Zpět na článek

Diskuze: Li-Ion akumulátory StoreDot s XFC úspěšně otestovány už na 2000 cyklů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

jiri777
jiri777
Level Level
7. 4. 2024 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spotřeba auta 14 kWh/100km je téměř nereálná, spíše je to 20 kWh/100km.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 4. 2024 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri777 Tak ono záleží jakého, každopádně tohle by opravdu platilo o ty nejúspornější. Průměrný evropský elektromobil totiž bere okolo 18 kWh/100km. Elektrická Kona nebo Mégane je na 16 kWh/100km, Tesla Model 3 na 18,5 kWh/100 km, ale Model Y už bere třeba blíže k 20,5 kWh/100km.

eidz
eidz
Level Level
6. 4. 2024 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

(průměrně se vozy šrotují mezi 200-250 tisíci km)
navrhuji přeformulovat
průměrně se očekává životnost vozu mezi 200 - 250 tisíci km
;-)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
6. 4. 2024 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Tak to číslo asi tak odpovídá v praxi využívaným nájezdům aut se spalovacími motory. Protože elektrický pohon je mechanicky mnohem jednodušší, není důvod, proč by se toto číslo nemělo zdvojnásobit. Tedy kromě výrobků, kterým začne hnít karosérie hned první rok používání.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 4. 2024 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Navrhovat to sice můžete, nicméně není k tomu důvod, když k tomu šrotování opravdu dochází v průměru mezi 200-250 tisíci km. Např. průměrné české auto se šrotuje po cca 21 letech a má průměrný nájezd zhruba 10200 km ročně. Některé tento nájezd dalece překročí, některé se sešrotují i mnohem dříve.

eidz
eidz
Level Level
7. 4. 2024 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak šrotujte dál.
https://www.autozive.cz/kolik-kilometru-muzou-auta-vydrzet-a-jaka-je-jejich-priblizna-zivotnost-komplexni-odpoved-od-vyrobcu/

Jinak web https://www.aaaauto.cz dnes 7. 4. 2024 eviduje 9629 vozů k prodeji. Nad 300 tis. km má 184 aut (1,91%), nad 200 tis. km má 1819 aut (18,89%). Podle Vás je tedy cca pětina nabídky šrot. :-)))
A pojďme po letech. Nad 200 tis. km vozy do roku 2003 - 34 ks (0,35%), 2004 - 2007 je 270 ks (2,8%) a 2008 až 2011 je 570 ks (5,92%).

Šrotace je při neopravitelnosti, resp. při finanční nerentabilitě opravy. Nebo pokud není kupec.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 4. 2024 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Vždyť jste mi to teď sám potvrdil :-)

I ten Váš článek uvádí následující: "Přetahování servisních intervalů a výměn výrazně snižuje životnost auta, která se průměrně pohybuje okolo 200 000 až 300 000 km"

Raději než na AAA se podívejme na celý trh, třeba tipcars.cz. Celkově 74898 aut, nad 300 tisíc km má 1165 aut, tedy 1,55 %. Nad 200 tisíc km je tam 8319 aut, tzn. 11,1 %. Tady už mnohdy začínají auta na dojetí.

A teď si uvědomte, co je to průměr. Průměr znamená, že jde o výsledek v polovině (no ještě lépe o tom mluví medián). Že existují auta nad 300 tisíc km, je pravda, ale to jsou ta auta, která ten průměr natahují nahoru. Ale průměr je průměr, je to auto uprostřed, ne na konci. Když to zjednoduším, kdyby byl medián 300 tisíc km, znamenalo by to že polovina aut má pod 300 tisíc, polovina aut nad 300 tisíc km. Ale vždyť Vy sám jste tu dal odkaz, kde to není polovina, ale necelá 2 %. Každopádně trh s ojetými auty má své záludnosti, které toto komplikují prokázat (ty třeba dobře napoví průměrný roční nájezd).

Máte tu jasné statistiky, které říkají, že český vůz jde do šrotu v průměru ve 21 letech a že průměrné české auto najede 10200 km. Podívejte se na šrotiště, ta dávno nejsou plná Favoritů a už ani moc Felicií, ale prvních Fabií.

tomasjerry
tomasjerry
Level Level
9. 4. 2024 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Priznavam sa, ze som nedavno predal auto s 270 tis. Skuzilo dobre, ale konecne som si mohol dovolit new. Manzelkyne auto sme davali zosrotovat pri 255 tis. Presne ako bolo povedane, tak doslo na nerentabilnu opravu, hlavne sme nevedeli ani zohnat nahradny diel z 2 vyrobi, takze by sme museli objednavat original za neskutocne prachy. Ako ked som chodil pre nahradne diely na vrakovisko, to som mal este Feldu s 550 tis na tachaci, tak uz tam bolo viac Fabii ako Felicii.

Reklama
Reklama