Zpět na článek

Diskuze: Podíl Nvidie stoupl na 94 %, AMD tentokrát spadlo na pouhých 5 %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzpomínám, kolik fandů ATi mi před nějakými 20+ roky vysvětlovalo, že ta CUDA je nesmysl a slepá ulička, jak to zbytečně zdražuje GK atd., atd.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
včera 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi to jako silny vliv sentimentu kupujicich.
Ja bral pred vanoci 9060xt a pomet cena/vykon je vuci nVidii vyrazne lepsi.

Reklama
jan hauber
jan hauber
Level Level
7. 3. 2026 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podíl AMD na PC GPU vzrostl ve 4. Kvartále 25 na 18 na úkor NV.

V tomto grafu se řeší add in board, ale co jsou M units teda nevím.

Jinak, řada 9000 je, narozdíl od toho co plno lidí píše, nejúspěšnější AMD řada poslední dekády.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2026 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber 9000 rada si myslim se prodava hodne dobre kdyz se podivame na TOP10 nejprodavanejsich grafik na ALZE tak co jsem se koukal vcera v TOP10 bylo hned 7 zastupcu 9070XT a 9060XT coz je celkem masakr, tj mezi lidma jsou opravdu hodne oblibeny

King
King
Level Level
7. 3. 2026 19:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka TOP 10 na alze 😂

“Verim jen takove statistice, kterou mi Luigis box zfalsoval.” (c)1992 Ales Zavoral 🤣

Jinak, řada 9000 je nejúspěšnější AMD řada poslední dekády = 5% celosvetového trhu 😂😂😂

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
7. 3. 2026 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka No jo. Copak alza. A co teprve slovenská alza? A co teprve světovej Amazon. Ale vlastně.... tebe zajímá jen Česká alza a mindfactory... jsem zapomněl

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
včera 15:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber " řada 9000 je, narozdíl od toho co plno lidí píše, nejúspěšnější AMD řada poslední dekády"
Určitě ne finančně, poměrem trhu a výrobou a oblibou, ale samozřejmě chápu, že člověk může mít i jiné pohledy.
rx 6000 je každopádně mnohem úspěšnější řada, než nejhorší řada v historii amd 7000 poměrem trhu a prodeji, a 9000, která je jen trochu nad 7000.
9000 je ziskem zatím lepší, než 7000 - i když má mnohem menší poměr trhu a vlastně ten nejnižší, ale to má dva faktory - za 1. nvidia má nejlepší období, co se týče dGPU v historii, a za 2. amd dodává opravdu málo čipů, protože není tak velká poptávka.)

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 3. 2026 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel bych spíš viděl jako obtloustlého továrníka ve středních letech. Ideálně s doutníkem.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level Level
7. 3. 2026 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz si zazongluji se statistikami, tak se da rict, ze intel jiz dosahuje takrka 20 % trzniho podilu AMD na trhu. Treba to intel takto interne proda Butanovi a ten nezarizne dgpu. Uz jsou zatracene blizko tomu vydat neco vyborneho - po SW i HW strance maji takrka doladeno a zda se, ze uz v tom umi chodit.

carmel
carmel
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo jo poradna GPU architektura,,, to uz chce vic nez narvat 3d cache na povodom serverove cpu )) tiez tie klamstva amd ze "my nejdeme do top gpu lebo priorita mainstream" LOOOOOOL ,,, proste na to nemaju,, tahaju graficku diviziu jak kouli na noze a nic s toho ,, aj preto fandim intel gpu alebo Cinskym ,, amd gpu porovnatelne z vykonom 5090 by malo 2 nasobnu spotrebu nebo li vyzarovany vykon oproti 5090 nvd) teda som zvedavy ako demagogicky daju nazov clanku na diit cz aby nejak osprvedlnovali neuspech amd,, )) ty su uplne jak v nejakem limbu ked amd je ich boh a oni "svedkovia amdeovi" ))))))) alebo ze "rozkaz znel jasne-amd vzdy nejlepciii"

pre trolabtorov-,mam amd 2990WX od dna vydania a predaja, asi najhorsia investicia , ale dosky x399 boli najlepsi kauf v ramci features dodnes! 64 pcie lines v roku 2017!!! boli akciove ceny dosiek vtedy nejaka rozbalena za 240 usd,... kolko dnes date za povedzme 64-96 pcie-5 lines?? radsej to neratajte,,, pcie inky su dnes najvacsi problem computingu vseobecne, mohli by ste tomu venovat clanok , proste strasne obmedzovanie ,, dnes prakticky ak mam povedzme 5090 a 3 nvme -pcie -5 alebo ze starsie nvme pcie 4/3 tak jedina cesta mat cpu z vyssim jednovlaknovym vykonom a zaroven dosku co da tuto kombinaciu na FULL ...asi dve dosky wr90 na svete))) to je "pokrok"

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2026 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@carmel Ty si velký computer, deska z r. 2017. Omg

gufuxu
gufuxu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V podstatě monopol nVidie. Toto je obrovský a aktuálně asi neřešitelný problém.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gufuxu s Intelem to bylo před lety podobný a kde jsme nyní. Bohužel, zde není na vině NV, ale spíš AMD. Cenová strategie, kopírování názvů (její podoby), nepovedený Adrenalin. Mám NV, ale byl bych rád, kdyby AMD představilo něco úplně nového, a hlavně nahradilo Adrenalin.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
6. 3. 2026 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Souhlas ze je to vina AMD, ale hlavni duvod bude totalni zaspani GPU computing... na kteroukoli knihovnu se podíváte, tak všechny podporují nVidia. 2. je paradoxně jablko přes Metal.
AMD paběrkuje přes obezlicky typu Zluda, ROCm, které se teprve dostává pomalu do použitelné stability, ale pořád je to malá tragédie. Jedna věc na tom funguje a jiná věc padne pod zátěží.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2026 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou "hlavni duvod bude totalni zaspani GPU computing... na kteroukoli knihovnu se podíváte, tak všechny podporují nVidia"

S tím mohu naprosto souhlasit. Tehdy ještě ATi mělo sice snahu snahu naskočit pomocí ATi Stream, jenže CUDA měla lepší start a já už na ni jako na docela zaběhlém standardu podporovaném na novějších GeForce programoval koncem roku 2008 (a to nebylo ani 2 roky od vydání).

Tento náskok AMD nikdy nedohnalo. Snažilo se sice nabídnout otevřenou alternativu OpenCL, ale tu podporuje i Nvidia, a CUDA se stala synonymem pro GPGPU extrémně rychle, že už to nestačilo zvrátit situaci. Dodnes, pokud má nějaká aplikace akceleraci pomocí GPU, tak buď to běží na OpenCL a umí to tak karty všechny, nebo na CUDĚ a umí to jen Nvidia. Ta otevřenost AMD je pro něj paradoxně i nevýhodou, protože uživatel nemá argument kompatibility, aby "musel" vzít AMD. Buď mu to pojede stejně, nebo mu hrozí to, že mu to pojede pomaleji (např. DaVinci Resolve má některé filtry historicky více optimalizované na CUDU a jejich OpenCL verze jsou pomalejší) nebo vůbec (CUDA-only aplikace). V zásadě tam není moc situací, že by mu to mohlo jet lépe.

Pro hráče je to asi docela jedno, ale pro někoho, kdo využívá hodně GPU-akcelerovaných aplikací je Nvidia lepší volbou. Jasně, není to jediným důvodem pro 94% podíl, ale má to svůj vliv.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
7. 3. 2026 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak u hráčů to je obdobný příběh. NV přišla s DLSS. AMD naskakuje zase jako druhé s FSR. Nvidia umí obě technologie. A není to o tom, že dát něco všem je lepší. Naopak pro AMD to znamená horší příběh, protože tím dali NV další technologii.

A je to tak furt a u všeho. RT, CUDA, upscaling, FG.... furt AMD jen dohání.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2026 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala AMD na to nemelo prachy kdyz diky Intelu a jeho porusovani zakonu malem zkrachovali... Teprve az kdyz Intel dostal "pres prsty" a byl usvedcen a odsouzen nekolika soudy na svete dal pokoj a AMD se mohlo konecne pod vedenim Lisy Su nadechnout.. Kde mohlo AMD bejt dneska kdyby Intel konkuroval ferove uz od samého pocatku.. defakto az po nekolika letech od vydani prvniho ZENU se AMD zbavilo vsech dluhu, vyplatilo se z totalne nevyhodne smlouby u GF a mohli zacit vydelavat a podivej kde dneska sou..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2026 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "AMD se mohlo konecne pod vedenim Lisy Su nadechnout"

Lisa Su vede AMD dobře, posunula ho významně dopředu, nicméně vede ho až od roku 2014. Zaostávání za CUDou, které se významně podílí na špatné situaci GPU AMD, je nicméně záležitostí od roku cca 2008.

"mohli zacit vydelavat a podivej kde dneska sou"

V oblasti GPU se raději ani nedívám, kde jsou. Není to moc pěkný pohled. GPU HW není špatný, ale dobrý GPU HW ještě neznamená, že jsou na tom s GPU dobře.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 10:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala jenomze v te dobe uz Intel uplacel kde moho aby od AMD nikdo nic nekupoval, ta kauza se tahne uz od dob P4, a kdyz konkurenci nezakone ubijis tak je logicky ze ta konkurence brzy narazi na to ze prestane mit penize na vyvoj a zacne ztracet. coz byl presne zamer Intelu proc to vubec delal.. A kdyz se zacinala CUDA prosazovat a byla defakto tlacena Nvidii ktera do toho dala celkem dost penez aby to vyvojarum jaksi "prodala" tak v te dobe uz bylo ATI 2 roky pod AMD a uz v te dobe bylo AMD na tom financne celkem dost blbe a zacinala prvni vlna propousteni.. jak v te dobe mohlo AMD konkurovat kdyz vlivem nekalych plraktik Intelu potaceli na samotné hranici udrzitelnosti a museli rozprodat co se dalo a museli radu lidi propustit.. Vy to furt vidite jak hurvinek valku ale nevidite to pozadi co vedlo k tomu ze se AMD na mnoho let stalo proste nekonkurenceschopne, je az s podivem ze AMD prezilo a nezkrachovalo uplne.. pritom meli celkem dobre naslapnuto, ve svy dobe meli lepsi procaky jak Intel, koupili ATI ktere v te dobe melo kolem 40% trhu a smele konkurovalo Nvidii... Intel defakto svym nezakonym chovanim totalne "zabil" jak AMD tak i ATI..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "Vy to furt vidite jak hurvinek valku ale nevidite to pozadi co vedlo k tomu ze se AMD na mnoho let..."

Já ho vidím, ale my tu řešíme něco trochu jiného (spíše pohled uživatele). AMD z Vámi uvedených důvodů nemělo dost financí, to souhlasím, rok 2008 byl naprosto šílený, ztráty 3 mld. při příjmech 5 mld. Důsledkem toho bylo, že Nvidia dokázala protlačit CUDu. A tady je to, co tu řešíme my ostatní.

Tyhle nešťastné události z roku cca 2008 (o kterých píšete Vy), napomohly tomu, že Nvidia mohla prosadit CUDu (o tom píšu já a je to důsledkem toho, co píšete Vy), jsou prapůvodem toho, proč AMD dnes (v roce 2026) je s tržními podíly v oblasti GPU (a to jak spotřebitelském, tak výpočetním) na tak mizerné úrovni vůči Nvidii, jaké je.

Reklama
Reklama
Reklama