Zpět na článek

Diskuze: Vysvědčení Windows 10 za rok 2015

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

danito
danito
Level Level
7. 1. 2016 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stáhl jsem si z internetu win7 a jednu aplikaci a asi na sedmý pokus se to chytilo. Paráda. Mám legální 10. Přínos:
hovno-hovno-nic. Windows media center, DVD maker - dvě klíčové aplikace tam nejsou. Nejsem žádnej delfín. Když něco musím- naučím se to a pak zapomenu, když to už nepotřebuju. Na 7 se přecházelo snadno. Byly lepší než XP. Ale jen díky 64b verzi. Jinak to co nabízely, klidně mohli dát do SP4. Všechno po Win7 je o ničem. 7 byly v podstatě dopilované systémy ke spokojenosti obyčejného uživatele (kromě Wist ) Win 8? Měl jsi dosud trochu vkus? Zapomeň!
Dostaneš to ve čtvercích, budou fialový a podle Fibonacciho posloupnosti. No prostě pecka. Kdo je to ku... ten Fibonaci? A co ma společnýho s Windows? Placka na vestě... Takže tak. Vymontoval jsem disk z notebooku a používám ho jako externí. Třeba se ty desítky budou někdy hodit. Podpora Win 7 končí až v roce 2020. Do té doby už bude třeba Linux o něco dál nebo někdo konečně vymyslí ještě další operační sytém. Potřeboval jsem onehdá XP kvůli pár hrám, co na Win 7 nejedou. A co byste řekli? Win XP, SP3, ESET antivir, Opera 12.5x ... :-D
No a stejný to bude i u 7. Jak dlouho už nemají podporu XP? Stále se prodávají komponenty fungující na XP a ovladačích pod XP. Zvláštní. Známý se vrátil na otočku z vyspělé západní Evropy. Jejich malá firma jede stále na XP. Zvláštní. Přítelkyně pracuje ve zdravotnictví a tam musí mít XP, protože některé věci, poslané z USA!!!! nedokážou korektně otevřít jinde než v XP. Éto paradoxy... No myslím, že sledovat lidi přes FB tak úplně neklaplo. Takže se musel vymyslet nový OS. Win 7 byl poslední systém, který lidem nic nevnucoval. Tak ty nechceš Win 10? Ale chceš...
Windows si nejdřív podmanil celý svět a teď si ho zotročuje. Stejně jako Android na mobilech.

lukasmagi
lukasmagi
Level Level
4. 1. 2016 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osud nás čeká všechny stejný... ať už upgradujete nebo ne, skončí podpora win 7 = skončí podpora od HW výrobců
a pak už Win7 na nový stroj prostě nedáte, už teď se prodávají notebooky jen pro Win10 na Win7 prostě není driver.

A jelikož konečně MS ohlásil že toto je "poslední windows" a ať je takový nebo makový je čas si zvykat :)
a upgrade zdarma nám to malinko ulehčí....

Josef_kd
Josef_kd
Level Level
3. 1. 2016 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám na desítky asi jinej náhled, než většina. S počítačem jsem začínal s windows 3.x, přes w95, 98, 2k nebo v konstrukci s entýčkama 4. Je naprosto absurdní porovnávat každou novou verzi jakoukoliv verzí předešlou. Ti, kdo jsou dnes poprděni ze sedmiček, mně připomínají mojí zarputilost nad dvoulitrama. Ostatně 2k považuju dodnes za nejlepší profisystém windows. To ale zdaleka neznamená, že nebudu hledět dál a těšit se z dalších verzí. A hlavně - že budu každou hovadinu srovnávat.

Michal Hala
Michal Hala
Level Level
2. 1. 2016 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mě valná většina příspěvků v diskusi připomíná myšlení Marca Portia Cata: "Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno." Takhle končil každou řeč...

Nahraďte si Kartágo jménem jisté IT společnosti a máte styl myšlení mnoho diskutujících tady.

Mě na desítkách sice spousta věcí taky štve, ale to neznamená, že nejsem schopen vidět i jejich plusy. Schválně jsem vzal cizí hodnocení a jen ho doplnil. A prostě podle mého nejlepšího svědomí je to za B.

PS. Pokud vás to, milý hateři, potěší, tak za vynucované upgrady na Windows 10 a v rámci Windows 10 bych jim dal D, protožo upgrade na Windows 10 je nepatrně manipulativní a v druhém případě se X věcí sice zlepší, ale Y rozbije (opakovaná vlastní zkušenost). A za domnělé špehování (které je mě osobně šumafuk) bych jim dal C-. Ne, že existuje telemetrie, ale že nejde jednoduše vypnout. Microsoft měl předvídat, že co může být použito proti němu, bude použito. Jeho chyba... ;-)

nevlad
nevlad
Level Level
1. 1. 2016 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

když jsme si je poprvé "osahávali" na Invexu, proti W98SE nebo W2K byly takové srandovní, barevné jako papoušek, jak prohlásil kámoš, je to jak omalovánky pro děti. No, a pak jsme je začali instalovat, všechno (téměř) na nich fungovalo, měly všechny podstatné ovladače etc. A taky se držely sakramentsky dlouho, což hovoří samo za sebe. Visty byly zmršené, sedmičky povedené, o čemž svědčí mimo jiné i to, že si vystačily POUZE s jedním SP.
Od "plácacích" osmiček nikdo moc nečekal, podle tradice to je jen vata mezi fungujícími verzemi. Bohužel, desítky IMHO zatím nesplňují ani zdaleka očekávání.
- zásadně nesouhlasím s tím, že jsou dobře přijímané. Kdyby nebyly "zadarmo" a nebyly tak agresivně vnucované, tak by byly maximálně na polovině současných čísel.
- soukromí, to je otázka. Většinu toho lze sice vypnout či zakázat, ale udělá to BFU? Neudělá! Ale všímám si, že spousta lidí už docela otupěla, rezignovala...
- update, opět docela průšvih. Jsem zvědav, kolik servis packů bude potřeba, aby to fungovalo.

Výhodou je, že se s nimi dají legalizovat kradené OEM sedmičky. Což mi vadilo jen do té doby, než jsem zjistil, že mi MS vlastně ukradne moje retail W7. Protože přechodem z nich udělá OEM W10! Tedy když se mi zítra posere počítač, tak si už další OS musím koupit. Pokud se mýlím, napište v čem.

Jumperman
Jumperman
Level Level
1. 1. 2016 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nevlad Nemýlíte se. Já jsem prošel všemi verzemi od MS už od 95 a Win 10 řadím mezi povedenější. Není to brak jako Vista nebo XP, které když vyšli tak byly nepoužitelné. Nebýt pozdějších záplat MS a nyní na ně lidé nedají dopustit. Proto musíme počkat než je MS doladí. Mě osobně nejvíce vyhovovaly ve své době Windows 2000. Ale časy se mění a MS už na systému nemusí tolik dělat protože ví že lidé jsou na jejich produktu tolik závislí že budou kupovat vše. Hlavně kvůli novodobým programům a hrám. Vezměte si, kolik lidí dnes (hlavně mladých) umí pracovat ve Win ale i v Linuxu? Holt MS vládne světu, což je špatně. Od odchodu Gatese jde MS neustále dolů a to píšu jako člověk který má Win 10 plnou verzi na USB.

Rafan
Rafan
Level Level
1. 1. 2016 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nevlad Máte ale i nemáte pravdu. O Win7 nepřijdete. Ty si můžete na nový komp nainstalovat a MS vám v tom nemůže bránit. Přijdete však s novým kompem o zdarma přechod na Win10 po 29.06.2016. Je ale možné že to nepůjde ani před tímto datem, protože u MS je uložena původní konfigurace hardware s vašimi Win7 (neberte to však jako bernou minci). Nic méně však Win7 by měly být normálně funkční a legální.

nevlad
nevlad
Level Level
1. 1. 2016 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Nevím, jestli tomu dobře rozumím. Mám retail W7, při havárii, prodeji atd. mi licence zůstává. Postavím si nové pc, nainstaluji legální W7, vše je OK. Když s nimi přejdu na W10, licence se změní na OEM, licence zaniká s počítačem.
A moje W7 retail mi budou na dvě věci...
Nebo tomu mám rozumět tak, že je můžu opět nainstalovat s původní licencí? A pokud se to seběhne do 29.6.2016, tak mohu opět aktualizovat na W10? To, že je uložena konfigurace HW mě v případě krabicové verze nezajímá, protože mě opravňuje (a omezuje) k instalaci vždy jen na jeden, jakýkoliv, počítač. A můžu přeinstalovávat třeba každý týden.

Rafan
Rafan
Level Level
1. 1. 2016 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Ano ale nesmí existovat PC v kterém máte Win10 Při kontrole by došlo k tomu že by jste měl 2 PC pod jednou licencí. Ty své Win 7 také nemůžete nainstalovat na 2 počítače. Pokud by byl problém a zavoláte na podporu a vysvětlíte situaci že PC s Win 10 na které jste přešel již neexistuje měly by vám umožnit provozování Win 7, ale s největší pravděpodobností už bez možnosti přechodu na Win 10 zdarma.

Rafan
Rafan
Level Level
1. 1. 2016 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Asi se můj dodatek neuložil a tak píši ještě jednou. V ujednání při instalaci není zmínka že se vzdáváte retail licence na Win7 a tak vám nemůže být odebrána. Nemůžete však tyto Win7 postupně instalovat na různé kombinace hardware a následně přejít na Win 10. To je snad logické a to má MS určitě ošetřené.

Joki
Joki
Level Level
1. 1. 2016 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nevlad Trochu na odľachčenie. Spomínaš papouška. Mám Amazoňana. Včera keď už mal tých petárd, delobuchov
dosť, usídlil sa v kúpelke, kde je hluk najmenší a spal tam do rána.
W10, pre mňa deskoptáka úzko zameraného na počítačový šach je tam aspoň 50% nepotrebných vecí.
LINUX by bol lepší, lenže väčšinou oficiálne programy šachovej federácie bežia pod Windows. Ešteže roboty na operáciu srdca bežia pod LINUXOM ktorý je v tomto smere stabilnejší. W10 podľa mňa určite nie je sklamaním a myslím si, že hlavne pre široké spektrum väčšiny uživateľov bude vyhovovať hlavne v budúcnosti.
Len tá ochrana súkromia je diskutabilná. Cez upgrady a a iné informačné kanály, je tvoje "JA" ohrozené.
.Blokujú pirátske verzie Windows? Nie! Tých "pár love" ich nespasí a majú tak rozšírenú databázu o užívateľoch pre firemné, osobné, či spravodajské služby! Veľa štastia a hlavne zdravia, duševnej a pohlavnej sviežosti Tebe,
redakcii svetahardware, a príznicvom IT a čtenárom prajem . Joki

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
1. 1. 2016 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nevlad Můžeš si tam klidně dát ty své retail sedmičky, nikdo ti je neukradl. A do 28.7.2016 si to můžeš znova upgradnout zdarma na desítky.

To je, jako když ti někdo dá zadarmo dort - sníš ho a pak si budeš stěžovat, že už ho nemáš a ještě budeš tvrdit, že ti ukradli tác. Stejná "logika".

nevlad
nevlad
Level Level
1. 1. 2016 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Asi jsi reagoval na něco jiného, než píšu. Ale to není důležité. W10 mám na cestovním noťásku, na seznamování mi stačí. A na pracovním pc zůstanou sedmičky bez ohledu, jestli mi někdo cpe "zadarmo" něco, co nepotřebuji a tedy ani nechci

pidalin
pidalin
Level Level
1. 1. 2016 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nevlad Řekl bych že naprostá většina těch instalací jsou "legalizace" cracknutejch sedmiček, MS to měl vymyšlený dobře jak si nabouchat statistiku. Teda ona to legalizace samozřejmě neni, ale jde to aktivovat a to je hlavní pro většinu lidí.
Jinak teda ten OS se mi zatim taky ani trochu nelíbí, je to pomalý oproti Win 7 (startuje to pokaždý jinak rychle asi podle postavení měsíce nebo co) na všechno čekam, videa se spouštěj snad 5 vteřin, všechno nastavení je složitější, když třeba stahuju aktualizace a do toho vlezu do nastavení tak to nejde ve více oknech ale zahodí mi to okno s těma aktualizacema takže pak nevidim průběh....prostě to GUI je strašnej krok zpět a je mi z toho fakt smutno. Bohužel ale při trendu mobilizace a technický nevzdělanosti průměrnýho člověka je to přirozenej trend a nic s tim nenaděláme. Průměrnej člověk neví ani jaký má v baráku závity na žárovky, takže taková drtivá většina lidí pak Win 10 přijme kladně protože věci který mi ostatní využíváme oni ani neznaj.
Ale třeba moje máma byla z Win 10 uplně na větvi, musel jsem jí tam nainstalovat classic shell aby s tim mohla ňák pracovat, vubec ty dlaždice nepochopila, což jsme teda dva, já je taky nechápu. :-D

A to teda abych byl objektivní tak co se týče GUI a ovladatelnosti tak pořád jasně vede Win XP. Jediný co v XPčku chybí je vyhledávač ve startu kterej najde nastavení a podobný věci. Bez toho bych s Win 7 nemohl pracovat protože už je to taky "hledací OS" kde člověk bez vyhledávače nenajde nic. XPčko je poslední Win kterej se dal ovládat čistě klikánim myší.

zelinka
zelinka
Level Level
2. 1. 2016 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nevlad Autor má pravdu.
V okamžiku, kdy bude provedena instalace a následná aktivace Windows 10 na původní retail (tedy krabicovou verzi) OS Windows 7, dojde k následné situaci. Jen zdůrazním (myslím že zbytečně), že podstatou tzv. krabicové, čili retail verze OS je ta skutečnost, že takovou verzi OS můžete nainstovat a aktivovat kolikrát chcete a to i na různý hardware a pochopitelně v daným (současným) okamžiku, může být instalace jen na jednom PC. Takže zpět k podstatě, stane se to, že původní Windows 7 (pokud si je opět nainstalujete) již nepůjdou aktivovat. A to je to ukradení o kterém píše autor. Osobně mám následující zkušenost. Mám krabicovou verzi OS XP (koupenou za těžké peníze) a mnohokrát jsem je instaloval a aktivoval na různý hardware bez absolutních problémů. Následně jsem zakoupil upgrade Windows 7 (opět krabicovou verzi) a opět jsem tento systém mnohokrát instaloval a aktivoval na různý hardware a opět bez jakýchkoliv problémů. Akorát že vždy jsem musel prvně nainstalovat XP (podkladová licence) a teprve na ně Win7. Ovšem v okamžiku, kdy jsem nainstaloval a aktivoval na takovýto systém Windows 10, jsem přišel o obě retail licence, tedy XP a Win7. V praxi to tedy znamenalo, že pokud jsem se pokusil o následnou instalaci XP či Win 7, nepovedla se jejich aktivace.
Logicky to tedy znamenalo porušení svých vlastních licenčních podmínek Microsoftu a s takovým tvrzením jsem kontaktoval zástupce Microsoftu v ČR. Odpověď byla následovná. Automatická aktivace vašich legálních krabicových verzí OS XP a Win7 se nepovedou, ale požádejte si o telefonickou aktivaci a bude vám určitě vyhověno !!! Takže Microsoft de-facto své licenční podmínky neporušil. Otázka je, zda člověk psychicky vydrží nekonečné pokusy o spojení ohledně aktivace po telefonu a zda je ochoten za spojení zaplatit (pokud nemá pevnou tel.linku). Přeji pěkný nový rok.

jura2_4430
jura2_4430
Level Level
31. 12. 2015 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No .....neviem, neviem.

Na XP-čka sa to zďaleka nechytá a kvality Win.7 to ronako nedosahuje.

A ak to zoberieme ešte k dátumu uvedenia tej ktorej verzie OS, tak Win. 10 hodnotím ako slabota. Lepšie ako Vista a Win. 8, ale podstatne horšie ako Win. XP a Win. 7.

Má šťastie že prišiel po Win.8 a že je zadarmo inak by sa potácal na okraji záujmu.

Takže u mňa za 3.

Jumperman
Jumperman
Level Level
31. 12. 2015 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jura2_4430 Nemyslím si, jak už zde bylo psáno. XP nebýt záplat tak by to byl ještě větší brak než Win 10.

Jumperman
Jumperman
Level Level
31. 12. 2015 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně je na mém PC hodnotím za 1- . Na rozdíl od tragédie jako byly Windows 8 či nedejbože Vista jsou 10 pohoda.

cert123
cert123
Level Level
31. 12. 2015 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak muze byt "nejvýznamnějším produktem" neco, co vlastne nikdo nepotrebuje? Win 10 potrebuje (nikoliv pouzivat, ale prodat) jen Microsoft. Zadny technologicky prulom, ktery by si zaslouzil podobna adjektiva se nekona. Nicmene dekujeme za pravidelny PR clanek. Pokracujte az do pristiho leta, abych ten "zdarma" upgrade nahodou neprosvihl (ne ze bych ho potreboval, ale asi lepsi nez k tomu pristoupit za vic na konci podpory Win7).

Leon1464
Leon1464
Level Level
31. 12. 2015 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cert123 Souhlas. Navíc, míra adopce Windows 10 není porovnatelná s ostatními verzemi. Za prvé je nabízen uživatelům zdarma, navíc mají desítky poměrně agresivní kampaň a Microsoft je tlačí i lidem, kteří o ně svým způsobem nestojí.

maiki
maiki
Level Level
31. 12. 2015 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cert123 Jaktože je nikdo nepotřebuje. A co ti, co si koupí nový hardware bez ovladačů pro Windows XP, Windows 7? A proč by někdo měl potřebovat zastaralé Windows 7 s hrozbou virových útoků? Desítky mají podstatně modernější jádro. Ale klidně si běhejte na zastaralých děravých sedmičkách. Budete k smíchu!

cert123
cert123
Level Level
1. 1. 2016 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maiki Proc by si nekdo kupoval hardware, ktery nema ovladace na OS ktery ma doma? A od kdy se OS pouziva jako antivir? Pokud mas nejake informace o dirach ve Win7, tak je laskave predej Microsoftu, podpora jeste neskoncila. Dekuji.

danton
danton
Level Level
1. 1. 2016 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maiki to cert123:
Jak se dívám, máte za Vaše názory samé mínus. A ty tři plusy - cha, ti jsou ještě ožralí ze Silvestra a netrefili se na mínus.

Ventero
Ventero
Level Level
1. 1. 2016 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maiki S prominutím maikiho argument je hrozný blábol a nechápu to množství kladných ohlasů. Kolik takových zařízení je? 5,5 odhaduji? Na druhou stranu zařízení kde vznikají potíže s ovladači via diktátorská a nabubřelá technika znemožnění voleb pro neaktualizaci driverů i systémových (v novém buildu po všech těch kritikách miliónů uživatelů, ještě zhoršeno a dovedeno do absurdna) je v mém případě takových 35% a globálně odhaduji tak 20%

A jak už tu někdo psal: Od W7 k W8 je to 7 kroků zpět k W8.1 jeden krok plus a u W10 4 kroky plus souběžně 2 mínus. Spočítat výsledek nedá problém.

odb
odb
Level Level
4. 1. 2016 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maiki Suhlasim s tym, ze W10 z pohladu uvedenia na trh, penetracie,.. nejde porovnavat so ziadnou verziou pred tym.

Z mojho pohladu Win10 drzi trend zhorsovania(okrem shorsovania stability, ta je +- rovnaka) od dob winXP. Najviac mi vadia neustale a velke zmeny v uzivatelskom rozhrani, ovladani a nastavovani.
W10 mi pripadaju ako keby som mal pred sebou Android(ktory tiez neznasam). Je tam kopa zbytocnosti, ktore su mi vnutene, nejde sa ich normalne zbavit a celkovo ma tento OS zvezuje.
Dalej mi vadi ako uvedenie w10 ovplyvnilo aj starsie OS, kde clovek musi bojovat aby sa mu win10 netlacili do PC ak chce mat spustene aktualizacie. Skusenosti s win7 a aj win8.1. Uz len tymto u mna MS klesol na uplne dno.

Ak by k MS bola alternativa, tak MS by si toto nedovolil alebo by od nich odislo velke mnozstvo ludi. Bohuzial je vela veci, ktore sa nedaju prevadzkovat na inych OS.

andre_z
andre_z
Level Level
1. 1. 2016 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cert123 No ja bych moc netvrdil, ze WIN10 nejsou zadny technologicky prulom. Ja treba na ne cekal uz skoro rok, mam PC, NB, tablet a mobil s nejakym OS od WIN.

Zrovna treba tablet jsem si kupoval letos na jare zamerne s WIN (tehdy jeste 8,1). Konecne budu mit jednu platformu pro vsechna zarizeni a na vetsine funkcni stejne programy. Ted uz jen cekam na vydani telefonu Lumia (750, 850) s WIN 10. Mozna nakonec skoncím u 950 (Continum mne docela laka ;-))

Takze ja vidim v myslence jedineho OS pro vsechny platformy genialni tah. Jen teda bude chvili trvat, nez se rozstipne zacarovany kruh (u mobilnich zarizeni)= Nejsou aplikace, tedy neni WP tak rozsireny a zaroven neni moc rozsireny a vyvojarum se nechce psat pro tuto platformu sve aplikace...

pidalin
pidalin
Level Level
2. 1. 2016 04:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andre_z To jako chceš používat na desktopu mobilní aplikace nebo na tabletu desktopový programy? Nesmysl, nikdy nebudeš mít stejnej soft na tabletu i na desktopu. Navíc ty modern UI aplikace se spouštěj půl hodiny což je proti logice mobilní aplikace, tohle MS pěkně podělal aby blbá kalkulačka startovala několik vteřin.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
31. 12. 2015 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to jen za 2. Ale zvykám si. Neustále omílaná schizofrenie nastavování mi vůbec nevadí - nenastavuji totiž systém pořád dokolečka. Jednou dvakrát měsíčně je mi fakt jedno, jak to vypadá.

Vzpomínám na začátky dodnes neotřesitelně milovaných XP - tak ty tenkrát, když vyšly, byly za 4...

spc
spc
Level Level
2. 1. 2016 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Nuz ale XP na seba zobral bremeno prveho zjednoteneho OS medzi NT a w9x platformou!

A od SP1 bol plne pouzitelny resp. obsahoval taku malickost ako je vstavany KLASICKY PROFIL!!!!!
--> vtedy MS este uzivatelov nevychovaval a nenanucoval nasilne novinky, praveze sa snazil prechod maximalne ulahcit!

Pre mna osobne je MS ako firma celkovo od doby W8 evil company no.1 :o(
(No.2 je google)

Reklama
Reklama