Komentáře

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
4. 12. 2022 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když na to budou dávat dobrou záruku s jasnou informací jak rychlonabíjení snižuje životnost (a tedy i záruku), tak to bude skutečný krok vpřed. Zatím to automobilky před zákazníky při koupi většinou tají. Už jsem zažil nízkou životnost a vysokou cenu při výměně u elektrokola a nikomu to nepřeju v násobném měřítku u auta.

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
2. 12. 2022 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen v rychlosti jsem si našel nejvýkonnější Scanii a Volvo - 770 a 750 koní. Kdyby byla poptávka, tak se ještě zvýší, ale jaksi celá propagace náklaďáku jak předjíždí jiný náklaďák je taková typicky pubertální jak je u Tesly zvykem. Tohle zákazníky nezajímá. Náklaďák je užitkový vůz a freecoolinství je v jeho propagaci jen trapné.

Z té prezentace má člověk pocit, že odteď je koupě naftového náklaďáku projevem debility a stejně se budou prodávat dál a v mnohem větších počtech. Proč asi. Můj závěr je tedy kromě zmíněné trapnosti i o extrémní manipulativnosti a říkání jen A a ne toho B. Ohledně kvality si nedělám ani náznak iluzí, tohle bude Dacia mezi náklaďáky a neobvyklý spotřebák. Snad alespoň brzdy neošidili, jak to dělají u osobáků. Chce to čas a už tak do 3 let se budeme dozvídat tu v prezentaci neukázanou temnou stránku.

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
2. 12. 2022 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vaclavhavel A ještě určitý chybějící kontext ohledně výkonu. Zatímco ta Scania V8 se svými naftovými 566 kW zvládne max. hmotnost soupravy 210 tun, tak Tesla sotva těch 40 tun tj. 5x méně. Tesla je takový první dobrý krok k budoucí elektromobilní nákladní dopravě, ale vážně jen první. Pěkný prototyp co musí ještě ujít dlouhou cestu k plnohodnotnému nahrazení nafty. Ty elektromotory jsou tak malé, že se úplně nabízí jejich/jeho spojení se spalovákem pro vznik ideálního náklaďáku.

Reklama
Reklama