
Maximální velikost textur2048x2048nelimitováno1024x1024?2048x20482048x2048256x256256x256
Stencil buffer8-bitový8-bitový1/8-bitový8-bitový----
2D/3D2D/3D2D/3D2D/3D+3D2D/3D2D/3D2D/3D2D/3Djen 3D
Maximální rozlišení1900x12801920x10801600x12001920x12001600x12001900x12001600x1200800x600
Typ sběrnice33/66MHz PCI AGP 2x/1x33/66MHz PCI AGP 2x/1x33/66MHz PCI AGP 2x/1xAGP 2xAGP 2x AGP 4x33/66MHz PCI AGP 2x/1x33/66MHz PCI AGP 1x33/66MHz PCI
Podporovaná paměť4/8/16 MB8/16 MB4/8/16 MB16MB (VR)

32MB (GL)

2/4/8 MB8/16 MB4/8/16 MB6/8/12 MB
DVD kompenzace pohybuanoanoanoDVD dekodéranonenene
Technologie (mikronů)0,35/0,250,250,25?0,250,250,350,35
Podporovaná rozhraníDirect3D OpenGLDirect3D OpenGLDirect3D OpenGL PowerSGLDirect3D OpenGLDirect3D OpenGLDirect3D OpenGLDirect3D OpenGL GlideDirect3D OpenGL Glide
Vykreslovací rychlost250 Mp/s125 Mp/s100 Mp/s180 Mp/s125 Mp/s100 Mp/s100 Mp/s90 Mp/s
3D trojúhelníky (milionů za sekundu)6 - 882 - 43,651,53 - 43 - 4

Čipy G200, Banshee a Vodoo 2 nepodporují Bump-mapping hardarově, ale pouze softwarově. Permedia 3 a Riva TNT mohou provádět bump mapping díky AND texturingu v jednom průchodu. Rychlost načítání textur pak je 250 Mp/s (dva texely v jednom cyklu). Riva TNT dokáže vykreslit v jednom cyklu dva pixely.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama