Galerie 57
Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!
Recenze Grafiky a hry GeForce

Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo! | Kapitola 9

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

60

Seznam kapitol

1. Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo! 2. Bližší pohled na grafickou kartu 3. Testy - 3DMark03 a 3DMark05 4. Testy - fillrate, pixel a vertex shader 5. Testy - Quake 3, Wolfenstein ET
6. Testy - UT2003, UT2004, Halo 7. Testy - Far Cry 8. Testy - Doom 3 9. Přetaktování a hluk 10. Závěr

Do redakce konečně dorazila od nVidie grafická karta GeForce 6600GT pro sběrnici AGP, a tak Vám můžeme v tuto chvíli přinést exkluzivní recenzi. Grafický čip GeForce 6600 toho předvedl mnoho již na platformě PCI Express, a proto je velmi očekáván jeho přechod na starší typ sběrnice. Jak si vede ve srovnání s Radeony?

Reklama

Přetaktování

Série GeForce 6600 přesvědčila o kvalitě svého 0,11mikronového výrobního procesu ve verzi pro PCI Express, protože její schopnosti přetaktování jsou vynikající. Mluvím zde především o variantě non-GT, která jde se svými 300MHz přetaktovat až přes 500MHz. U testované GT si sice nic takového slibovat nemůžeme, nicméně výsledek přesto není špatný.

Přetaktovával jsem pomocí programu RivaTuner (poslední verze 2.0 RC15.2) a použité frekvence jsem testoval hlavně v 3DMarku05. Ten je jednoduchý na spuštění a díky aplikaci shaderů verze 2.0 a 3.0 velmi rychle poznáte, zda-li jádro frekvence zvládá či nikoliv. Když ne, objevují se artefakty jako je zrnění, vypadávání textur apod. A jakých frekvencí jsem tedy dosáhl?

Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!

Frekvence 557/562MHz, v procentech nárůst +11%, resp. +25%, jsou velmi slušné. Jádro sice příliš vysoko nevytočíte, maximum pro velmi dobré kousky bych viděl kolem 600MHz, ale 2,0ns paměti GDDR3 jsou pro overclocking jako dělané. 562MHz je v DDR režimu cca 1124MHz a propustnost 18 GB/s už stojí za to.

Zde jsou výsledky přetaktované karty graficky:

Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!


Graf 35 - Přetaktování - 3DMark03 a 05

Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!


Graf 36 - Přetaktování - herní testy

A zde ještě přehledně v tabulce:

OVERCLOCKING

výsledek

původní

nárůst

3DMark03

8531

7506

+13,7%

3DMark05

3290

2883

+14,1%

Quake 3 - 1280x1024 - 4xFSAA, 8xAF

220,4

190,6

+15,6%

Wolfenstein - 1280x1024 - 4xAA, 8xAF

67,3

57,8

+16,4%

UT2003 Flyby - 1280x960 - 4xAA, 8xAF

160,9

124,3

+29,4%

UT2004 Flyby - 1280x960 - 4xAA, 8xAF

72,2

67,4

+7,1%

Halo - 1280x1024 - bez FSAA

61,5

51,7

+19,0%

Far Cry - Pier - 1280x1024 - 4xAA, 8xAF

42,8

33,5

+27,8%

Doom 3 - 1024x768 - bez FSAA

45,4

38,8

+17,0%

Doom 3 - 1280x1024 - bez FSAA

38,7

33,9

+14,2%

Doom 3 - 1600x1200 - bez FSAA

30,5

27,1

+12,5%

CELKEM
Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!
Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!

+17,0%

Tab. 3 - Výsledky přetaktování (výběr)

Pro naměření rozdílu jsem vybral pár reprezentativních rozlišení a nastavení optimalizací, aby bylo vidět, jak velký nárůst ve výkonu se projeví. A projevil se pořádně, v některých hrách (Far Cry, UT2003) dokonce nárůst překročil 25%! Celkový průměr +17% je vynikající.

Hluk

Na kartě se sice nachází referenční chlazení, které si mnoho výrobců v čele s MSI a Leadtekem předělá, ale přesto se hodí hluk zhodnotit. Kartu bych zařadil mezi středně hlučné - pokud GPU nezatěžujete, je slyšet velmi málo, ale v hrách se již ozve. Výrobci, kteří se od referenčního chlazení oprostí, asi zvládnou chladit velmi tiše.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama