Galerie 2
HTC Vive VR možná již v prosinci, předhoní Oculus?
Aktualita Ostatní Virtuální realita HTC

HTC Vive VR možná již v prosinci, předhoní Oculus?

Jan Vítek

Jan Vítek

2

Příští rok by mohl být pro PC zlomovým. Na trh se chystají nové generace karet a procesorů, které mají přinést opravdový pokrok z hlediska výkonu. Rozšíří se ale také nové DirectX 12 a k tomu přispěje i virtuální realita.

Reklama

Oculus

by měl v příštím roce prodat na 5 milionů svých VR headsetů, ale pozadu nechtějí být ani ostatní firmy a mezi nimi Razer nebo právě HTC. Tato firma ohlásila v letošním březnu

své partnerství s Valve

, které se týká vývoje VR headsetu Vive. A zatímco Oculus Rift má na trh dorazit až v příštím roce, dle jednoho manažera firmy HTC by Vive měly dorazit již dříve. Prý budou představeny 8. prosince a na trh přijdou pouhý týden poté.

Prozradil

to polský manažer firmy Bartosz Żuk na nedávné herní exhibici a datum 8. prosince zaznělo ještě v jednom videu, kde Bartosz představuje samotný headset. Dle něj se nejdříve dočkají zákazníci v USA, Velké Británii a Německu. Cena ještě nebyla stanovena.

HTC Vive VR možná již v prosinci, předhoní Oculus?

Tyto informace však nebyly zatím oficiálně potvrzeny nebo vyvráceny. Nicméně na Steamu byl nedávno zveřejněn

seznam her

chystaných pro HTC Vive a u dvou z nich je uvedeno, že přijdou na trh 15. prosince, tedy právě týden po údajném představení headsetu.

Jde zatím tedy o nezaručené informace, ale je celkem pravděpodobné, že HTC Vive skutečně o několik měsíců předhoní Oculus Rift CV1 a stane se prvním opravdu dostupným moderním VR headsetem pro PC. A to by byla pro firmy HTC a Valve velká výhoda vzhledem k tomu, že by se jejich Vive dostalo více do podvědomí veřejnosti, kde dnes figuruje především Oculus. Na internetu se ale mluví o tom, že pokud HTC Vive přijde na trh ještě v tomto roce, půjde o značně limitovanou sérii, která tak bude těžko k dostání a pokud, pak ne levně.

Headset HTC Vive je schopný sledovat pohyb hlavy v plném 360° rozsahu, s čímž má chystaná

finální verze Oculu prý problémy

. Vývojářská verze měla rozlišení 1080 x 1200 na oko a obnovovací frekvenci 90 Hz. Je otázka, zda finální verze nabídne to samé, nebo něco lepšího. Pro porovnání, finální Oculus Rift má mít stejné rozlišení a Morpheus od Sony pak 960 x 1080, ale se 120 FPS.

Zdroj:

KitGuru


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama