Zpět na článek

Diskuze: Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
22. 10. 2005 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pořád jde o test grafických karet a já jsem je nechtěl limitovat sestavou. Hlavní bylo netestovat TurboCache a HyperMemory s dvoukanálovými paměťmi a na nějakých extrémních frekvencích CPU, což se podařilo. Až budeme testovat vliv procesoru na výkon v hrách, bude to něco jiného.

tief
tief
Level Level
19. 10. 2005 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Reakční dobou bych to určitě nenazval - jak už vyplývá z konceptu SDRAM, jedná se o čas potřebný k dodávce dat na náběžné hraně signálu při burst režimu. To ale není reakční doba, ta je totiž mnohem delší.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
19. 10. 2005 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty point sprites opravím, ale rating je naprosto klasické označení tohoto času u paměťových čipů. Klidně si zadejte do Googlu "nanosecond rating" a uvidíte, že se to používá všude.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2005 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přečtěte si ještě jednou, co jsme napsal, ano? Zaměřte se zejména na první odstavec.

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeffe, jak už jsem odpověděl uživateli ";p", zkuste se zamyslet nad tím, proč asi autor tohoto článku snížil frekvenci cpu o 600 Mhz a použil pouze jednokanálové zapojení pamětí. Asi mu taky trochu smrdělo použít Athlona FX-55 s low end grafikama. Ale mi to prostě příjde jako postavené na hlavu. Kdo si bude proboha podtaktovávat procesor? A kdo bude používat low-end grafiku ve SLI desce? A kdo si do low-end PC koupí paměti Mushkin DDR466??
Mi jenom příjde postavené na hlavu použití high-end PC a umělé spomalení toho PC, místo použití low-end, nebo alespoň mid-end komponentů. Toť vše.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2005 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lubofm Je to vcelku jednoduché - Zdeněk měl jako referenční sestavu na testování grafik FX55 se starším jádrem SH7-CG. Shánění dalších procesorů a desek je vždy problematické. A teď k věci - rozdíl mezi procesory s různou cache není zas tak veliký - u her je to maximálně 20% včetně vlivu dual-channel mezi 1MB DC a 128kB SC (viz https://www.svethardware.cz/art_doc-76D276A952C210F0C1257079003CF6D2.html ). Když odeberete dual-channel, jste tak možná na 15%. Zděňkova FX55 je starší jádro, které je samo o sobě o cca. 1-5% pomalejší. Takže to jsme možná na 12% rozdílu. Na 2 GHz by tak procesor plus mínus mohl odpovídat Sempronu na 2.2 GHz.

Dobře, výkon na netaktovaném 2500+, 2600+ a 2800+ (patrně nejvíc kupované modely) bude nižší než toto, ale kolik lidí si kupuje tento levný čip s tím, že ho nechá na původní frekvenci? Když se přetaktují na 2.0 - 2.6 GHz, jsme zase výkonem nad testovanou sestavou. Čili dle mě je výkon takto podtaktovaného FXka se SC pamětí adekvátní - někde mezi nepřetaktovaným a přetaktovaným low-endem.

PS: Odpusťte si příště ten provokativní titulek.

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief MEGA LOL, teď jste mě dostal. Lidé pro každý fps pomalu zabijejí a vy napíšete že 20% není zas tak velký rozdíl. Jo, Zdeňka a tu jeho "referenční" sestavu jsem teď viděl v ProGamers. Věřím, že pokud o X700 Pro prohlásí, že není tak drahá, že stojí jenom nějakých 7500 Kč, tak chápu že dokážete prohlásit, že 20% výkonostního rozdílu "není zas tak moc".

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Pokud máte nějaký věcný komentář k článkům, metodice testování (pokud vynecháte momentálně rozebíranou frekvenci procesoru), benchmarkům, jazykové stránce, objektivitě, případně hodnocení karet v mých recenzích, máte velký prostor na vyjádření nebo zaslání soukromého e-mailu. Jinak beru tento příspěvek jako osobní invektivu, která nemá s úrovní recenzí nic společného. A možná se budete divit, ale jsou tu i lidé, kteří si kupují grafiky nejen za 7500 Kč, ale i za 10, 12 nebo 16 tisíc.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2005 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Uklidněte se laskavě, ano? Dal jsem jasně najevo, že o čtenáře, kteří nám tu v diskuzích dělají nepořádek, nemáme zájem. Pokud budete nadále používat tento tón, budete vymazán. Nemusíte souhlasit, ale vyjadřujte se slušně.

A teď k věci - ano, sestava bude možná o 10% rychlejší než nejrychlejší Sempron, ale zároveň bude možná o 20% pomalejší než sestavy s přetaktovanými Semprony. Nějak tedy nechápu, co vám pořád vadí. Rád bych také připomněl, že Zdeněk testoval grafické karty a použil k tomu testy, které vyždímají maximum z grafiky - vliv CPU u takových testů je zanedbatelný (viz Battle for Proxycon - https://www.svethardware.cz/art_doc-7CC0E80B32BE9970C1257079003F17D1.html ). Jistě že při snížení rozlišení se odstup mezi procesory zvětší, ale jak už jsem řekl v předchozím příspěvku, bude to v nejlepším někde kolem 15% (a to nadsazuji).

Zásadní faktor výkonu grafik používajících hlavní paměť počítače (Turbocache...) - nižší propustnost signle-channelu Sempronů oproti dual-channelu Athlonů 64 - byla splněna nastavením single-channel režimu. Tedy emulace Sempronu je dle mého skromného názoru dostačující.

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief V pohodě. Nechci se s váma hádat ani na vás nijak útočit, já jsem vždycky rád, když si mám co na Internetu přečíst, tenhle článek je jako článek dobrý, jenom mi trochu vadila ta testovací sestava. Prosím, jsou to jenomo kusy plastu a křemíku, nemá cenu se hádat, omlouvám se za své útoky, myslím ale, že nejsem sám, kdo by uvítal testy levnějších karet na levnější sestavě. :)

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, to co píšete je sice pravda, ovšem je otázka jak bude sestava nastavena pro karty vyšší třídy. Pokud bude frekvence CPU nastavena na 2,6 Ghz tak, jak má být a paměti dány do Dual-Channelu, tak stejně sestava pro všechny karty stejná nebude. A pokud se tak zkutečně stane, příjde mi logičtější použít pro low-end třeba Semprona 3100+ než Athlona 64 FX-55, kterého podtaktuji a ještě mu pro jistotu dám paměti do jednoho kanálu. Takhle to stejně nebude nikdo provozovat.
Kdybych měl testovat karty různých tříd, udělám tři sestavy (low-end, mid-end, high-end) a karty z jednotlivých tříd testuju na příslušné sestavě. Sice se tím eliminuje možnost porovnat třídy mezi sebou, ale kdo bude porovnávat GeForce 6200 s GeForce 6800 nebo dokonce 7800???? Podle mě stačí srovnání v rámci třídy ("Je X550 lepší než 6200?", "Je lepší 6600GT nebo 6800?", atd...). Ale je to jenom můj názor. :))

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je sice chválihodné, že jste podtaktovali toho FX na 2 Ghz, ale panebože, člověk který si koupí grafiku jako je X550 nebo G6200 si k tomu asi nebude kupovat CPU s 2 Ghz od AMD, k takové grafice půjde Sempron max 2800+. Tohle mi v poslední době začíná vadit. Všude samé super nabušené procesory za desítky tisíc Kč, ale v "normálním českým PC" se ta karta bude chovat úplně jinak, ach jo. Když už cítíte potřebu testovat PCI Express karty, tak bych alespoň ocenil použití sestavy se Sempronem a nForce 4 4x.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lubofm Jestli považujete procesor na 2GHz za "super nabušený", tak mi není jasné, co používáte. I obyčejný Athlon XP 1700+ šlo vcelku bez problémů na tuto frekvenci přetaktovat a dostat na 2GHz Sempron také není žádný problém. Kromě toho zde měříme hlavně výkon grafických karet, takže kdybychom systém nějak výrazně omezili ostatními komponenty, rozdíly mezi kartami by se začaly smazávat. Dále kdybych vybral určitou low-endovější sestavu, trefil bych se jen do malého procenta sestav, které lidé mají doma a výsledek by nebyl o nic objektivnější než v tuto chvíli.

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Docela odvaha porovnávat K8 na 2 Ghz s K7 na 2 Ghz. Já osobně jsem jedním z těch případů, které píšete, mám A-XP 1800+ přetaktovaného na 2600+ (2083 Mhz). Nicméně, měl jsem možnost tento svůj PC porovnat se Sempronem 64 2500+ (1,4 Ghz) a např. v UT2004 a v 3DMark 2001 SE bylo to PC se Sempronem 64 2500+ rychlejší než moje PC s A-XP 2600+. Z toho usuzuji, že o 600 Mhz rychlejší FX s 1 MB cache je "super nabušený" procesor.
Mi jen přišlo přitažené za vlasy to CPU podtaktovávat a snižovat paměťovou propustnost, buď jste to měli nechat tak, nebo použít pomalejší CPU, toť vše, jen můj názor, nebylo to myšleno jako útok nebo urážka.

MadCap
MadCap
Level Level
18. 10. 2005 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát 2 GHz K8 odpoveda mainstream pocitacu s PCIe uplne normalne, zdenek "vytvoril" lacnu zostavu a to ze tam je FX-55 nevadi, vplyv cache na vykon nie je nijak zavratny ... takze osobne netusim co tu riesite za blbosti, ludia co maju A-XP NIE SU cielom tohoto clanku o low-end PCIe grafikach (alebo ste uz videli sockA cpu s cipovou sadou co ma PCIe?)

lubofm
lubofm
Level Level
18. 10. 2005 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Jo do jisté míry máte pravdu, je to test PCIe grafik, na PCIe je normál CPU kolem 2 Ghz. No jsem zvědav jak bude ten FX55 taktován při testech karet vyšší třídy, jestli bude frekvence jiná, tak stejně celkové srovnání bude zkreslené, no necháme se překvapit, raději už budu mlčet. :)

Edgarius
Edgarius
Level Level
18. 10. 2005 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vie mi niekto povedat, s ktorou X300-kou mozem zrovnat onboard grafiku xpress200? X300SE alebo full X300?

PCTpete
PCTpete
Level Level
18. 10. 2005 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

článek je docela v pohodě až na pár drobností. Jediné zásadnější co bych vytkl je testovat novýho X1300 s touto sortou karet a použití 5.9 catalystů. Ale chápu, že ty vyšly teprve nedávno a test už byl nějakou dobu vypracováván.

MadCap
MadCap
Level Level
18. 10. 2005 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak mozes vyhlasit "vysledky" a dat ta do 2000kc tip na x550 ked ho mas v tabulke za 2100 a napisat ze sa da "zohnat" ??? hlaavne ked mas zaroven na prvom mieste pomeru cena vykon 6200TC za !1600! a len mi nepovedz ze sa tiez neda "zohnat" lacnejsie ... tak ako si to meral je to out-of-the-box takze preco len pre ladicov? 6200TC poskytuje za MENSIE peniaze takmer rovnaky vykon ... takze prosim odovodnit preco sem zase razis aky si fanATIk ;) toto nemam rad ked si niekto takto slape na jazyk ... P.S.> Ceny jsem vybral tak, že odpovídají nižšímu průměru hlavních obchodů v Česku a myslím, že vcelku vystihují spodní hranici, za kterou lze tyto konkrétní karty koupit. < a hlavne ze x550 sa da "zohnat" o 10% lacnejsie :) shame on you

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MadCap Mezi Radeonem X550 a GeForce 6200 TurboCache jsem se dlouho rozmýšlel, ale nakonec to vyhrál Radeon z několika důvodů. Za prvé je určitě výkonnější, sice ne o moc, ale za ty 300Kč navíc by stál. Za druhé nepoužívá systémovou paměť, což se může u low-endových sestav odrazit na výkonu. Potom je tu trochu mimo ono přetaktování, ale nebudeme ho brát v úvahu.

Co se týče cen, tak nemáš pravdu. Z několika cen, které jsem vytáhl z maloobchodů, jde GeForce 6200 TC32 sehnat minimálně za oněch 1600 Kč, čili v tabulce jsem naopak tuto kartu zvýhodnil. Cenu X550 jsem zase vzal jako průměr modelů se 128MB paměti a s 256MB paměti. Sám určitě víš, jaký je v tomto segmentu dopad na výkon, takže když doporučím 128MB, neodporuji výsledkům v tabulkách.

Vážně nemám rád, když mě někdo nařkne z neobjektivity... Bohužel, čím víc práce dá článek, tím více se tito ozývají. Kupříkladu Radeon X1800XL jsem zrovna do nebe nevychvaloval, jak se tak děje na konkurenčím webu.

MadCap
MadCap
Level Level
18. 10. 2005 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát tak preco nieco zvyhodnujes a nieco dalsie zase "znevyhodnujes" preco toto co pises sem nepises do clanku? :) potom sa nediv ze existuju ty "zly", ktory na to maju iny nazor ako ty :) ja proste vidim v absolutnom porovnani lepsi pomer cena/vykon u 6200TC a preto som sa ozval, sam si si to do clanku napisal tak tu to mas :) s tym odovovdnenim co si napisal teraz by som ti zrejme nemal co vycitat :) no offense ;)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Ale jinak samozřejmě díky za kritiku, je docela konstruktivní :-) Kdybych zařadil ještě nějakou nižší výkonnostní kategorii, TurboCache by tam určitě byla, ale nechtěl jsem to nijak uměle třídit. Takže snad si rozumíme.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test se týkal grafických karet pro PCI Express, takže bohužel. Jinak po ruce by byl :-)

Honny
Honny
Level Level
19. 10. 2005 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Třeba mě by zajímalo porovnání s mým současným R9550 (250/400@515/560)... :(

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, s těmi pipelines máte pravdu, ale protože je počet pixel shaderů, TMUs a render back-ends v pomeru 1:1:1, je to srovnání adekvátní. Co se týče Radeon X1300, tak ten bohužel zatím nemáme, ale nemyslím, že by to bylo o mnoho větší zázrak než Pro.

petr3_331
petr3_331
Level Level
18. 10. 2005 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

poprosil bych autora, aby v tabulkach v jednotlivych sloupcich barevne vyznacil policka s maximalni a minimalni hodnotou.
Diky

Tesim se na pokracovani.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr3_331 Není problém, jdu na to.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radeon X1300Pro bude detailněji testován v zítřejším článku proti svým hlavním konkurentům, což je GeForce 6600 a Radeon X700. Doporučuji přečíst, protože testování mainstreamu na něj kladlo mnohem vyšší nároky, tak uvidíte, jak si s tím poradil.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 10. 2005 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Psal jsem to v článku hned několikrát, ale chápu, že je to velké množství textu - Radeon X1300Pro jsem zařadil proto, abyste viděli, jak si vede proti ostatním kartám, které mají také 4 pixel pipelines (shadery+TMU). Jak vidíte, v hodnocení není vůbec zahrnut a naopak bude součástí hodnocení zítřejšího dílu, a to včetně testů FSAA/AF.

Reklama
Reklama