Grafický čip od Intelu - zatím raději nekupovat.
Intel v souvislosti se svým čipem používá slova jako "vyvážená architektura" a podobně. Jak je to však s tímto čipem ve skutečnosti ? Tom (z Tom's hardware) o tomto čipu přináší několik informací.
3D grafický systém s malou grafickou pamětí nemůže být v žádném případě vyvážený. Intel nyní vyrábí a prodává své vlastní grafické karty osazené čipem i740. Tyto karty mají pouze 2 nebo 4 MB paměti a není možné žádnou další paměť přidat. Vyplatí se ale ušetřit pár korunek na grafické paměti ?
Ačkoliv i740 na první pohled vypadá jako velmi dobrý produkt, pod povrchem se skrývají některé nedokonalosti. V první řadě má velmi špatné ovladače neumožňující umístit textury do lokální grafické paměti. Všechny textury jsou automaticky přesměrovány na AGP bez ohledu na to, kolik grafické paměti je volné. V 8-megové konfiguraci jsou využity jen zhruba 2 MB pro buffery (front, back a Z-buffer), což ponechává volných 5-6 MB pro rychlé ukládaní textur. Ovladače i740 ponechávají tuto paměť nevyužitou (dokonce i když je požadováno samotnou hrou) a odesílají všechny textury do pomalejší operační paměti. Pak se není co divit, že Intel nemůže ani zdaleka konkurenci překonat.
Napravit tuto situaci může pouze jediná firma, a tou je Real3D, která i740 a jeho ovladače ve spolupráci s Intelem vyvíjela. Pokud Real3D bude vyrábět grafické karty osazené i740, které budou podporovat umístění textur v lokální grafické paměti, nemusí se konkurenčních karet s čipem i740 obávat. Další možností by bylo licencovat své (Real3D) ovladače ostatním výrobcům.
Hledáte-li tedy vysoký 3D výkon, držte se raději od karet s čipem i740 dál. Chcete-li si opravdu koupit grafickou kartu s tímto čipem, pak rozhodněte dejte přednost kartě od Real3D - a pak jim posílejte e-maily tak dlouho, dokud do svých ovladačů nezahrnou podporu lokální práce s texturami.