Článek Grafiky a hry Hry a technologie

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je? | Kapitola 5

Jan Vítek

Jan Vítek

12

Seznam kapitol

1. Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je? 2. První dojmy z Alfy 3.0 3. Procházka po měsíci Daymar 4. Delamar a Yela 5. Alfa 3.1, 3.2, aneb co bude dál?

Čekání na Star Citizen ve veřejné verzi Alfa 3.0 skončilo krátce před loňským Štědrým dnem, který se nám Cloud Imperium Games tak snažili zpříjemnit. Na tuto verzi jsme přitom velice dlouho čekali, neboť slibovala výrazný pokrok. Jaká je?

Reklama

Co bude dál? 

Nový launcher přinesl také nový systém aktualizací, takže už konečně nebudeme muset tahat každou novou verzi Star Citizena celou znovu, ale jen nová data. Máme tu také slib, že další verze jako 3.1 a další budou vypouštěny pravidelně vždy na konci kvartálu. Čili alfu 3.1 můžeme očekávat na konci března, verzi 3.2 na konci června a tak dále, děj se co děj.

Co nám ale další alfaverze slibují? Po vyzkoušení alfy 3.0 můžeme očekávat, že to bude především herní náplň, respektive nové možnosti, co ve hře dělat. Aktuálně je tu zatím jen torzo obchodního systému, v němž si můžeme zakrátko vydělat miliony kreditů, ale ty v podstatě není za co utrácet a také k tomu potřebujeme pořádnou loď s velkým nákladovým prostorem a k takové se můžeme dostat leda tak, že vývojáře podpoříme nad rámec koupě základního balíčku hry.

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

systém Stanton

Máme tu také už nové vyjádření vývojářů týkající se právě toho, co představí další alfaverze hry. Na konec března plánovaná 3.1 se bude točit především kolem navyšování výkonu, což je opravdu zapotřebí, stejně jako další vylepšování herního systému a uživatelského rozhraní. Pokud máme mluvit konkrétněji, zlepšit se má právě i ovládání lodí, cestování uvnitř hvězdného systému, lépe vyvážena bude ekonomika a také se plánuje ladění umělé inteligence počítačem řízených lodí, což se projeví na prostém letu i v soubojích. 

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

planeta Hurston 

Vedle toho všeho tu jsou dlouhodobější cíle, které zahrnují právě rozšíření možností, co ve hře dělat. To se týká jak povolání či kontraktů, tak samotného hvězdného systému. Po zařazení životaprázdných měsíců do aktuální verze tak čekáme na mnohem zajímavější objekt, a sice obyvatelné planety Hurston a ArcCorp. Jak to bude na Hurstonu vypadat, to dobře ukáže následující video.

A další video ze Citizenconu ukazuje ArcCorp jako vystřiženou ze světa Blade Runnera, nebo spíše z románů o Nadaci Isaaca Asimova, neboť jde o planetu, jejíž povrch tvoří jedno velké město. 

Je jen škoda, že tu nejsou konkrétní cíle, a tak sami tvůrci neví, kdy nám nové možnosti a nové lokace systému Stanton naservírují. Nicméně další verze (ne nutně označená jako 3.2) plánovaná na červen už má nabídnout základní zpracování těžby, záchranných operací, systému mobilního tankování pro ty, kteří někde uvízli bez paliva a také oprav lodí. To znamená, že se objeví také nové mise, jež budou čítat třeba dopravu paliva. Dále se pak má zlepšovat AI a celkový výkon hry pro dosažení vyšší snímkovací frekvence. 

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

planeta ArcCorp 

Na konci září to bude třetí letošní verze, která představí jednu podstatnou věc, a sice technologii Object Container Streaming. Ta má umožnit podstatné rozšíření systému Stanton a vůbec hry o další plánované systémy s tím, že se značně zvýší efektivita využití operační paměti. Však už aktuální verze je na kapacitu RAM velice náročná, což v kombinaci s aktuálně vysokými cenami pamětí není dobré. Co se týče novinek v samotné hře, už bychom měli mít možnost vznést si nárok na půdu, takže zabrat si kus země/asteroidu, z čehož tak bude pramenit další herní náplň. Předchozí novinky, jako je těžba či obchod, budou dále vylepšovány. 

Poslední build plánovaný opět jako vánoční dárek má pochopitelně nejstručnější popis. Vývojáři plánují svou hru dále rozšiřovat o nové lokace, přičemž stále půjde o systém Stanton. Budou tu nové možnosti pro řízení kariéry, mnohem více misí, a to i takových, kde se neobejdeme bez pomoci dalších hráčů. K tomu nám pomůže také technologie Face over IP (FoIP), která pomocí webkamery snímá grimasy hráče a převádí je na jeho herní postavu, která se tak může šklebit zcela stejně. 

Nyní už jsou nahozeny nové stránky Roberts Space Industries , které slibují snadnější navigaci skrz kvanta dostupných informací a také přehlednější prezentování nadcházejících aktualizací a změn. A co se týče těchto aktualizací hry, ty skutečně budou přicházet čtvrtletně a co se nestihne, to se přesune do další velké aktualizace, nebo se bude distribuovat později formou menších aktualizací. Také bychom se z nových stránek už snad měli dozvědět, co konkrétně dělí hru od toho, aby vstoupila do betatestování, ale zatím se dozvíme spíše to, že planety můžeme očekávat nejdříve v podzimní aktualizaci, a to nejdříve Hurston a pak ArcCorp.

Dosud jsme se vyhýbali tématu Squadron 42, čili singleplayerového spin-offu Star Citizena, který je ve vývoji daleko dále a v dohledné době bude právě i Star Citizen díky tomu obohacen o nově vyvinuté lodě, a to především vojenské. Půjde o stejný svět, kde zazáří Mark Hamill nebo Gary Oldman a co můžeme od této hry čekat, to velice dobře ukáže přiložené video s hodinou herní stopáže. Autoři také slíbili, že od tohoto roku budou o vývoji Squadron 42 informovat každý měsíc a brzy bychom se také mohli dozvědět, kdy by měla tato hra přijít na trh. Hra Squadron 42 bude ostatně představovat pořádné nahlédnutí na to, jak bude vypadat po dokončení i Star Citizen, neboť ten využije práci odvedenou na ní. Naším přáním, které nakonec dle nedávno zveřejněným informacím nevypadá tak moc troufale, je příchod Squadron 42 už v tomto roce, respektive ve lhůtě jednoho roku. 

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

Tak si na to počkejme.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama