Zpět na článek

Diskuze: Microsoft čelí v Číně hrozbě v podobě „klonu“ Windows XP

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

tomil2002
tomil2002
Level Level
4. 10. 2015 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

WXP a MSO před tím chaotickým pásem ikon byl ok. Od nástupu toho pásu ikon jsem postupně přešel na LibreOffice a jsem spokojený . Sedmičky i Visty se dají , ale WXP co do ovládání byl mnohem lepší . Desítky jsem měl na počítači asi půlden , pak jsem bohužel musel formátovat disk a obnovit bitovou kopii systému protože se mi nedařilo přejít zpět k W7.

pidalin
pidalin
Level Level
4. 10. 2015 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomil2002 Souhlas že XPčko bylo co do ovládání nejjednodušší a nejpohodlnějšíl. Taky bych řekl že ten systém byl stabilnější. Tolik modrejch obrazovek jako teď jsem rozhodně kdysi na XPčku nevídal.
Vrchol je že už se nedá ani dostat do nouzovýho režimu mačkánim F8 při spuštění počítače. To je fakt dobrej vtip.

tomil2002
tomil2002
Level Level
4. 10. 2015 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin U W7 dělám přeinstalaci minimálně jedno za půl roku , ale spíše 2 x . Mám bitovou kopii která mi sedí a prostě se vracím když se něco stane . U wxp ( které mám na druhém disku ) mám taky udělanou bitovou kopii pro obnovu pomoci xxclone tuším .No a system volume mám taky pod kontrolou , časem zabírá dost místa zbytečně

pidalin
pidalin
Level Level
4. 10. 2015 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Já měl posledně (než jsem upgradoval na Win 10) tu sedmičku nainstalovanou několik let, ale byly s tim teda strašný problémy, to by se v XPčku nestalo. Takový ty problémy jakože se něco nechce zkopírovat, že se kopírování sekne v 90% a podobně, že blbnou USBčka a podobně, to se mi v XP fakt nestávalo. Bohužel tyhle problémy jsou ve Win 10 furt, to jenom dokazuje že to jádro toho OS je furt stejný už od Visty.

tomil2002
tomil2002
Level Level
4. 10. 2015 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Souhlasím , tak to je pravda . Kopírování a někdy i ztráty dat to je ve Vistě a W7 normální . Trvá to neskutečně dlouho a občas se to i sekne před koncem kopírování . Obvykle si zpracuji své foto a nebo video s kamery a pak to dávám na druhý archivní disk . Desítky opravdu nechci , jen jsem je zkusil . Na to kopírování je ale vynikajicí AllwaySync ideálně verze pro , ale i free je ok jen je to omezené počtem kopírování za měsíc . Tahle synchronizace složek , disků atd. opravdu dobře funguje a je i v JČ. Ve wxp tyhle problémy nikdy nebyly .

pidalin
pidalin
Level Level
4. 10. 2015 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Mně to jeden čas blblo tak šíleně že jsem radši kopíroval přes Tocal Commander abych měl jistotu že se to fakt všechno dokopírovalo. Je pravda že v XP se tohle prostě nestávalo, je to fakt fail ze strany MS.

Ventero
Ventero
Level Level
30. 9. 2015 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Popisovat jako slabost, to co je de facto logickou a strategickou moudrostí, jenž by měla vzít za své každá země, ať už s jakoukoliv politickou garniturou, je poněkud podivné. Nedělat to je holý nerozum a zaujímání submisivní pozice vůči jediné nadřazené zemi.

Bohužel jen málo státu má alespoň průměrně rozumné politiky. A v EU schází inteligence a zdravý rozum úplně.

Skrew
Skrew
Level Level
30. 9. 2015 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Souhlasil bych s vaším příspěvkem až na to naříkání nad nadřazeností USA. Faktem prostě je že USA jsou technologický leader a MS Windows se používá na drtivé většině pracovních stanic i počítačů. Nikdo jiný zatím nevymyslel nic lepšího co by se proslavilo aspoň ve srovnatelném měřítku. Tím nechci říct že Linux je horší, sám jej používám, ale v době kdy se tvořil trh s desktopy nebyl Linux k dispozici, byl to jen drahý SW pro velké počítače. A neprosadil se ani OS/2 který byl lepší než Win3.1. A OS/2 byl taky z USA. Trochu se dá bavit o konkurenci u OS/X, ale to je taky USA...

Michal Hala
Michal Hala
Level Level
30. 9. 2015 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Já to nemyslel jako slabost ve smyslu opaku síly, ale slabost jako libůstku - viz třeba "mám slabost pro sladké". ;-)

pidalin
pidalin
Level Level
30. 9. 2015 02:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

XP skin naplácnutej na Linux přece neni žádná konkurence pro Windows. Windows přece lidi nepoužívaj proto jak to vypadá ale proto co v tom jde dělat a co v tom jde spuštět za soft

JUWARE
JUWARE
Level Level
30. 9. 2015 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Přesně! Přejít z jakýchkoliv Windows na Linux co se tváří vizuálně jako Windows XP není o nic snazší, než přejít na kterékoliv novější Windows. Naopak bych řekl, že je to mnohem obtížnější, protože i kdyby se to úplně ve všem podobalo a ovládalo stejně jako Windows XP, furt to bude Linux a tím pádem si uživatelé budou muset instalovat software jenom tak, jako kdyby měli normální Fedoru a kromě vzhledu to nebude mít s XP společného vůbec nic.
Tady bych řekl, že se asi předpokládá, že jde o zaměstnance, kteří nepoužívali nic jiného, než Office a internet, takže těm to asi může být jedno, ale jakmile si vloží do mechaniky svůj oblíbený vypálený soft, tak se bude asi divit, že mu nefunguje. :D

cert123
cert123
Level Level
30. 9. 2015 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Nevim jak v Cine, ale u zamestnaneckych PC byva zvykem, ze uzivatel nema prava cokoliv instalovat, pokud vubec ma lokalni OS a nejede pres Citrix.

Skrew
Skrew
Level Level
30. 9. 2015 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Právě že státní zaměstnanec co doteď používal Windows XP a staré Office bude mít mnohem snažší přechod na Linux který stejně vypadá a stejně se ovládá, než na nové Windows a Office s ribbonem. A uživatelé si nebudou software instalovat "jenom tak, jako kdyby měli Fedoru", ale díky právům si nebudou instalovat software vůbec, bude jim ho instalovat IT správce.
A pro autora článku, ano rusové i číňani mají radši "to svoje" než "to škaredé západní". Ale nic svého nemají. A hlavně vláda by klidně používala i západní věci ale nechce za ně platit. Tak se použije Linux, který je sice taky hodně západní, ale zadarmo. Hodí se na to "náš skin" a chudý lid jásá že rusko nebo čína má svůj vlastní operační systém nezávislý na "zlých američanech".

elho_cid
elho_cid
Level Level
30. 9. 2015 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Jo a Severní Korea taky. Red Flag Linux. Myslím, že tohle Torvalds tak úplně nechtěl. Nicméně díky tomu bude státní správa těhle diktatur méně efektivní, takže nakonec je to jen dobře.

JUWARE
JUWARE
Level Level
30. 9. 2015 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Nechce za ně platit? Probůh, už jste někdy byl v Číně, nebo jste alespoň viděl, či slyšel o tom, jak to tam chodí? Kamarád byl ve městě Shanghai a koupil si tam Windows 7 Ultimate EN v kamenném obchodě za neuvěřitelně nízkou cenu (na naše asi 150 Kč). Po rozbalení uviděl na noname DVD vypálené Windows s Crackem. A mimochodem, opravdu se nejednalo o malý stánek, ale o dost velký obchod, kde nedaleko od něj stál Apple Store, které mělo logo Apple, vzhledově byl totožný s Apple, zaměstnanci měli oblečení Apple, ale přesto to nebyl Apple. Takže pochybuji, že by se tam trápili s kupováním licencí Windows. Jo a mimochodem, vážně to nebylo v žádné zapadlé uličce. Posílal mi fotky, kde MacBook Air stál cca 5 000 Kč. (Vše samozřejmě již přepočteno na naše).
V Číně se kopíruje vše, od software, přes obchody, auta, nebo zařízení, stroje a nábytek. Dá se tam prostě sehnat levná kopie čehokoliv.

Luk Skywalker
Luk Skywalker
Level Level
30. 9. 2015 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE já jsem v Číně, ale přesně to stejné jsem slyšel od lidí, kteří tam byli.

Skrew
Skrew
Level Level
30. 9. 2015 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Ok, takže se shodneme na tom že mám pravdu a čínská vláda nechce platit za originální software Microsoftu? Ano, v Číně seženete kopii kdečeho. Ale je rozdíl když si na rohu ve stánku koupíte noname CD s vypálenými Windows a crackem a když by vláda miliardové Číny nařídila na všechny státní počítače nainstalovat pirátské Windows. Čína a USA spolu udržují nějaké politické a hlavně hospodářské vztahy a tohle se prostě nedělá, proto je Linux logickou volbou.

spc
spc
Level Level
1. 10. 2015 02:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE PResne si trafil klinec po hlavicke ---> MS svojou fasistickou politikou nanucovat ludom vselijake moderne UI, stuzky a podobne julkine nepodarene decka na jednej strane (hoc pod kapotou je to takmer to iste) a Cina snaziaca sa ludom dat nieco, co vyzera a ovlada sa rovnako ako po desatrocia overene (hoc pod kapotou je to nieco uplne ine)....!!!

Paradoxne MS sa asi aj snazi zurivym experimentovanim s co najrevolucnejsimi zmenami vzhladu a ovladania zakryt svoju neschopnost priniest nejaku vnutornu killer featuru ospravelnujucu vydanie novej rady SW :o)))))

Skrew
Skrew
Level Level
30. 9. 2015 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Lide nepouzivaji windows kvuli toho co na nich jde spustit, ale kvuli toho ze to co pouzivaji, nejde spustit nikde jinde. Nedodrzovani standardu je zamerna politika MS jak si zakazniky uvazat. Spousta firem pouziva webove aplikace a nebo Citrix a windows by vubec nemuseli pouzivat. Ale pak se zjisti ze maji nejakou silenou tabulku v excelu kde je hromada maker a nikomu se to nechce predelavat, nebo ze maji sice webovou aplikaci, ale ta je postavena na ActiveX. A takhle si Windows udrzuji procenta na trhu.

JUWARE
JUWARE
Level Level
30. 9. 2015 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Skrew Nikdo nikoho přeci nenutí pří tvorbě používat ten, či onen OS. To je volbou každého co si zvolí. Jde o to, že pokud budu vývojář, který se chce teprve prosadit, tak si zvolím tu platformu, která je nejrozšířenější, protože je to pro mě největší trh. Proč bych měl dělat software, který bude fungovat jen 10% lidem? (Ty procenta prosím nebrat doslovně, je to jen pro příklad)
Navíc je problém i jinde. Proč by si běžný člověk měl pořizovat Linux, když sotva zvládne kopírování souborů ve Windows a neovládá cizí jazyky a nerozumí odborným termínům. Nevím, zda je to tak ve všech distribucích, ale v UBUNTU je stále spousta textů, které nejsou přeloženy do češtiny, což je ve Windows spíš ojedinělý jev, který se vyskytne spíš jen když půjde uživatel do hloubky systému.

pidalin
pidalin
Level Level
30. 9. 2015 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Skrew U Androidu je to uplně normální že je část textů v Angličtině. :-D Ale myslim že kdo chce používat moderní technologie se prostě musí naučit aspoň základy Angličtiny, bez toho to prostě nejde.

Reklama
Reklama