Zpět na článek

Diskuze: Procesory Intel Ivy Bridge: 22 nm je tady

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
4. 6. 2012 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim si, ze reseni "pastou" misto "pajkou" nevolil Intel proto, aby usetril, ale proto, aby trochu omezil HC taktovani svych procesoru pro mainstream (tedy pro socket 1155) - testy to obecne potvrzuji, zavratne 5GHz s SB uz nejsou s IB prilis mozne.

Misacek
Misacek
Level Level
4. 6. 2012 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč tyhle procesory fungují na LGA1155? Vždyť ta patice je už dnes pro nový procesor zastaralá. Nevím, proč to neudělali pro LGA2011. Takhle se člověk bude muset rozhodnout, jestli chce výkonnější a míň žeroucí procesor, nebo novou patici, která jednak asi vydrží déle pro potřeby případných upgradů v budoucnu, a jednak už teď nabízí dvojnásobnou kapacitu paměťového subsystému, nehledě na čtyřkanálové paměti (pokud tedy tyto dělají viditelný rozdíl). i7-3770K bych jinak bral všema deseti (tedy kdybych měl teď kupovat počítač, což nekupuji).

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
4. 6. 2012 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Misacek Zkusim popsat muj nazor na strategii Intelu ohledne socketu a procesoru.

Tak jako existoval sck. 1156 a sck. 1366 vedle sebe, tak ted existuji sck. 1155 a sck. 2011, jakozto novejsi verzi tech predchozich.
Sck. 2011 je v podstate pouze snaha dostat "server" do bezneho prodeje - domnivam se, ze Intel tak prodava kusy svych serverovych CPU Xeon, ktere se pri vyrobe prilis nepodarily, resp. nesplnuji parametery aby mohly byt jako XEON prodany. A protoze je to vlastne consumer high-end, musi byt i patricne drahe.
Sck. 1155 je consumer mainstream jejich vykonove a cenove rozpeti pokryva v podstate vsechny consumer oblasti - a podle testu je i7-3770K dnes vice nez dostacujici na vsechny/vetsinu consumer a, reknemez, amater-workstation uloh. A hry jsou kapitola sama pro sebe, tam staci i pomalejsi/levnejsi procesory.

Takze ja to chapu ja snahu pokryt co nejvetsi rozpeti consumer trhu s tim, ze na tom Intel samozrejme i vydelava. I kdyz domnivam se, ze proti marzim v server segmentu, je to porad nic moc a castecne to funguje i jako testovaci pole pro server produkty.

Ale to tu popisuji spise interni strategii Intelu, o ktere nemam zadne dukazy, a marketing bude vzdy rikat, jak je prave tento novy produkt super duper mega cool.

NRX
NRX
Level Level
26. 4. 2012 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dík za link. Takže na moje potreby mi to nestojí za kúpu novej platformy. Už sa teším na ďalšiu generáciu ;-)

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
24. 4. 2012 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, ono to vsechno muze byt jeste uplne jinak. Vzhledem k tomu, ze Sandy Bridge je uz dobra sama o sobe, co presne by melo Intel (tedy firmu s akcionari, kteri vidi predevsim penize a vydelek) motivovat k tomu, aby uvedla vyrazne lepsi produkty? Ja nic nevidim. ARM je daleko, VIA taky, AMD kvuli chybne implementaci Bulldozer architektury a ne zrovna dobremu vyrobnimu procesoru je taky dole. Takze proc? Proc jsou Ivy Bridge takovy jaky jsou?

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
24. 4. 2012 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpaceExplo Od Ivy Bridge se ani nic jiného nečekalo, než doladění architektury Sandy Bridge a nájezd na nový výrobní proces. Ten se na nich "ozkouší", aby pak byl připravený pro Haswell. Prostě klasické tick-tock.

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
24. 4. 2012 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek No, tady si dovolim poukazat na informace jisteho "velkeho" pana od konkurence, ktery tvrdi, ze E0 stepping takovymi problemy netrpel :-( Navic rozmezi napeti, na kterem beha Ivy Bridge je prilis zvlastni (nejnizsi napeti pri idle je vyssi nez u Bulldozeru). To mne utvrzuje v myslence, ze Intel si nyni hodla namastit kapsu tim, ze prvni revize budou "jen o trochu lepsi".

PS: a cmucham neco podobneho i u nVidie - prece jen, ta nikdy nemela jadro high-end produktu pojmenovane Gx104. A tesne po uvedeni 7970 se vyjadrili (je fakt, ze toho nakecaji hodne) ze je vykon konkurence zklamal (takovou vec si v minulosti nepamatuju) - takze se domnivam, ze udelali stejnou vec jako ted Intel - puvodne mainstream produkt prodavaji jako high-end protoze AMD neni schopna konkurovat; a potom odchodu spousty inzenyru mam obavu, ze uz to lepsi nebude :-(

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
24. 4. 2012 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek A steppingy, pokud si dobre vzpominam, nikdy nesli s casem k horsimu - takze je otazka, proc je E1 horsi nez E0 (a na "chyby" v Intel tovarnach pri vyrobe neverim)

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
24. 4. 2012 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pridam take svoji trosku :-)
Stejne jako vy znam SHw uz velmi dlouho a souhlas, ze prosel zmenami. Doba "aktualit only" jej posunula "nize" na zebricku popularity mezi HW weby v CR :-( Ale jak pisete, mam stejny pocit, ze se to zveda. Ona situace je tu ponekud akcni - minimalne 1 web a 1 blog jsou zatizeny prilisnymi emocemi svych nekterych svych autoru, dalsi je zase takovy jako "free-cool-independent" a posledni je soucasti velke akce domen a webu a to provazani je nekdy videt (byt informacni hodnota je docela slusna).
V kazdem pripade ja vidim SHw jako web se solidnim a profesionalnim pristupem a to se me osobne velmi libi. Takze se pripojuji k prani - jen tak dal! :-)

test5
test5
Level Level
24. 4. 2012 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za celou redakci děkuji za komentář. Máte pravdu v tom, že v posledních týdnech máme více recenzí než dříve a snažíme se naše testovací metodiky dále rozvíjet (viz např. testy LCD monitorů). Jsme tedy rádi, že to je vidět :-).

NRX
NRX
Level Level
24. 4. 2012 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Očakával som nižšiu spotrebu oproti predchádajúcej generácií, obzvlášť v idle. Neviem, či sa až moc nezameriali na grafiku a tá im v konečnom dôsledku aj nezdvihla tú spotrebu...

Z grafov Výkon/Spotreba vychádza priemerný nárast výkonu o 15% oproti 2700K. Predpokladám, že oproti "bežnejšiemu" 2600K to bude o píííd lepšie. Ešte by som chcel vidieť testy oproti mojej 870 ;-)

matouš
matouš
Level Level
23. 4. 2012 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Ten nejslabší Core i5 však nemá Hyperthreading ..."

ŽÁDNÝ z řady i5 nepodporuje Hyperthreading! Nebo snad ano ??? A je to i v tabulce!

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
23. 4. 2012 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matouš Někde se stala chyba při prevodu tabulek, opraveno.

Matherdet
Matherdet
Level Level
23. 4. 2012 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mate tam podekovani intelu za zapujceni i7-2770K.Jinak zajimave.

SpaceExplo
SpaceExplo
Level Level
23. 4. 2012 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za dobre zpracovany test.
Jen si dovolim poukazat na drobnou chybku v nazvu kapitoly 7: Herní testy s Radeonem HD 6970.

test5
test5
Level Level
23. 4. 2012 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpaceExplo Název kapitoly opraven, děkujeme za info.

tief
tief
Level Level
24. 4. 2012 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Supr by bylo ještě ořidat řádek s VT-D (X) :thumbs

Reklama
Reklama