Zpět na článek

Diskuze: Soud zamítl žádost matky o odemčení facebookového účtu zesnulé dcery

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level Level
2. 6. 2017 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdichtobuk předává informace jen tomu, kdo platí. Proto je cukrový vrch tak bohatý z tak obyčejné stránky. Jelikož nezaplatili, mají smůlu. Za prvé bych naplácal rodičům, že malá neměla zablokovaný xichtobuk a za druhé jsou to rodiče dítěte a mají za ní plnou zodpovědnost. Takže ty data, kor když by mohli ovlivnit šetření smrti,by měli dostat. Doma mám už z principu zablokovanou tuto hovadinu a děti to na mobile neuvidí do 18-ti. Sere pes na sociální sítě pro asocialy. Ať se socializuji se skutečným světel a živými lidmi.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 6. 2017 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cože? Pět let a ono se neví jestli je to nehoda či sebevražda? To jim policie moc nefunguje.

Jinak souhlasím s tím, že při takové události má mít rodič právo přístupu k takovýmto účtům, i mailům apod. Samozřejmě třeba nějakou žádostí přes policii, aby byla ověřena totožnost rodiče. Stejně tak mají mít právo zpřístupněné účty nechat smazat.
O kdejakých lidech po jejich smrti vyplave na povrch kde co a tady dělají takové cavyky.

Některé soudy jsou stejné jako poslanci EU. Prostě chybí selský rozum.

durib
durib
Level Level
1. 6. 2017 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada I když bych FB nesvěřil ani jakého jsem pohlaví, s vydáním bych nesouhlasil a je dobře, že soud rozhodl takhle. Byl by to nebezpečný precedens o vydávání dat, která nejsou vaše. Informace z nich totiž mohou uškodit lidem, kteří ještě žijí!

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 6. 2017 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib V tomhle případě nevím co je horší. Jestli žít v nevědomosti, proč mé dítě zemřelo nebo žít třeba i s vědomím, že se samo rozhodlo zemřít.
Nejsem rodič, takže nevím.

Jinak to může být i naopak. Vydání dat může lidi i zachránit. Např. si představ, že se někdo zmagoří do IS, na FB bude s nimi v komunikaci a když se někde odbouchne, tak FB nevydá data a tudíž se nezjistí s kým byl ve spojení?
Je to takový extrémní obrácený příklad, ale reálný.

durib
durib
Level Level
2. 6. 2017 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib Přesně takto argumentují třípísmenkové organizace, proč by jim mělo být vše digitální otevřeno, proč zavést sledování každého všude. Necháme si všichni vzít právo na soukromí kvůli pár případům smrti? Protože po ztrátě soukromí přijdeme i o svobodu.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 6. 2017 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib Třípísmenkové organizace tím argumentují podle mě správně, protože do těch sítí má přístup vlastně každý a díky nevydávání dat se tam můžou v pohodě záporáci domlouvat.
Samozřejmě na druhou stranu máš pravdu.

Je to všechno diskutabilní a asi nikdy nebude jednoduché stavit nějaká pravidla pro (ne)vydávání dat. Vždy budou logické argumenty pro i proti.

PaiaJBC
PaiaJBC
Level Level
1. 6. 2017 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud jde o vyšetřování sebevražd a vražd, případně dalších závažnejch trestnejch činů, měla by jít diskrétnost stranou a to včetně zpovědního tajemství (narážím na pondělní díl seriálu Labyrint, ve kterým cajti chtějí, aby jim nějakej fráterník prozradil, co mu řekl pachatel, byli s tím i za jeho nadřízeným s fialovou šerpou - a neuspěli... zákon by prostě měl bejt vždy nad nějakou pomatenou církví...)

Aros
Aros
Level Level
1. 6. 2017 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PaiaJBC Zpovědní tajemství je "právo" staré 2000 let a je abusrdní, aby jej zrušili politici, kteří jsou voleni na 4 roky a je jim celkem jedno, co bude až jejich období zkončí, pokud se tam nedostanou znova - čímž se to co odhlasování téměř výhradně řídí. Tím spíše, že toto "právo" ani není ukotveno v ústavě republiky. A i tak nevím, co by sis od toho sliboval. Stejně to není nijak vymahatelné. Kněz by akorát řekl, že mu ve zpovědi nic neřekla tím by to pro něj skončilo. Nevím, co je zač ten Labyrint, ale doporučuji v pěkném počasí raději ven :-)

durib
durib
Level Level
1. 6. 2017 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty data totiž vlastní FB. A FB je bude sdílet s kým chce a archivovat jak dlouho chce. Ale ono je to přeci tak pohodlné žít na FB ....

wrah666
wrah666
Level Level
1. 6. 2017 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@durib Policii by je vydali. Ne extra ochotně, ale vydali. Ovšem ta o data nežádá.

profic
profic
Level Level
1. 6. 2017 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to těžký. Obzvláště když jde o smrt dítěte v rodině, proto prosím o shovívavost k možná trochu necitlivému objasnění.

Po pěti letech by to již mohlo přebolet, jak je vidět nepřebolelo a za to může právě to, že rodiče nevědí co se stalo. Takže za mě, je nejlepší to vždy ukončit trápení. Trápení rodičů je již teď nepatřičně dlouhé. Za mě tedy na krátkou dobu otevřít, popřípadě poskytnout archiv rodičům. Jde zejména o to aby se se smrtí dcery smířili a vraceli se k ní jen v obvyklých termínech, jako jsou vánoce, velikonoce, narozeniny apod.

hl.hl
hl.hl
Level Level
1. 6. 2017 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Soudy to je partie uplatna vsude na svete. Jo, to kdyby nekomu dluzila penize, tak to by slo soukromi ihned stranou.

Luk Skywalker
Luk Skywalker
Level Level
1. 6. 2017 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je již několik let mrtvá, tak nevidím důvod, proč brát ohled na její soukromí, zvlášť když by to mohlo objasnit její smrt.

Reklama
Reklama