Zpět na článek

Diskuze: Rozdíl 1 milimetru stačí, staré chladiče mohou být pro Alder Lake nevhodné

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

coremar
coremar
Level Level
25. 10. 2021 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevěřím tomu, že by to ti další výrobci takhle vypustili na trh, ale vzhledem k tomu, že je ten snímek od jejich konkurence tak je to určitě jen sprostý marketing

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
25. 10. 2021 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

úmyslně konstruuje nový socket AM5 tak, aby šly použít chladiče z AM4.

wrah666
wrah666
Level Level
25. 10. 2021 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka A Intel zase stejně tak úmyslně konstruuje vše, aby toho bylo s předchozí generací kompatibilního co nejméně.

radecekh
radecekh
Level Level
25. 10. 2021 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Současný systém uchycení chladičů má Intel od roku 2009. To mi nepřijde, že by se snažil s každou generací o co nejmenší kompatibilitu.

Ascorti
Ascorti
Level Level
25. 10. 2021 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 jasně, akorát základní desku potřebuješ pro každou generaci novou, chladič si můžeš nechat :D

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
25. 10. 2021 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Když si k němu seženeš montážní sadu pro nový socket, samozřejmě. Akorát ti bude k prdu, protože příkon s novou generací zase vyleze o dalších 100 W...

radecekh
radecekh
Level Level
25. 10. 2021 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Koukám, tady je to jeden dement vedle druhého. Článek je o chladičích, příspěvek je o chladičích, ale dementi začnou meldovat o základních deskách.

tief
tief
Level Level
25. 10. 2021 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 souhlasím, kompatibilita chladičů pro intel je více než slušná. nekompatibilita desek v rámci generací je zcela jiná pohádka.
jen je nutno říct, že první 75mm revize pro 1156 měly často problémy v budoucnu:
- Ty co se šroubují a potřebují cutom backplate měly problém s tím plechem, co se dává u motherboardu pod patici. (měnil se)
- ty co jsou jen na push piny měly problém s přítlakem (změny tlouštěk)

pokud výrobce už v době 1156ky trefil správně systém (backplate s vekou dírou uprostřed) a montáž šrouby přes pružinky tak udělal zákazníkovi radost

doriel
doriel
Level Level
26. 10. 2021 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 To jo, ale tak aspoň mohli zachovat rozměry, pak by šla zachovat výrobní linka. Ale kvůli 3 mm potřebujete novou vstřikovací formu, novou výsekovou formu, všechno co jste měli hotové předěláte. Stačilo dát větrák s většíma lopatkama, nebo rychlejší otáčky. Ale co, vývoj a Intel nezastavíš :)

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 10. 2021 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka tak to bylo vicemene vzdy, oproti tomu intel umyslne hleda zpusoby jakymi lze z lidi vytahnout jeste vice penez(umyslne umele vytvorena nekompatibilita...)

tief
tief
Level Level
25. 10. 2021 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi tak intel moc chladiče nedělá, takže tam prostor pro výdělek nemá a má proto kompatibilitu více než slušnou - nějakých 12let jdou recyklovat

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
25. 10. 2021 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka A výrobci grafických karet schválně vyrábějí karty s jinou roztečí než má "founders" edice, aby nešlo použít "aftermarket" chladič. Konkrétně jsem chtěl dát chladič (Raijintek Morpheus 8057), kompatibilní s RTX2060 Founders, na kartu Gigabyte 2060 OC 6G rev1 a nešlo to, protože má užší rozteč. Proboha PROČ?! Co se tak pamatuju, tak Radeon 7770 jsem totiž s alternativním velkým pasivem a pomaloběžným větrákem provozoval a bylo to tiché. A stejný úmysl jsem měl u této RTX...

Reklama
Reklama