Zpět na článek

Diskuze: Steam Survey: RTX 5070 předbíhá RTX 4070, AMD roste v CPU

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 12. 2025 09:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejhorší jsou lidé, kteří nedokáží přijmout jasný a objektivní fakt (© DD) a v diskuzích se pak snaží přesvědčit sami sebe, že vše je jinak a všichni okolo nich, kteří mají opačný názor, jsou slepí a hloupí a nechápou, že středobodem vesmíru je Mindfactory...

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 13:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 nejhorsi jsou lide, kteri vidi a prosazuji jen tu svoji pravdu...jedinej fakt je ten, ze neni jedina presna statistika prodanyho HW a jen kazdej pocita svoje cisla nejak...jsou to jen dohady jak moc je steam presnej/nepresnej, porad dokola...

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 12. 2025 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @congi Evidentně mluvíme o jednom a tom samém individuu. Ten který neuznává fakta a prosazuje jen tu svou pravdu.
A jinak přesné statistiky máme - Jon Peddie Research. Jenže zase jsou lidé, kterým výsledná čísla nesedí do jejich vidění světa a začnou vykřikovat, že chtěji pouze retail a oem je nezajímá apod. Kdyby to bylo obráceně tak ani neceknou. AMD jede naplno a víc gpu vyrobit nedokáže. Nebudou brát kapacitu CPU a AI kde mají mnohem vyšší marži. takže podíl na trhu se změnit nemůže i kdyby Mindfactory neprodalo ani jednu Nvidia kartu. Vždyť oni netvoří zdaleka ani procento celosvětových prodejů (je to cca 0,2–0,3 %).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2025 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 Tak ony ani statistiky JPR nejsou naprosto přesné, také jsou to odhady na základě různých dat. Rozhodně si s tím ale dají více práce než někdo, kdo sečte 20 čísel na MindFactory.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 12. 2025 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Congi a Stratos se rovná jeden majitel dvou účtů. Něco s tím udělejte.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner koukam tobe uz taky dobre hrabe, na vytvareni multiuctu tu mame jine experty.. ja mam na svetHW jenom jeden ucet a to je muj z roku 2018 kdy jsem si ho zde zakladal

cztajtrlik
cztajtrlik
Level Level
12. 12. 2025 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos zajimave, ze ten udajny jeden jediny ucet od roku 2018 mel mizivou aktivitu a rozjelo se to az ted po akvizici SH a zavedeni zebricku. To je nejaka obsedantne kompulzivni porucha?

rickyaff
rickyaff
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2025 11:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Môj názor: Ide o poruchu autistického spektra v kombinácii s formou nutkavého správania založeného na odmeňovaní posilňovaná gamifikovanými spätnými väzbami.

S tým je spojené aj neustále klamanie, napr. aj na PCT ma Bělka minimálne 2 účty, ktoré aktívne používa. Je to vidieť napr. na určitých príspevkoch konkrétnych užívateľov, kde by ten blb pod svojim "oficiálnym" nickom pridal mínus. Riešenie vidím v perm bane práve na účte s jeho menom a roky používaným nickom obsahujúcim slovo "Stratos". Tiež by pomohlo vhodnejšie nastavenie bodovania užívateľov.

Nitram1980CZ
Nitram1980CZ
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 02:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejně mi ty výsledky grafik na steamu nedávají absolutně smysl.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nitram1980CZ @Nitram1980CZ souhlasim.. cela ta statistika je vycucana z prstu az to bude pocitat veskery HW na kterem to je nainstalovany bez souhlasu uzivatele + bude to zabranovat duplicitam vice lidi na jednom PC tak ze to bude u HW rozlisovat i seriove cislo tak bysme to mohli konecne brat jako opravdu bernou minci.. Aktualne je mnohem prehlednejsi statistika prodeju na mindfactory.de coz je cca 20% nemeckého retail trhu, kde tento prodejce udava presne statistiky prodejů tyden co tyden..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos "Aktualne je mnohem prehlednejsi statistika prodeju na mindfactory.de coz je cca 20% nemeckého retail trhu, kde tento prodejce udava presne statistiky prodejů tyden co tyden.."

Jak může být přesnější, když je to jeden prodejce v jedné zemi? To o celosvětovém rozložení nehovoří vůbec nic, navíc to ani neodpovídá finančním výsledkům těch firem. A třeba i když to srovnáme s českou Alzou, kde jsou podobná data také, tak to u některých GPU nesedí, a to jsme jen o jednu zemi vedle.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala alza zadne presne cisla neuvadi a nikdy to nedelala, naopak cisla mindfactory celkem dobre reflektuji zebrizky na heurece ktera sbira data ze stovek prodejcu po cely cr..

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala on to ví. Lže záměrně a hloupě nastavené hodnocení mu u slabších jedinců dává za pravdu. Když je všude první, musí mít pravdu. A za to máme platit? Ani reklamou.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Neuvádí přesná čísla, ale přibližná. I to pro odhady stačí.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 12:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala proto beru jako vetsi vahu Heureku ktera sbira data vetsiny Retail prodejcu na ceskem trhu do jednoho prodejniho zebricku a i zde jsou v TOP5 same 9070XT/9060XT stejne jako je tomu u Mindfactory.. ono to proste odpovida... ty karty sou proste hodne uspesny ono neni divu kdyt maji o 20-40% lepsi pomer cena/vykon nez konkurencni modely od Nvidie. Pri takovych cislech se proste uspech musi dostavit.. tam nejsou zadny naky dalsi negativa co by lidi od prodeje odradily..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos Ale Heureka nemá žádný prodejní žebříček a už vůbec nám neříká, jaká ta čísla jsou. Řazení na Heuréce je kombinací prodejů, zájmu, recenzí, zákaznického hodnocení i počtu obchodů, které ten produkt nabízí. Že je produkt na pozici 1, ještě neznamená, že je nejprodávanější.

Berte si jako váhu co chcete, lžete ale akorát sám sobě. Heuréka, Alza, Mindfactory jsou fajn statistiky pro zábavu, ale o celosvětovém podílu Vám toho zas až tak moc neřeknou. Třeba Intel CPU má u Mindfactory méně než 5% podíl. To je sice pěkné, ale pro posouzení podílu Intelu naprosto mimo, když Intel má na spotřebitelských CPU příjmy 3krát vyšší než AMD. Určitě to není tím, že CPU Intelu stojí v průměru 55krát více.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 13:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala jenomze me nezajima celosvetovy podil kterej je z 90% slozenej z OEM kde ma nvidia skoro 100% ppodil.. me zajima retail protoze tam nakupuje vetsina normalnich uzivatelu co tomu HW trosku rozumi a proste jdou do kramu a koupis si grafickou kartu a daji si ji doma od PC nebo si nakoupi komponenty a ten PC si sami slozi a to jsou prave lidi co nakupuji v Mindfactory.de.. a zde se jasne ukazuje ze kdo HW rozumi tak preferuje grafiky od AMD, protoze si precte recenze a zjisti ze je proste 9070XT mnohem vyhodnejsi nez 5070TI pri stejnym vykonu a to same 9060XT vs 5060Ti.. tak to proste je, cisla z recenzi jsou jasna a AMD proste tento rok nabidlo mnohem lepsi pomer cena/vykon a lidi an to viditelne slysi.. Jako co ja ted stavim posledni mesice lidem herni kompy v 70% je to 9060XT a zbytek 9070XT nikdo ty predrazeny RTX 5000 priste nechce.. zvlast ted kdy se setri kazda koruna protoze se silene preplaci na ramkach..

CeVe
CeVe
Level Level
18. 12. 2025 03:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos "jenomze me nezajima celosvetovy podil kterej je z 90% slozenej z OEM kde ma nvidia skoro 100% ppodil.." Takze ta zaujima len ucelovy vysek, aby si mohol lzivo manipulovat ako sa ti hodi. Nezaujima ta to a tamto, ale zaujima ta "jedno percento z jedneho percenta" ucelovo vybrate tak, aby si mohol vykrikovat, ze tam tvoj favorit nie je uplne k hovnu. To ze sa potom tieto "data" snazis podprahovo extrapolovat na celosvetovy trh hranici s totalnou zumpou. Mily Honzicku, firmy a valnu vacsinu ludi zaujimaju globalne predaje, nie nejake skreslene cisla z jedneho mensieho e-shopu v jednej krajine. Ak ti toto nie je zrejme, tak je zbytocne nechat ta tu sirit tvoje bludy.

"...a zde se jasne ukazuje ze kdo HW rozumi tak preferuje grafiky od AMD" Lzi. Komplexny pohlad na data jasne ukazuje, ze aj ludia co sa HW rozumia preferuju gpu nvidia. A je to celkom logicke, nvidie su v kazdom ohlade technologicky popredu natolko, ze valnej vacsine stoje za urcity priplatok. Casy zrovnavania hrubeho rasterizacneho vykonu poctom fps v native su davno prec. Tento fakt ignoruju to len zadubeni amd fanatici.

"Jako co ja ted stavim posledni mesice lidem herni kompy v 70% je to 9060XT a zbytek 9070XT nikdo ty predrazeny RTX 5000 priste nechce.." Argumentacny faul osobnou skusenostou. Gratulujem, prehral si debatu. To, ze ty vo svojej socialnej bubline par ludom nanutis amd gpu neznamena zhola nic. O to viac, ze je zjavna tvoja nekriticka zaujatost voci jednej znacke. A vzhladom na tvoju tendenciu lzivo interpretovat v zasade uplne vsetko je celkom racionalne predpokladat, ze klames aj o tom akych a kolko grafik cpes do PC ludom.

Napriek tvojmu "nikdo ty predrazeny RTX 5000 priste nechce.." realita je taka, ze sa nvidie pedavaju nasobne lepsie, nez gpu s cipmi od amd.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos "jenomze me nezajima celosvetovy podil kterej je z 90% slozenej z OEM kde ma nvidia skoro 100% ppodi"

Jenže to Vás při hodnocení validity statistiky Steamu, která je založena i na hráčích s OEM, zajímat musí. Nemůžete odsuzovat statistiku Steamu jako vycucanou z prstu jen proto, že Vy chcete posuzovat pouze retail. Ta statistika je validní pro ten trh, ze kterého bere ta data (tzn. OEM i retail). Že Vás zajímá jiná část trhu, to ještě ze statistiky Steamu nedělá špatnou statistiku. Jen je to nevypovídající statistika pro Vámi vybranou část trhu. Je ale vypovídající pro jinou.

rickyaff
rickyaff
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala Debata s bláznom Honzíkom Bělkom aj s jeho opakovanými odkazmi na Mindfactory nemá zmysel. Mimochodom, na PCT má Honzík Bělka do 9.1.2026 ban, tak si ho SH v diskusiách "užije".

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 14:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala jenomze steam hodnoti podil na trhu dost podivne a lidi an to upozornovali nekolikrat, jednou jsme se o tom bavili na jednom foru s lidma a defakto kazdej kdo tam mel dlouhodobe grfiku od AMD psal to ze se ho na to steam nikdy nezeptal, ale jakmile zmenili grafiku na Nvidii zeptalo se to skoro pri privnim spusteni, dokud nebude steam monitorovat veskery HW na kterem je nainstalovany tak ty cisla nejsou vubec prukazny a defakto to klidne muze bejt tak ze ty statsitky ukazuje jenom takovy jaky si nekdo preje, protoze treba stejnou zkusenost mam i ja.. 10 let sem mel ve svym soukromym hernim PC grafiky od AMD, steam spousten kazdej tyden a nezeptal se me ani jednou.. Pak jsem tam jednou musel dat nvidii kvuli nakymu tetovani a behem prvni dne to na me hned vyskocilo :ú Tak si tak rikam je tohle nahoda, kdyz tuhle stejnou situaci popisuje tolik lidi? me to az pride ze si u Steamu asi klidne nekdo muze zaplatit to na jakym HW se ta aplikace ma zeptat uzivatele casteji a na jakym HW se ptat nema nebo mnohem mene.. Proto tuhle statistiku totalne neuznavam nehlede na to ze se v minulosti prokazalo ze steam zapocitaval duplicity hlavne v Cinskych kavarnach kde se vic lidi loguje na jednom PC, proto rikam dokud nebude steam pocitat vsechen HW kde je nainstalovany a idealne dle SN: aby nedochazelo k dulicitam tak pro me osobne nema zadnou vypovidajici hodnotu.... Ted jme treba delali na FB statistiku jakou mate v PC grafiku, ucastnilo se ji stovky lidi, sdilela se vsude mozne a Nvidia zde ziskala 47% zbytek AMD a v diskuzi vetsina lidi co mela Nvidii napsala i to ze pristi grafika bude AMD a v 90% pripadu uvadeli duvod cenu a zbytek nespokojenost posledni dobou s driverama... vsak zkuste udelat podobnou statistiku i zde, osobne nechapu proc za poslednich 10 let jsem na zadnym IT ceskym webu tuhle statistiku nevidel.. mozna proto ze by se nekterym spolecnostem nemusela libit a pak by si u techto magazinu nenechala delat placenou reklamu formou sponzorovanych clanku, baneru apod.. Jinak opravdu nechapu proc tak "stupidni" jednoduchou anketu jeste nikdo neudelal..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
10. 12. 2025 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos "Ted jme treba delali na FB statistiku jakou mate v PC grafiku"

Myslíš na tom FB, kde BANuješ každýho, kdo vyvrátí tvoje lži? Myslíš na tom FB, kde BANuješ za opačný názor? Myslíš na tom FB, kde BANuješ, když někdo napíše něco proti AMD? Myslíš na tom FB, kde je naprostá většina AMD fanoušků? Tak to pak NV dopadla excelentně.

" jenomze steam hodnoti podil na trhu dost podivne"
Proč mám takový pocit, že statistiky Steamu ukazují vcelku podobná čísla těm z JPR? Nepříjde ti tvoje tvrzení trošku postavené na hlavu?

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nitram1980CZ @Nitram1980CZ steam statistika je paskvil, ktery neco sbira, ale data nemaji hlavu ani patu...za mne nemuze davat relevantni udaje jelikoz :
1. se ptá jestli je možné provést survey (ackoliv ostatni data sbira bez dodatecneho souhlasu)
2. kdyz uz je mu dovoleno, tak sbira data jednou za rok a HW se zapocita pouza za dany mesic, ve kterem probehlo survey
3. treba takove CS2 ma velke mnozstvi hracu a spousta z nich ma dva a vice uctu, napr. protoze se hranim da i "vydelat" a cim vice uctu, tim lze vydelat vice(tydenni drop predmetu), takze jedna herni masina se muze nekolikrat za rok objevovat pod survey jinych uctu stejneho vlastnika...

...a mimo jine tomu nahrava i OEM trh vydirany nvidii o cemz svedci treba takove mnozstvi 3050, sam jsem resil u jednoho znameho meho znameho, ktery si koupil super HERNI masinu, atypicky mATX HW, i3 12100, 8GB RAM, gtx1030, HDD!, za 25k a divil se ze vse vypada hnusne a jeste se to seka...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 12. 2025 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @congi jasne celkem bych ocenil kdyby SvethW udelal proste jednoducou anktetu jakou grafiku mate v PC.. AMD/Intel/Nvidia, nechat ji tu par mesicu a uvidime co z toho zvejde.. Vsadim se s tebou ze rozhodne by AMD ziskalo vic nez nakejch 7% coz je tu celkem casto omilany udaj.. pritom aktualne opanuji 9060/9070 grafiky predni pricky prodeknosti skoro na kazdej eshopu ktery tyto prodejni zebricky ukazuje,..

CeVe
CeVe
Level Level
18. 12. 2025 03:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos "nez nakejch 7% coz je tu celkem casto omilany udaj.." 7% nie je nejaky omielany udaj, ako to tu idiotsky oznacujes s cielom spochybnit ho. Je to udaj citovany z najrenomovanejsieho reportu o celosvetovych predajoch od JPR. Report, na ktory niekolko krat odkazovalo samotne amd a bralo ho za fakticky spravny, cim mu dodalo dalsi punc kredibility. Kredibilita je nieco, co udaje JPR univerzalne maju, narozdiel od teba.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Lukáš Meistner husty typku, fenomenalni dedukce, ty bys mel jit k policii, s tvym intelektem bys jim mohl rovnou sefovat 🤡

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Stratos ja sem akorat vyjadril svuj nazor, proc je steam statisticky presny jak predvolebni pruzkumy 😀

btw. ikonka graficke karty u profilu je pro nektere slaboduche dobrej katalyzator...a k tomu jsem zrovna vcera upgradoval na 9070XT 🤗

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 12. 2025 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @congi 1, Jak to souvisí s relevancí údajů? Chcete tím říci, že majitelé AMD statisticky více odmítají se zúčastnit průzkumu než u Nvidie? Nebo jak jinak by se to jako mělo projevit?
2, To je ale vynahrazeno počtem sběrů. Statisticky Vám stačí velmi malý vzorek, abyste získal relevantní data.
3, No to se sice stát může, ale jak moc to zahýbe statistikou? Toto přece může platit o jakémkoli takovém hráči, který může mít jakoukoli sestavu. V celkovém součtu to přece každé kartě "přidá" stejně (mají hráči CS2 statisticky významně jiné zastoupení GK než jiní hráči?)

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 14:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Milan Šurkala oni spise ani nemaji sanci tu statistiku odmitnout protoze se jim statistika ani nenabidne..

Na tohle jsem se snazil upozonrit. probirali jsme to opravdu dlouze v jedny diskuzi na facebooku u jedny ankety a opravdu se nas tam seslo nekolik desitek lidi a vsihcni meli uplne na vlas stejnou zkusenost..

1) mas v PC AMD grafiku - steam se te nikdy nezepta zda se chces ucastnit statistik, a to treba i behem nekolika vymen grafiky AMD>AMD (novejsi model)

2) vymenis grafiku za Nvidii a do nekolika dnu ti to okno vyskoci..

Tohle je proste divny a pokud se steam opravdu takto "chova" podle nakyho vzorce je to viditelne spatne a pak ta statistka nema skoro zadnou vypovidajici hodnotu.

proto rikam to jak to steam dela ted je spatne

1) bud se to ma delat uplne vsem (bud se to vsech zepta, nebo se to ptat nebude ale proste te to do statisky i tak zohledni)

2) nebo ma steamumoznit to aby si kazdy uzivatel mohl vstup do teto statistiky vynutit pres nakej specialni tlacitko v aplikaci.. proste se me steam nikdy nezeptal zda se chci ucastnit a tak si to proste zapnu sam..

Bohuzel STeam aktualne zadnou tuto moznost nenabizi a stale si jede podle nejakoho vzorce o ketrem nikdo na svete nevi jak presne funguje..

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 14:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Milan Šurkala konecne reaguje nekdo, schopny premyslet...
1. ano klidne to tak byt muze nebo to muze byt i opacne a AMD by pak mela mit o dost % mene, proto mi prijde celkem nesmysl sledovat jak se hybou desetiny % v tomhle hodne hrubem odhadu (to ze nic presnejsiho asi neexistuje je vec druha)...btw. kde berete jistotu, ze nejaky zeleny(nebo cerveny) marketingovy program neovlivnuje chovani a vysledky teto statistiky, nerikam ze to tak je a doufam ze steam je ferovej(ja, ale u tohoto stroje na prachy mam urcite opodstatnene pochybnosti), ale nejsem naivni a minimalne intel s nvidii uz nekolikrat predvedli, ze si dokazi prosadit svou, hlava nehlava
2. podobne s bodem 1, kdyby steam chtel, tak to vynuti na pozadi a zdokonali, aby nedochazelo k detekci jednoho HW pod vice ucty, mu to ale vyhovuje podobne jako mu vyhovuje nefunkcni anticheat v CS2...znam par lidi co takhle CS2 vice ucty "doji" a "kupodivu" maji vsichni nvidii, je to sice velmi maly vzorek, ale jak rikate, jsou to relevantni data...
3. ano, podobny princip jako predesle 2 body...

kdyz to shrnu, ja to nepsal kvuli tomu, ze AMD by melo mit nejak zasadne vyssi % podil v GPU, ale reagoval jsem na vetu : Stejně mi ty výsledky grafik na steamu nedávají absolutně smysl.
Což je proste fakt, kdyz clovek porovna mesice jdouci po sobe a zameri se na nektery konretni HW, tak to nekde vypada jak vycucane z prstu...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
11. 12. 2025 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @congi Ono ale ta statistika toho steamu tak nějak souhlasí s tím, co se dá vyčíst z JPR a z finančních výsledků. Samozřejmě to nebude úplně přesné, to nebude nikd nic. Ale když ti steam nabídne podobná čísla jako JPR a jako finanční výsledky AMD a NV, tak by se dalo říci, že by to mohlo tak nějak odpovídat skutečnosti.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @casperdeluxe jenomze steam skoro vubec nepocita prodeje novych karet od AMD, ono ti v retailu dominuje pul roku 9070XT a 9060XT a na stemu se to neprojevi ani 0.1% pritom skoro vsichni do sestav nedavaj nic jinyho.. vsak na mindfacotry se 9070XT prodava uz pul roku vic nez vsechny RTX 5000 dohromady.. pak nekam hodis anktetu co mate doma za grafiku a po 3 mesichc mas pomer skoro 50:50 AMD vs Nvidia.. pak se div ze tem cislum na stemu uz nikdo neveri, zvlast kdyz vetsina majitelu AMD karet uz dlouhodobe reportuje to ze se jich steam na zacleneni do statistik ani nezepta a jakmile nekdo prejde z AMD na Nvidii zepta se te to hned :) Tohle pak silne evokuje k tomu ze si ta statistika doslova dela co chce a zrejme uprednostuje HW urcite znacky ohledne toho "zvani do statistiky"... Proto mi mnohem presnejsi vychazeji prave statistiky aktualnich prodeju mindfacotry kde tyden co tyden s naprostou presnoti vime kolik se ceho prodalo coz nikdo jiny neuverejnuje a osobne nechapu pro tohle velke Retail obchody neuverejnuji, jaky je v tom problem tohle lidem normalne zpristupnit.. zvlast v dnesni dobe kdy by to stacilo jenom vytahnou z naky prodeni databaze tj jednoduchy skript co mas hotovy za par minut..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
11. 12. 2025 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Stratos Hej chlape....PROBER SE UŽ!!!!! Steam není žádná statistika prodejů retail nebo OEM nebo cokoli jiného. Steam je statistika toho, jaké je zastoupení té které karty na steamu. Nemá to absolutně nic společného s retail nebo OEM prodeji. Steam jaksi nemůže tušit, jestli si koupil koncák jenom grafiku nebo celou sestavu. Z toho vyplívá, že se na steamu asi moc 9xxx AMD karet neukáže, když finanční výsledky AMD ukazují, že se těch karet prodá zlomek toho, co od NV. JPR nám zase ukáže, že podíl za čtvrtletí je 92:8. Podíl grafik AMD na trhu neustále klesá. CELOSVĚTOVÉ PRODEJE AMD GRAFIKA KLESAJÍ!!! UKAZUJÍ TO FINANČNÍ VÝSLEDKY AMD. Takže když Steam vede nějakou statistiku podílů grafik, která tak nějak odpovídá finančním výsledkům a JPR, tak na tom asi něco bude. Kdyby Steam ukazoval AMD vs NV 50:50, tak by všichni věděli, že to je naprostá hloupost. A jak je to možné? No protože Steam neřeší, kde si kdo koupil jakou grafiku. Steam řeší jen a pouze to, jaký grafický čip v tom stroji je.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @casperdeluxe ovsem steam neresi co je v kazdem stroji kde je nainstalovany a to je ta zasadni chyba.. nekterych uzivatelu se vubec nepta.. dokud nebude steam do statistiky pocitat vsechny PC kde je nainstalovany a mit nejaky algoritmus zabranujici duplicitam tak to nikdy nebude presna statistika podle ktere se da oprit.. Osobne nechapu proc je pro VALVE takovy velky problem udelat to aby steam pocital veskery HW kde je nainstalovan a hlavne pomoci SN: ci jineho zpusobu zabranoval duplicitam vice uctu na jednom PC k s cimz bobuji celkem dlouhodbe..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
11. 12. 2025 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Stratos Ano. Statistika to není přesná. Žádná taková statistika není přesná. Bohužel se ale není o co jiného opřít. A vzhledem k tomu, že to vcelku odpovídá JPR a finančním výsledkům AMD a NV, dá se tato statistika považovat za relativně věrohodnou. Stejně tak jako věřím tomu, že 44% uživatelů Steamu má CPU od AMD. Stejně tak statistika z Mindfactory je v pořádku a dá se jí věřit.

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
12. 12. 2025 12:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Přátelé, samotný tvůrce MF tabulek samozřejmě přiznává často, že jejich situace je vyjímečná a nemá problém potvrdit realitu, tedy takovou, že na ostatních shopech Drtivě prodávají více Nvidie.

I u nás v ČR, kde je AMD celkem jak v Německu oblíbené, se prostě amd nechytá.. Jen 5080 dokázala na alze za dva měsíce prodat přes 3000+ kusů, amd se na tohle číslo dostane za rok max u nejpopulárnější řady.. nejde nic, finanční výsledky, Steam, a JPR nelžou.

Konec konců, pár Q dozadu AMD samo uvedlo ve finanční výsledcích to, že se jim radeony špatně prodávají, vyvracet tohle může jen naprostý trouba.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 12. 2025 12:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cistefakta a proto je Sapphire Pulse 9070XT na 1. miste na Heurece :) ale u nas se radeony vubec neprodavaji.. a nvidia je doslova "drti" PS: dat si do svyho profilu moji fotku z Facebooku znaci o psychické poruse, mel bys navstivit odbornika :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
12. 12. 2025 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Hurá. 1. místo na Heurece. Tak to AMD stačí. Finanční výsledky jim jsou jedno.

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
12. 12. 2025 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Heureka neudává prodeje.
" u nás v ČR, kde je AMD celkem jak v Německu oblíbené" Z tohodle pochopit opak je na psychiatra.
Jen prostě celý radeon line up prodá tolik, co samotná 5080 na Alze, nejde nic.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 12. 2025 17:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cistefakta jasne zneni heureky k tomuto zebricku je: "Oblíbenost produktů určujeme na základě zákaznického hodnocení, prodejnosti a počtu obchodů, které produkt nabízí." Kdyby logicky podle vas nebyly Radeony oblibene, nikdo je nekupoval tak se do TOP10 nedostane ani jedna karta a hle ona je hned na prvnim miste :) neco vam tady nehraje ze? :)

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
12. 12. 2025 18:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos takže do žebříčku se počítá hodnocení, které může být random, a kolik obchodů zboží nabízí? to je super žebříček.
Potvrzuji, že jsem to Já, jan belka a mluvim sam se sebou, dali mi ban na pctuningu tak musim sirit lzi tady.😊
Jinde me najdete jako gapatko, trochu mi rupe v palici
jinak moje alter ego posuzuje prodejnost radeonu dle amd financnich vysledku, kde samotne amd pise duvod nizkych zisku jako "spatny prodej radeonu", neni tedy o cem, heureka nefunguje

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2025 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Vždyť to sám říkáte, jde o kombinaci více parametrů, jakou jsou hodnocení zákazníků, prodeje nebo počty obchodů, tedy zdaleka ne jen a pouze prodeje. Vždyť jste si tu sám dokázal, že nemáte pravdu.

Navíc, když se podíváte na Heuréce na Top 20, tak tam najdete 5 AMD, 16krát Nvidii a jeden Intel. To, že máte dvě grafiky na prvních pozicích, ještě nemusí znamenat, že jste jednička, když na dalších 18 pozicích skoro nejste.

Znovu se Vás zeptám. Jak vysvětlíte, že herní divize Nvidie s GeForce má příjmy 4,3 mld. USD, zatímco herní divize AMD má jen 1,3 mld. USD, přičemž v tom jsou nejen Radeony, ale také čipy pro nejpopulárnější herní konzole jako Sony PlayStation 4/5, Microsoft Xbox Series X a další jako Asus ROG Ally nebo Valve Steam Deck? Něco tady nehraje, že?

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 12. 2025 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos jenomze ty cisla hodne zkresluje OEM kde diky poplaceni Intelu a GPP programu Nvidie nema AMD defakto skoro zadnou sanci se prosadit.. Ja se bavim ciste o retail trhu, kde napujuji HW obycejni lidi jako vy nebo ja.. a zde proste AMD dominuje v procesorech a v grafikach se drzi rozhodne vejs nez pod 10%. Vsak se podivejte na globalni cisla prodeju CPU, jak "spatne" tam na tom AMD je, pritom v retailu je 9z10 prodanych CPU ten od AMD.. Na normalni lidi zadnej GPP program ani mohutne lobby proste nefunguje jako v korporatech kde o tom co se koupi a co ne rozhoduji urednicci nekda za stolem co tomu vetsinou ani nerozumi a proste kdo vic zaplati tomu ten kseft priklepnou..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2025 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos To ale na věci nic nemění. Statistiky Steamu totiž zahrnují i onen OEM trh. Takže v retailu sice máte pravdu, ale je to naprosto irelevantní v diskuzi k hodnocení statistik Steamu, které zahrnují retail i OEM.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
13. 12. 2025 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Co furt do steam statistiky motáš OEM a retail?

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
13. 12. 2025 12:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Pravdu není možné určit na základě jednoho obchodu. Jediné co se dá tvrdit je, jaké prodeje jsou na tom konkrétním shopu. Nic víc.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
13. 12. 2025 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Pravdu není možné určit na základě jednoho obchodu. Jediné co se dá tvrdit je, jaké prodeje jsou na tom konkrétním shopu. Nic víc.

CeVe
CeVe
Level Level
18. 12. 2025 03:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos "...a v grafikach se drzi rozhodne vejs nez pod 10%" Nedrzi. Drzi sa pod 10% trhoveho podielu. Od cias katastrofalnych RDNA3 sa ich trhovy podiel kvartal co kvartal prepada a predaje su bez prehanania mizerne.

Ked sme sa o tomto bavili na pct, mal si problem definovat, co vlastne ten tvoj retail je. Raz si tam zapocitaval firemne nakupy, inokedy nie. Potom si tvrdil ze shopy firmam nepredavaju co boli jasne lzi. Nakoniec, ako je u teba zvykom, si sa do svojich lzi a konstrukcii totalne zamotal a prestal si odpovedat.

Ten tvoj GPP program omielas do mrtva vsade kde sa objavis. Ty sam si uz identifikoval GPP 2.0, dokonca aj 3.0. Pri dotaze na akykolvek dokaz existencie GPP si uz neodpovedal. Sam si si vykonstruoval lzi, s ktorymi potom dalej narabas ako s faktami na podporu svojich retardovanych "argumentov". Toto sa neda oznacit inak ako forma nejakej mentalnej dysfunkcie.

CeVe
CeVe
Level Level
18. 12. 2025 03:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos "a proto je Sapphire Pulse 9070XT na 1. miste na Heurece :) ale u nas se radeony vubec neprodavaji.. a nvidia je doslova "drti"..."

Fakty proti Honzikovi: renomovany report JPR (ktory citovalo samotne amd a uznavaju ho vsetky svetove media), objektivne finance vysledky oboch spolocnosti, podporne statistiky steamu (ktore nepriamo dokazuju, co je zrejme z vyssie uvedeneho), podporne hrube cisla z alzy (ktore su len pre zaujimavost, ale tiez naznacuju podobnu realitu)...

Honzikov triumfalny protiargument: rebricek na heureke, ktory si nasledne sam vyvrati, pretoze je kreovany nie len z predajov (nevhodna vzorka, kedze ide len o predaje priamo cez heureku), subjektivnych hodnoteni zakaznikov a poctu shopov, ktore dany model predavaju (absolutne irelevantne kriterium).

Clovece stratossimo, neviem ci na cz/sk hw scene existuje malignejsi tupec a horsi neschopak. Jedine v com excelujes je schopnost argumentacne potopit sam seba, vid napr. neschopnost opakovane bez chyby spocitat percenta, bazalna neznalost zakladnych faktov (tvrdenie ze zen4 a zen5 sa vyrabaju na rovnakom procese / rovnakych linkach), nepochopenie alebo presne opacne pochopenie anglickeho textu na ktory sam odkazujes, atd atd.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 12. 2025 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cistefakta Belka, ty jsi slušný psycho,
když si založíš druhý profil a sám se sebou diskutuješ 🤣🤣🤣

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 12. 2025 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 na to tu mame jiny experty zvlast ve vedlejsim PCT kde si pokazde kdyz dostanou BAN svuj ucet smazou a zalozej si jiny :)

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 12. 2025 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Tak vytvoření nového účtu když dostanu ban, je logicky krok.

Což se nedá říct o tobě, ty jsi zde ban zatím nedostal, takže tě toto neomlouvá . A jsi zralej na speciální léčbu, když máš potřebu si nahrávat v diskuzi tím, že si vytvoříš 2.profil. A mluvit sám se sebou 🤣

Dom
Dom
Level Level
12. 12. 2025 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Tak to je síla, to je na BAN jako na pctuningu.😁

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2025 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 no asi tak nějak :D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
11. 12. 2025 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Stratos Statistiky podílu prodejů víme. Nějak nechápu, co mají statistiky na mindfactory společného se statistikama steamu...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 12. 2025 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi @Stratos To, že nadšenci kupují AMD, ale neznamená, že je to většinový stav. Kdyby to bylo 50:50, tak by finanční výsledky AMD herní divize vypadaly úplně jinak, než jak vypadají. Vám opravdu nepřijde divné, že má AMD čtvrtinové příjmy grafické divize, přičemž v té divizi jsou ještě navíc všechny konzole, do kterých dodává čipy? Což jsou skoro všechny nejprodávanější konzole na světě, takže ten rozdíl Nvidia:AMD musí být řádový. Také JPR udává podobná čísla, také Steam udává podobná čísla.

Že nějaká malá část trhu kupuje AMD v poměru 50:50, je sice hezké, ale o celosvětových prodejích to nehovoří takřka nic. Já vůbec nechápu, že vzorkování prováděné Steamem, které sice s několik výhradami dobře odpovídá tomu, jak se vzorkování má matematicky provádět, berete jako nedokonalé, ale vzorkování z Mindfactory, které je naprosto ukázkovým příkladem toho, jak se vzorkování provádět nesmí, je pro Vás směrodatné. Tohle jsou docela velké mezery v matematickém vzdělání.

Milan
Milan
Level Level
12. 12. 2025 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala pane Šurkala, tento troll vam bude len skodit, bude plevelit diskusie jeho stokrat opakovanymi klamstvami liznutymi AMD sponzorstvom. A to az do doby, kym tu diskusie nebudu len o jeho konfliktoch, co je sice pre kliky a zobrazenia reklam zaujimave, ale pre uroven portalu uz vobec nie. Cim skor sa ho zbavite este v zarodku, tym lepsie.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 12. 2025 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan mně už to odradilo. Pár týdnů to tu bylo fajn, ale je to s tím trotlem horší nak na PCT. No nevyslyšeli nás na PCT tak těžko tady.

Reklama
Reklama