Galerie 3
Lidé vs. AI: ve StarCraftu stále neporaženi, ale asi ne na dlouho
Aktualita Robotika, AI Blizzard

Lidé vs. AI: ve StarCraftu stále neporaženi, ale asi ne na dlouho

Jan Vítek

Jan Vítek

Lidé v posledních letech ztrácejí proti umělé inteligenci jednu baštu za druhou. Počítače nás dokázaly porazit dokonce už i ve hře Go, kde jejich hrubá síla neobstojí a nastupují hluboké neuronové sítě. StarCraft ale stále patří nám, respektive Korejcům.

Reklama

Už dříve v tomto roce byl umělou inteligencí Google AlphaGo poražen světový šampion ve hře Go, Ke Jie a nyní už AlphaGo v podstatě nemá konkurenci. Dříve se přitom mělo za to, že taková skutečnost nenastane ještě dlouho, ale to se také netušilo nic o tom, jak prudký vývoj umělou inteligenci zasáhne. 

Lidé vs. AI: ve StarCraftu stále neporaženi, ale asi ne na dlouho

Zbývá ale ještě řada disciplín, kde AI může být lepší, ale zatím není, a vypadá to, že hráči StarCraftu budou ještě odolávat. To alespoň dle turnaje na univerzitě Sejong v jihokorejském Soulu, kde proti AI bojoval profesionální hráč Song Byung-gu. 

Song dokázal rozdrtit čtyři různé AI systémy se skóre 4:0, a to v k rámci každoroční soutěže, v niž dosud jen bojovaly AI systémy mezi sebou. Trvalo mu to přitom celkově jen 27 minut a nejdelší zápas z toho zabral deset a půl minuty a nejkratší jen čtyři a půl. A překvapivě - systémy umělé inteligence nebyly omezeny počtem akcí za minutu, aby nebyl lidský hráč znevýhodněn tím, že musí jako rozhraní využívat své ruce a klasické herní ovladače. Jistý norský bot tak prováděl každou minutu až 19 tisíc akcí, čili v průměru 316 za sekundu, což je pro člověka samozřejmě zcela nedosažitelné. Závisí pak ale na tom, zda v rámci těchto akcí dělá něco užitečného. 

Lidé vs. AI: ve StarCraftu stále neporaženi, ale asi ne na dlouho

MIT Technology Review byl mezi boty také jeden od Facebooku, další zmíněný norský a pak domácí korejský a také australský. Je samozřejmě možné, že Song by nedokázal odolat, pokud by se do vývoje AI pro StarCraft pustil třeba právě tým Googlu, který vyvinul i AlphaGo či nověji Zero AI, ale o tom lze jen spekulovat. 

Vývoj AI pro StarCraft včetně druhého dílu podporuje také samotný Blizzard, který pro to letos v srpnu zpřístupnil potřebné nástroje, takže lze očekávat, že AI pro tyto hry se budou vylepšovat. Jung Han-min, profesor ze soulské University of Science and Technology k tomu říká, že až budou tito herní boti vybaveni vytrénovaným systémem rozhodování srovnatelným s AlphaGo, lidé už nebudou mít šanci. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama