Zpět na článek

Diskuze: Rusko-Ukrajinský konflikt by až 6x zvýšil ceny materiálů pro výrobu čipů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

snajprik
snajprik
Level Level
14. 2. 2022 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak s Ruska je nielen Plyn Ropa, Uran, železna ruda a dalšie vzacne kovi.
USA vie velmi dobre čo už 8 rokov robia na Ukrajine a prečo sa chcu dostať k Ruskym nerasnym zasobam :)

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Přístup k Ruským nerostným zásobám má přece celý svět, stačí zaplatit.

Nebo chceš říct, že USA plánují obsadit Rusko?

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Ano, tak jako za Jelcina, kdy probíhal výprodej na Západ ze kterého měli domácí obyvatelé jen drobky.

radecekh
radecekh
Level Level
14. 2. 2022 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Ono je to jako u nás. Tady taky komouši mají kecy o tom, jak jsme všechno rozdali na západ, a sami z toho nic nemáme. Jen jaksi ignorují fakt, že naše ekonomika je asi tak 10x silnější než tenkrát, mzdy vzrostly z cca 1/15 západní úrovně na 1/3 západní úrovně a mluvit o tom, že tenkrát byl 1 rubl za 10 korun a dneska je za 28 haléřů je asi zbytečné, protože komouš jako vy proto má určitě nějaké skvělé vysvětlení.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak To je černobílé vidění problému, který je hodně pestrobarevný. Vyberu pár čísel, dám jim větší význam než mají, amatérsky je interpretuji a pak to nějak vyjde. Já např. nepopírám, že řízení hospodářství v SSSR bylo na přesdržku.

Putin navázal na Jelcina, jehož vláda prošustrovala částku (oligarchie a odtok peněz na Západ) rovnající se 2x větším škodám než co utrpělo celé SSSR během 2. světové války. Já bych nástupce Jelcina být nechtěl a to mám v posledních letech časté diktátorské choutky kvůli bezmoci vůči sebevražedné blbosti EU.

Situace v dnešní ČR a tehdejší ČSSR se také nedá porovnávat tak primitivně. Jaká byla demografická situace v roce 1988 a jaká je dnes? Jo dneska si můžete koupit víc cetek, ale nemovitosti a děti jsou už nějakou dobu problém. Bohužel zrovna ty nemovitosti a děti žerou mnohem víc peněz než ty cetky - jsi jako Indián co dával bělochům drahé kožešiny za doslova pouťové cetky, protože nechápal skutečnou hodnotu věcí. U aut to tak jednoznačné není, ale k zamyšlení to je také. Dnes máme násobky aut co za komunistů, ale jejich stáří je větší (částečně ok - vyšší kvalita) a nové auto je čím dál větší sci-fi pro rozšiřující se skupinu obyvatel. Bohužel v kapitalismu je člověk víc nucen vlastnit auto než za socíku...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
14. 2. 2022 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Ekonomika je možná silnější, ale soběstačnost je v háji. Jsme naprosto závislí na vývozu automobilů Škoda - bez něj si nenakoupíme ani dostatek potravin. A přesto se najdou idioti, snažící se poškodit například vztahy s Čínou, kde Škodovka vyrábí a prodává spousty aut.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Když Rusko neumí výrobit konečný produkt s přidanou hodnotou, nezbude mu nic jiného, než prodávat alespoň výchozí suroviny.

A rusku tohle vyhovuje, protože se nemusí moc snažit, jen stačí ty peníze vykopat ze země. Dělníci dostanou almužnu, zisky si rozeberou oligarchové.

To poslední co západ chce je ztratit přístup k ruským surovinám a přenechat je číně.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak No jo, Škodovka v Číně asi brzo skončí, ale není to jen o Škodě. Celý koncern VW se chová divně. Když budu volně citovat jeden film: „Britové jsou diletanti, ale Skotové jsou ještě horší, protože se nechali těma diletantama ovládnout."

Až přiliš nekriticky jsme přistupovali k Západu a začínáme poznávat nedostatky jednostranné orientace. Místo abysme byli víc nezávislí a hráli to na obě strany, tak jsme jen vyměnili orientaci. Místo vazalství k SSSR máme ještě škodlivější vazalství k USA. Zlatá nezávislost Jugoslávie za Tita.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Česká republika může být potravinově soběstačná, ale bylo by potřeba, aby český občan kupovat české potraviny z českých surovin.

Jenže čech sežere všechno, hlavně když je to levné. Co mají čeští zemědělci dělat s českým vepřovým, když čech kupuje levnější vepřové z polska? A stejně tak je to se vším. V supermarketu už člověk nesežene ani čerství rohlík, jen rozmražený humus kdo ví odkud. Ale když to lidi kupují...

Úspech škodovky ve světě je skvělý, ale žádný úspěch netrvá věčně. Poslední roky slaví podobný uspěch třeba Dacia.

To poslední co potřebujeme je globální úspěch číny. To, že škodovka vyrábí v číně z čínských surovin, zaměstnává čínské dělníky a musí spolupracovat s čínskou vládou, včetně předávání technologií, není českému občanovi dobré k ničemu. Nebo někdo hrdý na to, že někde jezdí Fabie "Made in China"?

radecekh
radecekh
Level Level
14. 2. 2022 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Situace dnešní ČR s ČSSR se nechá srovnat naprosto jednoduše. Ať se na to podíváte z kterékoli strany, vyhrává dnešní ČR na plné čáře a to dokonce i v tom, co tu používáte jako příklad - v bytech. Dneska si byt můžu koupit. Dříve jsem si byt koupit prakticky nemohl. Na státní byty byly pořadníky na desítky let dopředu a jediná šance byla nachomejtnout se k výstavbě nějakých družstevních bytů, anebo si postavit vlastní barák. Zrovna tak dneska bydlí v jednom bytě méně obyvatel, než tenkrát, což také svědčí o tom, že je dostupnost lepší.
Že zdejší lidé ani po 32 letech života v kapitalismu nechápou hodnotu věcí, je problém těch lidí. Já zdejší vydělané peníze neutrácím za cetky, ale naopak je na západě investuju. Že to dělá menšina a většina raději nasyslené prachy půjčí bezúročně bance, není chyba systému, ale debilita těch lidí.
Že je nové auto sci-fi pro nějakou skupinu obyvatel, je možná pravda. Ale zatímco v roce 1989 se prodalo asi 130 tisíc nových aut, tak v minulých letech to bylo ročně skoro 6x tolik. To o nějaké špatné dostupnosti moc nesvědčí. Spíše to svědčí o tom, že kdo chce, tak si nové auto v pohodě koupí a pár socek, co si kupují ty vaše cetky, si holt nové auto nekoupí. V roce 1989 stál favorit asi 26 průměrných měsíčních platů. Dneska si auto v pohodě koupíte za 10 průměrných měsíčních platů. A rozdíl je ještě v tom, že v tom roce 89 jste neměl moc možností, jak si vydělat víc, než byl průměr (pokud jste nechtěl jít dělat horníka), zatímco dneska není problém si vydělat víc, sehnat si další práci, brigádu, atp.

radecekh
radecekh
Level Level
14. 2. 2022 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Tohle jsou hrozný komunistický kydy. Co si představujete pod pojmem soběstačnost? Myslíte si, že nás naše zemědělství neuživí? Úplně v pohodě nás uživí. Jen asi většina z nás nemá tu potřebu žrát jen nějakou místní produkci.
Nebo v čem nejsme soběstační a soběstační jsme byli? Nejsme soběstační v surovinách a kupodivu se na tom nic nezměnilo.
Nebo, když už jsme na tom počítačovém webu, tak za vrchol socialistické soběstačnosti určitě považujete náš mikroprocesor MHB 8080A, který soudruzi sice okopírovali pod mikroskopem od Intelu, navíc s desetiletým zpožděním, ale byl náš, co?
A pro finančního negramota ještě jedna poznámka. To, že se v Číně vyrábějí a prodávají nějaké škodovky, nemá pro ČR vůbec žádný význam. Daně z nich jdou Číně a zisky VW.

mrmysak
mrmysak
Level Level
14. 2. 2022 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Ty mas tedy docela dost vylagrovany motor....byl jsem v Rusku, mam zakazniky Armeny, Kazachy a nejak nepozoruji ze by se jim po starem neporadku styskalo.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak „Na státní byty byly pořadníky na desítky let dopředu a jediná šance byla nachomejtnout se k výstavbě nějakých družstevních bytů, anebo si postavit vlastní barák."

LOL. Běžně byly byty k zaměstnání. Postavit si vlastní barák bylo lehčí díky bezúročné půjčce.

„Já zdejší vydělané peníze neutrácím za cetky, ale naopak je na západě investuju."

Tak to je velký úspěch polistopadového režimu, že investujete na západě:).

Většina nových aut je koupeno na firmu (asi 3/4 - z hlavy už nevím). Víme? Nevíme.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Po starém nepořádku za Jelcina se stýská jen oligarchům.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Další co nepochopil jak to chodí v EU. Češi jsou nuceni si kupovat dražší potraviny a zemědělské produkty ze Západu, protože dotace, protože zahraniční vlastníci většiny obchodů.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak „To poslední co západ chce je ztratit přístup k ruským surovinám a přenechat je číně."

Ale chová se tak.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak No jo, když ono se tehdá nedalo dojet do stavebnin a objednat si kolik materiálu chci jako kdeska, nebo si ho rovnou odvézt. Cihly, cement,... na všechno byl pořadník. Soukromé firmy nebyly a státní firmy měly všechno na háku, protože konkurence žádná nebyla. Navíc státní výstavba a výroba měla přednost. A to ještě aby si člověk vyráběl míchačku z pračky a sudu, protože ta se pochopitelně taky jen tak koupit nedala.

Kdo za komunistů postavil tak buď materiál kradl, nebo ho vyměňoval za něco co kradl on. Případně vše draze zaplatil a všechny uplatil, penězmi, které také poctivě nevydělal.

Tovární děník si domek za prahou opravdu nepostavil. Dneska si vezmete hypotéku a za pár let bydlíte ve vlastním a v novém.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Zato Lenin, Stalin a Brežněv všem hrozně chybí...

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak To jsou ale lživé bláboly. Můj děda byl polodisident a dokázal postavit obrovský barák. Jeho soused z bývalé statkářské rodiny co nakonec dělal v JZD to taky dokázal. Děda si domů bral jenom zmetky, které doteď leží na půdě, takže fakt na nich nezbohatl.

„Dneska si vezmete hypotéku a za pár let bydlíte ve vlastním a v novém."
Tys byl posledních min. 5 let v kómatu?

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Kdybys měl za sebou aspoň tu základku, tak bys nikdy nedal jména těch třech na stejnou úroveň. Jiná doba, jiné podmínky, jiní lidé.

Brežněv byl jen poloblbec, ale oligarchové jsou vychytralé svině - ať si každý vybere dle svého.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Polsko je na západě? Polský produkty jsou dražší než český? Češi kupujou laciný potraviny z východu a když už kupujou dražší ze západu, tak je to proto, že jsou kvalitnější, nebo si to alespoň kupující myslí. V neměcku je dražší práce a tedy logicky musí být jejich produkty dražší.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak No tak to bych tedy chtěl vidět účetnictví tvého dědi, jak z platu v JZD staví ten "obrovskej barák".

Ano, domů si bral jen zmetky, protože naftu i úrodu vyšmelil za něco jiného. To, co nikdo nechtěl, zůstalo na půdě.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Do háje zvedni KONEČNĚ zadek z křesla a jdi se podívat do nějakéHO super-hypermarketu. Spousta ovoce a zeleniny je ze Západu, i když existuje levnější český ekvivalent. Zahraniční vlastník toho obchodu upřednostňuje svoje lidi.

Tvoje logika v praxi kulhá na obě nohy. Žiješ v EU, kde zemědělské dotace logiku popírají. To je nadlouho, vzdělej se sám.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Jsi retardovaný? Jaký můj děda v JZD? Ten soused co dělal v JZD má obrovský dvoupatrový barák co by dnes stál asi 10 míčů a postavil ho i bez krádeží. Stejně jako půlka té vesnice, bylo to normální. Šmelit naftu, když měl Škodu 110 a široko daleko nic nejezdilo na naftu? A k čemu by mu byla ty inteligente? To až po 1989 se začla nafta krást. Končím diskuzi s praktickým negramotem a lhářem.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak „A pro finančního negramota ještě jedna poznámka. To, že se v Číně vyrábějí a prodávají nějaké škodovky, nemá pro ČR vůbec žádný význam. Daně z nich jdou Číně a zisky VW."

Pro finančního a technického negramota Radečka - díky úsporám z rozsahu jsi napsal kravinu. A jen tak mimochodem, některé komponenty/sety komponentů pro Čínu se vyráběly v ČR. Ono to rozhodnutí vkročit se Škodou do Číny udělaly chytřejší hlavy než ty.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Za všechno můžou oligarchové...

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Jo tak ono se naftou třeba netopilo... To víš, z platů v JZD si všichni stavěli vily...

Retard seš sám, neboť v každé reakci akorát urážíš a nadáváš.

andir
andir
Level Level
14. 2. 2022 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik jo no pořád si nedají pokoj už zabrali Krym posílají tam vojáky na dovolenou ... a jo sakra to jsou Rusáci tak nic :D vedle

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Raději vojáci na dovolené a následný normální život, než to co dokáže voják NATO všude tam, kam se nacpe - Afghánistán, Sýrie, Libye, Írák, Vietnam a určitě jsem na něco zapomněl.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
14. 2. 2022 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Som nevedel, že NATO bolo vo Vietname.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Byl tam jeho jasně nejdůležitější člen, kterého ostatní musí podporovat.

radecekh
radecekh
Level Level
14. 2. 2022 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Je zajímavé, že z těch států, které jste vyjmenoval, utíkají tamní obyvatelé do států NATO. Asi je tedy za nepřátele moc nepovažují. Ale chápu, že vy komouši se na to díváte jinak. Vy se díváte na všechno jinak. Závistivě čumíte na západ, ale východní mentality se vzdát nechcete.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir To je zajímavé jen pro méně inteligentní jedince. Ti chytřejší znají dějiny. Válka poškodí každou zemi, proto je pro NATO výhodné válčit na cizích územích a války vyvolávat. Němci měli svoje Gliwice, Amíci měli něco hodně podobného ve Vietnamu. Čína má svojí zkušenost se Západem z Opiových válek. 100x atd.

Tenhle svět má východní a západní filozofii - to jih a sever je spíš o mentalitě. Obojí se doplňuje a jen fanatik si myslí, že dnešní Západ může být ideálním vzorem.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
14. 2. 2022 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Dnešní Západ začíná být pěkně odporný - a být mladý, už se stěhuju východněji.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
14. 2. 2022 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Krym využil svého práva na sebeurčení v souladu s mezinárodním právem a dokonce s ukrajinskou ústavou, která mu toto právo výslovně dávala. Jen západní váleční štváči to dosud nespolkli.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Ta dnešní blbost co na západě květe bude mít a již má negativní ekonomické důsledky. Díky nim je naděje, že tam začnou vládnout normální lidé, protože reálné chudnutí obyvatelstva (zvyšující se kriminalita, rozevírající se nůžky) nedokáže schovat ani propaganda na úrovni ČT.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Hmm, a Rusko jen přihlíželo, maximálně tam byli vojáci na dovolené...

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jeď se na východ podívat alespoň na dovolenou, jeď mimo turistickou oblast a pobav se o životě s místními. Oni totiž nemají čas stěžovat si na internetu, nebo ani přístup nemají.

Takovejhle žvást může napsat je někdo, kdo sleduje RT a nejdál na východě byl leda tak v Brně.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Vláda normálních lidí tu už přece byla - skončila před 30ti lety. Opravdu vám to chybí?

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 2. 2022 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Ano, vyženu pro-ukrajinské obyvatelstvo a pak udělám refrendum o připojení k rusku. Jak to asi může dopadnou...

Nacisti i komunisti přece také vyhráli ve svobodních volbách. To, že předtím odstranili své odpůrce, tím už se jaksi chlubit zapomínají...

hurvinek
hurvinek
Level Level
14. 2. 2022 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Nikoli, anexe Krymu je v rozporu s mezinárodním právem i Ukrajinskou ústavou. Válečnám štváčem je ten, kdo se snaží vyprovokovat válku a to jsou Rusové a jejich užiteční idioti v diskusích. Ale musím ti uznat, že je umění do tak krátkého příspěvku vložit tolik liží.

radecekh
radecekh
Level Level
14. 2. 2022 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Škoda, že mladý nejste. Kdyby se odsud odstěhovali lidé jako vy, hned by tu bylo lépe.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jak Hurvínek válku...
Ber to tak, že Rusko se údajně snaží vyprovokovat válku, zatímco NATO již několik válek uměle vyvolalo třeba i pomocí prokázaných lží.

hurvinek
hurvinek
Level Level
14. 2. 2022 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jako Mireček podávající pero...
Z tebe by byl skvělý obhájce masových vrahů. "Tento mnohonásobný vrah je nevinný, protože někde někdo jiný také dle mého spáchal nějaký zločin".

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Válka poškodí každou zemi, proto je pro NATO výhodné válčit na cizích územích a války vyvolávat. Němci měli svoje Gliwice, Amíci měli něco hodně podobného ve Vietnamu. Čína má svojí zkušenost se Západem z Opiových válek. 100x atd.

A ty se jeď podívat do USA. Otevřený protiběložský rasismus (černoch si může dovolit víc), oslavování úchylů, drogy. Já tam byl několikrát na služebce a na dovolenou by mě tam nedostali ani párem volů.

mirek55
mirek55
Level Level
14. 2. 2022 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir To srovnání je pitomé. NATO je přímo odpovědné za největší počty mrtvých v moderních dějinách. To není žádný můj dojem, ale fakt co učí např. i americká wiki.

marda
marda
Level Level
14. 2. 2022 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jenže tihle se nikdy neodstěhují i kdyby byli mladí.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
14. 2. 2022 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Uz bys ty drogy mel nechat napokoji.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
14. 2. 2022 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou to nebude drogama

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 2. 2022 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Jsem netušil že USA nebo kdokoliv z NATO plánuje dobít Rusko

Počkat to jsem si spletl,
to vlastně Rusko vojenskou silou anektovalo Krym, podporuje boje na Donbasu a má 150tis. vojáků že 3 stran ukrajinských hranic a polovinu svého námořnictva v Černém moři.

Ono se ti možná rozsvítí až vaše země nebude mít na východní hranici Ukrajinu ale o kus větší Rusko a Slovensko samotné bude tvořit nárazníkovou zónu a bude sloužit pro tranzit vojenske síly z poloviny světa

Reklama
Reklama