Článek Grafiky a hry GeForce NVIDIA

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze

Michal Koláček

Michal Koláček

1

Seznam kapitol

1. NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze 2. CUDA, Badaboom a profesionálové 3. Technologie 3D Vision - abych tě lépe viděla 4. 120Hz LCD (ne)jen na hry 5. Pojďme pane, budeme si hrát aneb ukázky z praxe 6. Základní metody stereoskopické projekce a zhodnocení

Nedávno jsme se účastnili akce pro novináře společnosti NVIDIA, kde se nejvíce pozornosti dostalo technologii pro prostorový pohled pomocí brýlí, čemuž se budeme věnovat v dnešním článku. Navíc si popíšeme základní metody stereoskopické projekce.

Reklama

Celý text je rozšířením původní verze

prvního dílu

o nové kapitoly a obrázky. Původní zpracování muselo být z důvodu informačního embarga velmi zkráceno, a tak jste byli ochuzeni o podstatné detaily. Dnes už je ovšem situace zcela jiná, a tak vám přinášíme zbylé podstatné náležitosti. Nejprve si projdeme reklamní slidy, abychom si vytvořili představu, o čem asi tato "nová" technologie pojednává. Kromě principu, jak věci pracují nebo jejich výhod, se dozvíte, proč některá starší řešení způsobovala zdravotní komplikace (nevolnost a epileptické záchvaty).

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze


- Propagace 3D projekce je zatím spojená s filmovým průmyslem v USA -

Historie nám ukázala, že i sebekvalitnější věc nemusí najít uplatnění. Proto musí být každý velký projekt podpořený kvalitní marketingovou kampaní. Samotné funkce a revoluční vlastnosti nemusí zboží zajistit kýženou prodejnost. Tak například

19. února 2008 zmizel v propadlišti dějin formát HD DVD

. Namísto něj se prosadila technologie optických disků

Blu–ray společnosti Sony

, která získala podporu filmových studií, distributorů filmů a korporací v oblasti výpočetní techniky - to mělo podstatný vliv na její konečný úspěch a masové prosazení. Něco podobného můžeme spatřovat právě u NVIDIE, která se aktivně podílí na tvorbě 3D filmovému obsahu.

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze


- 3D Vision jsou bezdrátové brýle do USB portu... -

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze


- ... jednoduše připojíte potřebné vybavení a vše funguje -

V další kapitole si přiblížíme technologii CUDA (Compute Unified Device Architecture) společnosti NVIDIA.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama