Zpět na článek

Diskuze: Výkon a spotřeba pamětí DDR3 na různých frekvencích

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
25. 9. 2007 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HyperX je označení pro "výběrové" a výkonné paměti. Stejně jako v případě procesorů jsou moduly opakovaně testovány. Kousky co se povedou nejlépe, jsou potom prodány jako nejrychlejší. Bonus za vyšší pořizovací cenu je třeba Alu chladič a delší záruka. Kit je prostě dvojice modulů, která by společně měla bez problémů fungovat. Dnes to ale obvykle není problém.

SLI-ready paměti (spolu s EPP) znamená v podstatě možnost "snadného" přetaktování (a změnu časování s EPP). EPP znamená rozšíření časování v SPD o řadu položek a možnost uchovat zde několik profilů časování, včetně napětí. S nVidia základí deskou a moduly které toto umí lze přetaktovat paměti a použít agresivní časování jen díky změně několika položek v BIOSu. Je to takové garantované přetaktování a ladění pro lenochy... :-)

|Mio|
|Mio|
Level Level
11. 8. 2007 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkousel uz nekdo ty DDR3 pameti na 1800 MHz ? Vzhledem k jejich prikonu mam takovej pocit ze budou paradne rusit GSM pasmo a to do vzdalenosti i nekolika metru.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
10. 8. 2007 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano. U Intelu je limitující FSB, což se ostatně ukazuje například i při testu pamětí. Je to ale přesná situace z praxe. Propustnosti i latence se zlepšují jak s taktem procesoru, tak s taktem FSB. K čemu by ale bylo testovat třeba paměti na 3.6 GHz C2D, když takovou sestavu má promile lidí. Jinak máte pravdu, situace pro testy není idelní. A nikdy nebude. V rámci testů DDR3 zatím také není z čeho vybírat. Jediný čipset který připadá v úvahu je právě Intel P35 Express.

Seledor
Seledor
Level Level
10. 8. 2007 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pisem ako laik, ktory sa moc v HW nevyzna, tak ma prosim nekamenujte :)
Chystam sa kupit si pocitac s Core 2 Duo (chipset p35) (FSB 1333) a planoval som kupit DDR2 1066, ale z reakcii mi pripada, ze mi uplne postacia DDR2 800 mozno i DDR2 667
A teraz ta otazka. Tak oplati sa kupovat povodne zamyslane pamate, alebo mi postacia DDR2 800. Prejavi sa rozdiel v apliaciach, ktore su narocne na pamat ?

snajprik
snajprik
Level Level
10. 8. 2007 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to hej ale preco? Lebo nove maticne beru uz len DDR2, ale ak narazas na výkon, tak ten je tiez v rozmedzi vypočetnej chyby tj 4% .

Papek_SVK
Papek_SVK
Level Level
10. 8. 2007 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik a dneska to je zase naopak, teraz mas DDR drahsie ako DDR2

ptipi
ptipi
Level Level
10. 8. 2007 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik není. o čem mluvíš platilo pro první DDR2 moduly - ty měly z dnešního pohledu hodně nízkou frekvenci(do 666MHz) a vysoké latence. podobná situace byla i ještě před měsícem u vydání DDR3 modulů. Než vyšli paměti založené na Micron Z9 čipech. Ty dokážou při poměrně nízkých latencích(vzhledem k testovaným) dosáhnout frekvencí přes 2GHz. A tam už je rozdíl výkonu jasně viditelný ve prospěch DDR3. A to méme teprv pár měsíců od vydání DDR3.
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=3053

snajprik
snajprik
Level Level
10. 8. 2007 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ptipi Ja take nevim o čem to tu mluviš, stale si mne nepresvečil, narast výkonu v aplikaciach je stale do 10% a to by som polemizoval kôli FSB lebo u intelu zvyšenie FSB pri tej istej frekvencii z 1066MHz na 1333MHz robi narast od 2-4%, takže ta 2000MHz FSB tiež prispela narastu výkonu :) neviem či by to bol taky rozdiel keby aj pre tie 800MHz dali FSB 2000MHz a len prispôsobili deličku.

snajprik
snajprik
Level Level
10. 8. 2007 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ptipi Dam to na spravnu mieru ako ako to myslim, tie RAM maju aj svoj vykon to nepopieram, ked to porovnam napriklad ako DDR3 Ferrari max. 370KM/h a DDR2 skoda 120-ka ide 140Km/h, ale co to pomoze realne ferrari ked cez dedinu sa da ist 40Km/h (svinsky policajti rychlejšie nedovolia ) :D to je pripad aj pamati čitať rychlejšie ako dovoli disk nemožu a ani zapisovať tiež môžu len tolko aky je rychli disk. A ked su data na ramkach tak zase su obmedzene preto, lebo intel použiva na komunikaciu z RAM predpotopny externy radič :( ktory ani z daleka nievie využiť potenciasl RAM a preto hovorim, že pre intel je škoda DDR3 2GHz ked ten svinsky radič nevie vyuťiť ani DDR2 na 400MHz
Preto je medzy nimi rozdiel len nejakych smiešnych 10% aj ked v skutčnosti by to malo biť 500%

snajprik
snajprik
Level Level
10. 8. 2007 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Však je to uplne jedno či daš intelu pamate 400MHz DDR2, alebo 1600GHz DDR3 a časovanie pamati ma intel tiež o ničom, tak isto, či CL2 či CL15 je jedno, viac ako 10% to vo vykone neroby :)
Jedine na čom zaleži je keď maš XP potrebuješ 1GB, vista 32-bit 2GB a vista 64-bit 4GB.

pcmaker
pcmaker
Level Level
10. 8. 2007 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DDR3 jsou 5x drazsi, ale rozhodne nejsou 5x vykonnejsi. Spotreba se pri zvedani frekvence zveda taky, bo je treba zvednout napeti. Tim se jejich jedina vyhoda jaksi stira. Mam dojem, ze jediny, kdo to protlacuje je Intel. Pochybuji, ze se u nas prodal vic jak 1 kus. :o)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
10. 8. 2007 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pcmaker Ono to v IT někdy bylo tak, že výkon rostl lineárně s cenou? :-)

Ano, jsou drahé. Proto také zmiňuji, že to je zatím tak do high-end sestav, kde se nehledí na cenu. Obdobná situace byla i u DDR2 nebo jakékoliv novinky. Uvidíme, jaké to bude srovnávání třeba za 6 a 12 měsíců. Myslím, že situace bude poměrně rozdílná.

mech13
mech13
Level Level
10. 8. 2007 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jenze 1066MHz je pro DDR3 zakladni takt, 1066MHz je pro DDR3 to same co 400MHz pro DDR2...

tomasjerry
tomasjerry
Level Level
10. 8. 2007 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako mozete tak zvlastne merat spotrebu ? Moje DDR 2 Ram mi Casovani 5-5-5-15 a fekvencii 800 MHz maju napetie 1,8 V nie 2 V. Pri napeti 1,9 V sa dostanem pri tom istom casovani az na 1066 MHz. Preco ste neprovnali DDR2 a DDR3 na frekvencii 1066 Mhz ? Videli by ste ze DDR2 maju o mozno 1 % slabsie vysledky pritom cena je rovnaka ak nie trozka nizsia.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
10. 8. 2007 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomasjerry Rozumím. Specifikace DDR2 jsou nicméně pouze do 800 MHz a mnou testované paměti nejsou na 1066 MHz zcela stabilní (možná částečně i vinou BIOSu). Použil jsem proto 2.0 V, což je vzhledem k specifikacím podle mého názoru ještě ok a 4-4-4-12 takové napětí již vyžaduje. DDR3 je použitým napětím mírně znevýhodněno. Testy spotřeby každopádně večer doplním, s jinými moduly...

tomasjerry
tomasjerry
Level Level
10. 8. 2007 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Je mi luto , ale toto neakceptujem, u mna pri 667 Mhz idu ram na 12-4-4-4 (podotykam ze jedna ram je 667 Mhz Kingston , aj napriek tomu ide na 1066) pri napeti 1,8 V hoci by mala ist podla vyrobcu pri 667 Mhz 15-5-5-5. Takze je to prave ako ste povedali vinou Biosu, preto odporucam to do clanku uviest, inak nebude objektivny.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
10. 8. 2007 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Jak jdou taktovat Vaše moduly, to je sice pěkné, ale vzhledem k článku naprosto nepodstatné. Je to vždy otázka konkrétního kusu. Fakt je ten, že pro zmiňované takty (1066 MHz) se běžně používá napájecí napětí okolo 2,1 V a výše. Spotřebu jsem kompletně přeměřil s aktuálním BIOSem a při běžně používaných napětích. V rámci možností, opraveno...

Reklama
Reklama