Zpět na článek

Diskuze: WeLion zahájil výrobu solid-state článků pro 150kWh NIO ET7

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

cernakus
cernakus
Level Level
4. 12. 2022 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milane, všechny chemické články nemají rády zimu a rychlé nabíjení. Je to jen o tom, jak moc je nemají rády. Některé to zvládnou se ctí, jiné zhebnou. Ale jestli si myslíš, že LiFePO je jedno, jestli jej nabíjíš proudem 1C nebo 20C či jestli mají 25 stupňů plus nebo mínus, tak ne, není jim to jedno, dojde k zásadnímu zkrácení životnosti/kapacity, klidně o vyšší desítky procent. Ano, v případě NCA článku dojde ke zničení v několika takových cyklech, takže to je o parník jinde, ale znát to jde. Takže se nejedná o žádnou mýlku. Stále platí nabíjej a vybíjej pomalu a za teploty, která je příjemná lidem.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 12. 2022 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus " Je to jen o tom, jak moc je nemají rády. Některé to zvládnou se ctí, jiné zhebnou. "

No však právě o tom to je. Nelze tvrdit, že v zimě zhebnou všechny solid-state články, protože také záleží na tom, zda je to solid-state LFP, solid-state NMC nebo úplně jiná chemie, jaká je katoda, jaká je anoda, z čeho je vůbec ten pevný elektrolyt. Jejich vlastnosti nejsou primárně dané tím, že mají pevný elektrolyt, ale kombinací všech tří těchto faktorů. Nelze tvrdit o všech solid-state akumulátorech, že jsou horší v zimě jen proto, že je elektrolyt pevného skupenství (protože to u některých pravda byla). Takže o mýlku jde.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak dobře jak se bude chovat nepředehřátý klasický článek vs tento SSB v rozmězí -20 - 30 °C?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A jak já to mám vědět? Tady zas někdo nepochopil, o čem byla řeč. Jen říkám, že na základě přítomnost pevného elektrolytu nemůžeme automaticky soudit, že to bude lepší, stejné nebo horší než lithiový článek s tekutým elektrolytem (a i tam je také otázkou, proti kterému bychom to postavili). On může být klidně horší, to je klidně možné. To přece vůbec nikde nevylučuju. Ale nemůžeme to automaticky říct na základě toho, že to má pevný elektrolyt.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jak se chová jakýkoliv vhodný "pevný" pro provoz v autě při -30 °C? Zatím co jsem viděl nasazeného ve vozidlech byla docela hrůza, tak se jen ptám ;)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Baterky obecně nemají rády zimu, to snad víme všichni a o tom tu snad nemusíme diskutovat. Některým to vadí méně (NMC), některým více (LFP). Tady ale nejde o to, že ji nemají rády, ale jak moc. Nemůžeme říci, že SSB na tom jsou v zimě vždy(!) hůř, protože takto to nelze generalizovat. Některým SSB bude zima vadit více, některým bude zima vadit méně. Některá SSB NMC na tom může být v zimě klidně mnohem lépe než klasické NMC (což ale přece neznamená, že dobře, pozor na to, "lépe" nerovná se "dobře") a úplně někde jinde než klasické LFP, přičemž jiná SSB NMC na tom může být ještě hůře než LFP. Jde o to, že zimní vlastnosti SSB nelze generalizovat na základě toho, že to jsou SSB. Každá SSB se chová jinak, a o to šlo.

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
4. 12. 2022 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když na to budou dávat dobrou záruku s jasnou informací jak rychlonabíjení snižuje životnost (a tedy i záruku), tak to bude skutečný krok vpřed. Zatím to automobilky před zákazníky při koupi většinou tají. Už jsem zažil nízkou životnost a vysokou cenu při výměně u elektrokola a nikomu to nepřeju v násobném měřítku u auta.

Reklama
Reklama