Zpět na článek

Diskuze: Odraz mrtvé kočky? Bitcoin rostl o 33 %, Bitcoin Cash o 200 %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

andir
andir
Level Level
2. 1. 2019 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tento styl cryptoměn musí padnout všichni chtějí si vydělat bez práce a jak to vypadá akorát spotřeba energie pro nic aby si lenoši nahrabali to je nemyslitelné, pokud se bude někdy přecházet na cryptoměnu tak jiným způsobem než takovouhle těžbou kde se akorát zatěžuje energetický sít pro pár nenažraných lenochů.

kelef
kelef
Level Level
26. 12. 2018 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufám, že kryptoměny velmi brzo úplně skončí. Víte, kolik energie spotřebuje jejich těžba? Asi jako ČR a SR dohromady. Takhle to nejde, jsou to sice virtuální peníze, ale jejich těžba je obrovská zátěž pro energetické společnosti, které musí dodávat více energie a tím pádem víc zatěžuji životní prostředí. Ten kretén, co je vymyslel, by měl skončit v base.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 12. 2018 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kelef Máte také tak dobře spočítanou energetickou zátěž všech bankovních domů na světě?

mch81
mch81
Level Level
27. 12. 2018 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Kolik to je nevím, ale u normálních plateb je ta spotřeba celkem zanedbatelná. Kdyby se všechny transakce dělaly přes kryptoměny, tak by na to dost možná ani nestačily všechny elektrárny...

Lukaslu
Lukaslu
Level Level
27. 12. 2018 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A jeje, studovat, studovat a pak psat, jinak by jste takový nesmysl nenapsal.

mch81
mch81
Level Level
28. 12. 2018 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jaký nesmysl? Co jsem teď našel nějaké články, kde berou do úvahy věci jako servery, klimatizace, počítače, atd, tak jim vychází, že BTC spotřebuje asi třetinu elektřiny proti bankovním pobočkám v USA. Akorát už "zapomněli" vzít v úvahu, že přes BTC se přenese pár promile toho, co v ČR v mezibankovními převody, v USA to bude ještě násobně výraznější rozdíl.

Lukaslu
Lukaslu
Level Level
28. 12. 2018 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ja jsem reagoval na to co jste psal, ne vsechny kryptomeny jsou delalny na placeni jak si asi myslite.
Tak kdyz jste v tom hledani tak si najdete treba krypto Ripple a hned budete zase chytrejsi. Zjistite jaka by to byla parada kdybi to pouzivalo vice bank, cena skoro zadarmo, rychlost par vterin- ne dva dny a hlavne pro Vas odpadaji servery na zpracovani transakci ktery uz tak nestihaji a energeticky uplne nekde jinde........hledejte, ctete.

mch81
mch81
Level Level
29. 12. 2018 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Těch kryptoměn je už asi tisíc, těžko to někdo bude studovat všechno. A na malém vzorku to taky funguje jinak než kdyby něco začala používat polovina světové populace na všechny platby. Že některé kryptoměny jsou navržené lépe a úsporněji než ostatní nepopírám. Nicméně, pokud se centrálně spravovaný systém nahradí distribuovaným, kde těžbu a změny může dělat kdokoliv a potvrzení pak musí dělat nezanedbatelná část ostatních uzlů na základě nějakých výpočetně náročných operací, tak to asi nebude efektivnější než když se jenom někde řpepíší data v databázi. Ta složitost a náročnost je cena za tu decentralizaci. Což může být někdy výhodné, někde méně. Třeba vlastní elektrárnu, vodárnu a čističku odpadů taky nemá každý.

Ta rychlost u bank je daná legislativně, kdy platba mezi bankami musí jít přes prostředníka, takže dorazí až další den, technicky by to šlo řešit i rychleji. A pokud vím, tak to chtějí během následujícíh let zavést.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 12. 2018 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, proboha! Současný systém peněz je nereformovatelný a okrádá miliardy lidí po celém světě. Ten systém končí, něco jiného začíná. Tak už je to potřeba jako sůl. Samozřejmě nelze v této věci uvažovat v řádu např. týdnů či měsíců. Takovéto zásadní společenské změny probíhají celá desetiletí.

Blaazen
Blaazen
Level Level
25. 12. 2018 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek S penězma je to tak, že když někdo vydělá, někdo jiný někde jinde o ně přijde, ať už je to soused, nebo někdo na druhý straně světa. To se s kryptoměnami nezmění.
Co mi ale vadí je, že těžba měn jako bitcoin je prostě ekologická katastrofa.

Lukaslu
Lukaslu
Level Level
25. 12. 2018 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen S penezma a hodnotou souhlasim, ale to ostatni je jen medialni humbuk.
Elektrarny na uhli Vam asi nevadi, viz cina. Tezba zlata je ekologicka katastrofa, jestli teda vite jak se tezi?

mch81
mch81
Level Level
25. 12. 2018 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Zlato je alespoň reálná věc s nějakou hodnotou. Jak to je aktuálně u BTC nevím, ale ještě nedávno se za den celosvětově převedly finance v objemu pár promile toho, co v ČR v korunách, ale spotřebovalo to podobně elektřiny jako celé Slovensko. To je prostě ekonomický nesmysl.

Lukaslu
Lukaslu
Level Level
26. 12. 2018 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Zlato ma dnes uz jen ciste spekulativni cenu, drive aspon krylo statni menu coz uz dnes neplati nebo vite o nejakem statu? Ve vyrobe elektroniky taky uz neni skoro potreba.......nejake dalsi vyuziti?
No a stou spotrebou uz to take neni tak hrozne pokud se bavime o BTC, za ten posledni rok krypto udelalo milove kroky v inovacich a rada znich uz je zapojena v realnych aplikacich a budoucnost urcite maji.

pidalin
pidalin
Level Level
26. 12. 2018 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Takže systém kde máte na účtě jeden den hodnotu baráku a druhej den nic je lepší jo?

pidalin
pidalin
Level Level
26. 12. 2018 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Zlato se ale přece nepoužívá jenom na spekulace ale taky na výrobu spousty věcí a hlavně v pokročilý elektrotechnice je furt nenahraditelný.

Lukaslu
Lukaslu
Level Level
26. 12. 2018 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Jakeho spoustu veci? Nemyslite retizky a prsteny :)
V elektronice mate pravdu ,ale jak jsem psal je to uz minimalni.

pidalin
pidalin
Level Level
26. 12. 2018 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Tak i ty šperky jsou furt ňáká fyzická věc která se bude prodávat vždycky. V tý elektronice se sice na jeden výrobek použije jenom nepatrný množství, ale když pak na tu výrobu kouknete jako na celek, tak tam toho zlata taky asi musej spotřebovat docela dost. Prostě zlato využití má a jentak se nestane že bude uplně bez ceny. U těch kryptoměn se to stát může. Kámoš je teď ve ztrátě 250 tisíc kvůli těm kryptoměnám. :-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 12. 2018 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Nemám na mysli běžné tržní procesy týkající se peněz, byť jste je zmínil dost nešťastně, ale to je vedlejší.

Mám na mysli něco jiného a asi bude nejlepší uvést to na příkladu.

Evropská centrální banka během posledních několika let "natiskla" 2,6 bilionu EUR. Vzhledem k tomu, že každému občanovi EU nerozdává poukaz na rovný podíl z této částky, no tak prostě a jednoduše, někdo si z toho balíku skrz tržní mechanismy urve víc, někdo méně a někdo dokonce nic. Ten, kdo si urve méně nebo nic byl prostě evropskou centrální bankou okraden - čili rozhodnutím několika týpků v kravatách.

No a vzhledem k tomu, že se míra opatření, které ilustruji na výše zmíněném příkladu, nikterak nezmenšuje nebo se dokonce nezrušila a to už za dobu několika desítek let - ba právě naopak - za tu dobu se míra takových opatření naopak výrazně zvětšuje, lze velmi vážně předpokládat, že reformy, které by zabránily výše zmíněnému okrádaní a podobným jevům okrádání, se již nikdy neuskuteční.

Výše zmíněný jev je ve světě kryptoměn v zásadě vyloučen čistě z principu - fungování kryptoměn je decentralizované - kryptoměny nemají žádnou ECB a podobné instituce.

mch81
mch81
Level Level
27. 12. 2018 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Vždycky je ta cena daná tím, kolik za to ostatní zaplatí. I ty šperky ale budou pořád nějak žádané a za určité množství zlata si člověk koupil třeba auto před sto lety stejně jako dneska, ta cena je daná i tím, že je ho omezené množství. Což je třeba BTC taky, ale tam je to jenom uměle zavedená vlastnost a navíc si každý může vymyslet vlastní měnu.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
25. 12. 2018 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A váš předpoklad je že nás spasí měna která má kurz 5000eur a za rok 50eur? a poplatky i když je čistě teoretická a virtuální 100kč za transakci?

Lukaslu
Lukaslu
Level Level
25. 12. 2018 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas 100,- za transakci? to uz davno ne, chce se o to vice zajimat a zjistit si co je treba Lightning Network.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
25. 12. 2018 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas opravdu? já nevím, vím že takové byli a stabilita teto měny?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
26. 12. 2018 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas jo a jinak proč se mám o to více zajímat,když už od začátku byla nezajímavá?

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 12. 2018 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak zdá se, že se Váš velmi nepřesný odhad možná týká měny "Bitcoin Cash". Tak není jen Bitcoin Cash, že ;-)

Třeba Bitcoin za rok nesnížil svou hodnotu zhruba 40 krát, jako Bitcoin Cash, ale "pouze" zhruba 6 krát.

Tak jak jsem psal - je to na začátku.

Reklama
Reklama