Zpět na článek

Diskuze: Trh s GPU spadl o 32 %, nejvíce si za poslední dobu pohoršila Nvidia

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

drk22
drk22
Level Level
6. 9. 2022 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni čekají prostě na nové modely. Proč kupovat něco, co bude za pů roku zastaralé?

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 9. 2022 07:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia spadla??

To snad někdo čekal že se prodeje grafik udrží na stejné hladině jako v době vrcholící těžby a příznivé "ekonomo-politice"??

Nvidii drží nad vodou pouze západní trh, kdyby Evropa nebyla tam kde je teď tak i prodeje by byly větší,
Za ten propad tedy může částečně ukončení těžby ETH a částečně vysoká inflace a ceny energií, na poslední 2 faktory NV nemá vliv, proto padají prodeje všech HW

Aby to bylo uvedeno do kontextu,
porovnejte si prodeje grafik v mezidobí těžebních vln nebo ještě v době před příchodem těžby kryptoměn.
Osobně si myslím že v takovém srovnání by byl rozdíl naprosto minimální

neverminde
neverminde
Level Level
1. 9. 2022 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A divi se Nvidea? Vyrobí miliony GPU pro tezare a ty je pak prodaaji na ruznych bazarech atd. Lidi koupi spis od tezaru nez novou jelikoz jsou za jine ceny. Ja bych teda GPU od tezare nekoupil :-), ale pockam si az sapdnou ceny a koupim pak ve sleve :-) Je super ze krypto padlo. Spekulativni mena si nic jineho nezaslouzila. Proste bublina co mela splasknout uz davno :D

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 9. 2022 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Je to jen konec další vlny, dávám tomu maximálně rok a přijde další vlna?

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
31. 8. 2022 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Ryzenech 7xxx budou také grafické čipy (dostatečné na kancelářskou práci). Takže AMD tím začne ujídat z podílu Intelu.

wrah666
wrah666
Level Level
31. 8. 2022 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spousta lidí koupila levně otěženou. A další spousta naopak čeká na nástup nové generace. Prodeje se zase zvednou.

mirek55
mirek55
Level Level
31. 8. 2022 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klasika, v létě se přímotopy nekupují. Pokud nebude předvánoční období zasaženo kilowatthodinou za 25 Kč, tak se to trochu zvedne.

hl.hl
hl.hl
Level Level
31. 8. 2022 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Nestrašte. Bohužel ale realita může být ještě daleko horší. Včera 1000 EUR / MWh. A to je cena jen za nákup na burze, bez následného zisku, bez distribuce a bez dalších poplatků.

wrah666
wrah666
Level Level
1. 9. 2022 04:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Teď to trochu kelslo, ale stejně jde o šílenou paletu, 4x převyšující výrobní cenu. A to se stále zelená pošahanost jen rozjíždí. Pokud na ní budou politici trvat, bude dvacka za kwh normální a stabilní cena.

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
1. 9. 2022 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl no oni to nasi dodavatele za tu cenu stejne nekupuji ;) maji tolik "fixnich" zakazniku ze by je to pristi rok sezralo ... ostatne rychlost korekce napovida ze za tu silenou palku to nekupoval skoro nikdo ;)

unreall
unreall
Level Level
1. 9. 2022 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Ona je ta “zelena pošahanosť” asi trochu aj nutná nemyslite?
Niečo sa robiť musí, so založenými rukami sme sedeli posledných 30 rokov, či vám je príjemných 37 stupňov v lete? A to sme stále my, ďaleko od rovníku.

Čo sa týka zelených opatrení, tak ak niekto čakal, že budú populárne a prakticky sa nás nedotknú, tak mal veľké oči. Ale vy ste na druhej strane typicky Rusofil, čo ste už dokázali mnohými príspevkami tu, takže vás to trápiť nemusí, ako to netrápi aj súdruhov, ktorí by sa zobudili až v hodine dvanástej. Podobne, ako zničili Aralske jazero, alebo vytvorilo pekelnú jamu v Arménsku.

wrah666
wrah666
Level Level
1. 9. 2022 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Ona je zelená pošahanost v první řadě pošahaná. Když už nic jiného, tak NEMÁME dostatek energie, abychom mohli výrazně změnit klima na planetě. nemáme jí dost asi tak o dva řády, čili nám chybí opravdu mnoho. Ale budeme si HRÁT na eko. A to je ten problém. Hrát, ne být. Zavrhneme elektrárny, ale zavedeme plíživou ekologickou katasftrofu v podobě větrníků a solárů. Budeme tvrdit, že tím chráníme přírodu... A že tím PRÝ upravíme PŘIROZENÝ děj v podobě klimatické změny. Tedy upravíme, ale možná o nějaké jedno či dvě promile. Opravdu to stojí za způsobené škody?

PS: Ovšem jinač máte pravdu, lidi se chovají nepřijatelně. Jenže je potřeba SKUTEČNÁ změna. Tedy v první řadě se chovat šetrně. Ne, že se jako placebo flákne na kopec fofrník, na pole (místo pole) soláry, pak zasadíme strom a tím jsme hotoví. A klidně dál vedeme konzumní společnost. A klidně se to dál množí jako králíci. +80 milionů ročně. Dokud se nezmění TOHLE, tak je cokoliv dalšího jen kosmetická úprava. A když jsme u toho, tak tohle je jediný problém. Přemnožení lidé. Všechno ostatní je až odvozené od toho, že mnoho lidiček mnoho papá, kaká, topí atd.

hl.hl
hl.hl
Level Level
1. 9. 2022 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl 4x? Tak to pořádně přitlačte.

hl.hl
hl.hl
Level Level
1. 9. 2022 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Ano, kleslo. A vůbec to nezpochybňuji. Normální cena by byla ale hluboko pod 100 EUR. Podívejte se jaká byla dlouhodobá cena před zdražováním minulý rok. Aniž by se nějak podstatně zvedla výrobní cena.
A ještě k těm 1000 EUR. To je dobrý indikátor, kam to všechno může zajít. I když to byla jen špička.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 9. 2022 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Ale ano, i výrobní cena se zvedla,
elektřina se vyráběla podle zdroje od 0,25- 1Kč a prodávala se za 2Kč KW (+distribuční sazby a daně= 2,5Kč pro zákazníka)
Aspoň tak jsem to měl já,
jenže teď se energie vyrábí za 4Kč a na burze se obchoduje za 20Kč, aspoň tak to u bylo před pár dny,
a ty 4Kč jsou kvůli nedostatku plynu který se musí do Evropy draze dovážet v LNG podobě

A těch 1000€, no je to zase tím plynem, cenu elektřiny určuje nejvyšší cena z čeho se vyrábí
A z čeho se elektřina vyrábí??
......Z jádra, slunce, větru, plynu
A protože plyn je nejdražší, tak se cena elektřiny váže na plyn.
A přesně toto je teď středem diskuzí, naše vláda i EU chce elektřinu a plyn, respektive plyn i všechny ostatní komodity rozdělit z tohoto navázání na elektřinu
Mimochodem proto já říkám že nás zachrání jen jaderná energie, jenže naše 2 JE produkují jen 1/3 naší spotřeby, proto by ČR potřebovala na soběstačnost s rezervou celkem 6 elektráren a další v průběžné výstavbě, nebo ty malé modulární reaktory do každého většího města
Stejnou cestu nedávno navrhoval pro Franci E.Macron, ten chce postavit 16‼️ dalších elektráren jen ve Francii

Jiná cesta než jádro není, OZE je jen vlhký se ekopolitiků
Němcům a Rakušanům bych řekl buď akceptujte naše JE, nebo od nás přestaňte nakupovat elektřinu

Edit: už klesla cena i u dodavatelů
Před pár dny jsem počítal kolik by mě vyšla moje spotřeba u Innogy a vyšlo mě to na 10000, teď tam mám 7700,
i tak je to pořád hodně, teď platím 4000 a to dost šetřím, mám 60% před-loňské spotřeby ??

cdwN
cdwN
Level Level
2. 9. 2022 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Zelené šílenství je pouhý byznys. Další vytvořený prostor pro manipulátory, různé pochybné byznysmeny s emisními povolenkami a spekulanty. Globální oteplování by probíhalo i bez zásahu člověka. Problém přítomnosti lidské rasy je plundrování přírodních zdrojů, z nichž se vyrábí spousta nadbytečných nesmyslů sloužících k ukojení vyvolaného konzumního stylu života a v neposlední řadě další řada věcí, které se vyrábí jen proto, aby se nezastavil nesmyslný kolotoč produkce "pro nikoho" - například velká část automobilů, která se nikdy neprodá a posléze se sešrotuje...Zastavme boj proti záležitostem, které příliš ovlivnit nemůžeme a věnujme se problémům, se kterými něco dělat můžeme.

wrah666
wrah666
Level Level
2. 9. 2022 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Ano, přesně. ČR by potřebovala 3 jaderné elektrárny, dohromady 10-11 bloků. Což by dávalo s obrovskou rezervou absolutně veškerou potřebnou elektřinu pro celý stát, plus vytápění pro x měst, a doba výstavby jednoho reaktoru tím pádem vychází na velmi rozumných 5,5 roku, čili krásně, aby jedna každá firma udělala své a kontinuálně se přesunula na další (stejnou) zakázku.

wrah666
wrah666
Level Level
2. 9. 2022 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Ano, nadbytek lidí a zoufalé plýtvání. To je základ. Na možnost globélní "opravy" klimatu nám chybí tak 2-3 řády energie. A kdo ví, co by takové věc s palnetou udělala, jestli by to nakonec nedopadlo hůř, než přirozený cyklus ohřátí a doby ledové potom... Ono dopadlo blbě snad kdykoliv se člověk snažil přírodě "pomáhat".

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 9. 2022 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Premnožené, ako kde. Napríklad Vietnam. Je cca. 4x väčší ako CZ rozlohou. Ale majú 10x viacej obyvateľov. Nechápal som, ako môžu mať 100 miliónov obyvateľov. Alebo množstvo afrických štátov. Nemajú čo jesť, ale tie krajiny za posledných 20-30 rokov tak populačne narástli, že to človek nechápe. Akože načo je tam niekomu 10 detí? Niektorí to zdôvodňujú, že je vysoká úmrtnosť a aspoň niečo prežije. Ale podľa populačnej explózie to asi tak nebude, lebo ich tam zjavne prežíva výrazne viacej ako 2-3. A kto to všetko kŕmi? No my sprostí európania. My na ten humanizmus doplatíme. A pritom keby nebola do EU migrácia, tak naša populačná krivka ide dole. Niektoré krajiny nemajú poľnohospodárstvo aby uživilo toľko obyvateľov, ale napriek tomu sa množia ako kobylky.

wrah666
wrah666
Level Level
2. 9. 2022 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl V Africe je především problém, že jsou líní jak veš (a toi opravdu vážně urážím onu veš) Probohja, oni tam "umírají hlady" uprostřed rajské zahrady, kde stačí obdělat půdu a máte za rok 2 úrody, každou o polovinu větší, než o čem můžeme snít my v Evropě.. A uvozovky ani nejsou na místě, oni jsou tak líní, žer fakt raději nejí, než aby vzali motyku a šli něco dělat.

Reklama
Reklama