Zpět na článek

Diskuze: Na ostří nože: Radeon X1800GTO vs. GeForce 7900GT

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

krl
krl
Level Level
5. 6. 2006 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak se mi nezdaj ty vysledky u 6800GS hlavne u NFSMW. Mam MSI NX6800GS TD256E a mam daleko vetsi FPS(mereno take pres fraps), nez zde uvadite. (rozdil o vic jak dvojnasobek se mi zda dost velky).

spacy
spacy
Level Level
18. 5. 2006 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.rsc-computers.cz/

spacy
spacy
Level Level
16. 5. 2006 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám ji taky,ale vše funguje,ati tool 0.25 beta,rivatuner 15.8.,gfafika jede super,

spacy
spacy
Level Level
10. 5. 2006 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevím,jak jste přišel na to,že ovladače pro Ati jsou pouze s CCC.Osobně mám nainstalované samotné ovladače,mají kolem 15MB

spacy
spacy
Level Level
10. 5. 2006 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

udělal jsem to s x1800gto

spacy
spacy
Level Level
9. 5. 2006 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak s touto kartou asi 40000 nikdo nedal,chci vidět odkaz,kdo to udělal

.blahorodje.
.blahorodje.
Level Level
8. 5. 2006 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi mas doma VGA od ATI,nie?
No to je jedno.
7900GT je v pohode karta, za dobru cenu!

spacy
spacy
Level Level
8. 5. 2006 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

udělal někdo víc než já?
3DMark Score 18203 3DMarks

tv
tv
Level Level
5. 5. 2006 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A díval ses taky, co ma dražší? Rohlíky? Benzín? Školu, zdravotnictví? Říct "ti Britové se mají fakt super, bo mají levný grafiky" je - mírně řečeno - příliš zjednodušující.

RainMakeR
RainMakeR
Level Level
5. 5. 2006 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mě zajímalo jak to děláte.
1.věc už jste to testovali s patchem 1.2?
2.věc Proč používáte timedemo?To používáte na každou hru timedemo?A v čem to přehráváte?Proč tu hru (CoD2) nenainstalujete a nedáte do konzole příkazy /cg_drawfps 1 a /com_maxfps 999 na měření FPS ???

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
5. 5. 2006 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RainMakeR S patchem 1.2 jsme ještě netestovali, protože jsem chtěl zachovat možnost srovnání se staršími výsledky a navíc žádná významná grafická změna v patchi není. A co se týče testování, asi jste špatně pochopil, co je to "timedemo". Hra je samozřejmě nainstalována v plné verzi, jen je v ní spouštěna předem nahraná a uložená sekvence, díky které jde karty mezi sebou srovnat.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
5. 5. 2006 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já vám pro změnu doporučuji si recenzi přečíst, abyste se příště takto neztrapňoval. Ono je tam toho totiž o trochu více než jen nadpis a obrázky.

tv
tv
Level Level
5. 5. 2006 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ceny jsou vysoké a vydávat to za mainstream je bohužel stav, se kterým nic neuděláš.
A na kolo jdu, když se mi chce. A když se mi chce hrát nové gamesky ve slušných detailech, něco tomu obětuju - je to otázka priorit

libor_353
libor_353
Level Level
4. 5. 2006 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a NV vydá kartu XY a Ati se pude pást a pak ATI vydá kartu AY a NV se pude pást a nakonec se pudeme napást my,
docela se bavím nekonečnými hádka NV vs ATI, AMD vs Intel atd.

tovr1203
tovr1203
Level Level
4. 5. 2006 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně se na nějakém CZ servru objevilo objektivní srovnání dvou největších rivalů dneška (pro ty méně chápavé 7600GT a X1800GTO). Nevím, co se pořád někdo rozčiluje ohledně Oblivionu. Za prvé jsou tady testovány jak vnitřní tak vnější prostory. Za druhé nechápu proč (a to nejenom tady) si všichni, omlouván se za tento výraz, fanATIci, staví na jedné jedině hře, vždyť je tu dost velký výběr her a navíc, ne každý hraje RPG. Takže ještě jednou, je tu vidět kus dobré a objektivní práce, jen tak dál.

mad maxii
mad maxii
Level Level
4. 5. 2006 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Kabat, trosku po sobe ctete, pak pochopite proc rada lidi(i kdyz s horkou hlavou) se tu ohrazovala k testum s Oblivionem, viz Vase slova " Hlavně HDR je zde implementováno opravdu úchvatně, bohužel ho není možné ani na kartách ATi kombinovat s FSAA. "
Doufam ze to brzo opravite...

Co se tyce tech testu indoor a outdoor myslim ze existuje jeste dalsi pohled na vec. Nejen ze Ati ma minimalni rozdily IN vs OUT ale jde o to ze Nv ma VELKE rozdily IN vs OUT.... Zde je preci vysvetleni proste. Jelikoz na prirode muzete tezko neco optimalizovat tak tam jsou vysledky REALNE a ODPOVIDAJICI skutecnemu vykonu karet. Jelikoz mistnosti atpd. jsou plne PRAVIDELNYCH tvaru lze z toho usoudit ze Nv pouziva optimalizace a TO zpusobuje takove vykyvy VYKONU u Nv....

Jinak recenze jako takova super nebejt tech vecne soupericich zastancu, to je holt udel dnesni doby...

Jeste jedna uvaha do budoucna, napr. me nezajima jestli karta ma v testech na nejmensi rozliseni a bez FSAA 100 nebo 160 FPS, ale PRAVE co me zajima jestli karta stiha v PLNE zatezi(HDR,FSAA atd.)ma 30 nebo 36 FPS, cili najit pak misto v hodnoceni i pro meze hratelnosti testovanych kousku by bylo daleko zajimavejsi nez jestli referencni chadic je subjektivne hlucnejsi vice ci mene(tim nechci snizovat vahu toho hodnoceni, jde o porovnani vypovidajicich hodnot pro ctenare)....
A jeste jedna vec bude zajimava v budoucnu, posuzovani kvality obrazu by nebylo zase od veci zkoumnout detailneji.

S uctou a diky za hodnotne recenze MMII

mad maxii
mad maxii
Level Level
9. 5. 2006 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mad maxii Pane Kabat, trosku po sobe ctete, pak pochopite proc rada lidi(i kdyz s horkou hlavou) se tu ohrazovala k testum s Oblivionem, viz Vase slova " Hlavně HDR je zde implementováno opravdu úchvatně, bohužel ho není možné ani na kartách ATi kombinovat s FSAA. "
Doufam ze to brzo opravite, kdyz na jinych serverech maji testy S HDR+FSAA.....

Konias
Konias
Level Level
4. 5. 2006 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně jsem příznivcem spíš karet ATi než Nvidia. Jen mě mrzí, že ovladače vbychází již jen s kontrolním centrem. Očividně je vítězem testu nová NVidia 7900GT. Při koupi nové grafiky bych si ,ale počkal až přijdou radony 1900Gt a GTO. Myslím,že by mohli být cenově blízklo právě 7900GT.

Konias
Konias
Level Level
4. 5. 2006 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Konias Ještě pro doplnění doufám, že do půl roku nepřijde DirectX 10ka a hurá všichni budou kupovat nové grafiky.

tomikra
tomikra
Level Level
4. 5. 2006 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co se takhle podělit s ostatními a zdělit nám, kdepak si ty ceny našel? speciálně mě zajímá ta x1800gto. písni mi pls kdyžtak odkaz na mejl. dík..

Jay8
Jay8
Level Level
4. 5. 2006 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomikra tak aj ja sa pridam ;). gf7600GT za 5178kc s DPH, ale je to biostar...

Ansli
Ansli
Level Level
4. 5. 2006 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jay8 A ja zase nasel Tuto 7900GT za 8500 a nejake drobne ;) dokonce skladem, takze mozna zitra bude u me? :D

Ansli
Ansli
Level Level
4. 5. 2006 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty ocividne nevis co chces. Na tebou zminene recenzi dosahla karta 1800GTO sice o 188 bodu v 3DMarku 05 vice na standardni frekvenci (6820/7005), za to v OC je score podstatne mensi (7957/7487), takze si vyber co vlastne chces.
Nevim co je na CC predrazene, myslim ze ceny odpovidaji a pochybuji ze maji 2000 cista ruka na kus. Kdyz vis, kde je karta za 6100, proc sem nedas odkaz? Hrat chytreho umi kazdy... A nez koupit kartu o 200Kc levneji od nejakeho Lojzy z Horni Polni, tak radeji tam, kde vim, ze nebude problem s reklamaci.
To ze 7600GT straci v horach bude asi sbernici pameti 128bit proti 256 u ATI, 7900 uz ma ale 256 takze tam to asi nehrozi ;) Nicmene tato skutecnost mohla byt v testu uvedena a otestovana, to souhlasim.
A kdyz uz jsme u skore, ktere tak silene kritizujes, koukni treba na TomsHW kde je jasne videt, ze dosahli obdobne vysledky jako zde a to je pro me mnohem duveryhodnejsi server nez DD (nic proti nemu nemam), takze mi to spise pripada jako takova mirna provokace a reklama daneho serveru ne? ;)

Palec123
Palec123
Level Level
4. 5. 2006 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K Oblivionu....

Pokud vidim dobre, testy byly provedeny 2 a to
Dungeon (tedy interier) a Wood (tedy exterier). Mozna by bylo dobry si recenzi nejdrive celou precist, nez to jen proletet a pak si tu autora dobirat..

Nejlevnejsi X1800GTO se opravdu pohybuje okolo cca 6200,-, porad je to vsak temer o 1000,- vic nez 7600GT. A to neni malo, vzhledem k tomu, ze 7600GT zaostava jen o 4%.
(a za tomu muze Radeon dekovat prave exterierum v Oblivion, jinak bych to videl na plichtu)

Nezanedbatelnou vadou na krase radeonu je jisto jiste spotreba a take ovladace nejsou zrejme zrovna bezproblemove..

7600GT je podle mne velmi dobre navrzenou kartou, skoda jen te 128-bit sbernice. S 265-bit by ji to sluselo vic:)
To je snad jedina vytka, kterou lze nVidii vytykat.

Takze nevim proc tak vyzdvihujete Radeon, rozumne uvazujici uzivatel, jak jste sam napsal bude zvazovat VESKERE PRO A PROTI.
Opakuji VESKERE!

Palec123
Palec123
Level Level
4. 5. 2006 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Palec123 A byl jsem predbehnut samotnym autorem:)

Ansli
Ansli
Level Level
4. 5. 2006 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Palec123 hmm taky mi trvala odpoved dlouho a autor me predbehl ;) Coz je jenom dobre ;) Dikes za test. Uz jsem mel malem 7900GT v kosiku, ale asi mi jeste moje 6600GT nejaky ten patek vydrzi :((

Jmeno na 3
Jmeno na 3
Level Level
4. 5. 2006 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslis, ze prumerny rozdil ve vykonu 3.8% opravnuje X1800GTO k o 13% vyssi cene vuci 7600GT? ;-)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
4. 5. 2006 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- O výsledcích globálně debatovat nechci, protože co jsme na měřili, to jsme naměřili a určitě ne s úmyslem nějakou kartu protežovat.

- Dále test Oblivionu. Zdá se, že vidíte jenom to, co se vám hodí do krámu, protože hra je testována nejen v interiérech, ale i v lese (dokonce v lese na kopci, tak tam máte i ty hory). Výsledky jsou diametrálně odlišné (-27%, +30% viz předposlední strana), takže jaképak "naprosto nevypovídající". A dvě prostředí jsou dostačující, protože městské exteriéry nic nového pod slunce nepřinášejí.

- Většina lidí ví, že GeForce 7 nepodporují FSAA v kombinaci s běžnými způsoby HDR, tak není žádný důvod uvádět graf, ve kterém by byl jeden nebo dva Radeony a u ostatních karet nuly. Tomu říkáte "těžká zaujatost"? Ale jděte... Jako klad podpory této technologie uvádím HDR+FSAA v závěrečné tabulce, ale vzhledem k výkonu je to stejně prakticky nepoužitelné.

Jinak z toho příspěvku trochu dýchá, že nemůžete unést výsledky Radeonu X1800GTO, které 90% lidí (podle reakcích v diskusi) považuje za objektivní. Test předělávat nebudu. A taky mám takové podezření, že jste sám "velký DD", tak co ten nick... :-)

Jmeno na 3
Jmeno na 3
Level Level
4. 5. 2006 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Ja bzch hadal nekoho jineho, ale tohle je taky moznost. Diky za fajn test. Priste prosim i grafy spotreby. Diky! :-)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
4. 5. 2006 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jmeno na 3 Netřeba hádat, styl naprosto odpovídá, dále několikanásobná reklama na vlastní na web a odpovídající IP adresa s vlastní registrací... I takovým způsobem jde dělat reklama na vlastní web, připomíná mi to ODS mínus :)

Ansli
Ansli
Level Level
4. 5. 2006 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jmeno na 3 ODS minus je prvni strana, ktera me svymi sliby oslovila, kez by existovala :)) Aby nakonec tato reklama jim nepridala vice hlasu nez samotne CSSD, ktera ji dela ;)

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
4. 5. 2006 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Bohužel zklamu(možná potěším) vás :) Až teď jsem dorazil ... dotyčného co, to psal asi znám ... IP se nedivte jedná se o server na kterém jede cca 5000 lidí tak máme hold stejnou IP ... je to kolejní server ;) a znáte co dokáží lidi na koleji ... :)

Já se musím přidat možná k překvapení ostatních na vaši stranu :)

- to, co jste naměřili, plně odpovídá možnostem vaší sestavy, navíc na každé sestavě budou výsledky jiné a nastavení her atd. hodně faktorů to ovlivňuje ....

- myslím že testování Oblivionu je dobrý otestovali jste co je potřeba i když já osobně preferuji testy ve třech prostředích ... ale nechal jsem se inspirovat právě v zahraničí, kde je to normální ...

- Trochu nesouhlasím s vámi v tom, že většina lidí ví, že nV nepodporuje HDR+FSA, neví, opravdu neví .... takže je namístě to rozhodně sdělovat v recenzích a i grafy kde je toto použito ukazovat i za cenu 0 u nv karte, protože zase jsou zajímavé ty výsledky u ATI karet co ztratí po přidání FSAA do HDR ... a navíc x1800GTO toto zvládne například právě ve jmenovaném SS2 hratelně ...

- jinak výsledky x1800GTO jsou jaké jsou, prostě nejsou rozhodně zklamáním, za výbornou cenu dostanete parametrově high endovou kartu s dobrými předpoklady i pro hry co právě vychází ... u 7600GT je ta pachuť udělání na hry do dnešní doby a trochu nadnesená cena ... 7900GT je výborná, ale její dostupnost kazí hodně celkový dojem ...

Omlouvám se za kolegu z koleje, o takovou reklamu, jako mi zde dotyčný udělal nestojím, najdu si ho a vysvětlím mu to, a ,,velký DD" :-D je zde a má svou registraci ... není důvod proč by se za své názory měl stydět a nepsat je pod svým jménem ... nebo ano ?! :(

Jmeno na 3
Jmeno na 3
Level Level
4. 5. 2006 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vychladni, baliku. Na podobny vysledky je tu specilista jmenem PCT. Zadna recenze neni dokonala. Taky tu treba postradam grafy se spotrebou. Nicmene ty tvoje vytky jsou smesny. Precti si to jeste jednou a dej tomu tak 30 minut, nez sesmolis dalsi plk, jako je tenhle a pak te mozna nekdo zacne brat vazne. Zdavim... ;-)

Jmeno na 3
Jmeno na 3
Level Level
4. 5. 2006 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ze prakticky vsechny kusy jdou na 600-650MHz s vmodem, na ktery staci kus izolepy a tuzka na opravu tistenych spoju. Za 2 minuty hotovo a uprava je trivialne snadna, mnohem snazsi nez puvodni uprava AXP. Takhle dobra grafika tu uz dlouho nebyla a 7600GT je jen o malinko horsi, vzhledem k cene. 8500,- do toho kazdej neda, ale tady to skutecne stoji za zvazeni.

A SKODA, ZE TU NEJSOU TAKE GRAFY SE SPOTREBOU...

Metro
Metro
Level Level
4. 5. 2006 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jmeno na 3 mozes mi prosim vysvetlit o co ide "ze prakticky vsechny kusy jdou na 600-650MHz s vmodem, na ktery staci kus izolepy a tuzka na opravu tistenych spoju. Za 2 minuty hotovo a uprava je trivialne snadna, mnohem snazsi nez puvodni uprava AXP." totiz ja sa cez 580 MHz nemozem dostat. Dakujem.

Jmeno na 3
Jmeno na 3
Level Level
4. 5. 2006 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Metro Na graficke karte udelas na izolepe premosteni (na izolepe proto, aby si ten vmod mohl co nejjednoduseji odstranit, pokud to bude treba) a do jadra pujde 1.3-1.55V misto defaultnich 1.2V pro 7900GT. Jinak GTX nemaji tak vysoke frekvence jen skrz lepsi kusy GPU, ale hlavne proto, ze tam je default 1.4V pro jadro. Navod najdes treba na guru3d nebo XS forech. Pokud ma clovek dobre chlazeni, jsou blazni co pomoci trochu jineho modu, dali 800MHz na GPU, vzduchem! Samozrejme to neni nic na normalni provoz, ale ciste jen na testovani a 3DMarkXX runy, pokud chces udelat nejakej rekord...

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
4. 5. 2006 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak píše kristian, je to jeden z několika bodů, které jsem v hodnocení uvedl. Navíc na tom nestavím žádný soud typu "tuhle kartu nekupujte", ale naopak předpokládám, že čtenáři jsou samostatně myslící lidé, kteří si podle předložených faktů vyberou. A o tom, že CCC je softwarová hrůza se snad hádat nemusíme :)

Jmeno na 3
Jmeno na 3
Level Level
4. 5. 2006 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

7900GT se da sehnat pod 9K s DPH bez problemu. Par lidi okolo me ji koupilo za 8600,- s dani, staci vedet kde a mit trochu trpelivosti. 7600GT se da sehnat od 5400,- a X1800GTO jsem zatim videl za 6800,- minimum. Vsechno koncove ceny.

Reklama
Reklama