Zpět na článek

Diskuze: Samsung 971P - podvádějí nás výrobci?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zdeněk Eisenhammer
Zdeněk Eisenhammer
Level Level
15. 11. 2006 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jakou má odezvu zjistíš tak, že si přečteš tuhle recenzi.

test5
test5
Level Level
24. 10. 2006 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"jak si kdo zaplatí, tak i dopadne" ...a dokolečka dokola (jachty, limuzíny... máme toho nashromážděného už opravdu hodně :-)). Mezi těmi recenzemi byl rok časová prodleva - co z toho plyne? Nároky na parametry LCD panelů se za takto dlouhý časový úsek dost změní - to, co bylo před rokem výborné, je teď pouze průměrné. To, co bylo dobré, je dnes už nedostatečné... v porovnání s dnešní konkurencí, respektive s jejich parametry. Zejména pokud jde o odezvu, ušly LCD panely za poslední rok velký kus cesty. Podívejte se na hodnocení některých prvních LCD panelů (myslím těch úplně prvních). U některých byste třeba našel komentář, že se jedná o skvělý obraz (v té době na tehdejší poměry pravděpodobně skutečně ano), nicméně dnes byste o takový monitor ani pohledem nezavadil.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
19. 10. 2006 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"zakazování fóra" na SHW rozhodně běžné není - pokud vím, za celou historii u jediného člověka, a to za tak hrubé porušení pravidel, že by za to "letěl" naprosto všude.

unrealboy
unrealboy
Level Level
19. 10. 2006 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo je u tebe ichtil? Vždyt ani nevíš co to znamená. Ja jsem jasně napsal, že bych si nekoupil monitor urcený pro rozlišení 1600x1200, protože ho moje grafarna neutahne a nemám ho kam dát. Proto zde zmiňuju 19" LCD a 21" CRT (co do velikosti úhlopřičky jsou bez 2cm shodné). Jasně jsem tě vyzval k tomu, aby jsi napsal model který zde můžes ostatním lidem doporučit, to jsi neudělal. Taky jsem od tebe chtěl slyšet jaký LCD monitor jsi koupil a poté hned vrátil. Ani to zde nemůžeš napsat, v tom případě je diskuze s tebou ztráta času. Až zmoudříš, tak se ozvi. Bud zdrav.

Miko
Miko
Level Level
19. 10. 2006 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@unrealboy neřeš ho...

Unreal
Unreal
Level Level
19. 10. 2006 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proboha člověče kolik ti je let? Chovej se jako rozumnej člověk. Doma mám 17" monitor imagequest F790D a ve škole jsou 19" LCD monitor Dell 1905fp a žádnej problém s kroucením hlavy nemám. Nechápu proč tu nemůžeš zveřejnit jakej LCD panel jsi koupil a vrátil? Chováš se jako pětiletej fracek. Asi nevíš jaký byly monitory před 12 lety co? To bys o 60Hz mluvil trochu jinak. Dnesku ty doby proklínám a jsem rád že se do 60Hz nemusím čumět.

unrealboy
unrealboy
Level Level
19. 10. 2006 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Unreal Přdchozí příspěvek patřil diskutérovi jménem GRO. Jinak ještě dodám, že pokud jsou ti obrazové vlastnosti typu moire, konvergence, linearita a geometrie obrazu ukradene, tak pak nechápu podle čeho jsi vybíral CRT monitor. To že u tvého modelu jsou projevy mnou zmíněných obrazových vlastností minimální a pro tebe nepodstatné je sice pěkné, ale mi se bavíme o koupi nového monitoru-chci tedy od tebe slyšet název monitoru který si mám koupit, je dobrý a má 3 roky záruku.

Miko
Miko
Level Level
19. 10. 2006 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak by řekl klasik... je to marný, je to marný, je to marný.

Miko
Miko
Level Level
19. 10. 2006 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám 24" LCD a nemám s kroucením problém. Na druhou stranu jestli jsi psal, že ti nevadilo 60Hz, tak se už nedivím ničemu ;-)

unrealboy
unrealboy
Level Level
19. 10. 2006 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LOL, nějak jsem nepochopil to s tím ukroucením si hlavy :D, no co pro tebe může být okrajová záležitost (viz jak píšeš moiré), tak pro druhé je to dost zásadní věc při výběru monitoru. Skoda jen, že ses chytil jenom toho moiré, já tam tich věcí týkajících se obrazu vypsal truchu víc :). Jo a můžu se zeptat jakej ten LCD monitor sis koupil a pak ho vratil?

unrealboy
unrealboy
Level Level
19. 10. 2006 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No za prvé je třeba si uvědomit, že videtelná úhlopříčka 21" CRT monitoru je pouze 20"! Pokud vezmu v potaz 19" LCD monitor, tak rozdíl činí 1"! Takže to jenom na okraj. Osobně bych tedy kupoval 19" LCD monitor nikoli 21" LCD, který maji nativně 1600x1200 a to by moje grafika neutáhla. Co se stolu týká, byl by to problém. Znamenalo by to přestavět celý počítačový kout, protože na stůl s počítačem a monitorem přisedá úzká police se skenerem a druhá pod ní s tiskárnou. Přičemž obě jsou přišroubované ke stolu s počítačem a z druhé strany ke skříni. Na tuhle přestavbu bych teda chuť neměl. Ja už jsem za svůj život vystřídal několik monitorů, 14" počínaje a 17" konče + jsem viděl 19" CRT monitory a 19" LCD monitory ve škole. Takže si myslím že už můžu trochu hodnotit. Pro mě je na oči mnohem sětrnější to LCD, když se dívám dlouhou dobu do CRT monitoru (5 hodin) tak mě po čase začnou pálit oči, tohle se mi u LCD monitoru nestalo. Velikost jsem už zmiňoval, moiré, pumpování obrazu, geometrie obrazu, konvergence barev - Podle mě jsou na tom LCD monitory líp než CRTéčka. Některé maji stejné nebo dokonce i lepší podání barev než CRTéčka viz https://www.svethardware.cz/art_doc-A8AA2875B51DA946C12571EC0038C7AE.html Jak jsem ale řekl na začátku, každý ať si vezme co je jeho srdci bližší.

unrealboy
unrealboy
Level Level
19. 10. 2006 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to co mi brání koupit 21"-22" CRT monitor jsou prave kupodivu jeho rozměry :). Já bych ho na stůl sice dal, ale levou stranu už bych měl dost ze zornýho pole, resp. nesedel bych proti stredu obrazovky. To samé se týká výšky monitoru, 21" maji kolem 50cm na výšku a to už bych se musel moc zaklánět dozadu. No a o hloubce monitoru už raději vůbec nemluvim :). Tohle je proste znacna vyhoda LCD monitorů - polohovatelnost. No a konečně ta spotřeba taky není zanedbatelná: 21" žere kolem 125W, LCD kolem 50W, rozdíl 75W. Při provozu 6 hodin denně je to ročně 164kW. Za 4 roky provozu je to 656kW, budu-li počítat kW/hod v průměru 3Kc, tak za 4 roky zaplatíme cca 2000kc navíc.

Miko
Miko
Level Level
19. 10. 2006 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ses vcelku ztrapnil, ten error si neměl sám.

Miko
Miko
Level Level
18. 10. 2006 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

teda nezlob se na mě, sice jsem to přelouskal, ale reagovat už nehodlám. Půlka argumentů je prostě osobní konzervativnost se schopností zdůvodnit si to jakkoliv.

unrealboy
unrealboy
Level Level
18. 10. 2006 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně vidím problém v tom, že jsem už nikde nenašel dobrej CRT monitor. Prostě koupit 100Hz CRT monitor je dneska snad nemožné a jako jediná možnost se mi tak jeví bazary nebo repasy. Ovšem já sám jsem kupoval jeden bazarovej CRT monitor kamarádovi, kterej sice 100Hz zvladne, ale už je proste dost vysvícenej. Takže říct, že lidi kupujou LCD monitory protože jsou IN, je sice pěkný, ale co teda jinýho koupit? CRT monitor co nezvladne 100Hz, s možností výskytu moiré a sbíhavostí barev? Nebo koupit LCD? Tod dilema a každý si ho musí rozhodnout sám. Prostě dnešní CRT monitory už nejsou co bývaly. Takže pokud má někdo dobrý typ na CRT monitor sem s ním, rád se na něj podívám. Pokud o takovém monitoru nevíte tak je ta předešlá diskuze naprosto zbytečná. Jinak co se rozměrů týká tak velikost (šířka pmonitoru)19" LCD je cca stejná jako 17" CRT. Tedy na plochu s šířkou cca 41cm dostanu o 3" víc tedy úhlopříčku 48cm namísto 40 cm.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
18. 10. 2006 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Standard je 4:3. Podpora se liší titul od titulu. Jestli je lepši 4:3 nebo 5:4 je otázka hlavně toho, jestli má člověk LCD. Protože pak je to kvůli nativnímu rozlišení docela past. Každopádně s Vaším závěrem nesouhlasím...

Dejvak
Dejvak
Level Level
18. 10. 2006 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolím si položil jednu lama otázku: Nemůže být tato katastrofální odezva záležitostí jenom testovaného kusu?
I když uznávam, že by si na to dovozce asi dal pozor, ale že by mu pod rukama proklouzl "nepodevený" kousek, vyloučeno není.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2006 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dejvak Nemyslím si že to je záležitost jednoho kusu. Když si pročtete diskuzi pod článkem, zjistíte že zde již někdo tuto pomalou odezvu v tmavých tónech potvrdil.

Dejvak
Dejvak
Level Level
18. 10. 2006 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Ano, nejspíš to opravdu bude problém P971 jako takového. Jenom se mi stále nechce věřit, že by Samsung vypustil do světa takovýto hybrid.

Miko
Miko
Level Level
18. 10. 2006 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vždy je to otázka potřeby a peněz. LCD má zas nedeformovaný obraz, nižší spotřebu, nižší hmotnost, menší rozměr, pivot, širokoúhlý formát, není problém s obn. frekvencí (obecně), častěji má PIP, někdy lze SW nastavovat parametry, lze vytvořit LCD multimonitor a myslím, že má menší "škodlivé" vyzařování směr uživatel než CRT.

Wirtual
Wirtual
Level Level
18. 10. 2006 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam doma Samsunga 970P a sem s nim maximalne spokojen, i co se odezvy tyce... Chtel sem ho ted vymenit za 971 v cerne barve, ten co mam je bily, ale tahle recenze me prekazila vsechny me plany, tohle sem opravdu necekal... cekal sem to, ze se bude jednat o totozny panel s jinym podstavcem a s lehce vylepsenym kontrastem... To ze tam bude tak zku... odezva by me ani ve snu nenapadlo, kdyz se jedna o temer totozny panel jako 970... Bud si lepsi kontrast vzal dan v podobe odezvy nebo ste museli mit nejaky vadny kus... prumerna odezva pres 40ms je neco nehorazneho, neco takoveho sem myslel ze uz ani neexistuje v dnesni dobe... mozna tak akorad nektere S-ISP takovou odezvou disponuji...

Roob
Roob
Level Level
18. 10. 2006 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ty chces este po tomto monitore nieco od samsungu? Ja som na samsung zabudol hned, ako vysli prve modely bez OSD menu. Teraz je mojim favoritom Philips 190P7ES. Uvidime co sa nakoniec zadari kupit :) jedno ale viem, samsung to nebude.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
18. 10. 2006 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kvalitní CRT můžete koupit jako repas za pár korun. Že je CRT "radioktivní", to je nesmysl. Že unavuje oči, zdaleka neplatí pro všechny - já mám opačnou zkušenost a záleží i na dalších pracovních podmínkách. Naopak znám řadu lidí, kterým vadí LCD. Jmenovat výhody / nevýhody bez kontextu a nasazení není dobré. Všechno má svoje pro i proti. Někdo řeší mnotnost, někdo spotřebu, nebo cokoliv jiného. Hlavně se ne to musí dát koukat. U LCD to až na nativní rozlišení není zrovna "odvaz"...

Miko
Miko
Level Level
18. 10. 2006 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček souhlasím. Já třeba přešel z 17" CRT na Dell 24"LCD, kde se to již myslím vyplatí, neboť CRT by na takovou úhlopříčku zabral samostatný stůl :) (o širokoúhlém formátu nemluvě)

CeCo
CeCo
Level Level
18. 10. 2006 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja by som to videl na vratenie predajcovi - kedze nesplna deklarovane parametre... (proste bud nech tam napisu odozva 60ms, alebo radsej nech neudavaju ziadnu).

C.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2006 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CeCo Bohužel tohle obvykle nelze uplatnit, protože monitor určitě udané odezvy z celého spektra všech možných odezev dosahuje. Bohužel neexistuje přesně daná norma na udávání odezvy a tak si výrobci mohou děla prakticky co chtějí. Stačí aby odezva např [35,35,35]-[174,174,174] byla 6ms a výrobce ji může udat.

Erkil1452
Erkil1452
Level Level
18. 10. 2006 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam ho, hrat se na tom jakz takz da, i kdyz ty cerny barvy uznavam. Jinak v oknech je ale skvelej. Hlavne vsak nechapu ty naprosto nesmyslne kecy o kabelech. Pouzivam dodany DVI kabel a nevsiml jsem si problemu. Mozna jen autorovi nedoslo, ze ten kabel staci otocit a pouzit z druhe strany, pac je na kazde to stineni jinak daleko, prave kvuli tomuhle;-)

Reklama
Reklama