Zpět na článek

Diskuze: Teselace: AMD vs. Nvidia - kdo je lepší?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

SniperOnTheRoof42
SniperOnTheRoof42
Level Level
24. 9. 2010 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas, nejvýkonější grafickou kartu světa pro PC raději netestovali, poněvadž zelení na ni nemají takovou dobu odpověď.

zjs
zjs
Level Level
3. 9. 2010 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Viděl jsem videa a dlouho porovnával, ale nevidím zatím na tom nic úžasného. Rozdíl je sice viditelný, ale zanedbatelný! Alespoň pro mě. V rychlé FPS jestli budu mít objekty s teselací nebo bez, podle mě na kráse zatím moc nepřidává. Když přišly HDR efekty, byl to tedy větší odvaz.

tief
tief
Level Level
29. 8. 2010 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavne kolizni objekty jsou daleko jednoduzsi nez samotne objekty i bez teselace. tzn teselace na to nema zadny vliv. ;-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
28. 8. 2010 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

njn to ujelo:) ... opravím

tief
tief
Level Level
26. 8. 2010 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toho bych se nebal.Naprogramovane to bude zrejme tak,aby se tak nebo tak dany projektil bud strefil,nebo ne. Nebude to tak ze jeden tam vybezek ma a druhy ne tak se jeden trefi a druhy ani za nic. ;-) Kdyby meli programatori rozlisovat jeste toto, tak by se asi zjancili. Alespon si to tak myslim.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 8. 2010 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HD 5970 tam prostě není, protože jsem ji v době testu neměl, jinak bych ji tam dal, nedělám účelové testy:)

boboe
boboe
Level Level
26. 8. 2010 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Je mi jasné, že pokud karta fyzicky není, tak v testu není - tenhle důvod beru.

Moje reakce byla hlavně na to, že HD5970 by neměl být v testu "protože je to dvoujádrová grafika" - to je zkrátka blbost, resp. argument používaný nVidioty (a PR oddělením nVidie), kteří nemohou unést, že výkonnový trůn přináleží AMD.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 8. 2010 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozdíl ve výkonu a vizuální kvalitě je u her, kde se to vše dodělávalo patchem poměrně mizivý... proč? Můžeme spekulovat o naryhclo spíchnutém patchi a nebo ještě neochotě vývojářů pustit teselaci naplno ... málo DirectX 11 hardware ... odradí od koupě majitele DirectX 10 hardware?

boboe
boboe
Level Level
25. 8. 2010 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě je rozlišování grafik na jedno- a dvouprocesorové naprosto zcestné. Uživatele zajímá cena, výkon a provozní vlastnosti - to, jestli je to jedno- či deseti-čipová grafika, to je úplně jedno. Pořád je to 1PCB s jedním chladičem co se strká do jednoho slotu.

To už byste mohl rovnou dělit karty podle velikosti čipu. RV870 má plochu 300mm2 zatímco GF100 má 529mm2, čili nVidie mají skoro o 76% větší čip. Dvě RV870 mají plochu rovných 600mm2, čili jenom o 13% větší než single jádro nVidie.

Čili tvrzení, že HD5970 je jiná karta, protože má dva čipy je blbost. Ona totiž celková plocha jádra na jedné GFX480 se blíží ploše dvou jader v HD5970 a na hony vzdálená jednomu jádru v HD5870.

Je to právě naopak - co do počtu tranzistorů by se měly karty GTX480 a GTX470 srovnávat právě s HD5970. To se ovšem rozhodně nehodí nVidii do krámu.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
26. 8. 2010 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe SLI/CF ma svoje specifika, predevsim problemove ovladace, spatne skalovani vykonu, nutnost profilu atd. Pokud nekdo tvrdi, ze mu vsechno funguje, tak lze, at ma reseni od nvidie nebo ati.
Pokud zahrneme do testu 5970, uz bude treba testovat SLI nvidie atd.

boboe
boboe
Level Level
25. 8. 2010 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) V testu mi dost výrazně chybí Radeon HD5970 - je to koneckonců výkonový král, takže test, jak si poradí s tesselací by byl minimálně zajímavý. O 4GB verzi ani nemluvě.
2) Zajímavá by taky bylo srovnání např s 2GB modely Radeonů. Zde májí totiž 1,2GB a 1,5GB nVidie výhodu jednak v šířce sběrnice a hlavně v totální velikosti paměti. Ony totiž "vytesselované" plochy potřebují otexturovat, "vytesselované" hrany vyhladit, což si nežádá jen výkon, ale i pořádnou porci paměti.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe ad 1) Ano, nemám v současné době doma ... ale vratí se mi za pár dní. Nemyslím, že v případě teselace má dvojnásobná paměť takový vliv jak říkáš ... proč by měla? pracuje to na principu toho, aby nebylo nutné zpracovávat hned ze startu modely o velikosti desítek MB. Pokud se nepletu tak velikost textury na teselovaný model zůstává stejná a v tom je kouzlo celé této technologie.

boboe
boboe
Level Level
25. 8. 2010 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Textura se samozřejmě nemění, ovšem s otexturovanými plochami se nadále pracuje (různé filtrování, vyhlazovaní, transformace, světlo - nedejbože vícenásobné odrazy, stín), což jsou operace, jejichž paměťová náročnost roste s počtem ploch a hran.

Podle mě tam viditelný rozdíl bude, ovšem konkrétní test jsem zatím neviděl, takže netvrdím, že je můj názor směroplatný :)

jimmbo
jimmbo
Level Level
25. 8. 2010 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

až vyjde diablo 3, tak ze současných karet budou krásný veteráni :)
Filozofie blizzardu je, zpístupnit svoje hry co největšímu počtu hráčů, takže bych se nedivil, kdyby tam tesselace vůbec nebyla.. Koneckonců Blizzard na první místo dává hratelnost a pak až všechno ostatní. A sebelepší grafika hru víc hratelnou neudělá...

boboe
boboe
Level Level
25. 8. 2010 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Na nástup pořádné tesselace si ještě hodně dlouho počkáme. Důvody jsou dva - technická zastaralost konzolí (tam si na DX11 ještě hodně počkáme) a potom nízký výkon současných DX11 grafik (při masovén nasazení tesselace půjdou výkonově do jednotek fps)

2) O zařazení tesselace do nových her (Diablo 3, Crysis 2) se dá dosti pochybovat. Stačí si vzít třebas takový StarCraft2 - čistě DX9 hra, která dokonce nepodporuje ani AA. Crysis 2, pokud vím, také s DX11 nekoketuje a jestli tam nějaká DX11 nástavba pro PC nakonec bude, nebude to nic rozsáhlého. U Diabla 3 si nedovedu představit rozumný důvod, proč se s nějakou tesselací vůbec dělat - v tomto typu her je tesselace naprosto zbytečná.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe Nemyslím si, podle slov vývojářů se objevili nové technologie, které chtějí zapracovat ... je možné, že to nebude teselace, ale dokážu si představit u Crysis 2 ...u Diabla už méně, jak říkáš, ale smysl tam má také, otázkou je jak se uchopí... ja jsem optimista ....rád doufám v lepší:)

boboe
boboe
Level Level
25. 8. 2010 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Taky bych byl radši, kdyby se nové technologie prosazovaly rychleji. Ovšem máme tu i příklady opačného směru - Assasin Creed 1 podporoval i DX10.1, dvojka byla už jen DX9.

U toho Diabla 3 (které snad vyjde ještě v tomto desetiletí) si pořád nedovedu představit smysluplné využití tesselace - ovšem DX11 efektů de daleko více. Ovšem u Blizzardu člověk nikdy neví, viz druhý StarCraft, kde mi ale nepřítomnost AA či DX11 efektů vůbec nechyběla.

PS: Teď jsem narazil na článek o DX11 v Crysis 2. Bude tam. Ač nativně bude engine (díky konzolím) podporovat jen DX9, pro PC verzi k němu budou dodělány "přílepky" umožňující využít i DX11 včetně tesselace (hurá!). Ovšem právě díky tomuto postupu (ostatně použitém v Dirt2, Stalker CoP, Metro2033) nečekám žádné větší DX11 orgie.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 8. 2010 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jasně pecky jayko Diablo nebo Starcraft táhnou něčím úplně jiným ... Diablo III snad příští rok už konečně:). Ale ¨Crysis 2 chci stále považovat za výlohu technologií a myslím, že tam bude přínos teselace viditelnější než dnes.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
25. 8. 2010 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe 1) Nechapu. v obou tess. benchmarcich je masove nasazena tesselace a vykony nejsou rozhodne v jednotkach fps. To je casto opakovany nesmysl. To ze to v Metru nebo Stalkerovi trochu brzdi je zpusobeno rannou technologii a spatnou optimalizaci.
2) Crysis 2 bude obsahovat tesselaci.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Ad1) Jenze plynule to zvladaji jen nejdrazsi karty, ze ... a navic opravdu dobra optimalizace. To v beznych hrach cekat nemuzeme aspon ne hned.

boboe
boboe
Level Level
25. 8. 2010 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Jojo, je veliký rozdíl mezi benchmarkem, resp. tech-demem a skutečnou hrou. Jednak bývají optimalizované do takové míry, jaká se v herním enginu objeví až po hodně dlouhé době a jednak je jejich vývoj úzce spjat s nějakou hardwarovou firmou a tak nějak preferuje vždy tu či onu značku.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
25. 8. 2010 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Mam GTX470 a zvlada to plynule. A neni to rozhodne nejdrazsi karta. Co se tyce plynulosti, je treba si uvedomit, ze v obou benchmarcich je tesselace absurdne mnoho, to v praxi nebude zdaleka potreba.
Naopak si mysilm, ze tesselace odlehci zatez na gpu, protoze se nebude. muset pouzivat tolik geometrie a jine pomocne techniky

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude tim, ze se jedna vy berete NORMAL jako "bez teselace" :) ... v grafu je výsledek extrémní a "normální" teselace.

HADES
HADES
Level Level
25. 8. 2010 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak nevím, v tabulce konfigurace jsou zmiňovány Windows 7 SP1, v textu zas Vista SP2. Předpokládám tedy, vzhledem k absenci DX11 ve Vistách, že se testovalo na Windows 7

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Jasně na Windows 7 už se výhradně testuje.

HADES
HADES
Level Level
25. 8. 2010 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek No tak v tom případě si opravte text ve druhé kapitole, cituji: "Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP2."

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Ano, tak se stane samozřejmě, děkujeme za upozornění. Chybička se prostě vloudí, snad to bude odpuštěno:)

HADES
HADES
Level Level
25. 8. 2010 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Chybovat je lidské, odpouštět božské! amen :)

tief
tief
Level Level
25. 8. 2010 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Musim pouze malinko podotknout ze absence DirectX11 ve Viste neni ... Micro$oft podporuje i Vistu.

HADES
HADES
Level Level
25. 8. 2010 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Aha, tak to jsem netušil, věděl jsem jen o neoficiálních updatech. Tak to Microsoft překvapil, příjemně

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Hlavní je ovšem fakt, že na Vistě netestuju:) ... nad zbytkem přivřem oči:)

tief
tief
Level Level
25. 8. 2010 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief To by akorat tak nas*ral,kdyby to tam nepodporoval.Vista a 7 je v podstate stejny OS a stari neni tak velike,aby to nepodporoval.U Micro$oftu ale takovy cin prijde,jako by byl pouze nedopatrenim. ;-) Pro mne je to ale +,jelikoz mam Visty(jako herni OS,jinak pracuji v Linuxe).

Krayzie
Krayzie
Level Level
27. 8. 2010 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Ja len poopravim tvrdenie, ze DX11 je aj pre Windows Vista, takze nie je potreba Windows 7.

Slovak1
Slovak1
Level Level
25. 8. 2010 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som v článku nemohol nikde nájsť, v akom rozlíšení sa to testovalo ...

Našiel som tam len maximálne rozlíšenie toho 30 palcového LCD.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2010 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slovak1 Tak tak provozní slepota zapříčinila, že jsem doplňkem neuvedl, že bylo testováno v 1680x1050 a 1920x1200 ... 2560x1600 už běžně neužívám, protože je to poměrně zbytečné a extrémní.

alcerm
alcerm
Level Level
26. 8. 2010 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jistě. A 64kB paměti musí stačit každému.

Reklama
Reklama