Zpět na článek

Diskuze: SpaceX bojujícím Rusům na Ukrajině odstavila Starlink

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bulba1976
Bulba1976
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
13. 2. 2026 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

My jsme pod vlivem západní propagandy, na východě zase pod vlivem ruské. Každý ať si tak na to udělá svůj vlastní názor.

Díky Starlinku Ukrajina ještě neprohrála. Rusové by byli hloupí, kdyby jej také nevyužili ve svůj prospěch, pokud by se to nabízelo. Je ale naivní se domnívat, že jeho vypnutím se Rusům zhroutí svět. Když se koukám na "ukrajinské" mapy, tak až na pár drobných protiútoků se vlastně nic nezměnilo a rusové stále postupují. Pomalu ale jistě. Za cca 6 měsíců Ukrajinci pocítí nedostatek zbraní, jelikož US kanál vyschne a Evropa to není schopna vykompenzovat. Nevidím tak nic, co by mě vedlo k názoru, že bez ztráty území to nepůjde.

Ale ať to nevyzní, že jim snad fandím. Podle mě tuhle válku Evropa prohrála už ve chvíli, kdy tam odmítla poslat svá vojska, aby rusáka odradila od útoku. Míra odhodlání je to, co rozhodovalo. A my v EU pořád jen jednáme a jednáme a jednáme a ....

Radek Bilíček
Radek Bilíček
Level Level
14. 2. 2026 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bulba1976 Poslat vojska Evropy na Ukrajinu by byla velká chyba. To co Ukrajina potřebuje je moderní výzbroj. Evropa sobecky utrácí miliardy do posílení své armády, místo toho aby podpořili ukrajince, kteří bojují i za naši bezpečnost.

A bohužel po nástupu Trumpa Ukrajina přišla o největší zdroj moderní výzbroje, včetně munice do protivzdušných systémů.

Je v podstatě zázrak, že Musk, co by poskok Trumpa dal zákaz Starlinku pro ruskou armádu.

jjanosik
jjanosik
Level Level
19. 2. 2026 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Bilíček To co ukrajina potrebuje su nove volby a aby sa do jej existencie a rozhodovania nemontovali cudzie krajiny. Staci si spomenut preco sa tento konflikt neukoncil par tyzdnov po jeho zacati, ze kto to tam bol zablokovat tu mierovu dohodu co bola na stole. Ukrajine uz ziadne zbrane ani armada nepomoze. Europa zatial nastastie nema svoju armadu, maju ich len jednotlive staty, ktore su sucastou NATO. A teda ukrajinci za nijaku nasu bezpecnost nebojuju - to je taka propagandisticka veta, ktoru pouzivaju ludia ked nemaju ziadne argumenty, ze preco sa starat do nejakeho cudzieho konfliktu.

jjanosik
jjanosik
Level Level
19. 2. 2026 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bulba1976 Takto, europa nema ziadne vojska. Tie armady jednotlivych statov patria pod NATO, a teda za predpokladu, ze nechcete 3.SV tak ich nevyslanie je spravny krok, kedze ukrajina nie je clenom. A cely problem je, ze EU praveze nejedna. Ona len prijima nejake sankcie furt dookola a mysli si, ze sa tym nieco zmeni, teda okrem toho ze sa z EU stava krajina tretieho sveta. A teda neviem kedy sa europa stala nejakou sucastou tohto konfliktu.

Don Q
Don Q
Level Level
12. 2. 2026 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže Rusové ušetří a to se vyplatí.

Reklama
Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
12. 2. 2026 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo. A potom Ukrajina čuměla, že se to na přesnosti zásahů drony neprojevilo.

Jay8
Jay8
Level Level
12. 2. 2026 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka zdroj?

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
12. 2. 2026 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jay8 topwar.ru
Oni totiž díky čínským modemům dokážou natáhnout dočasnou síť z dronů přes celu Ukrajinu. To používají kratší dobu, než používali Starlink.
Ale nečtěte to, je to samá dezinformace a propaganda...

player3580
player3580
Level Level
12. 2. 2026 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Dát přední ruskej war web kterej věčně píše opravdu pouze dezinfo a propagandu (příběh o "vypnutí" us křižníku byl tuším taky od nich) jako zdroj k tomu jak se k situaci o vypnutí starlinku vyjadřují Ukrajinci je ragebait 0/10.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level Level
13. 2. 2026 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@player3580 Váše představa "my máme spolehlivý zdroj, oni majou propagandu" značí, že jste sám obětem propagandy.

Pravda neexistuje. Pouze názor. Nejen v sociologii ale i v matematice. Když pozorujete Kvarky/Leptony tak se změní stav. Co znamená, že pravda je vaše aktuální pozorování přesto, že než jste začal pozorovat, pravda byla úplně něco jiného.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level Level
13. 2. 2026 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@player3580 Ne. Fakt není pravda. Jsou to 2 naprosto odlišné pojmy. Zatímco "fakt" je logického druhu "pravda" je virtuálního charakteru.

Pravda přisuzuje hodnotu faktům, které samé o sobě neznamenají vůbec nic. Pravdla je zcela relativní.

Aneb když zavraždíte bratra faktem je "smrt" a pravdou je "vražda".

player3580
player3580
Level Level
13. 2. 2026 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek No to je super ,ale jelikož jste mi ten fakt ničím nevyvrátil a melete akorát blbosti tak je mi jasné ,že sám asi dobře tušíte ,že ty propagandistické bláboli které tam sdílí nestojí ani za to aby jste se za ně sám postavil. Logicky ptát se strany která je v něčem zainteresovaná a ještě se o ní říká "víte jak poznáte ,že lže ? Mele pantem" asi nebude to nejspolehlivější a buď to sám chápete nebo se tu snažíte o ně o na co sám nemáte IQ dostatečně vysoko aby to dávalo smysl.

Kornel Kadlubiak
Kornel Kadlubiak
Level Level
14. 2. 2026 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek Vaše tvrdenie: "Pravda neexistuje!" je veľmi odvážne a vychádza zrejme zo zmetenia obsahu pojmou a ich nesprávneho používania. V diskusii sa totiž neraz zamieňa pravda ako vlastnosť výpovede s osobným názorom alebo so subjektívnym prežívaním sveta. Pravda tak isto ako Objektívna Realita je absolútna veličina a nedá sa Subjektívne spochybňovať. To čo vy popisujete: "Váš názor" je subjektývna realita a nemusí mať s tou Objektívnou nič spoločné.

Čo rozumieme pod objektívnou realitou?

Objektívna realita predstavuje všetko, čo existuje nezávisle od konkrétneho pozorovateľa. Planéty budú obiehať okolo hviezd, chemické reakcie budú prebiehať a fyzikálne zákony budú platiť bez ohľadu na to, či ich niekto vníma alebo nie. Zánikom jednotlivca nezaniká gravitácia ani elektromagnetizmus. Objektívna realita teda nie je produktom vedomia – je jeho podmienkou.

Čo je subjektívna realita?

Subjektívna realita je mentálny model sveta, ktorý si každý z nás vytvára. Vzniká transformáciou objektívnych podnetov prostredníctvom zmyslových „senzorov“ a ich spracovaním v mozgu. Tento proces je nevyhnutne selektívny a interpretačný.

Neuroveda dlhodobo ukazuje, že mozog nekopíruje realitu ako kamera; skôr ju aktívne rekonštruuje na základe zmyslových dát, predchádzajúcich skúseností a očakávaní. Každá transformácia informácie so sebou prináša určité zjednodušenie či skreslenie. To, čo nazývame „mojím pohľadom na svet“, je teda model – nie samotná realita.

Prečo je pravda nezávislá od nášho názoru?

V klasickom (tzv. korešpondenčnom) chápaní je pravdivé tvrdenie také, ktoré zodpovedá objektívnej realite. Pravda teda nie je pocit ani preferencia. Ak výrok verne opisuje stav vecí, je pravdivý bez ohľadu na to, kto ho vysloví alebo či s ním niekto súhlasí.

Subjektívny názor môže byť úprimný, presvedčivý či emocionálne silný, no to ešte neznamená, že je pravdivý. Pravda nie je otázkou intenzity presvedčenia, ale zhody s faktickým stavom sveta.

Prečo si pravdu zamieňame so svojím názorom?

Z psychologického hľadiska je človek prirodzene egocentrický – svet prežíva z perspektívy vlastného vedomia. Tento mechanizmus bol evolučne výhodný: umožňoval rýchle rozhodovanie a ochranu vlastných záujmov.

Problém nastáva, keď si tento subjektívny model sveta začneme zamieňať s realitou samotnou. Egocentrické nastavenie sa môže rozšíriť do antropocentrického myslenia – presvedčenia, že náš pohľad je mierou všetkých vecí.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level Level
dnes 07:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kornel Kadlubiak Když umýš číst poučky ale rozumět jim už ne. :)

Výše uvedené platí čistě z hlediska duševního zdraví.

Z hlediska fyziky nebo neurobiologie nic jako pravda neexistuje. Svět je pouze projekci našich představ a konstantně žijeme v iluzi.

Za pravdu se při posuzování duševního zdraví považuje vědecký konsenzus. Jak vnímá realitu většina. Tahle pravda je z velké části definováná propagandou. Vědecké poznatky jsou injektované, ne přirozené, stejně tak jako virální informace. Oboje se mění a to často radikálně.

Aneb zem je plochá. Když se dívate ze správného úhlu pohledu (prostoročas). Pouze ji za plochou nepovažujeme protože ji tak nevnímame a schodli jsme se na tom.

Pravda není nezávislá od názoru. Pravda je názor. Pravda je definována kolektivní iluzí, kolektivní psychózou. 1čka jako stav je faktem ale sama o sobě neznamená, jestli máte hodně málo. Jestli znamená zapnutý nebo vypnutý stav. Jestli je začátkem nebo koncem. Když řeknete, že 1čka je druhé číslo dané množiny, je to pravda. Ale jenom proto, že jsme se na tom všichni schodli. :)

S realitou to nemá nic společného. Je to jenom konsenzus.

Pokud chce člověk určit objektivní názor, nemůže vycházet z konsenzu, pouze z dat. Data jsou sled 1ček a nul která tvoří řetězec. Tento řetězec definuje jedinou "pravdu" která není subjektivní.

Kdykoli řeknete, že "něco se stalo, protože" místo striktího sledování řetězce bez přiřazení hodnoty už jste subjektivní. A je jedno, kolik hlav se na tom shodne. Věda nezná pravdu nýbrž pouze stav.

Reklama
Reklama