Zpět na článek

Diskuze: Mercedes-Benz EQS se solid state akumulátorem ujel 1205 km na 1 nabití. Zastavilo ho dojetí do cíle

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
13. 9. 2025 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Baterie s pneumatickými aktuátory a s nevím čím ještě - ta asi nepůjde koupit za trapný milion Kč, že?

gufuxu
gufuxu
Level Level
13. 9. 2025 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Pět let starou s kapacitou 20% by neměl být za 1 až 1,2M problém sehnat.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
13. 9. 2025 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fajn, prototyp baterii v aute za 3Mega dotáhnul 20let starého Passata s dieselem :)

Ne vážně super výsledek. Myslím že teď už se bude řešit spíš finanční dostupnost a dostupnost pomalého (levného) nabíjení.

odb
odb
Level Level
12. 9. 2025 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak asi kazdemu je jasne, ze to s realnymi podmienkami nemalo vela spolocneho.
Jazdilo sa max na realnych cestach ale to je tak vsetko.
Cital som nieco take o spalovaku a tam sa im tiez podarilo dostat na brutalne nizku spotrebu ale realne by tak nikto nikdy nejazdil.

Ako PR dobre.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 9. 2025 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Muselo to jet v průměru dost pomalu. Raději se ani neodvážím odhadovat, když to podle dat muselo jet tak za 11 kWh/100 km (1340 km na cca 150kWh baterku). Nicméně, standardní EQS bere při 130 km/h zhruba okolo 26,5 kWh/100km (na základě 5 testů, které jsem našel), takže to dělá dálniční dojezd při 130 km/h nějakých 560-570 km (100-0%). Tzn. cca 4hod 20min bez nabíjení.

Nicméně snaha o udržování 130 je v reálu při velkém štěstí průměr tak 110 km/h, což ale také znamená nižší průměrnou spotřebu, tam bychom se mohli dostat tak na 20 kWh/100 km (dle testů to vychází mírně přes 20, dle třetí mocniny potřeby výkonu cca 19, raději budu počítat více). To by vycházelo na 750km dojezd na dálnici a 6hod 50min bez nabíjení (750/110).

Když to vezmeme někde mezi, tzn. nebudeme počítat ani aktuální spotřebu při 130, což v provozu nelze udržet, ale ani průměr při 110, tak řekněme, že by to mohlo mít tak 650km dálniční dojezd (100-0%) při rychlosti okolního provozu. Otázkou je, jak moc je to dále optimalizované...

siddhi
siddhi
Level Level
12. 9. 2025 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Odkud pochází informace, že šlo o 150kWh baterku? Mercedes-Benz nikde neuvádí kapacitu baterie a ani Vy v článku nepíšete nic o kapacitě použitých baterií.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 9. 2025 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nynější verze má 118 kWh, tato má mít o cca 25 % vyšší hustotu a zhruba stejnou hmotnost a velikost. Z čehož vychází cca 150 kWh. To pochopitelně nevylučuje, že to třeba nebylo 160, ale nějaké zásadně odlišné závěry z toho asi nevzniknou.

gufuxu
gufuxu
Level Level
13. 9. 2025 03:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Dost zásadní optimalizací pro testy bývají přefouknuté pneumatiky.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
13. 9. 2025 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ani bych neřekl. Pravidelně točím úsek cca 50 km tam a zpět (100 km) po dálnici a když nepotkám policejní vůz, tak se to dá valit 160+ km/h bez zpomalení(x let po sobě a nikdy jsem nemusel jet pomaleji jak 130 km/h) ;)

Když jsem jel naposledy z Prahy směr HK, tak nejpomaleji jsem musel 145 km/h, když jsem dojížděl nějaký špunt.
Tohle je fakt hodně individuální a nelze generalizovat, protože zas takové "štěstí" nemám, ale místa i časy jsou různé ;)

Zajímavé je spíš nastavení mé převodovky, kdy po překročení "130" zařadí další stupeň a při 150 km/h stoupne spotřeba jen o 10 %. Raketově to začne stoupat po překročení 160-170 km/h

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 9. 2025 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ano, je to individuální, ale obvykle to tak je. Když si dáte trasu po dálnici v navigaci, která to většinou odhadne správně (pokud jedete těch plus minus 130), tak uvidíte, že většinou Vám to napočítá na průměrnou rychlost někde kolem 105-110 km/h. Tu a tam Vám někdo vjede do levého, tu a tam je nějaká uzavírka a snížení rychlosti na 80... A ta průměrná rychlost padá dolů jako kámen. Ono se mnohdy zdá, že člověk nikdy nezpomalí pod nějakou hodnotu a pořád jede hodně rychle, a pak s překvapením zjistí, že průměrná rychlost je sotva na té hodnotě, na které si myslí, že byla minimální. Každopádně to závisí od dálnice, denní doby,... Třeba Praha-HK mi to nyní v navigaci hází průměr 111.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
14. 9. 2025 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Navigace není směrodatná. Někdy dokonce ve špičce ukazuje lepší časy jak ve dvě ráno, když je všude prázdno, ale obvykle to zvládám o dost rychleji, než ukazuje ..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 9. 2025 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "ale obvykle to zvládám o dost rychleji, než ukazuje .. "

No pokud jezdíte 160 tam, kde se má jezdit 130, není divu.

Šlo mi o to, že ten odhad navigace naznačuje to, že existuje rozdíl mezi cílovou a reálnou průměrnou rychlostí (a jak velký). Třeba jsme kdysi řešili problém dojezdu Tesly při 200 km/h. Borec to zkoušel v noci na prázdné dálnici a snažil se držet 200 km/h. Většinou byl 190-200, ale průměr byl přesto jen okolo 175.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
14. 9. 2025 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak když sjedu z dálnice, tak ten průměr padá fakt rychle.

btw snažil se málo, ale je fakt, že v noci ...to prostě nejde tak dobře, i když je volno. protože viditelnost je prostě horší a ten kdo má rozum, to nepere na krev i přes pochybnosti ;)

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
14. 9. 2025 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala “ten kdo má rozum, to nepere na krev i přes pochybnosti ;­)“

A nebo mate S-kládu od Mercedesu s night vission assist, která promítá řidiči i záběr z termokamery.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
15. 9. 2025 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala to fakt není všespásné a už vůbec ne při vysokých rychlostech ;) Kdo nemá nikdy pochybnosti jen na základě toho, že má tuto výbavu, tak je prostě pako..

Reklama
Reklama