Zpět na článek

Diskuze: Nvidia údajně chystá něco jako RTX 5090 Ti, zdroje mají být spolehlivé

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

haunter
haunter
Level Level
10. 2. 2026 16:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5090 nemá titul... NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell je v současnosti nejsilnější GPU mimo AI čipy...

gufuxu
gufuxu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pár let nazpět jsem dělal na baráku novou elektriku a udělal jsem hroznou chybu.
Nenatáhl jsem do pracovny třífáz🤔.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gufuxu Co máte pořád s tou extrémní spotřebou? Nikdo vás nenutí si kupovat RTX5090 a vůbec jakoukoliv RTX4000/5000.

A že i Lowend má vysokou spotřebu než před lety?
No tak má, taky se podívejte jak vypadala grafika tenkrát a teď.
Hrajte 10 let staré hry na 10 let starém HW s polovičním spotřebou. Kdo vás nutí si kupovat moderní "žravý" HW? Nikdo🤷🏻‍♂️😉.

Nebo připojte 720p monitor, detaily snižte na nejnižší a hrajte na tom zobrazovadle co mají dnes Ryzeny v I/O dlaždici .

To je strašný mor diskuzí, jak se nahodí téma spotřeby.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 2. 2026 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Ne jen spotřeby. Je to tak u všeho. Furt a se vším. Cena, spotřeba, rozlišení, framegen, FSR, DLSS, prosklená bedna, RGB.... furt něco

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2026 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Ale tak jo, o tom to je, nebýt nových funkcí a parametrů, tak se nemáme o čem bavit. Dokážeš si představit že třeba od GTX1000 by byl pořád stejný počet CUDA, stejný počet paměti, žádné nové technologie jak zmiňuješ třeba FSR, DLSS... absolutně stejný čip, s rozdílem že by se měnila jen architektura a výrobní proces.

Přečetl by jsi 1 článek za rok o vydání nové grafiky a tím by to skončilo 🤷🏻‍♂️🤣

Ale co se týče spotřeby, tak pořád čtu jen jedno a to samé, jak je spotřeba strašně vysoká. Nikdo z těch lidí už ale neřeší že stoupl výkon i efektivita.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
11. 2. 2026 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 No ne. To jsi mě špatně pochopil. Já jsem naopak rád, že ty technologie jsou a že se to nějakým způsobem mění. Ale právě ty kecy jak říkáš. DLSS k ničemu, chceme jen nativ, Světýlka k ničemu, prosklená bočnice k ničemu, atd..

haunter
haunter
Level Level
10. 2. 2026 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Spotřeba je nižší. Je to dáno lepším procesem výroby čipů. Třeba 5070Ti si pápne při hraní až 300W, průměrně však nějakých 250 s výkonem vyšším, než 3090, která má třeba 400W.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2026 06:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haunter Jasně, jenže lidé pořád vidí to číslo 400W, a srovnávají to s kartou ve stejné třídě před xx lety.
To že jim stoupne výkon na watt i výkon na 1$, to už neřeší.🫣

Oni to chtějí mít zastropovaný na 200W i u highendu a současně hrát moderní hry s odpovídající grafikou, nebo pracovat s odpovídajícím výkonem moderního HW🤣🤷🏻‍♂️

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Přesně tak výborných her je víc, než by člověk dokázal dohrát za několik životů a přitom hry zdaleka nejsou to nejdůležitější, co v životě máme.

gufuxu
gufuxu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2026 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Co to je za reakci? Jaký mor?
Té techniky mám poměrně dost. Do pracovny mám natažený zásuvkový obvod na jedné fázi. Hranice 3x2,5Cu na 16A jističi je kolem 3,8kW bez nárazového odběru a rozhodně nechci jet spotřebu na jednom přívodu na krev bez rezervy.
V jednom PC mám zdroj 850W, v druhém 1200W, monitory, dva NASy, tiskárna, 7.2 receiver a další veteš. Rámec - jen pracovna.
Ano, nikdo mě to nenutí kupovat. Nakupuji to a s rodinou užívám z vlastní vůle. Míním v tom i nadále pokračovat a Vy si samozřejmě nakupujte a dělejte co uznáte za vhodné. Já Vám do toho promlouvat nehodlám a to samé očekávám i obráceně.
Ještě uvedu, kdybych se rozhodoval dnes, tak bych regulérně uvítal dvě fáze. Technicky je pak pro mě jednodušší už rovnou táhnout jeden drát 5x2,5Cu, jistič 3x16A. Tím bych měl snad rezervu do konce mého života (tiše doufám).
Téma spotřeby je za mě relevantní téma. Nicméně mi nejde ani tak o spotřebu v absolutních číslech jako o to, jestli zase nebudou doutnat napájecí kabely u grafiky. Předpokládám, že u případné RTX 5090 Ti spotřeba opět vzroste. Každopádně doutnání napájecího kabelu u grafiky je pořád lépe řešitelné a méně problémové, než doutnání kabelů ve zdi.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2026 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gufuxu Pro vás relevantní téma spotřeby,
pro ostatní je to téma jako kterékoliv jiné, pro některé dokonce zcela okrajové, nikoliv však hlavní věc co bych řešil u nového HW.
Nedávno zde byl článek s upravenou Nvidii která si vzala 1200+W🤷🏻‍♂️ jak je tedy možné že se ta grafika neroztekla, když už při 600W "doutná"?

To že se ty kabely taví je prostě jen souhra chyb zapojení a starých revizí/verzí toho 16pinu.

To co vám doutná nebo bude doutnat ve vašem domě, je nám ostatním absolutně ukradené. Znovu opakuji, když máte problém s narůstající spotřebou tak to nekupujte. Nebo s každou generací jděte o třídu níž...RTX5080...RTX6070....RTX7060....

gufuxu
gufuxu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2026 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Pokud Vám někdo nějak ublížil, já se věnuji sice IT, ale manželka je zkušená psycholožka a poměrně dobře zvládá i práci s dětmi. Klidně se na mě obraťte, rádi Vám pomůžeme.

Reklama
honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 11:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tam kde je poptávka je i nabídka. Kapacita ani propustnost paměti se nemusí měnit, může jít o výkonnější čip, taky mám teď v PC vedle RTX5080 i starší 2080ti kvůli výpočtům na které by mi stačil i 1GB paměti.

Všechny výpočty nepotřebují vysoké kapacity paměti😉

Mám fyzicky prostor ve skříni, konektivitu i napájení a potřebuji vysoký výkon, co udělám? Koupím další HW.
Pokud ale už nemám prostor k rozšíření, tak mi zbývá koupit výkonnější HW.

Z toho tedy odhaduji, že někdo u Nvidie poptával teoreticky výkonnější GPU, TSMC má dobrou výtěžnost i na velkých čipech a jak je známo, Nvidie upřednostňuje takové karty na kterých má vyšší marži.
Proto běžná RTX5090 by byla odsunuta na druhou kolej a vyráběna by byla RTX Blackwell Titan

To že Nvidie nemá konkurenci skoro ani k 5080, je problém AMD, ne Nvidie.
Jak jsem napsal, kde je poptávka je i nabídka, proto Nvidie před rokem vydala pro desktop i GB202. Škoda pro AMD že si nechává tento trh ujít a dobrovolně ho celý přenechá Nvidii.

Argument "pokud někdo potřebuje tak vysoký výkon, ať si koupí profesionální akcelerátor" ...ano nabídka je docela bohatá
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/nvidia-gb202.g1072 👏🏻👍🏻
Ale jak jsem už napsal, jsou výpočty kde není potřeba 32GB paměti a už vůbec ne 96GB což by pořízení takového HW zvlášť dnes hodně prodražilo a vlastně by to bylo zcela nevyužité.
To je tedy už 2.fakt který potvrzuje mou teorii o výkonnější grafice pro "běžné počítadla"

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 09:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Však to už tady je. Jmenuje se to asus astral 5090 800W

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by to byla pravda, mohlo by jít o PR akci, která by měla dva cíle:
1. o Nvidii by se pár týdnů všude psalo
2. posílil by se tak image Nvidie coby výrobce toho nejvýkonnějšího a nejlepšího řešení v oblasti GK
Vedle toho by si na tom Nvidia mohla vyzkoušet i nějaké novinky, které by později využila v řadě RTX 60XO.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 2. 2026 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy Souhlasím. Vzhledem k tomu, že se SUPER edice odložily/zrušily a nová generace se zdá být odsunuta na 2028/2029?, tak je potřeba vytahovat nějaké ty marketingové produkty, aby se vědělo, že NV je stále zde.

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy A zaroven by otestovali trh ze kolko by boli ludia ochotny zaplatit za top grafiku. Lebo ked 5090 vysla za 2000$ ale predava sa za 4500-5000$ tak 5090ti mozu rovno skusit nastrelit za 5000$ a bude len otazkov kolko ludi bude ochotnych zaplatit aj viac.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 2. 2026 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas Na světě je neuvěřitelné množství lidí, kteří nehledí na cenovku. Nám to příjde neuvěřitelné, naprosto absurdní a nepochopitelné. Ale tak jak si lidé kupují Bugatti za 200 mega (nám stačí ojetá oktávka za půl mega, bohatším superb za 1,5 mega, bohatým Lambo za 8 mega), tak stejně tak si lidi koupí grafiku za 150, 200, 500.... je jim to fuk.

ST33Lcz
ST33Lcz
Level Level
10. 2. 2026 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe A taky bych řekl, že globálně dost lidí si na jednu 5090 vydělá mnohem dřív, než průměrný čech(co koukám tak v roce 2025 byla průměrná mzda 48k), který na ni vydělá za +- dva měsíce. A takovej něměc co má průměrnou mzdu (podel google k 5 tisícům EUR) na ni nedělá ani měsíc. U nás je to nesmyslně drahá karta, kterou tolik lidí nekoupí. Ale podle mě v silnějších ekonomikách ji kupuje poměrově mnohem více lidí. Stejně tak ve slabších ekonomikách si ji koupí ještě míň lidí.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 2. 2026 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ST33Lcz Samozřejmě toto hraje taky roli. Celosvětový průměr je cca 20.000. Takže někde v Egyptě si to nekoupí prakticky nikdo.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 12:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ST33Lcz Přesně tak pánové 👍🏻👍🏻
Nám to přijde absurdní, ale na západě si na to vydělají během 1 výplaty, proto stále a neustále říkám, že většina moderního světa neřeší nějaké zdražení (u nás z 25tis na 30tis) a absolutní highend za 50+

Proto taky říkám své kupce si to najde, jinak by Nvidie neplýtvala zdroji na vývoj desktopové verze grafiky s ořezaným GB202, když ani nemá konkurenci.
A tady je očividně poptávka po ještě výkonnějším čipu pro desktop, bez nutnosti kupovat s tím i 96GB paměti v profesionálním akceleratoru

Tohle drtivá většina diskutujících v Česku nechápe.
Oni mají obrovský cashflow, mohou si to dovolit

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe V tomto sa vela ludi myli. Ti najbohatsi ludia vzdy pozeraju na ceny. Tak sa bohatymi stanu. Na druhej strane su tu potom rozmaznany frackovia tychto bohacov, ti nepozeraju na cenu ale ti dlho bohatymi neostanu. Ja mam cisty prijem okolo 120.000kc mesacne, co neni hrozne vela ale ani malo, ale aj tak som si 5090 nekupil ani ked vychadzala a stala okolo 50-60.000 a od zeny som to mal predschvalene 😅, ze by sme to vyzivali na generovanie obrazkov ktore potrebujeme pre reklamu firmy ale zvolili me lacnejsiu moznost: midjourney....
A potom ide o to ze firma potrebuje oslovit co najvacsie mnozstvo zakaznikov. Ak sa im podari presvedcit ludi ze highend grafika za 5000$ nieje nic nenormalne, tak zacnu ludia setrit mesiace aj roky na tieto grafiky aj ked budu v hodnote ich 5 platov, lebo budu presvedceny o tom ze ta cena je odpodstatnena. Ak zakaznici dostanu rozum a tie grafiky budu vacsinou v obchodoch stat (v to dufam ale neverim tomu) tak sa ceny znormalizuju. Ale skor sa stane to ze novy mainstream bude zacinat 25-30.000 kc pokial nepride nejaka dalsia konkurencia ktora znizi ceny aspon u lowendu a nizsieho mainstreamu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 2. 2026 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas jakože tady se bavíme o lidech, kteří mají jmění v miliardách. A ne o tom, že má někdo příjem 120k měsíčně :D

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Takze predpokladas ze nVidia cieli s 100-200 tisicovym produktom na tych par miliardarov ktory mozno ani nevedia ze graficke karty existuju? :D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 2. 2026 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas Chci tim rict, že je hromadu lidí, kteří nebudou řešit, jestli dají za kartu klidně 200k.

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Tak to coskoro zistime ci je ta hromada zakaznikov dost velka aby sa im to oplatilo takto nacenit.

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas To testovat nemusejí. Už teď se RTX 5090 prodávají za ceny přes 100 tisíc a speciální modely za 135+ tisíc.
Problém je v tom, že takový trh je omezený a nezaplatí vývoj čipu. Ovšem pokud je čip už hotový, tak se to dá využít.
Vypadá to, že nás čeká budoucnost, kde se k TOP modelům budou dělat speciální malé série pro ty, kdo jsou ochotni zaplatit nesmyslné ceny.

Reklama
Reklama