Zpět na článek

Diskuze: Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700, část I. - sekce levných

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

DavesMan
DavesMan
Level Level
27. 4. 2004 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Na krabici Inno3D FX 5500 neni Dawn ale Dusk...
2. Pokud čip FX5500 je doopravdy je "zrachlená" FX5200 a má pouze Accuview, tak v tom případě nedisponuje žádnými (color, Z, stencil) kompresními technologiemi jelikož ty jsou součástí Intellisample (čili čip >= FX5600).

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
27. 4. 2004 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan Ano, máte samozřejmě pravdu, FX 5500 žádné kompresní algoritmy nemá, proto pak nižší výkon oproti FX 5600XT. Tabulka už je opravena.

DavesMan
DavesMan
Level Level
28. 4. 2004 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát No, musim uznat, že jsem Vás trochu mysifikoval, takže jsem zasurfoval a zjistil toto:
Všechny GeForce FX karty mají "LMA II Optimized". Součástí toho je i komprese Z-Bufferu 4:1 (omlouvám se ;-)) a Fast Z-Clear. Čili z toho vyplývá, že doopravdy i FX5200 a FX5500 mají kompresi Z-Bufferu. Součástí LMA naopak NENÍ komprese frame-bufferu (color compression) - proto ten výkonostní propad při FSAA.
Intellisample (FX5600 a výše) už kompresi frame-bufferu samozřejmě obsahuje. Dále také vylepšuje kompresi Z-Bufferu při FSAA. Teoreticky je pak možné při 4X FSAA s Intellisample dosáhnout kompresi až 16:1 (to se ale v reálu ovšem asi nikdy nestane). Kompresní poměr pro frame-buffer se mi zjistit nepodařilo.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
28. 4. 2004 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Tak teď se pomalu začínám ztrácet i já :-) Takze - LMA II je v čipech GeForce4, u GeForce FX navíc přibývá přídomek "Optimized Compression". Pokud jste našel, že se jedná o Z-kompresi, bude to asi pravda. Nicméně bych si nebyl jistý tím nárůstem při FSAA. Mám takový dojem, že to umí jen Radeony, ale možná je tomu jinak. V každém případě, komprese u nVidie jsou Lossless Z 4:1 a Color také 4:1 (IntelliSample).

DavesMan
DavesMan
Level Level
28. 4. 2004 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát No, je v tom pěknej bordel.
Každopádně:
LMA II - GeForce 4: komprese Z-Bufferu 4:1
LMA II Optimized - GeForce FX: stejná komprese Z-Bufferu 4:1 + asi nějaké další úpravy, protože LMA je souhrný název pro technologie nějak související s pamětí, atd.
Intellisample - GeForce FX >= 5600: komprese frame-bufferu.
----------------------------------
Potud bych to viděl, že to je na 99% pravda. Ovšem...komprimuje Intellisample color data jen při FSAA nebo i "normálně"? Komprimuje navíc ještě více Z-Buffer, když je použito FSAA? U NVIDIE se toho moc nedozvíme, ta má na stránkách údaje typu....Intellisample vám umožní hrát v 1600x1200x32bit s 8xFSAA i na kartě s 8-bit sběrnicí taktovanou na 16 kHz...Ale kde potom hledat relevantní a hlavně korektní informace?

DavesMan
DavesMan
Level Level
29. 4. 2004 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Takže teď skutečně pravdivě:

GF 4: LMA II - Z-komprese 4:1
GF FX: LMA II Optimized - Z-komprese 4:1 (+ asi něco zrychlili, vylepšili ?)
GF FX: od 5600 navíc Intellisample: color komprese 4:1 (na stránkách sice píšou ještě něco o Z-bufferu, ale ve whitepaperu o tom neni ani zmínka, takže na 99% Intellisample se Z-bufferem nemá co do činění)

Tyto technologie samozřejmě zajišťují ještě spoustu dalších věcí, ale nás zajímá ta komprese....

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
26. 4. 2004 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak aby se neřeklo něco k tomu také řeknu. Na test jsem měl omezenou dobu a jen tak tak jsem stíhal otestovat všech 9 grafických karet v tolika nastaveních v těchto benchmarcích. AquaMarky jsou zastoupeny oba, GunMetal jsem nepoužil právě z důvodu časové náročnost, stejně jako X2, FFIX, DroneZ apod. V následujících recenzích ale pozměním metodiku a dočkáte se mnoha herních testů (kromě Far Cry to bude Halo, SS2, Jedi Knight 2, Splinter Cell atd.).

Autor :)

danno
danno
Level Level
26. 4. 2004 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za to by som sa ozaj prihovaral, aj ked DX9 hier zase tolko nie je. a na far cry som este benchmark nevidel.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
26. 4. 2004 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Quake III Arena a Unreal vám nepřijdou jako benchmarky?

Reklama
Reklama