Zpět na článek

Diskuze: Lightyear 2: výrobce poodhalil solární auto za méně než 40 tisíc USD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 1. 2023 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno, to je skoro meloun, což mi přijde, že je i tak pěknej balík, takže jsem dal, že slib dodrží :-).

wrah666
wrah666
Level Level
11. 1. 2023 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Při srovnání s půlmíčem "normálnícho" auta, jste i při životnosti 20 let (a to nebude ani náhodou) na 25000 ročně. 25000 kč ročně. Nějak si nejsem jistý, jestli to ta "půlka spotřeby za půl roku, kdy víc svítí slunce" pokryje. podle mého ne. A i kdyby, tak se k "černým číslům" budete přibližovat zezdola. Většinu roku je to propadák. Napřed "solár" nevyprodukuje významné číslo, pak břink a naopak, daní za "vyprodukování" je parkování na slunci a tudíž běh klimošky na plné pecky. A pak se to možná v poslední desetině roku srovná, heuréka... Jenže tohle fakt není funkční ekonomický ani ekologiocký a ani technický´ model. Ani krátkodobě to nemůže fungovat bez toho, aby to skutečné elektrárny nedotovaly. Natož dlouhodobě. (pardon, ale podle mého, bychom pro ideální dopravu lidstva měli hledat v první řadě dlouhodobě funkční koncept)

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 1. 2023 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Naprosto souhlasím! Svět zotročily tiskárny na peníze. Z vlád vypadávají blbiny a "soukromý" sektor je přebírá právě kvůli tomu, že existenci jeho firem drží nad vodou tiskárny na peníze. Fakticky akceptují statní moc ve své současné podobě, která je ovšem poměrně šílená!

haunter
haunter
Level Level
11. 1. 2023 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Daleko ekologičtější a lepší je mít soláry na domě/pergole a dobíjet z toho, ale budiž... :-D

wrah666
wrah666
Level Level
11. 1. 2023 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haunter A ještě ekologitější a lepší je mít jaderný reaktor. Nahradí stovky kimometrů čtverečních nesmyslných solárních panelů a dobíjí auta v noci, zatímco přes den na něj jedou fabriky a doprava. Pokud už pominu, že totální průšvih je samotný dnešní elektromobil a dokud nebudou úplně jiné baterky, tak jí zůstane.
Mimochodem, včera na mě vyskočil odkaz na takový článeček... Jo, fakt? 30 kiláků? To je opravdu funkční ojetina.

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/jak-daleko-dojede-elektromobil-se-118-tisici-km-pri-rychle-jizde-test-ukazal-co-oficialni-udaje-ani-nenapovi/?fbclid=IwAR3d_brDrfktrhq8jquro1RUUzIqyhgVnTFvNNBIXKzMpJohFirlw5Qt-r8

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 1. 2023 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak Leaf byl příšerným elektromobilem už jako úplná novota, natož po 11 letech. Není se co divit, na 160 km/h je potřeba v zimě tak 45 kW, takže ta jeho mikro 24kWh baterka jako nová by při takové rychlosti vydržela jen zhruba půl hodiny a ujela tak 85 km. Vzhledem k tomu, že tohle člověk ucykluje kvůli mizernému dojezdu už při poměrně malých nájezdech (120 tisíc km je tak 1000 cyklů), tak bych nečekal více než 65 km za dobrých podmínek.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 1. 2023 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, ale je to šílené při srovnání s tím, že spalovák jezdí řekněme kolem dvaceti let, než někomu vytečou nervy a hodí ho na vrakáč. V zásadě se povedlo lidem podstrčit myšlenku, že je správné jezdit "spotřební" auta, co vydrží o kolik let provozu méně.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
11. 1. 2023 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 jenže takový mizerná BEV(nejen Leaf) se stále prodávají a hodně jich je v provozu a co teprve PHEV provozovaná výhradně elektrickém režimu, tak to je taky mňamka .. jasně mít robustní 100+ kWh baterii je super, ale cena/váha je taky doslova super, ale zase to není tak jednoduché ucyklovat ..
;)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 1. 2023 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jenže to je také o adekvátním výběru. Jakkoli je Leaf velmi podprůměrný elektromobil a uvádím ho často jako příklad, jak se elektromobilita dělat nemá, a jestli si ho někdo koupí s tím, že s ním hodlá jezdit 150 km/h po dálnici, tak je to chyba spíše jeho než toho auta. Takovým způsobem odstřelíte jakýkoli (i sebelepší) produkt.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 1. 2023 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, v tom máte bez debaty pravdu. (Ovšem, abychom se drželi objektivity, tak zcela nevhodným zacházením odděláte jakýkoliv přístroj, stroj, nástroj, cokoliv) A na druhou stranu uznávám, že pokud někdo potřebuje v tom městě jet 10 km do práce, pak opět píchne auto na nabíječku, z práce na nákup a domů (max 15 km se zajižďkou přes obchod) a opět nabíječka, tak by mu i ten řekněme čtyřicetikilometrový leaf (normální rychlostí by dal asi i trochu víc) stačí. (Ale netuším, jak se ty baterky chovají, zažil jsem takové, co při poklesu na třetinu a méně držely roky a zažil jsem jiné, co se pak velmi rychle zkratovaly a byl definitivní konec. Netuším, co je v leafu)

Eskymak
Eskymak
Level Level
11. 1. 2023 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klasické solární šílenství "elektřina zadarmo", stačí "investovat" miliony.

Kdyby to auto jezdilo na tužkové baterie, stejně by jeho provoz vyšel levněji, než solární nesmysl.

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 1. 2023 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@coolipi Tak to je geniální :-D :-D :-D.

Reklama
Reklama