Vlastním povedený monitor NEC MultiSync EA232WMi, který mám doladěný k dokonalosti, ale jen přes DVI, stále se mi nedaří poslat signál (plné rozlišení monitoru) přes displayport. Monitor je vybaven verzí 1.1a, 5m kablík 1.2 a grafická karta 1.2. Problém neřeší ani nové ovladače Catalyst 12.7. Radeon HD7750 od Sapphiru nevytlačí víc jak 1600×900 px, stejně jako na předchozím HD6670, který jsem kvůli tomu úspěšně vyreklamoval. Rozdíl tam ale je, Windows 7 např. už doporučuje 1920×1080 a když se podívám do seznamu podporovaných režimů karty, tak tam najdu 1920×1080@60 Hz, přesto se obraz vždy vrátí na 1600×900 px. Mám smůlu na vadné kusy od Sapphiru nebo je chyba někde jinde? Poradíte mi, pane Kovači? Tento monitor jste i testoval. Díky moc :-)
Krize donutí Intel věnovat se více efektivnější výrobě. Ono prosadit 4jádra na Nehalemu do mainstreamu byl vůbec hodně opovážlivý cíl. Nakonec to dopadne tak, že 45nm Lynnfield vyjde v takovém počtu, aby se zaplatily nutné náklady a upřednostní se 32nm zmenšenina, která bude na trhu tak v Q1 2010. Ale vydělají na tom zákazníci: získají úspornější a vychytanější jádra.
Sakra, kde je Buldozer? Podle posledních slibů měl přijít současně s 32nm procesem, že by ho přejmenovali na Orochi. Doufám, že ano, protože táhnout i sebevíc vylepšenou K10.5 další roky nepostačí proti Intelu, který má tou dobou uvést Sandy Bridge (zas o trochu výkonnější Nehalem).
Jenže ne každý chce mít v PC kartu, co si řekně o 100 a více wattů. Právě 4670 s TDP 70 W by mohla být slušnou volbou pro příležitostné hráče; UDV2 je velké lákadlo.
Rozdíly mezi kvalitou nastavení detailů: http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=511 Na nejvyšší detaily lze hru nastavit jen pod DX10. A navíc jen pod DX10 bude prostředí tak interaktivní (zničitelné), jak tvůrci slibovali; pod DX9 je to bída - viz. dojmy z beta multiplayeru: http://games.tiscali.cz/reviews/crysismpd/index.asp
Osobně si myslím, že DX10 je krok správným směrem. Přidává spoustu nových efektů, větší detaily prostředí, optimalizuje běh náročných shaderů (SM4 = SM3 s rychlejšími výpočty), geometry shader umožňuje změnu textury přímo v GPU... Ale to všechno si žádá větší nároky na grafiky, s G100 a R700 už to pojede jako po másle. Kdyby mělo být prostředí v DX9 tak detailní jako přes DX10, nároky by byly mnohem vyšší - a to je fakt.
Co nepřinesl Conroe/Penryn, vynahradí Nehalem, který vypadá slibněji než Core 2.
Kvůli integraci IMC, přidání QP sběrnice aj., došlo ke kompletnímu přepracování architektury Core 2. Nehalem přinese nové Brand prediction, Prefetchery, implementaci SSE SIMD instrukcí, změněn bude i přístup k paměti cache a její efektivita aj.
Šušká se, že na každé jádro připadne 0,5MB L2 a 1/4 L3 - ta má mít u 4jader 8 MB.
Kolují zprávy, že desktopový Bloomfield bude ve dvou variantách - s integrovaným paměťovým řadičem (s1366) a bez něj (s715). A já tomu věřím. Zatímco dnešní modelové řady Core 2 Duo se odlišují dle frekvence FSB a cache, u Nehalema to bude právě (ne)přítomnost pam. řadiče a L3.
Jestliže má Intel ústa plná slov o stále vyšší efektivitě, musí uvést i desktopy s interg. pam. řadičem. Obzvlášť u nativních 4jader je to nutnost.
Na letošní IDF snad Anand říkal, že Nehalem bude mít paměťový řadič a CSI (nyní IQP). A vůbec na podzimní IDF snad Intel už konečně kápne božskou, jak to bude doopravdy.
Hm. Jestli R600 bude rovnou X2900, potom možná ani žádná půlgenerace nebude: třeba nebude nutná - díky několika měsíčnímu zpoždění přijde na trh revize s DDR4, podporou DX 10.1 (a možná dalšími vylepšeními v architektuře).
Letos tu bude K8L + DDR2, o rok později K8L + DDR3 a v roce 2009 přichvátá K10 (ale možná se objeví už koncem roku 2008).
Intel dá letos na trh 45nm zmenšeniny Conroa (Wolfdale), ale v druhé polovině roku 2008 přijde Nehalem (nativní 4jádro s integr. paměťovým řadičem a obdobou HTT + další vylepšení). Jo jo, teprve koncem roku 2008 tu budou pořádné procesory...
Co myslíte, kdo přijde první a kdy s 5 microOPS za takt?
Ta info o memory managementu je z reportáže z IDF uveřejněné v Computeru. Skutečně půjde o nativní 4jádro, snad ale nesežere víc jak 95 W - ale čím méně, tím lépe. 130 W je prostě moc (tady věřím, že si Intel dá bacha, aby opět nepřišel přímotop alá Prescott).
Snad bude existovat i dvoujádro, se poloviční spotřebou. Kéž by mělo spotřebu pod 45 W, to by bylo žůžo.
AMD říká, že s novějším výrobním procesem přijde tehdy a tehdy, ale od 90nm procesu je realita jiná - oproti původnímu předpokladu dojde ke zpoždění uvedení nové technologie o 6 - 9 měsíců. Uvedou-li první 65nm čipy v prosinci 06, 45nm v podání AMD přijde velmi pravděpodobně koncem roku 08.
Intel bude mít na trhu 45nm čipy nejpozději v září 2007.
Jestli přijde R600 s 512bit. sběrnicí, konečně by mohli dát do mainstreamových karet 256bit sběrnici, protože současné 128bit už ztrácejí ve hrách jako je Oblivion dech.
Když budou v DX10 kartách geometry shadery, karta by měla být relativně méně závislá na výkonu procesoru. Ale už jsem se dočetl, že ani Core 2 Extreme není pro novou GF dostatečně výkonný a když ho přetaktují, tak karta podává o dost vyšší výkon. Vysvětlí mi to někdo?
Výsledky téhle karty jsem zklamaný. Čekal jsem víc. A nejhorší je, že spotřeba karty je skoro stejná jako u modelu R1950 Pro. Ale za 4400 Kč je to docela slušná karta.
Nejlepší kartou v poměru výkon/cena při slušné spotřebě je Radek X1950 Pro. Za cca 5700 Kč nabízí sakra hodně muziky.
970P byla slušná, až na 6bit barvy a pomalejší odezvu. V srpnu se objevila 971P, prý již má 8bit barvy (a snad i rychlejší odezvu). Bude v blízké době recenze tohoto kousku?
Původně se říkalo, že K8L se objeví v roce 2008, teď zas, že v polovině roku 2007 (to čtu poprvé, ale budiž). Ve zprávě však není uvedené, že K9 bude na trhu ihned k 1. lednu, jak tady mylně předpokládáte. Je pravděpodobné, že se K9 objeví koncem roku 2008, pak pochopitelně dává smysl, že AMD v polovině roku 2007 přijde s K8L.
1. U Seasoniku jste poznamenal, že není vybaven PCIe napájecím konektorem. Lze tam dodatečně PCIe napájecí konektor zapojit? 2. Můžete ohodnotit hlučnost těchto zdrojů na stupnici 1 - 10 (10 = nejtišší, 0 = startující vrtulník). Seasonic, Nexus, Fortron FSP400-60THN-P 3. Dokázal by Nexus utáhnout grafiku GF 7900GT (cca 85 W) a procesor s TDP 89 W (Athlon X2)?