Zpět na článek

Diskuze: Návod: Jak aktivovat všech 16 pipelines u Radeonu X800Pro

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

snapcase
snapcase
Level Level
8. 10. 2004 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

alebo po dojazde..............:-)

Amd64bii
Amd64bii
Level Level
13. 9. 2004 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dneska se mi dostala do ruky g-karta od firmy Saphiere a zkisil jsem to, nic nutno podotknout, že jsem tento proces absoloval 3x a nic se nezmnenilo, nicmene takt byl strhujici a vyšel na 540 GPu a 1110 pamněti ´dodávám, že stabilne v hrách otestoval jsem Doom3,Newervinter nights atd. 3dM2003 neprošel u prvního testu. jinak ser číslo mam 1643!! Prosím o poradení!!! Diky Vaš čtenář!!

Amd64bii
Amd64bii
Level Level
13. 9. 2004 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chipy dodává ke všem výrobcům jen jedina firam a to je ATI! Výrobce po obdržení tohoto čipu ho zsazuje do své připravené karty. Není pravda, že ATI firma vyrábí všechny videokarty s jejim logem ta výroba od ATi=celá grafická karta je asi tak 6% všech prodaných kusů. ostatní mají firmy dle jejich výroby= Saphire,His,Club3d atd...to znamená že ne každá grafická karta je osazena stejnými pamnetmi, nýbrž každá má jiného výrobce a vtom se liší jejich výkon i cena. PS firma sama si nataktuje jadro GPU a paměti ZVLÁŠŤ!!!!!Mněl jsem k dispozici dos graf.karet na napsání tohoto příspěvku. A to co jsem napsal je výsledek mého bádaní v oblasti gr.karet. Dotazy?

spajdr
spajdr
Level Level
22. 7. 2004 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta moje taky nemá VIVO, tím to není, nejdřív se podívej jestli ty cesty už nemáš spojené.

spajdr
spajdr
Level Level
22. 7. 2004 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě to s tužkou šlo asi deset minut a pak už nikdy, no půjč si od někoho měřák a ujisti se že to je opravdu spojené, né jenom od oka. Jinak ten měřák stojí v elektru něco kolem 200Kč, mělo by tam být pokud je to spojené lakem asi 20-30ohm .. záleží na typu, pokud to neukáže nic, tak to prostě není spojené. Tužka je na prd, moc velký odpor.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
10. 7. 2004 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naše pravidla mi umožňují smazat příspěvky obsahujícví vulgární výrazy (což jsem právě udělal). Souhlasím, ale s tím, že ten kdo to psal to nemá v hlavě úplně v pořádku...

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
10. 7. 2004 23:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LEVI International je distributorem mnoha značek (namátkou jen MSI, Asus, Leadtek, atd.) pro Českou republiku a díky tomu dostává jejich marketingové oddělení vzorky určené pro novináře - ty samozřejmě LEVI neplatí (výrobce má zájem na tom, aby se jejich produkty na našem trhu propagovaly). Kdybychom kartu čistě teoreticky zničili, pak to LEVI nestojí ani korunu. Vyjímkou je pak případ, kdy nám půjčuje něco z vlastního skladu, protože vzorek je buď v jiné redakci, nebo ho v dané nemají k dispozici... Obdobná situace je prakticky u všech velkých distributorů...

P.S. Oni v LEVI dobře vědí co dělají: jak už tu někdo psal do diskuze, tento článek vyvolal obrovský ohlas a tím pádem i zájem po X800 Pro.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
10. 7. 2004 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek Ani jsem si neuvědomil, že už tu odpovídal zástupce marketingového oddělení LEVI International...

starmen
starmen
Level Level
10. 7. 2004 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

óóó pán je logik, gratuluji.Akorát jsem nepochopil proč hned ze začátku tak útočně. Že bych se tě něčím dotkl? ;-)

Add vývoj. Od nás z fakulty pár lidí navrhuje ASIC chipy v Rakousku, jeden jen tak mimochodem udělal IDE řadič na USB včetně ovladačů tzn na USB šli připojovat IDE disky a v plánu měl i CD-ROM mechaniky, ale už mu nezbyl čas, byl angažován na jiném projektu v jiné firmě. Ano, takové řadiče jsou, ale tento člověk udělal vše sám za pomocí dokumentací apod.
U fakulte je přímo firma, kde se navrhují karty do PCI slotů. Pár lidí tam z fakulty dělá.
Pár lidí se podílí na projektu kamerového systému pro polici, kde dvě kamery na různých místech snímají jednu silnici, rozpoznají auta dle SPZ, podle vzdáleností kamer je jasné jak průměrně rychle auto jede a pokud překročí rychlost, tak po síťovém kabelu se přenese polici informace o rychlosti, SPZ a další věci. Nejhorší na tom je rozpoznávání SPZ tzn. analýza obrazu, ale už vše funguje a je ve zkušebním provozu v Brně. Víc k tomu neřeknu ani kde to je, ikdyž to vím... :-D
Další člověk dokázal, že gramatika třídy L1 má po drobné úpravě vyjadřovací schopnosti gramatiky třídy L0 jestli ti to vůbec něco říká.
Kamoš z Matematického inženýrství teď možná bude dělat u SIEMENS elctronics v ANSISu návrhy chladících systémů pro stroje.
A mohl bych pokračovat dál a dál.
Všichni mají něco společného. Baví je to a chtějí! A nebo maj rádi prachy :-D Kdo ví :-D.

Nerad bych se tě dotknul, ale co nabízíš ty... ? Strkání konektorů do disků a motherboardů tam kam patří ?
Samozřejmě můžeš mít silnou oblast, kde jsi velice dobrý, když tě to zajímá, neříkám, že ne, ale většina čerstvých maturantů (ve tvém žargonu "středoškoláčků") si myslí kdoví co není a kdoví co neví a ví úplný kulový. Samozřejmě že jsou i takový inženýři, ale je jich méně (je to logické - další a hustší síto) a taky hodně záleží na škole. Například Informatik ze zemědělky není jako informatik z VUT nebo Masaryčky (bavím se o Brně). A dálkovej bakalář pro mě má váhu asi tak stejnou jako Maturant z lepší střední školy.

Střední škola tě naučí jak postupovat, když máš problém nebo když něco řešíš. Vysoká škola tě má naučit resp tě vede k tomu, aby jsi myslel, vymýšlel a projevoval tvůrčí činost a tyto postupy pro "středoškoláčky" vymýšlel.
A sám se nikdy nenaučíš to, co ti přinese vysoká škola, ale to asi nemá cenu rozebírat. Ono to taky záleží na lidech. On taky na vysoký člověk musí chtít něco dělat a ne jenom prolízt kvůli titulu. Vysoká škola je velká studnice znalostí a pokud člověk chce, tak se tam naučí opravdu hodně. Ale opět záleží na škole.
Pro někoho resp. do některých oborů je vysoká škola opravdu na nic. V tom s tebou sohlasím.

Nenapsal jsi ani co že za práci to chceš. A co že to "kde co" je.

Matiku cpou hlavně na technikách. Taky jsem si říkal proč nám na informatice cpali do hlavy matiku a hle, jakmile jsem byl ve vyšších ročnících divil jsem se kolik jsem z ní potřeboval. Přes booleovu algebru pro návrhy hradlových NAND/NOR apod. polí, navrhování řadičů atd. přes Predikátovou logiku pro UI až po numerickou matematiku a diferenciální počty pro počítání všeličných problémů.

A už mě to nebaví. Nějak se mě nechce se přít o vysokých školách. Asi jsou všecky zbytečný, tak bych je všecky zboural, zahrnul hlínou a bylo by... :-D

Takže se vklidu vybli a uklidni. "středoškoláčku".

Jinak vše v dobrém.

DavesMan
DavesMan
Level Level
16. 6. 2004 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi tak. Byl jsem na vejšce rok a půl a když jsem viděl, že tam víc zapomenu (protože nebyl skoro čas učit se něco "bokem" ani v tom nějak aktivně dělat) než se naučim (2 semestry Java - a to prakticky jen základy a něco z GUI), tak jsem radši skončil. VŠ pro mě tím pádem ztratila smysl. I když papír pro někoho (zaměstnavatele) znamená hodně...

starmen
starmen
Level Level
17. 6. 2004 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan Nechci rozpoutat diskuzi o vysokém školství, ale koukám, že tu převládají názory lidí, kteří asi moc neví o čem mluví.

1. Souhlasím, že John.Don je mírně "divný" a mě osobně jeho chování je také krajně nesympatické až nemorální/nenormální. Víc se k tomu nebudu vyjadřovat.

2. Vysoká škola (hlavně technická) není tak o tom někoho něco naučit, ale hlavně naučit myslet (bavím se o technických školách) !!! a taky dodat člověku základy od všeho z daného oboru. Vysoká škola z Vás odborníka/specialistu neudělá nikdy. Není to ani jejím úkolem. Je to jen a jen na daném člověku. A porovnávat školu podle prvních dvou semestrů je mírně řečeno hodně postavené nahlavu. První dva roky jsou většinou matika/fyzika (pořád se bavím o technikách), tupé učení a vyhazování lidí, co se moc dobře neučí. Za to stojí až tak 3-5 rok, kdy se začínají dělat zajímavé věci a člověk se nejvíc doví. Házet tady ramenama, že Středoškolák je super a výška je naprd je velice "úsměvné". Souhlasím, že se vyskytují "blbci" inženýři a velice šikovní a znalí středoškoláci, ale většinou je to spíše naopak. Už několikrát jsem viděl kódy (teď už se bavím o informatice) středoškoláka kasajícího se jak super programuje a bylo mi skoro nablití (taktéž mi je když se podívám na svoje kódy když jsem začínal já :-D ).
Jo a pokud si někdo myslí jak rozumí informatice když umí skládat počítače, ví co kam patří, sleduje novinky a zná parametry vychytávky, tak by si měl uvědomit, že rozumí opravdu velice velice malé oblasti která se hodí tak maximálně nějakému prodejci výpočetní techniky.

Pokud někoho něco baví, dělá to, zajímá se o to a je šikovný, pak nepotřebuje pomalu ani tu střední školu na to, aby to dělal. V podstatě nepotřebuje ani základku :-D. A vždycky v tom oboru strčí dokapsy vysokoškoláka, kterej se o to nezajímá.

DavesMan
DavesMan
Level Level
17. 6. 2004 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Add 2.
--------
to máš pravdu, ale mě to otrávilo docela dost....a propo, matika byla celkem fajn, ale veřejný finance jsem nějak nemusel;)
jinak v podstatě souhlas

lumex
lumex
Level Level
9. 6. 2004 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevite nekdo kdy se zhruba tahle karta objevi a kolik bude stat ? diky

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
7. 6. 2004 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, je to tak - sliby = chyby.
Problem byl na strane nVidie, respektive karta s cipem GeForce 6800 nesla otestovat a musel jsem ji vratit :( Proto to zdrzeni. Cele se to posouva o tyden a doufam, ze dalsi uz bude OK. (PS: graficke karty s timto cipem dorazily v omezenem mnozstvi, ktere se rozdelilo do redakci a ja tak musim pockat az se od nekud vrati. Ale podle toho co jsem slysel, nejsem jediny kdo mel problemy. Na priklad na foru Beyond3D si muzete precist prispevek od Mirka Jahody, ktery dostal GeForce 6800 s pouze 8 pipelines - mela mit 12).

spajdr
spajdr
Level Level
4. 6. 2004 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dívám se a mám štěstí, protože mám z tohoto testu kartu, je to ta na posledním obrázku vlevo :-D

spajdr
spajdr
Level Level
4. 6. 2004 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde přesně najdu to výrobní číslo? už mi taky dorazila HIS X800Pro.

spajdr
spajdr
Level Level
4. 6. 2004 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spajdr zvláštní je to, co je napsáno pod napájecím konektorem, mám tam taky 8+8 nebo je to 8>8? :-) že by to znamenalo že šlo i 16pipek?
to výrobní číslo je asi P/N? mám 102A2610100 000003 .. co jste měli vy?

DavesMan
DavesMan
Level Level
2. 6. 2004 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jedu na normálním originálním větráčku, co tam byl. A žebra jsou celkem studený, i z druhý strany karty (pod čipem) to nijak extrémně netopí. Nevim, asi jsem chytnul dobrej kousek:-)

Mican
Mican
Level Level
2. 6. 2004 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Daly by se přeřezáním toho druhého můstku deaktivovat další 4 pipeline?

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
2. 6. 2004 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mican Nemohu to 100% zarucit, ale podle vseho by to tak melo byt. A tim se dostavame k X800SE :). To bude jeste mozna velka sranda s temito kartami, jen doufam, ze se nekomu podari cely proces aktivovat softwarove, aby nedochazelo ke ztrate zaruky. Pak by byl X800SE super volbou (za predpokladu, ze pojedou vsechny pipky).

DavesMan
DavesMan
Level Level
2. 6. 2004 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Štěpánek Předpokládám, že u ATI se už poučili......první mod 9500 --> 9700 byl taky HW a dnes tu máme speciálně upravené ovladače.
Myslim, že stejnou chybu ATI neudělá a proces aktivace / deaktivace pipelines pomocí softwaru nebude možný

spajdr
spajdr
Level Level
2. 6. 2004 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevíte kde sehnat nějakou X800Pro? Už mě to nebaví čekat a poslouchat hodinu před dodáním že jsem se nevešel do blokace a podobné kecy.

DavesMan
DavesMan
Level Level
2. 6. 2004 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by mě taky ZAJÍMALO!!

DavesMan
DavesMan
Level Level
2. 6. 2004 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, záleží na výrobci a PCB. Já mam originál ATI R9500 64MB. Odemknul jsem bez problému jenom upravenými ovladači. Všech 8 pipelines je v pořádku - Multitexturing Fill Rate test i Pixel Shader testy jedou bez artefaktů. A taktit jde taky, co kecáš! Z původních 275 / 540 jedu na 415 / 660 MHz a jsem vysmátej:-)

Radim Zavadil
Radim Zavadil
Level Level
1. 6. 2004 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za distributora produktů značky HIS můžu prohlásit, že do testů se většinou zapůjčují vzorky, zaslané dodavatelem právě za účelem testování.

juja
juja
Level Level
1. 6. 2004 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zas tak komplikované to není. Jádro je stále to samé, záleží na verzi BIOSu a ten je přece možné flashnout nebo modifikovat: http://www.radeon2.ru/radedit_eng.html nebo http://www.3dchipset.com/bios/ati/flash/index.php

juja
juja
Level Level
1. 6. 2004 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gratuluju. Já jsem i tak spokojený, za tu samou cenu to byla dobrá koupě a OC bez HW úprav tomu dost pomohlo (275/540@351/648 - BIOSmod).

starmen
starmen
Level Level
4. 6. 2004 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@juja Jen taková drobnost. Zdálo se mi, že tu mícháte dvě věco dohromady. Jedna věc u R9500 je odemčení druhé čtveřice pipeline a druhá sprovoznění 128b => 256b paměťové sběrnice. Oboje je něco úplně jiného. pipeline jdou odemčít snad na všech R9500, ale některé je je mají vadné => anomálie. 128b => 256b pam. zběrnice šla tuším jen u R9500 s paměťmi do L pokud si dobře vzpomínám (a taky to tu tuším někdo psal).

DavesMan
DavesMan
Level Level
4. 6. 2004 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen To máš samozřejmě pravdu. 256-bit sběrnice jde jen u osazení do L po obou stranách (osazené musí být všechny pozice, tj. min. 128 MB verze)

juja
juja
Level Level
16. 6. 2004 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Nemyslím si, že bych tu míchal 2 věci dohromady. Sběrnice závisí na PCB - 256-bit má paměti "do L" a osazeny všechny pozice (jak píše níž DavesMan). V mém případě má osazeny jen 4 (4x16=64MB) na okrajích nejdále AGP konektoru, tedy je 128-bit. Kdybych měl osazeny všechny pozice, byla by sběrnice 256-bit a karta by byla předělatelná na R9700. Poslední variantou je karta s čipy v jedné řadě, která má sběrnici 128-bit, ale jádro už má aktivováno všech 8 pipelines. Jedná se o R9500Pro.

DavesMan
DavesMan
Level Level
16. 6. 2004 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen He, tak to máme stejnou kartu:-) Moje pipky jedou v poho, co tvoje?
Nedám na ni dopustit, kupoval jsem ji v lednu za 3.000,- s daní a s plnejma 8 pipelines + oc. 415/660 mi dává kolem 4600 v 3DMarku 2003 (Athlon 2000+ @ 512 DDR-266MHz only:(

starmen
starmen
Level Level
17. 6. 2004 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Už nevím, je to dlouho, už si to nepamatuju a nechce se mi to číst znova. Nevím jestli jste to byl přímo Vy, ale zdálo se mi, že tu někdo házel odblokování pipeline se sprovozněním 256b sběrnice dohromady. Obojí je úplně něco jiného. O to mi šlo. Jinak pokud se nepletu tak pak přišla i varianta R9500 128MB s pamětmi v řadě (nejdál od AGP). Variant bylo snad ještě víc.

DavesMan
DavesMan
Level Level
17. 6. 2004 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen To máš pravdu, místo aby osadili všechny pozice, použili čipy s dvojnásobnou kapacitou. Důvod? Nejde na 256-bit sběrnici.....

juja
juja
Level Level
20. 6. 2004 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Mám právě pocit, že u této varianty odemknout zbývající pipelines nebylo možné. Jde mi o to, že šířka paměťové sběrnice je dána typem PCB a osazením paměťových pozic a s odemykáním pipelines samozřejmě nemá nic společného.

spajdr
spajdr
Level Level
1. 6. 2004 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zítra budu mít HIS X800Pro nejspíš, tak uvažuju, jestli módovat nebo né.

DavesMan
DavesMan
Level Level
1. 6. 2004 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spajdr Uvažujěš???? Tak co tady děláš!?! :-)))
Připrav si ostrý nůž, termovodivou pastu, tužku na vyzkoušení, vodivý lak a pevný nervy (a taky ruce - parkinson by tomu určitě neprospěl;-))...a napiš jak to dopadlo!

spajdr
spajdr
Level Level
1. 6. 2004 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan No nevím nevím :-) zase mít po záruce a mít 12 pipek i tak furt :-) kdyby se to každému povedlo jako autorovi článku, tak budiž, ale už jsou i případy kdy to nešlo :-(

DavesMan
DavesMan
Level Level
1. 6. 2004 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena pro distributora je o pěkných pár TISÍC nižší:-) U takhle drahé karty určitě.
Jinak souhlasím s tím, že konkrétně o tenhle kus se lidi v Levi "pozabíjej" - maji už upravenou!! kartu (neriskujou, že něco zničej sami) a vyzkoušenou, že doopravdy jede. Pokud ji Levi prodá, za normální cenu, lidi se tam postřílej.

spajdr
spajdr
Level Level
1. 6. 2004 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan a navíc když se tam provede pencil mód na zvyšení voltáže pro gpu, tak se dá gpu dát v pohodě i na 580-600Mhz a to je pak fukar, tohle aspoň v případě reklamace není vidět :-) takže když tohle dělat, tak nejlépe s pořádným chlazením, aneb vodník rulez.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
31. 5. 2004 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, nevim co presne udela firma Levi, ale kdyz se tento clanek objevil na netu, slysel jsem neco na tema, ze si to nekdo vezme - preci jen, mate zaruceno, ze vam to pojede se vsemi pipelines. Byl by jste prekvapen, kolik lidi by takto upravenou kartu bralo.....samozrejme za predpokladu, ze jede.

Simik
Simik
Level Level
31. 5. 2004 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jsem kdysi odblokoval Durona pajkou (mikropajkou NE trafo!!!) a slo to,
ale ten mel keramickou desku a u ty organicky bych si to nelajz.

Reklama
Reklama