Komentáře

eidz
eidz
Level Level
18. 10. 2025 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik No, když budeme pokračovat v jízlivém tónu, který jste nemusel použit, tak autor (Vy) v článku nedokončil pointu. A to, zda-li zvýšená cena je naplněna přidanou hodnotou (výkon, efektivita).

Snapdragon 8 Elite Gen 5
- dle Qualcommu tato novinka o 20 % výkonnější a o 35 % efektivnější, takže v celkovém součtu má mít o 16 % nižší spotřebu (zde se tedy neuvádí, ke kterému modulu bylo srovnání provedeno)
- má být proti předchůdci až o 27 % dražší (zde nutno dodat, že podle odhadu cen $240 - 280 se jedná o zdražení o 9% až 27%)

A vedlejší efekt - AI od Google dala správnou odpověď. :-)

Pokračujme tedy v diskuzi ve smířlivém tónu.

Jelikož marži se nikdy nedozvíme, tak to vypadá, že zvyšování ceny jede s vlnou "vyšší přidané hodnoty", kterou nějak měří. Teď taky, aby na trhu byli zákazníci, kteří to koupí.

eidz
eidz
Level Level
17. 10. 2025 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A pamatuje si někdo, o kolik výkonu má navíc?
Jestli ta cena je vyvážena přidanou hodnotou výkonu.

eidz
eidz
Level Level
17. 10. 2025 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No, vždyť to píšete. Konektor je na hraně. A když k tomu přidáte redukci, máte šanci vytvořit další spoj, který se při tom zatížení bude hřát.
Za mě tedy, když zákazník chce takovou kartu, je potřeba upgrade zdroje. Redukce i při výkonově vyhovujícím zdroji není správné řešení.
Navíc zdroje taky procházejí vývojem. Kromě zaměření na efektivitu jsou požadavky na zvládnutí krátkodobých špiček. Právě proto, že grafické karty si krátkodobě vezmou víc. A to může být i problém těch spojů.

eidz
eidz
Level Level
23. 9. 2025 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do RX 7700 XT dát 16 GB RAM, 12 do RX 7700. Ale takhle to nějak nedává smysl.
Počkáme na testy a pak se uvidí.

eidz
eidz
Level Level
21. 7. 2025 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen spekulace - že by výkonnou iGPU chtěli zákazníka přesvědčit ke koupi procesoru? Od AMD jsou iGPU dle mého názoru ořezané, aby nekonkurovali dedikovaným grafikám RX. Jenže Intel v dedikovaných grafikách nemá ve svém portfoliu čemu konkurovat...
Zkoušel jsem Arc B580. I když motherboard a procesor RE-BAR podporují, grafika tvrdila, že není dostupný. Při reinstalaci Intel driverů jsem už nenabootoval, modrá smrt. V nouzovém režimu jsem Intel driver odinstaloval, grafiku vrátil a mám na dlouhou dobu pokoj s experimenty. Jako přeinstalace celého systému mě fakt neláká. :-)

eidz
eidz
Level Level
19. 7. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cituji: "systém provedl 11 milionů autonomních jízd". To je už pěkná porce a při tom vychytali dost věcí. Klobouk dolů - nasypali do toho hodně peněz a času.

eidz
eidz
Level Level
18. 7. 2025 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V květnu jsem si dělal cenový průzkum. V segmentu YOGA. Zajímavé bylo, že o 15% dražší produkt byl během 14 dnů pryč a model s AI 5 340 tam je stále. A teď udělali 330. Asi v jiném segmentu jsou prodeje jiné.

eidz
eidz
Level Level
20. 3. 2025 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Dle mého názoru je měřítkem to, zda-li při normální stavu dodávek dílů a normální výrobě je zájem kupujících tak velký, že se na auto čeká půl rok a víc. Jestli se prodeje nedaří a plní se odstavné plochy, není to pro výrobce dobré. Může to být vliv více faktorů, nejenom prodejní ceny.
Myslím si, že ve Vašem výčtu chybí Mercedes, který je taky dost dobrý.
Ano, to, že píšu kritiku, neznamená, že daný segment ignoruji.
Nicméně, o 1 MW dobíjení jsem zatím od Evropských automobilek nic nečetl. V praxi to asi moc nepůjde použít, ale právě z pohledu technologie je důležitější, než teoretické dobíjení 1 MW to, že přešli na architekturu 1000 V.
V každém případě, vývoj je to zajímavý.

eidz
eidz
Level Level
20. 3. 2025 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz "Stále jste ale nepodal důkaz o tom, že tu belgickou továrnu zavřeli právě kvůli cenám elektřiny. "

A Váš důkaz je nedostatečný?
"ta továrna se zavřela zrovna v době, kdy v Belgii byla nejlevnější elektřina v průběhu posledních 3 let. Ne ve srovnání s Evropou, ale ve srovnání s tím, co bylo v Belgii předtím"

Takže 3. roky zpět musíte do prodejní ceny promítnout vysoké ceny elektřiny znamená, že výsledný produkt máte v prodejní ceně, která způsobuje malý zájem kupujících. Pokud by se jim dařilo auto vyrobit o pitomých 15% levněji, prodejní cena klesne o 10% a vznikne prostor pro marži prodejního řetězce.

Jinak pokud mě chcete dostat do situace, kdy Vám napíšu, že nemám důkaz o tom, že zavřeli továrnu kvůli vysokým cenám, tak píšu: Já, uživatel Eidž, nemám důkaz o tom, že Audi v Bruselu zavřelo továrnu kvůli vysokým cenám energií.

Pokud jsem tím přispěl k Unity, stálo to za to.

Pokud diskuze s Vámi jsou o tom, že uživatel nemá právo napsat příspěvek vyjadřujícího jeho názor, bez doložení citací a zdrojů, tak já to respektuji. Obsahově jste Vy tvůrcem tohoto webu, takže jaké diskuze zde jsou, je o tom, co moderátor/administrátor/tvůrce dovolí.

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Tak když už chcete zdroje, tak si je taky přečtěte.
Máte tam tabulku, kde Belgie je s cenou elektřiny hned za ČR.
Vaší logikou, když uznáte, že v ČR je drahá elektřina, tak v Belgií není? Když je cenou hned za
ČR?
A Vaší argumentací - prosím zdroj o tom, že v Belgii je nejlevnější elektřina.

A pokud nevnímáte fakt, ke kterému nemám zdroj, že cena elektřiny a tepla je pro veškeré činnosti klíčová, tak ok. Já Vás nepotřebují přesvědčit.
Ale napadá Vás produkt, výrobek, či služba, ke které nepotřebujete elektřinu nebo teplo?

A to je právě to, co v minulém režimu chápali a proto zde máme tolik tepelných zdrojů a budovali i jaderky. Pro rozvoj společnosti potřebujete stabilní a levnou elektřinu. Proto v Číně staví tepelné elektrárny a v ČR ne. A to máme na svém území doly, máme rypadla a máme do každé teplárny vlečku.
Ale my ne, mu budeme zelení a budeme pálit štěpku. CO2 je z toho taky, protože to jinak u spálení nejde. Ale toto CI2 je to správné.
Oproti uhlí větší objem na stejné spalné teplo, oproti uhlí to voziíte po silnici, prostě nesmysl, ale tak je to správné, tak to má být.

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Souhlasím, že to je technologické demo.
Problém je, že jej prezentuje Čína, a ne Evropa. Protože upřímně, my teď neumíme 1 MW dobíjení. Ani na papíře.

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Pane Šurkalo, zde máte zdroj o drahé elektřině:
https://www.elektrina.cz/cena-elektriny-u-nas-a-v-evrope-cesi-plati-ze-vsech-nejvice

Zřejmě jste asi v situaci, kdy ve své domácnosti nemusíte řešit cenu elektřiny. Jinak by jste i bez zdroje věděl, že jen cena silové elektřiny je dnes úplně jinde, než v roce 2020. A to se týká ČR.
Kromě své domácnosti to ve svém zaměstnání (energetik) od pádu Bohemia Energy řešíme neustále. Drahé energie (elektřina, teplo) se následně propisují do ceny výrobků a to následně způsobuje, že odběratelé berou míň nebo úplné nic.

A upřímně - čekám kdy to bude pokračovat dál, Spolana nebude poslední, kdo padne.
https://cnn.iprima.cz/neratovicka-spolana-v-prvni-polovine-roku-ukonci-cast-vyroby-vetsinu-zamestnancu-propusti-462992

Takže Vaší logikou - ano, Audi v Bruselu zavřelo fabriku pro 3000 lidí proto, že to v Mexiku vyrobí levněji.
Ale to není důkaz o tom, že v Evropě máme drahé energie.

Možná by jste mohl jít do Evropského parlamentu, asi by jste si tam velmi porozuměl s těmi, co tam už jsou, a navrhují směrnice.

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 04:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz ""Díky drahé elektřině Audi v Bruselu zavřelo továrnu ​­(3000 pracovních míst​­)­"

Nějaký zdroj k tomu?"

Z 10. 7. 2024 informace, že se bude něco dít, jestli se nezmění stav:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/audi-etron-q8-brusel-tovarna-elektromobil.A240710_095118_automoto_fdv

1. 3. 2025 informace o zavření:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/audi-brusel-tovarna-fabrika-q8-e-tron-elektromobil.A250228_171051_automoto_fdv

Proč je malý zájem o elektromobily v EU?
Protože princip jakékoliv továrny je, že kromě výroby má prodej. Když není prodej, není továrna. K čemu je vývoj, efektivita výroby, když finální produkt neprodáte?
Pro představu - Brusel, cca 195 tis. obyvatel, Plzeň cca 185 tis. obyvatel. Skupina Škoda Transportation a.s. měla v roce 2022 cca 6 tis. zaměstnanců. Takže pro představu - každý druhý by ztratil práci, tj. zdroj příjmů.

"Čína má také systém emisních povolenek."
A je platný? Já nemám detailní přehled o emisním systému Číny, ale jejich systém měl vstoupit v platnost nejdříve 2028.
A problém EU ETS je, že si povolenku může koupit jakýkoliv subjekt. Takže se bohužel stalo i to, že americké investiční fondy nakoupili povolenky. Tím se zvedla cena zbylých povolenek v systému. Proč to udělali? Protože to vnímají jako zajišťenou investici s rostoucí hodnotou.
Důsledek - zdražení elekřiny a tepla v EU.
A mimochodem, v Číně ještě v současné době projektují a plánují stavět tepelné elektrárny na uhlí. Takže to byznysově je kladné, i s tím jejich emisním systémem.
V ČR by jste dnes nesehnal peníze ani na studii uhelné elektrárny. Protože řešíme prdy krav.
Jestli EU vyprodukovala, s schválně píšu minulý čas, 11% světových emisí CO2, tak i kdyby se nám Greendeal podařil a produkovali jsme 0% (třeba i tím, že zavřeme průmysl v EU), tak pořád žijeme na planetě Zemi a přesun zdroje CO2 z místa A do místa B nevyřeší problém.
To se stalo s hutěmi v Ostravě. Kvůli emisím hutě skončili. Ale ocelárny ještě fungovaly a odkud kupovaly ocel? Z Brazíle, z Ruska. A už skončily i ocelárny.
A toto bude GreenDeal - v Evropě skončí průmysl. Ale kde budou Evropané pracovat, aby měli mzdu, o tom GreenDeal mlčí...

eidz
eidz
Level Level
18. 3. 2025 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Právě jsem chtěl napsat, že v elektromobilitě se rýsuje nová špička.
Jako 1 MW nabíjení, to je síla.
Je vidět, že v Evropě jsme chtěli Greendealem vybudovat technologicky vyspělou Evropu, nezávislou na dovozu fosilních paliv. Ale někde jsme udělali chybu. Díky drahé elektřině Audi v Bruselu zavřelo továrnu (3000 pracovních míst), ve vývoji elektromobilů se nedaří. Naopak Čína kašle na nějaké emisní povolenky, díky levné pracovní síle se výroba všeho stáhla k nim. A teď mají elektromobilitu na špici a my to neumíme ani okopírovat....

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 04:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz ""Díky drahé elektřině Audi v Bruselu zavřelo továrnu ​­(3000 pracovních míst​­)­"

Nějaký zdroj k tomu?"

Z 10. 7. 2024 informace, že se bude něco dít, jestli se nezmění stav:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/audi-etron-q8-brusel-tovarna-elektromobil.A240710_095118_automoto_fdv

1. 3. 2025 informace o zavření:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/audi-brusel-tovarna-fabrika-q8-e-tron-elektromobil.A250228_171051_automoto_fdv

Proč je malý zájem o elektromobily v EU?
Protože princip jakékoliv továrny je, že kromě výroby má prodej. Když není prodej, není továrna. K čemu je vývoj, efektivita výroby, když finální produkt neprodáte?
Pro představu - Brusel, cca 195 tis. obyvatel, Plzeň cca 185 tis. obyvatel. Skupina Škoda Transportation a.s. měla v roce 2022 cca 6 tis. zaměstnanců. Takže pro představu - každý druhý by ztratil práci, tj. zdroj příjmů.

"Čína má také systém emisních povolenek."
A je platný? Já nemám detailní přehled o emisním systému Číny, ale jejich systém měl vstoupit v platnost nejdříve 2028.
A problém EU ETS je, že si povolenku může koupit jakýkoliv subjekt. Takže se bohužel stalo i to, že americké investiční fondy nakoupili povolenky. Tím se zvedla cena zbylých povolenek v systému. Proč to udělali? Protože to vnímají jako zajišťenou investici s rostoucí hodnotou.
Důsledek - zdražení elekřiny a tepla v EU.
A mimochodem, v Číně ještě v současné době projektují a plánují stavět tepelné elektrárny na uhlí. Takže to byznysově je kladné, i s tím jejich emisním systémem.
V ČR by jste dnes nesehnal peníze ani na studii uhelné elektrárny. Protože řešíme prdy krav.
Jestli EU vyprodukovala, s schválně píšu minulý čas, 11% světových emisí CO2, tak i kdyby se nám Greendeal podařil a produkovali jsme 0% (třeba i tím, že zavřeme průmysl v EU), tak pořád žijeme na planetě Zemi a přesun zdroje CO2 z místa A do místa B nevyřeší problém.
To se stalo s hutěmi v Ostravě. Kvůli emisím hutě skončili. Ale ocelárny ještě fungovaly a odkud kupovaly ocel? Z Brazíle, z Ruska. A už skončily i ocelárny.
A toto bude GreenDeal - v Evropě skončí průmysl. Ale kde budou Evropané pracovat, aby měli mzdu, o tom GreenDeal mlčí...

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Pane Šurkalo, zde máte zdroj o drahé elektřině:
https://www.elektrina.cz/cena-elektriny-u-nas-a-v-evrope-cesi-plati-ze-vsech-nejvice

Zřejmě jste asi v situaci, kdy ve své domácnosti nemusíte řešit cenu elektřiny. Jinak by jste i bez zdroje věděl, že jen cena silové elektřiny je dnes úplně jinde, než v roce 2020. A to se týká ČR.
Kromě své domácnosti to ve svém zaměstnání (energetik) od pádu Bohemia Energy řešíme neustále. Drahé energie (elektřina, teplo) se následně propisují do ceny výrobků a to následně způsobuje, že odběratelé berou míň nebo úplné nic.

A upřímně - čekám kdy to bude pokračovat dál, Spolana nebude poslední, kdo padne.
https://cnn.iprima.cz/neratovicka-spolana-v-prvni-polovine-roku-ukonci-cast-vyroby-vetsinu-zamestnancu-propusti-462992

Takže Vaší logikou - ano, Audi v Bruselu zavřelo fabriku pro 3000 lidí proto, že to v Mexiku vyrobí levněji.
Ale to není důkaz o tom, že v Evropě máme drahé energie.

Možná by jste mohl jít do Evropského parlamentu, asi by jste si tam velmi porozuměl s těmi, co tam už jsou, a navrhují směrnice.

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Souhlasím, že to je technologické demo.
Problém je, že jej prezentuje Čína, a ne Evropa. Protože upřímně, my teď neumíme 1 MW dobíjení. Ani na papíře.

eidz
eidz
Level Level
19. 3. 2025 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Tak když už chcete zdroje, tak si je taky přečtěte.
Máte tam tabulku, kde Belgie je s cenou elektřiny hned za ČR.
Vaší logikou, když uznáte, že v ČR je drahá elektřina, tak v Belgií není? Když je cenou hned za
ČR?
A Vaší argumentací - prosím zdroj o tom, že v Belgii je nejlevnější elektřina.

A pokud nevnímáte fakt, ke kterému nemám zdroj, že cena elektřiny a tepla je pro veškeré činnosti klíčová, tak ok. Já Vás nepotřebují přesvědčit.
Ale napadá Vás produkt, výrobek, či služba, ke které nepotřebujete elektřinu nebo teplo?

A to je právě to, co v minulém režimu chápali a proto zde máme tolik tepelných zdrojů a budovali i jaderky. Pro rozvoj společnosti potřebujete stabilní a levnou elektřinu. Proto v Číně staví tepelné elektrárny a v ČR ne. A to máme na svém území doly, máme rypadla a máme do každé teplárny vlečku.
Ale my ne, mu budeme zelení a budeme pálit štěpku. CO2 je z toho taky, protože to jinak u spálení nejde. Ale toto CI2 je to správné.
Oproti uhlí větší objem na stejné spalné teplo, oproti uhlí to voziíte po silnici, prostě nesmysl, ale tak je to správné, tak to má být.

eidz
eidz
Level Level
20. 3. 2025 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz "Stále jste ale nepodal důkaz o tom, že tu belgickou továrnu zavřeli právě kvůli cenám elektřiny. "

A Váš důkaz je nedostatečný?
"ta továrna se zavřela zrovna v době, kdy v Belgii byla nejlevnější elektřina v průběhu posledních 3 let. Ne ve srovnání s Evropou, ale ve srovnání s tím, co bylo v Belgii předtím"

Takže 3. roky zpět musíte do prodejní ceny promítnout vysoké ceny elektřiny znamená, že výsledný produkt máte v prodejní ceně, která způsobuje malý zájem kupujících. Pokud by se jim dařilo auto vyrobit o pitomých 15% levněji, prodejní cena klesne o 10% a vznikne prostor pro marži prodejního řetězce.

Jinak pokud mě chcete dostat do situace, kdy Vám napíšu, že nemám důkaz o tom, že zavřeli továrnu kvůli vysokým cenám, tak píšu: Já, uživatel Eidž, nemám důkaz o tom, že Audi v Bruselu zavřelo továrnu kvůli vysokým cenám energií.

Pokud jsem tím přispěl k Unity, stálo to za to.

Pokud diskuze s Vámi jsou o tom, že uživatel nemá právo napsat příspěvek vyjadřujícího jeho názor, bez doložení citací a zdrojů, tak já to respektuji. Obsahově jste Vy tvůrcem tohoto webu, takže jaké diskuze zde jsou, je o tom, co moderátor/administrátor/tvůrce dovolí.

eidz
eidz
Level Level
20. 3. 2025 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eidz Dle mého názoru je měřítkem to, zda-li při normální stavu dodávek dílů a normální výrobě je zájem kupujících tak velký, že se na auto čeká půl rok a víc. Jestli se prodeje nedaří a plní se odstavné plochy, není to pro výrobce dobré. Může to být vliv více faktorů, nejenom prodejní ceny.
Myslím si, že ve Vašem výčtu chybí Mercedes, který je taky dost dobrý.
Ano, to, že píšu kritiku, neznamená, že daný segment ignoruji.
Nicméně, o 1 MW dobíjení jsem zatím od Evropských automobilek nic nečetl. V praxi to asi moc nepůjde použít, ale právě z pohledu technologie je důležitější, než teoretické dobíjení 1 MW to, že přešli na architekturu 1000 V.
V každém případě, vývoj je to zajímavý.

eidz
eidz
Level Level
6. 1. 2025 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Ano, podobně VW nechtěl, aby jim ujel vlak s elektromobilitou.
Problém nastal v tom, že ty elektromobily nikdo nekupuje.
AI je neuvěřitelný žrout energie a výpočetního výkonu. A tím růst spotřeby předbíhá výrobu. Což bude znamenat jen zvýšení ceny.

eidz
eidz
Level Level
4. 1. 2025 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.GO! Souhlas. Kromě sebeprezentace tam není nic.

eidz
eidz
Level Level
31. 12. 2024 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.GO! Každý vycházíme ze svých zkušeností.
Vámi popsaný případ je pro 0,15 MW. Moje zkušenost pramení z nabídek, které jsem letos měl v ruce. Škoda, že nám uchazeči nenabídli řešení s omezením hluku. Nabízené řešení pro typový stroj v kontejnerovém provedení pro 0,5 MW a 1 MW s hlukem 105 dB rozhodně nebylo na úrovni osobáku. A nešlo o výrobek z Číny, šlo o motory z EU.
Určitě zákaznické provedení pro nemocnice, filmové studio bude mí to, co si zákazník předepíše. Provedení pro logistické centrum bude zase jiné.
A tak bude jiné i 14 kontejnerů po 2,5 MW.
Nevíme kde je mají. Ale vyrobit 2,5 MW elektrického výkonu bude vyžadovat pořádný motor. Při provozním stavu (zahřátý, ale na plném výkonu) to nějaký zdroj hluku bude.

eidz
eidz
Level Level
30. 12. 2024 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je možné doplnit, jak se jim podařilo chybějících 105 MW vyřešit?
Jako postavit spotřebič, který chce 155 MW a je volných 7-8 MW znamená, že kromě spotřebiče stavíte i zdroj. Otázkou je, jaké je předpokládané rozložení spotřeby během dne, což úlohu jenom komplikuje.
Pro představu - mobilní kontejnerový generátor znamená diesel a generátor. V tomto výkonu už budou potřeba i transformátory. A těch dieselů jsem zatím neviděl nějaký emisní systém. Kromě hluku, emisí, které si ani neumíme představit, to má taky spotřebu.
Technicky jde o zajímavý projekt.

eidz
eidz
Level Level
8. 10. 2024 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka No, nejsem placený od Svět hardware, i když můj příspěvek bude ve prospěch tohoto webu.

1. Odkazovaný článek je skoro převzatý ze zdroje, který uvádí. Skoro proto, že v klíčovém bodě, kde se uvádí fakta, tak cituji: "Identické telefony jiných uživatelů bez omezení nabíjení mají zdraví baterie následující:"
Zde nastává první mlžení. Do té doby to byl článek o tom, jak 1 (slovy jeden) uživatel iPhone 15 Pro Max aktivoval nabíjení na 80% a teď o tom píše. A pojem "jiných uživatelů" na zdrojovém článku znamená "zde je několik dalších metrik od zaměstnanců MacRumors, kteří mají také iPhone 15 Pro Max a neměli omezenou úroveň baterie" a jsou tam další 2 výsledky.
V článku na mobilmania jsou ale 3 výsledky. Zde jen spekuluji, ale třeba autor článku tam přidal svoje hodnoty. A přidal tam svoje subjektivní hodnocení, i když na citovaném zdroji je úplně jiné.... Inu, když se mi to nehodí do krámu, tak to přepíšu....

2. Článek na tomto webu je převzat od zdroje, kde se do sběru dat zapojilo 89 uživatelů (s více jak 140 nabíjecími cykly). U tohoto vzorku statistickým vyhodnocením vyšlo, že Ti, co nabíjejí na 80%, mají baterku v lepší kondici. Ale výsledek je těsný o prsa, nejde o nic drastického - rozdíl v kapacitě baterie je 2,5%.

Závěr si každý udělejte sám. Buď se bavíme o faktech, anebo jen každý hájíme to, jak to děláme, protože tak je to správné a žádný jiný způsob není ten správný. A nejsme ochotni uznat, že to třeba neděláme úplně efektivně.

eidz
eidz
Level Level
6. 10. 2024 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Zde máte chybu v úvaze.
Ti, co nabíjejí na 80% kapacity, jsou po roce používání na 98%. Takže kdyby chtěli, nabíjí na 98%.
Takže za 2-3 roky, když budou nabíjet na 80%, tak pořád nabijou na 80%.
Ti, co nabíjejí na 100%, po roce mají 95%. A po dalších letech míň.

eidz
eidz
Level Level
6. 10. 2024 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Tak s tímto: "Taky si myslím, že baterku daleko víc ničí neuplné nabití." nesouhlasím.
To může platit pro jiný typ baterie, ale ne pro li-ion a li-pol, které se používají v mobilech. Tomutu druhu, z pohledu životnosti baterie, nesvědčí vybití a plné nabití. Ideální rozsah kapacity, z pohledu životnosti, je 20-80%.
A to test prokázal.
Udává se, že li-ion baterie při 40% má 3x tlakovou životnost, než při plném nabití.

Ohledně nabíjecích cyklů - 1x100 JE z pohledu životnosti baterie jako několik neúplných, např. 4x25% apod.
Takže nabít baterku mobilu v autě z 20% na 60% je z pohledu životnosti pro baterku lepší, jak přes noc z 5% na 100%.

eidz
eidz
Level Level
5. 10. 2024 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by možné doplnit odhat, kolik minut provozu získali uživatelé nabízející na 80%? Respektive, poznají to uživatelé nabízející na 80%, že kapacita baterie už není 100%, ale 98%? Takže vlastně o kolik minut provozu se uživatelům nabízející na 100% zmenší doba provozu tím, že kapacita baterie po roce provozu není 100%, ale 95%?

eidz
eidz
Level Level
27. 9. 2024 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A pak se AI Skynet rozhodne...

eidz
eidz
Level Level
7. 4. 2024 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak šrotujte dál.
https://www.autozive.cz/kolik-kilometru-muzou-auta-vydrzet-a-jaka-je-jejich-priblizna-zivotnost-komplexni-odpoved-od-vyrobcu/

Jinak web https://www.aaaauto.cz dnes 7. 4. 2024 eviduje 9629 vozů k prodeji. Nad 300 tis. km má 184 aut (1,91%), nad 200 tis. km má 1819 aut (18,89%). Podle Vás je tedy cca pětina nabídky šrot. :-)))
A pojďme po letech. Nad 200 tis. km vozy do roku 2003 - 34 ks (0,35%), 2004 - 2007 je 270 ks (2,8%) a 2008 až 2011 je 570 ks (5,92%).

Šrotace je při neopravitelnosti, resp. při finanční nerentabilitě opravy. Nebo pokud není kupec.

Reklama
Reklama