Galerie 42
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600
Recenze Grafiky a hry Leadtek

Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600 | Kapitola 2

Pavel Švéda

Seznam kapitol

1. Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600 2. Použité benchmarky a jejich nastavení 3. Reálné testy ve hrách 4. Syntetické testy + antialiasing 5. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - I. část 6. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - II. část

Minulý týden jsme Vám v článku o sestavě s Athlonem XP 2100+ slíbili recenzi grafické karty Leadtek WinFast A250 Ultra. Slib jako vždy plníme a Vy se již za chvíli můžete ponořit do čtení o „zázraku“ GeForce4 Ti 4600. Čeká na Vás 24 krásných grafů plných výsledků několika herních i syntetických benchmarků, srovnání s GeForce3 a analýzy vlivu různých úrovní antialiasingu na výkon.

Reklama

3DMark 2001SE (build 300)

Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.

Nastavení:

  • Resolution and color - 1024 x 768, 32 bit
  • Antialiasing - none
  • Frame Buffer - double
  • Texture - 32 bit
  • Z-Buffer Depth - 24 bit
  • Rendering Pipeline - D3D Hardware T&L

Quake III Arena (v1.09)

Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem

timedemo 1

a následném spuštění vlastního měření příkazem

demo demo001

proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.

Nastavení:

  • GL Driver - DEFAULT
  • GL Extension - ON
  • Video Mode - 640 x 480 a 1024 x 768
  • Color Depth - 32 bit
  • Fullscreen - ON
  • Lighting - LIGHTMAP
  • Geometric Detail - HIGH
  • Texture Detail - MAX
  • Texture Quality - 32 bit
  • Texture Filter - TRILINEAR

Vulpine GLmark (v1.1p)

Hezký benchmark běžící pod rozhraním OpenGL. Test je hardwarově poměrně náročný a je schopný plně využít všech schopností GeForce3 a jeho Pixel a Vertex Shaderů. Skládá se ze dvou částí v nichž se měří počet FPS, jejich minimální a maximální hodnoty a celkový čas benchmarku. Výsledkem je průměrný počet FPS.

Nastavení:

  • Compatibility - GeForce3 features
  • Detail - high
  • Demo Settings - vše OFF
  • Additional Compatibility - use OpenGL Lighting, use Vertex Array Range, use Texture Compression
  • Texture - 32 bit
  • screen Resolution - 640 x 480, 32 bit, fullscreen

Serious Sam : The Second Encounter (v1.05)

Obdobně jako Quake III je i Serious Sam (rovněž využívající OpenGL) použit jako benchmark pomocí nahraného dema. Před testováním je potřeba spustit náš skript (Options - Execute Addon - 32bit_HQ), který upravuje grafická nastavení hry. Potom stačí v menu Demos kliknout na demo Valley Of The Jaguar, počkat až proběhne do konce a v konzoli zobrazit výsledky testu. Náš skript si můžete stáhnout

zde

. Po rozpakování je pro jeho správnou funkci nutné, aby extrahované soubory byly nahrány do adresáře Scripts/Addons.

Nastavení:

  • Screen resolution - 1024 x 768
  • Texture depth - 32 bit
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600


Obr. 10 - Screenshoty ze Serious Sam: The Second Encounter - demo Valley Of The Jaguar
(klikněte pro zvětšení)

Unreal Tournament (v436)

Do třetice opět testování pomocí dema. K testu je použito demo UTBench, které můžete stáhnout

zde

(je nutné jej rozpakovat do adresáře hry System). Benchmarkovací mod je spuštěn buď příkazem

timedemo 1

v konzoli, nebo zaškrtnutím položky

TimeDemo Statistic

v menu Tools. Test se spustí příkazem

demoplay UTBench

a po jeho dokončení se v konzoli zobrazí výsledky. Hra Unreal Tournament běží pod rozhraním DirectX.

Nastavení:

  • Screen resolution - 1024 x 768
  • Texture depth - 32 bit
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600
Nejlepší z nejlepších – GeForce4 Ti 4600


Obr. 11 - Záběry ze hry Unreal Tournament - demo UTBench
(klikněte pro zvětšení)


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama