Seznam kapitol
Minulý týden jsme Vám v článku o sestavě s Athlonem XP 2100+ slíbili recenzi grafické karty Leadtek WinFast A250 Ultra. Slib jako vždy plníme a Vy se již za chvíli můžete ponořit do čtení o „zázraku“ GeForce4 Ti 4600. Čeká na Vás 24 krásných grafů plných výsledků několika herních i syntetických benchmarků, srovnání s GeForce3 a analýzy vlivu různých úrovní antialiasingu na výkon.
Syntetické testy + antialiasing
	
Obr. 15 - 3DMark 2001SE
	
Tab. 1 - Textové a projektové soubory s výsledky 3DMarku
	
Obr. 16 - Vulpine GLmark
Desetitisícová hranice v 3DMark 2001SE na "standardním" hardwaru prolomena! Náskok GeForce4 se zvyšuje od 29 % (640 x 480) až po 51 % (1600 x 1200) a obdobně je tomu ve Vulpine GLmark.
	
Obr. 17 - Vliv antialiasingu na výkon v 3DMarku 2001SE
	
Tab. 2 - Textové a projektové soubory s výsledky 3DMarku
	
Obr. 18 - Vliv antialiasingu na výkon v Quake III Arena
V antialiasingu Ti 4600 opět dokazuje svoji ohromnou převahu. V modech Quincunx a 2x je u Quake III stará GeForce "převálcována" více než dvojnásobným výkonem GeForce4. Zajímavostí také je, že tyto dva mody poskytují u GeForce4 identické výsledky FPS a jejich výkonnostní propad oproti neantialiasovnému modu je pouhých 17 %. V případě GeForce3 je použití nejjednoduššího antialiasingu doprovázeno zpomalením o 46 % a dále se stupňuje zvyšujícím se modem AA.