Galerie 41
Poznámky (jedině) v cloudu
Článek Storage a RAM Obecně

Poznámky (jedině) v cloudu | Kapitola 7

Radan Tuhý

Radan Tuhý

3

Seznam kapitol

1. Poznámky (jedině) v cloudu 2. Jaké jsou možnosti aneb na co se zaměřit 3. Evernote 4. Microsoft OneNote + SkyDrive 5. Memonic
6. Listhings 7. Zoho Notebook 8. SimpleNote 9. Springpad 10. Další alternativy, závěr

Psaní poznámek je pro většinu lidí běžnou prevencí zapomínání úkolů, nákupních seznamů nebo webových adres. Poznámky v elektronické podobě můžete mít neustále po ruce, tedy v počítači, tabletu, nebo třeba chytrém telefonu.

Reklama

Online služba Zoho patří mezi poměrně rozšířené nástroje, přičemž nabídne celou sadu nástrojů prakticky pro plnohodnotnou organizaci čehokoli, od emailu a dokumentů, přes účetní software, až po Wiki stránky a psaní poznámek. To je pojmenováno jako

Zoho Notebook

a funguje po registraci zdarma.

Poznámky (jedině) v cloudu

Na druhou stranu je potřeba brát v úvahu drobný detail - celá služba je zatím ve formě veřejné betaverze, a to již od roku 2007.

Jak Zoho Notebook funguje

Webové rozhraní na první pohled působí poměrně titěrně, všechny ovládací prvky jsou namačkány do bočních částí (panelů) a uprostřed je prostor pro samotnou tvorbu poznámek. Z možností menu je patrna integrace s ostatními službami (Soho Writer, Soho Sheet a podobně), takže pokud již využíváme některou z těchto dalších nabízených řešení, můžeme je jednoduše použít i zde. Kromě toho tvoří levé menu poměrně přehledný seznam všeho, co do poznámek můžeme umístit (tedy kromě samotného textu).

Pracovní plocha webové aplikace velmi silně připomíná rozložení v aplikaci Microsoft OneNote. V horní části tvoříme nové záložky, které lze libovolně přejmenovat, přičemž na pravém boku se nachází jednotlivé stránky aktuálně zvolené záložky.

Poznámky (jedině) v cloudu

Do prostoru není možné normálně psát, je nutné na všechno vytvořit určitou formu objektu (např. textové pole). To pak obsahuje samostatné formátování, možnosti sdílení, a další. Mimo to lze přidávat všelijaké obrazce, nebo dokonce do poznámek kreslit.

Sdílení je pak realizováno zadáním emailu nebo uživatelského jména (tedy někoho, kdo již Zoho využívá). Součástí konfigurace je volba oprávnění, kde na výběr máme ze dvou variant (pouze pro čtení, čtení a zápis). Sdílet lze jak samostatné objekty, tak celé stránky, nebo dokonce záložky. Kromě toho je v nastavení sekce zabezpečení, kde je možné omezit přístup k webové aplikaci pouze na konkrétní IP adresy, což je celkem zajímavý způsob zabezpečení (i když relativně primitivní).

Poznámky (jedině) v cloudu

Celé uživatelské rozhraní působí dost zastarale, navíc zde nefunguje pravé tlačítko myši a je potřeba se trefovat do miniaturních šipek s nabídkami. K dispozici je navíc pouze webová aplikace, Zoho nenabízí ani klienta pro PC, ani mobilní aplikace pro jakoukoli platformu. Celá služba působí dojmem, jako kdyby se její vývoj zastavil před několika lety. Je to celkem škoda, protože se mohlo jednat o zajímavou a propracovanou službu, navíc propojenou s dalšími aplikacemi pro online kolaboraci.

Služba nemá nikde uveden žádný ceník, je tedy zatím zdarma (to je nejspíš způsobeno tím, že je to stále zkušební verze).

Plusy



+ Součást velkého aplikačního celku
+ Možnost omezit přístup jen na konkrétní IP adresy
+ Kompletně zdarma
+ Hodně možností editace poznámek

Minusy



- Chybí jakékoli aplikace (i mobilní)
- Již šestý rok veřejná betaverze
- Zastaralý design a ovládání
- Nefunguje pravé tlačítko myši

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama