Recenze Grafiky a hry Sapphire

Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč) | Kapitola 6

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

52

Seznam kapitol

1. Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč) 2. Grafické karty ATi 3. Grafické karty nVidia 4. Testovací sestava a metodika 5. Syntetické benchmarky 6. Testy fillrate, vertex a pixel shadery 7. Half-Life 2 8. Far Cry
9. Battlefield 2, Painkiller: BOOH 10. Counter-Strike Source, TRAOD 11. UT2004, Serious Sam SE 12. Splinter Cell, NFSU2 13. Doom 3 14. Chronicles of Riddick, Pacific Fighters 15. Shrnutí výsledků a průměrný výkon 16. Poměr cena/výkon a vyhodnocení

Druhý díl našeho megatestu bude pravděpodobně zajímat nejvíce lidí. Zahrnuje totiž grafické karty v rozmezí ceny od 3000 do 7000Kč a poměr cena/výkon zde bývá suverénně nejlepší. Mezi testovanými kartami najdete jak GeForce 6600GT a 6800, tak Radeon X800, X800GT a GTO a pro srovnání také X1300Pro, který bude otestován tentokrát proti výkonnějším kartám.

Reklama

Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)

V rychlosti vyplňování pixelů s jednou použitou texturou je díky vysokým frekvencím nejrychlejší Radeon X800GT, propadákem je naopak Radeon X700. Multitexturing pak nejlépe zvládají Radeon X800 a X800GTO, které se papírově rovnají.

Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)

Výkon vertex shaderů je v porovnání architektury Radeon Xxxx vs. GeForce 6 jasně na straně ATi. Dokonce i Radeon X700 překonává všechny testované GeForce, jediný Radeon X1300Pro pokulhává vzadu. Důvod je jasný - starší Radeony mají 6 vertex shaderů, GeForce mají 3 nebo 4 vertex shadery a X1300Pro obsahuje pouze 2.

Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)

V pixel shaderech mají převahu grafické karty GeForce 6800 a GeForce 6600GT a vracejí tak Radeonům porážku. Důvod je ten, že nVidia má lépe propracované pixel pipelines a podporuje SM3.0. Velmi špatně dopadl Radeon X1300Pro, což lze opět přičíst na účet nedostatku výpočetních jednotek.

Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)

Test Ragtroll kombinující test pixel a vertex shaderů je pak takovou lehkou interpolací všech předchozích výsledků.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama