Seznam kapitol
O alternativních možnostech zobrazování na poli počítačových her jsme psali již před několika měsíci, ale zatím není po slibovaných inovacích ani vidu ani slechu. Kde je Intel a jeho Larrabee? Nevadí, máme zde totiž nového hráče s reálným hardware.
O
jako o možné budoucnosti počítačových her jsem psal již minulý rok. Od té doby jsme ovšem neviděli nijak zásadní posun vpřed a všichni lídři v oblasti vývoje grafických čipů a procesorů předvedli pouze par technologických dem, která měla ukázat, že oni všichni umí a budou připraveni až přijde čas, ale faktem zůstává, že průkopníky a pionýry relativně použitelných řešení jsou spíše menší firmy. A o jedné takové bude dnes řeč. Caustic Graphics se nás bude snažit přesvědčit o tom, že právě to jejich řešení je tím nejlepším, jaké na trhu můžete dnes pořídit.
	Intel má své
, které sice není navrženo implicitně jako raytracer, ale podle Intelu Larrabee dokáže cokoli. AMD a Nvidie ukázali, že umí akcelerovat raytracing skrze své grafické čipy, ale zároveň se nijak dále neangažovali, což naznačuje, že velmi rádi setrvají dalších par let nehybně u svých rasterizačních technik. Raytracing má spoustu zastánců a také spoustu odpůrců, ale všichni se snad shodneme na tom, že nebýt opravdu vysoké výpočetní náročnosti, tak by tato metoda mohla velmi dobře cestou do světa fotorealistických her s dokonalým virtuálním světem. Samozřejmě jsou i další techniky jako je raycasting nebo photonmapping, ale ty se v současné době do herního průmyslu nechystají .
	Caustic Graphics je poměrně neznámou firmou, která ovšem disponuje jak hardware tak software pro akceleraci raytracingu. Hardware představuje speciální akcelerátor Caustic One a software CausticGL. Debatu o tom, zda je lepší ten či onen standard programování, necháme na později.