Galerie 174
Průvodce: Grafické benchmarky
Článek Ostatní Software Benchmarky

Průvodce: Grafické benchmarky | Kapitola 11

Martin Štěpánek

17

Seznam kapitol

1. Průvodce: Grafické benchmarky 2. Benchmark - 3D Mark03 3. Benchmark - ShaderMark 2.0 4. Benchmark - X2: The Threat 5. Benchmark - GunMetal 1.20S 6. Benchmark - Final Fantasy XI Oficial Benchmark 2 7. Benchmark - HALO: Combat Evolved 8. Benchmark - Comanche 4
9. Benchmark - CodeCreatures Pro 10. Benchmark - Quake III 11. Benchmark - Unreal Tournament 2003 12. Benchmark - Aquamark 2.1 13. Benchmark - Aquamark 3 14. Utilita Bench´emAll 15. Závěr

Mnoho z vás, čtenářů se často dotazuje jak spustit některý z grafických testů nebo jak dosáhnout dobrých výsledků. Proto jsme dnes, jako reakci na časté dotazy, připravili popis nejčastěji používaných benchmarků. Článek má za úkol ukázat nejen jak benchmark spustit, ale také jak jej správně nastavit.

Reklama

Unreal Tournament 2003 patří mezi velmi oblíbené střílečky, především pak jeho on-line mody jako Tactical Operations. Engine této hry dokáže využít i nejmodernější akcelerátory, především pak je dobrou zkouškou multitexturingu, jelikož jsou aplikovány až 4 vrstvy.

Průvodce: Grafické benchmarky


Obr. 01 - Logo
klikněte pro zvětšení

Varianta 1) Benchmark.exe

Dobrou a především jednoduchou možností k testování je využít souboru benchmark.xe, jenž lze najít v adresáři hry system. Při testování se využívá defaultního nastavení (32-bitová barevná hloubka a nejvyšší detaily).

Průvodce: Grafické benchmarky


Obr. 02 - Start testu pomocí Benchmark.exe

Po spuštění souboru benchmark.exe na nás vyskočí okno s nabídkou rozlišení. Následně se začne testovat. To probíhá pomocí dvou režimů - FlyBy a Botmatch. Flyby dokáže více zobrazit výkon grafické karty protože CPU nemusí počítat žádné fyzikální modely a AI, ale nemá reálnou vypovídací hodnotu. Botmatch pak slouží dobře jako měřítko celkového výkonu počítače (je zatěžována nejen grafická karta, ale i CPU, které musí počítat fyzikální modely 12 bojovníků) a lze si na něm dobře ukázat jak bude hra na dané sestavě fungovat. Botmatch i FlyBy se opakuje na dvou mapách - Antalus a Asbestos s čehož se následně udělá průměr pro FlyBy a Botmatch.

Průvodce: Grafické benchmarky


Obr. 03 - Výsledky

Výsledky si můžeme prohlédnout buď přímo v okně po dokončení benchmarku nebo na adrese Benchmark esult.txt. Nevíhodou výsledků z windowsovského okna je zobrazení pouze průměrného framerate.

Varianta 2) Pomocí dávkových souborů

Pokud se rozhodnete pro trochu detailnější měření, lze tak učinit manuálním spuštěním dávkových souborů *.bat, které jsou umístěny v adresáři Benchmark. Tyto soubory obsahují cestu a příkaz, který spustí danou mapu. Název mapy musí být shodný s tím, který je zapsán v adresáři Maps. Po dokončení se výsledek již nevypíše v okně podobném jako u spuštění pomocí benchmark.exe, ale uloží se do Benchmark esult.txt (i soubor do kterého jsou výsledky zapsány se dá změnit úpravou dávkového souboru). Při běhu hry si lze vyvolat konzolu podobně jako ve hře Quake pomocí klávesy

~

a následného napsání

stat fps.

Nastavení:

Pro testování pomocí dávkových souborů se používá nastavení, které je uloženo v souboru UT2003.ini. Toto nastavení tak můžete měnit buď v textovém okně nebo přímo z prostředí hry z nabídky options. Pro testování se ale samozřejmě používá všechno nastavení na maximální kvalitu.

Průvodce: Grafické benchmarky


Obr. 04 - Nastavení videa
klikněte pro zvětšení


Průvodce: Grafické benchmarky


Obr. 05 - Nastavení Detailů
klikněte pro zvětšení

Nastavení bych prováděl ve dvou krocích, nejdříve přímo ze hry za pomocí Setupu.

    • V záložce Details, kterou lze nalézt v Setupu hry je nutné vše nastavit na max, včetně trilineárního filtrování.
Průvodce: Grafické benchmarky


Obr. 06 - UT2003.ini
klikněte pro zvětšení

Pro další doladění nastavení se přímo edituje

UT2003.ini.

    • Hned na začátku samotného *.ini sourobu lze najít volbu mezi OpenGL a DirectX.
    • Díky tomu lze zapnout Truform (v ini souboru to lze najít pod UseNPatches=True)
    • Dále level anisotropního filtrování (LevelOfAnisotropy=2 a vyšší)
    • Posledním důležitým detailem je řádek MinDesiredFrameRate, přiřazené číslo musí mít hodnotu 0, jinak dochází k samovolnému snižování detailů

Obrázky z Benchmarku

Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky
Průvodce: Grafické benchmarky

Stahovat demo lze

ZDE

a

ZDE

.



Výsledky - Test Botmatch:

Průvodce: Grafické benchmarky

Zatím co výsledky s procesory Intel Pentium 4 jsou podobné, Celerony zde jasně propadly. Jen o 100MHz pomalejší Intel Celeron ztrácí na Pentium téměř 30 snímků za sekundu. Také je dobře vidět, že výsledky se i se vzrůstajícím rozlišením příliš nemění. A s tímto grafem také přichází jedno varování, s výkonnou grafickou kartou musí být použit i výkonný procesor.

Test FlyBy

Průvodce: Grafické benchmarky

I v testu FlyBy platí téměř to stejné jako u Botmatch. V rozlišení 1600x1200 je rozdíl mezi Celerony a Pentii menší, protože zde se úzkým hrdlem stává grafická karta a na procesoru už nezáleží tolik.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama