Zpět na článek

Diskuze: Video: ray tracing v Cyberpunku 2077 bude především o odrazech

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jardadoma
jardadoma
Level Level
23. 11. 2020 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po prologu nás pak hra vrhne do samotného Night City a "dělej si co chceš".
Bezva! Otevřu si dílničku, kde budu vyrábět zbraně a implantáty.

ugh
ugh
Level Level
23. 11. 2020 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu následující:
A možná právě DLSS je příčina toho, že ray tracing pro Radeony zpočátku ještě nebude připraven, neboť AMD ještě nemá na DLSS k dispozici odpověď a výkon jeho karet by tak mohl být tristní.

Co má DLSS společného s Raytracingem? To jsou přeci dvě nezávislé technologie. Klidně můžou mít raytracing bez DLSS a obráceně. DLSS používá akceleraci (předpočítané) neuronové sítě k odhadování obrazu ve vyšším rozlišení než v jakém je hra skutečně renderovaná. Raytracing používá stejnou akceleraci (jiné neuronové sítě) k vyhlazení výsledku raytracingu, který je bez vyhlazení byla plný šumu.

Takže pokud je opravdu problém raytracingu v nedostatečném výkonu bez DLSS, není to ani tak záležitost DLSS, ale krvavými nároky raytracingu, s kterým hra nedokáže běžet v požadovaném rozlišení a musí se to dohánět supersamplingem (přičemž DLSS dává v současnosti nelepší výsledky s přihlédnutím k výkonu).

icotech852
icotech852
Level Level
23. 11. 2020 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ugh AMD pravdepodobne nechce,aby so zapnutým RT karta dosahovala výsledok 15fps

siddhi
siddhi
Level Level
23. 11. 2020 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 Hra je prostě vyvíjena ve spolupráci Nvidie a tak obsahuje pouze RTX, nikoliv dxr. Prostě exkluzivita, alespoň v době uvedení. Z mého pohledu celý raytracing je marketingová nafouklá bublina. Hardware nemá na raytracing dostatek výkonu a tak se používá na pár zanedbatelných efektů.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
23. 11. 2020 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 Dle vyjadreni CDPR je jejich implementace raytracingu pouze v ramci specifikace DXR a neobsahuje zadne vendor specific metody.

wrah666
wrah666
Level Level
24. 11. 2020 04:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 Počítám, že i tak je nutno otestovat a doladit maličkosti. A že pár dní před vydáním prostě nemají volné další lidi.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
24. 11. 2020 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 Samozrejme, o tom zadna. Ted budou radi za rozumny launch, RT obou vyrobcu je ted logicky na chvostu. Reagoval jsem na nepravdive tvrzeni siddhiho, ze CB obsahuje proprietarni implementaci.

armagedon
armagedon
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 11. 2020 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ugh Ano, znamena to jen to, ze pokud se ten vysoky vypocetni dopad i na tech pouhych par efektech nekde nevykompenzuje (treba degradaci upscalingem), tak ma (na tuto v hernim svete spise jen reklamni technologii) takovy dopad, ze je to spise nepouzitelne.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
23. 11. 2020 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon DLSS 2.0 ma lepsi vizual na 1440p nez nejlepsi TAA v nativnim 4K.

coremar
coremar
Level Level
24. 11. 2020 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon TAA bych vůbec nezminoval, je to asi nejhorší AA co existuje, nechápu proč se to cpe úplně všude.. A někde to ani nejde vypnout(AC:Valhalla)..

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
24. 11. 2020 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon Nojo, jenze MSAA je v propadlisti dejin a jakykoliv sw antialiasing stoji za prd z principu. A pak prisel DLSS. Je to v soucasnosti nejlepsi AA, a mozna AA s nejlepsim pomerem naroky/kvalita v historii AA.

mittar
mittar
Level Level
24. 11. 2020 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon Pravda, chtelo by to ale naroubovat ty tensory na Direct ML pak budou mit o moc vetsi smysl, snad se to nVidia nejak softwarove podari splichtit, je docela skoda ze ten kremik se ted pouziva jen pro 30 her ...

icotech852
icotech852
Level Level
24. 11. 2020 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon ja radšej TSAA ako MSAA,MSAA je blur

mareknr
mareknr
Level Level
24. 11. 2020 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon API ako je DirectML neurcuju ako ich maju NV alebo AMD implementovat. Myslim si, ze ak sa pouzije DML v nejakej hre, tak NV ovladacmi zabezpeci, aby bol akcelerovany cez Tensor Cores. Bolo by divne keby to tak nebolo. Je to ich aktualna vyhoda. V podstate akekolvek riesenie vymysli AMD cez DML ako konkurenciu k DLSS, by malo byt zo strany NV rychlejsie akcelerovane, kedze AMD nema na to v hernych kartach vyhradene specialne jednotky. Co je skoda lebo v novych vypoctovych kartach maju svoje Matrix cores.

Reklama
Reklama