Zpět na článek

Diskuze: Sam Bankman-Fried propuštěn na kauci 250 mil. USD, zůstane doma u rodičů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

evadean
evadean
Level Level
30. 12. 2022 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak už zde bylo uvedeno, nikdo nezaplatil ani neslozil 250 mil, je propusten na cestne slovo. Vite koho podporoval ? Snad vite. A vite kdo tam vladne ? Snad vite. Takže nebude vubec odsouzen. Bohati se do vezeni neposilaji, za 8-10 mld. urcite ne. To uz je castka ze ktere se da poplatit kde co. Nejzajimavejsi je ze jakmile byl propusten, tak se zacaly presouvat penize z uctu Alamedy. Snad si nekdo nemysli, ze tento clovek a sponzor kde ceho a kde koho pujde sedet. Češi prý meli v FTX asi 1% z te celkové čátky, 80-100 mil USD je dost.

bison
bison
Level Level
28. 12. 2022 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozsah obvinení je dostatočný na 250 rokov v base pre Sama, podvody ho budú stáť viac ako si chalan predstavuje, Sam si to mal lepšie premyslieť ak už chcel kradnúť vo veľkom.

Akuh
Akuh
Level Level
28. 12. 2022 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Je to kauce. Ta propadne státu když zdrhne. Takže pokud ho to bude stat "jen" 250 mil. USD, tak to bude proto, že zdrhne a schová se v zemi kde nevydávají.

No ono by úplně stačilo aby režovaj prachy na poplatcích a nekradl vůbec :-) Provozovat burzu samo o sobě je zlatej důl. Takže nemusel krást vůbec :-)

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Nemusel a přeci ukradl. A o tom, kolik musel alespoň zpočátku vydělávat poctivě hovoří majetek rodičů, na který jim banka půjčila čtvrt miliardy.,

sroobik
sroobik
Level Level
28. 12. 2022 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh $$$ mu prepadnu aj ked ho usvedcia, co sa teda urcite stane, takze si za stvrt miliardy kupil par dni mimo vezenia. A rodicia este pridu o dom. Hura.

Budman
Budman
Level Level
28. 12. 2022 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh To je blbost, kauce nemá s výsledkem soudu nic společného, její vrácení je podmíněno dodržováním podmínek vyšetřování na svobodě, tj hlavně spolupráce s vyšetřovateli, zdržování na určeném místě nebo ve vymezeném prostoru a dostavování se k soudu

Akuh
Akuh
Level Level
28. 12. 2022 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Může dostat pokutu nebo povinnost zaplatit odškodné, ale to jsou jiné peníze než kauce, peníze na kauci ostatně může poskytnou kdokoliv, ať třeba rodina, přátelé, nebo třeba specializovaná firma která si do zástavy vezme nějaký jeho majetek. Kauce se skutečně vrací pokud nezdrhne, nebo jinak neporuší podmínku.

Pokud by kauce propadla pokud ho odsoudí, pak by neplnila primární účel, tedy bránit útěku. Pokud víš že prohraješ soud a o peníze tak jako tak příjdeš, nemá smysl se kaucí obtěžovat a zdrhnout rovnou. Čert vem že peníze zaplatily rodiče, protože ty peníze se jim přece nevrátí, tak tím že zdrhne jim žádnou škodu nezpůsobí, že?

sroobik
sroobik
Level Level
28. 12. 2022 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh ano, mas pravdu. Zle som si to pozrel.

Akuh
Akuh
Level Level
28. 12. 2022 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Jj, souhlasím.
Údajně ze začátku vydělával na kurzových rozdílech crypta mezi státy. V některých asijských zemích byl bitcoin dražší než v USA, takže prodával bitcoin tam a kupoval ho v USA, tím vydělával na vyrovnávání nerovnosti v nabídce a poptávce na trzích.

Jen upřesním, ten dům sám o sobě má hodnotu jen 4 miliony USD (ani v USA není cena nemovitostí zas tak špatná :-) )

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Když má dům cenu 4 miliony, tak na co jim banka půjčila další prachy? Pozemek? (Nerýpu, nevím)

Akuh
Akuh
Level Level
28. 12. 2022 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Tady to je trochu komplikovanější, možná by to vydalo na navazující článek pokud by autor tohohle se tím chtěl hlouběji zabívat :-)

Nerozumím přesně US systému kaucí... Ale jak to chápu, nepůjčil jim nikdo a on nezaplatil vůbec nic.
Byl propuštěn na tzv. personal recognizance, prakticky byl propuštěn na dobrý slovo s tím že slíbil že zaplatí 250 mega když zdrhne, přičemž za něj celkem 4 osoby ručí, z toho 2 jsou jeho rodiče a zbytek je anonymní (1 z nich je asi nějakej další jeho příbuznej). Jako jistina byl použit ten dům a něco dalšího od těch dvou anonymních ručitelů.

Advokát James Murphy to okomentovaly takhle (v článku ale vynechal to o těch dalších dvou ručitelích):
“Bankman-Fried walked out of court essentially a free man by signing a piece of paper where he promised to pay the court $250 million if he decides to flee to another country with no extradition,” Murphy writes. “This, of course, is totally absurd.”

https://thecryptobasic.com/2022/12/24/why-did-sbf-not-have-to-make-a-payment-to-secure-release-can-he-flee-the-us/

jardadoma
jardadoma
Level Level
28. 12. 2022 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dům za 250 milionu dolaru, to uz muselo byt neco vetsiho.

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. Typická amerika. Baráček tenký. Očividně jim nedochází, že zrovna v Kalifornii s letními horky by se hodila poctivá, metr tlustá cihlová stěna.

jardadoma
jardadoma
Level Level
28. 12. 2022 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. "zaplacena kauce ve výši 250 milionů USD" "Tu sehnali jeho rodiče, kteří dali jako zástavu jejich dům."

Akuh
Akuh
Level Level
28. 12. 2022 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. Zdá se že nebylo zaplaceno vůbec nic, viz můj příspěvek výše. Tohle je dost pochopitelné nedorozumění vzhledem k rozdílnému právnímu systému mezi námi a USA...

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani ty 3 miliardy by nebyly dost. Je nutné si pamatovat, že ukradl přibližně 11 miliard doláčů.

hl.hl
hl.hl
Level Level
28. 12. 2022 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak v tom případě měla být kauce 11 miliard + 10% nahoru na případnou úhradu provozních nákladů kolem tohoto případu. Cokoliv nižšího je vtip.

Reklama
Reklama