Seznam kapitol
Minulý týden jsme Vám v článku o sestavě s Athlonem XP 2100+ slíbili recenzi grafické karty Leadtek WinFast A250 Ultra. Slib jako vždy plníme a Vy se již za chvíli můžete ponořit do čtení o „zázraku“ GeForce4 Ti 4600. Čeká na Vás 24 krásných grafů plných výsledků několika herních i syntetických benchmarků, srovnání s GeForce3 a analýzy vlivu různých úrovní antialiasingu na výkon.
3DMark 2001SE (build 300)
Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.
Nastavení:
- Resolution and color - 1024 x 768, 32 bit
 - Antialiasing - none
 - Frame Buffer - double
 - Texture - 32 bit
 - Z-Buffer Depth - 24 bit
 - Rendering Pipeline - D3D Hardware T&L
 
Quake III Arena (v1.09)
Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem
timedemo 1
a následném spuštění vlastního měření příkazem
demo demo001
proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.
Nastavení:
- GL Driver - DEFAULT
 - GL Extension - ON
 - Video Mode - 640 x 480 a 1024 x 768
 - Color Depth - 32 bit
 - Fullscreen - ON
 - Lighting - LIGHTMAP
 - Geometric Detail - HIGH
 - Texture Detail - MAX
 - Texture Quality - 32 bit
 - Texture Filter - TRILINEAR
 
Vulpine GLmark (v1.1p)
Hezký benchmark běžící pod rozhraním OpenGL. Test je hardwarově poměrně náročný a je schopný plně využít všech schopností GeForce3 a jeho Pixel a Vertex Shaderů. Skládá se ze dvou částí v nichž se měří počet FPS, jejich minimální a maximální hodnoty a celkový čas benchmarku. Výsledkem je průměrný počet FPS.
Nastavení:
- Compatibility - GeForce3 features
 - Detail - high
 - Demo Settings - vše OFF
 - Additional Compatibility - use OpenGL Lighting, use Vertex Array Range, use Texture Compression
 - Texture - 32 bit
 - screen Resolution - 640 x 480, 32 bit, fullscreen
 
Serious Sam : The Second Encounter (v1.05)
Obdobně jako Quake III je i Serious Sam (rovněž využívající OpenGL) použit jako benchmark pomocí nahraného dema. Před testováním je potřeba spustit náš skript (Options - Execute Addon - 32bit_HQ), který upravuje grafická nastavení hry. Potom stačí v menu Demos kliknout na demo Valley Of The Jaguar, počkat až proběhne do konce a v konzoli zobrazit výsledky testu. Náš skript si můžete stáhnout
. Po rozpakování je pro jeho správnou funkci nutné, aby extrahované soubory byly nahrány do adresáře Scripts/Addons.
Nastavení:
- Screen resolution - 1024 x 768
 - Texture depth - 32 bit
 
	
	
	
Obr. 10 - Screenshoty ze Serious Sam: The Second Encounter - demo Valley Of The Jaguar
(klikněte pro zvětšení)
Unreal Tournament (v436)
Do třetice opět testování pomocí dema. K testu je použito demo UTBench, které můžete stáhnout
(je nutné jej rozpakovat do adresáře hry System). Benchmarkovací mod je spuštěn buď příkazem
timedemo 1
v konzoli, nebo zaškrtnutím položky
TimeDemo Statistic
v menu Tools. Test se spustí příkazem
demoplay UTBench
a po jeho dokončení se v konzoli zobrazí výsledky. Hra Unreal Tournament běží pod rozhraním DirectX.
Nastavení:
- Screen resolution - 1024 x 768
 - Texture depth - 32 bit
 
	
	
	
Obr. 11 - Záběry ze hry Unreal Tournament - demo UTBench
(klikněte pro zvětšení)